home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jedna od Renaultovih svetskih premijera na martovskom Salonu automobila u Ženevi bila je i ova redizajnirana verzija Clia III, koji je sada dostupan i kupcima u Srbiji.

Dosadašnji Clio je inače predstavljen još 2005. godine (proglašen je i za Evropski auto godine 2006.), a imajući u vidu konkurente poput nove Ford Fieste, Seat Ibize i novog Volkswagenovog Pola (takođe promovisan u Ženevi), ovaj ozbiljan redizajn stiže zaista u pravo vreme.

 

Kao što se vidi sa ovih slika, najočiglednija promena u odnosu na dosadašnji model se odnosi na drugačiji prednji deo (svetla, maska, branik), koji sada više liči na novi Megane. Modifikacije je doživeo i zadnji kraj, a to podrazumeva pre svega drugačiju grafiku svetala. Takođe, novi Clio je i 41 mm duži u odnosu na staru verziju.

Što se unutrašnjosti tiče, uz revidiranu centralnu konzolu, tu su i novi materijali i bolja završna obrada, kao i bogatija standardna oprema.

Zajedno sa standardnim hatchback modelima sa 3 i 5 vrata, iste izmene su doživeli i karavanski Clio GrandTour i sportski Clio RS (RenaultSport).

Clio RS je kao sportski model u gami naravno dobio i atraktivne dodatke u vidu spojlera, pragova, aluminijumskih točkova, dva završetka izduvnog sistema, zadnjeg difuzora, otvora za vazduh na prednjim blatobranima, sportskih sedišta, aluminijumskih pedala i kožnog volana, a deo paketa čine i širi trag točkova, tvrđe podešeno ogibljenje, veća torziona čvrstoća i jače kočnice.

Za pogon restilizovanog Clia RS je zadužen atmosferski 2,0 litarski četvorocilindrični 16V motor sa 147.5kW/201KS pri 7100 o/min. i 215 Nm obrtnog momenta pri 5400 o/min., što znači da je odnos snaga/zapremina preko 100 konja po litri zapremine. Maksimalna brzina inače iznosi 225 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6,9 sekundi.

Potrošnja je smanjena za 0,7 litara, pa sada Clio RS na 100 km potroši 8,2 litara, dok mu emisija CO2 iznosi 195 grama po kilometru.

Cene za obnovljeni Clio se u Srbiji kreću od 10.990 evra sa PDV-om (koliko košta osnovni Clio Authentique 1.2 sa 65KS i troja vrata) pa naviše.

VIDEO I : Renault Clio

VIDEO II : Renault Clio

VIDEO III : Renault Clio GrandTour

VIDEO IV : Renault Clio RS



čitanja : 4059



Komentari

Ako misli da napravi ozbiljniji prodor, osnovna verzija mora kostati ispod 10 000Eura-takav je srpski mentalitet, a da ne bi pravio "probleme" Daciji to ne bi smelo kostati ispod 9000.

To je realnost, a eventualno veci profit traziti u bolje opremljenim modelima.

Autor ChedomirADELAIDE 11 Jun 2009, 15:38

@chedomir

Malo je smešno misliti da bilo ko želi da napravi ”prodor” na srpskom tržištu... pa mi smo evropska zemlja sa afričkim platama, količine novih automobila koje se ovde prodaju su takve da su i za najmanjeg proizvođača automobila u suštini beznačajne. Pa u samo jednom malo većem gradu u zapadnoj evropi se godišnje proda više automobila nego u celoj Srbiji...

Autor zoki 11 Jun 2009, 17:51

@zoki

Upravo o tome i pricam. Zastava je "rezervisana" sledecih godinu dana. Ukoliko se smanji cenovna razlika izmedju Punta i ostalih modela na trzistu doce i do bolje prodaje i vise radnih mesta. Treba pojacati konkurenciju u cenovnom razredu 5000-8500Eura, time je nama kupcima bolje jer nema monopola a to i jesu "nase" mogucnosti i najveca prodaja je upravo u tom segmentu kako kod nas tako i u svetu bez obzira da li se radi polovnom ili novom vozilu. Srpskom trzistu fali model poput R4-to je legendaran koncept(jeftin-izdrzljiv).

Autor ChedomirADELAIDE 12 Jun 2009, 03:21

Novi Megane je u Mađarskoj 299.990 FT, tj. tek nešto više od 10.000€.

Autor banem 12 Jun 2009, 12:01

@chedomir

Suština moderne autoindustrije je da je ona toliko skupa i kompleksna i opterećena gomilom suludih i nebuloznih troškova da se njima uopšte ne ispati da prave jeftine automobile jer se na njima ništa ne zarađuje.

Kada bi stvar krajnje banalizovali, na primer da transportuješ najjeftiniji trabant iz Nemačke cena transporta je, lupam, 300 eura a zarada na njemu je možda 300 eura. A da transportuješ najskuplji mercedes, transport je možda 1000 eura a zarada je, lupam, 30000. Ko bi se zajebavao sa trabantom onda?

Proizvodna cena najjeftinijeg i najskuljeg clia se možda razlikuje 1000 - 1500 eura a razlika u ceni na tržištu je 10000 eura i naravno da je njima u interesu da prodaju što skuplju tj. opremljeniju verziju.

Zato i tvoja teorija da treba da naprave jeftinije varijante i njima preplave tržište je njima davno poznata ali u njoj nema ničega što automobilsku industriju interesuje, jer na taj način oni ne zarađuju pare koje bi želeli da zarade... Fabrika automobila nije socijalna ustanova koja ima zadatak da narod opremi automobilima već profitna ustanova...

Autor zoki 12 Jun 2009, 16:04

Jedan od retkih primera gde su uspeli da redizajnom uniste izgled automobila.
Prethodna verzija je bila neuporedivo lepsa.

Autor Darko 12 Jun 2009, 22:28

@Zoki

Bez namere da uvredim, tvoja teorija je potpuno tacna i ispravna.

Medjutim, upravo zbog cinjenica koje si naveo je i pukla auto-industrija jer je i profit od 300 eura ipak profit, a mnoge kompanije objavljuju gubitke u poslovanju.

Ono o cemu pricam je da svaka kompanija u svojoj gami mora imati nesto sto ce joj obezbedjivati sredstva za osnovno funkcionisanje a to su upravo najjeftiniji modeli koji se najvise prodaju.

Da ti ne pominjem OGROMNE cenovne razlike izmedju Evrope i ostatka sveta sto pocinje da vredja evropskog kuca jer sada svi imaju pristup informacijama i cenama i podsvesno pocinje bojkot kompanija koje idu i do 100% razlike u ceni novog automobila na Evropskom i ostalim trzistima.

Mene kao kupca ne interesuje zasto oni to rade-hocu da sam ravnopravan sa amerikancom ili australcom po pitanju cene i kvaliteta.

Ovde Mitsubishi Lancer kosta ispod 10000Eura-zasto bih onda ja razmisljao o CLIO-III?

Autor ChedomirADELAIDE 13 Jun 2009, 00:53

Chedomire,

Ti si potpuno u pravu da je autoindustrija pukla. Ali dinosaurusi su i izumrli jer nisu shvatili u cemu je stvar...

Razlika u cenama automobila od kontinenta do kontinenta je samo delom proizvod cenovne politike samog proizvodjaca a mnogo vise na to ima uticaj ekonomija same zemlje tj. alavost drzave koja automobile vidi kao idealno sredstvo da se sopstvenom stanovnistvu otmu pare na kontrolisan nacin. I ja bih uvek pre kupio lancer za 10000 eura nego glupi clio ali problem je sto ja iz Srbije ne mogu da odem u Australiju da ga kupim, i to svi trgovci znaju i koriste.
Ne mogu da odem ni u susednu Rumuniju gde je dosta jeftiniji, u tome me sprecava niko drugi do moja sopstvena drzava. Njoj naprosto ne odgovara da ja kupim jeftino auto, jer onda u tome nema love ni za nju...

Amerika i Australija mnogo manje ocekuju da uberu para od vlasnika jednog automobila nego sto to ocekuje drzava Srbija. U tim zemljama svakakve aktivnosti u privredi donose novac drzavi, dok u Srbiji ne postoji nikakva realna privredna aktivnost. Mi ne proizvodimo nista, drzava se izdrzava jedino otimacinom, carinama, akcizama, taksama i porezima, gde god zamrda neki novac oni su odmah tu da ga otmu. Oporezuje se sve zivo, vazduh, zemlja, voda, radio talasi... Automobili su im zlatna koka i nikom nije cilj da su jeftini. A proizvodjacima je poslovanje u takvoj Srbiji preskupo pa i ne pokusavaju da sidju u cenovne razrede koje spominjes. I tako, dok se sve ne raspadne i ne pocne ispocetka... na valjda nekim zdravijim i realnijim osnovama, a prezivece samo oni koji nisu dinosaurusi i koji su shvatili u cemu je stvar...

Autor zoki 13 Jun 2009, 01:38

Zoki potpuno te podrzavam i skroz si u pravu. Za boljitak nas obicnih konzumenata savremenog doba potrebno nas je vise kako bi stvari doveli u normalu za rad boljeg zivota(nije politicki marketing).

Potrebno je u svakoj prilici, p i ovim putem izneti misljenje potrosaca, valjda ce neko u auto-inustriji se dozvati pameti i uzeti to misljenje za ozbiljno i knacno krenuti putem reforme koja svima donosi progres i poboljsanje kvaliteta zivota(kupovina boljeg i kvalitetnijeg automobila povoljnije).

Autor ChedomirADELAIDE 13 Jun 2009, 08:53

Slazem se sa zokijem. Tipican primer ignorisanja potrosaca u auto industriji mozemo videti kod skoro svakog proizvodjaca. Naime, izbaci se model, nezavisni testeri krenu da testiraju automobil i svi nadju uvek iste probleme... izadje naslednik modela, isti problemi ostaju. I to nevezano da li nesto sto utice na cenu auta, vec neke sitnice tipa dugmad za otvaranje stakala previse nazad i sl. koje ti cine muku svaku put kad sednes u auto...
Dizajnerski timovi upravljaju inzinjerskim, umesto obrnuto.

Autor lok 13 Jun 2009, 10:50

Reno je pre par godina dobro krenuo, pa je sa dizajnom skrenuo, i kupac se na drugu stranu okrenuo...

Autor Mikelangelo 13 Jun 2009, 16:34