Od 1. januara manja carina, uvoznici tvrde da cene neće pasti

Preuzeto sa : Pressonline.rs
Na automobile uvezene iz EU carine će biti smanjene od 1. januara za 2,5 i 1,8 odsto, u zavisnosti od kubikaže. Uvoznici tvrde da cene vozila neće pasti.
Carine za uvoz motornih vozila, zbog primene Prelaznog trgovinskog sporazuma sa Evropskom unijom, od Nove godine će biti umanjene za 1,8 i 2,5 odsto. Kako Press saznaje u Ministarstvu finansija, za benzince od 1.000 do 3.000 kubika i dizelaše od 1.500 do 2.500 kubika carine će pasti sa 10 na 7,5 odsto. Za vozila sa benzinskim motorom koja imaju manje od 1.000 i više od 3.000 kubika carine će biti umanjene sa 10,6 na 8,8 odsto. Ista stopa važiće i za dizelaše zapremine do 1.500 i veće od 2.500 kubika.
Prema računici Pressa, za auto kupljen u EU za 10.000 evra, na carini i porezu kupac će od 1. januara uštedeti oko 300 evra.
Međutim, predsednik Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović kaže za Press da su cene automobila već dovoljno niske i da ne očekuje dalje smanjenje, uprkos tome što će carine biti snižene.
- Nižih cena neće biti jer ne znamo koliko više da ih spuštamo! Potražnja je opala oko 40 odsto u odnosu na prošlu godinu. Cela branša je pogođena i cena vozila se svela na fabričku - tvrdi on.
Direktor prodaje „Auto-Čačka" Slobodan Spasojević, inače uvoznik „škode", takođe je skeptičan da će cene kola drastično pasti.
- Mi ćemo uskladiti cene sa tim promenama, ali ne verujem da će zbog toga kola biti mnogo jeftinija jer carine će pasti za svega nekoliko procenata. To nikako ne može da dovede do velikog pomeranja u cenama četvorotočkaša - kaže Spasojević. On ističe da je u prošloj godini u Srbiji prodato 57.250 novih automobila, a od početka ove godine svega 31.500 vozila.
- Od tog broja prodato je 9.000 „punta" i još oko 1.000 „Zastavinih" kola, što znači da je za devet i po meseci ove godine kupljeno oko 21.500 uvoznih automobila. Najviše se prodaju „dačija", „opel", „škoda", „folksvagen", a slede „reno", „hjundai" i „ševrolet" - navodi Spasojević.
Smanjenje i za „japance"
Iako će carine za automobile iz EU biti smanjene, to ne važi za kola iz drugih delova sveta poput Amerike, Koreje i Japana. Carine za ova vozila iznose 12,5 odsto. Međutim, dileri ovih automobila se nadaju da će se nove olakšice odnositi i na njih.
- Nadamo se tome, ali još uvek nemamo preciznih informacija. Ukoliko se to desi, carinske stope za japanska kola bila bi umanjena koliko i za ona iz Evrope. Pošto se tu ne radi o velikim procentima, to se neće bitno odraziti na cenu „Hondinih" kola, kao ni na prodaju - ocenjuje za Press Stevan Krstić, direktor programa „Honda Delta auto moto".
On pojašnjava da se pojedini modeli „honde" i sada proizvode u Velikoj Britaniji, pa se pad carina odnosi i na takva vozila. U Ministarstvu finansija su nam objasnili da ako uvezemo japanski auto proizveden u nekoj zemlji EU, onda on mora da ima carinsku potvrdu da je u najvećem delu sastavljen baš u toj zemlji.
Mogući novi nameti!
Direktor „Renoa" Milan Belin plaši se da će država uvesti akcize kako bi nadoknadila manjak u budžetu zbog manjih carina na kola.
- Hrvati su pre četiri godine ukinuli carine na uvoz kola iz Evrope, ali su uveli akcize umesto toga. I zato nije došlo do nižih cena automobila u maloprodaji. Nema nikakvih naznaka da će naredna godina biti nešto jeftinija što se tiče cena automobila - kaže Belin.
- Kola sada kupuju samo oni koji imaju keš i takvih je više od 70 odsto. Problem nam pravi to što ljudi više ne dižu kredite i ne uzimaju lizing za automobile jer nisu sigurni koliko će dugo imati posao i da li će imati novca da otplate dugove - objasnio je on.
Uvoz polovnjaka na ivici isplativosti
Na nemačkim sajtovima polovnih automobila prosečna cena „reno megana" (1.400 kubika, 2004. godište, dizel ) kreće se oko 5.000 evra, dok ovakav auto u Srbiji košta 7.500 evra. Od Nove godine će carina i PDV za uvoz ovog „renoa" iznositi 1.340 evra. Prema našem proračunu, viza, trodnevni smeštaj, vozna karta, specijalne prelazne tablice kao i razni drugi troškovi koštaće vas dodatnih 500 evra. Tako da će vas uvoz polovnog „reno megana" iz Nemačke sa propratnim troškovima koštati 6.840 evra, što je 660 evra jeftinije nego da ga kupite u Srbiji.
Cene ce padati jos i to dosta.
Ja cu i30 1.4b kupiti u aprilu za 10000E, zivi bili pa videli.
Zanimljivo kako ovi iz Delta auto tvrde kako se oni nadaju padu carina :) Smesni su, mogu oni vec sad da obore cene za po 2000e
ja verujem da oni neće da spuštaju cene... ali takođe verujem da sa belim šengenom, kešom u džepu i nižim carinama, me apsolutno neće zanimati njihovo viđenje situacije... tačnije, rađe ću razliku u ceni potrošiti na put u nemačku (već je u mađarskoj odlična ponuda) nego da njima stvaram profit
haha... sta se babi snilo... pa dragi posrednici u kupovini novih vozila - kada dobijemo beli sengen postajete irelevantni totalno...
jedva cekam da sa vama derikozama nista nemam!
Ovde neki misle da su novi automobili jeftiniji u Nemačkoj :roll:.
@Swiftko
Aha, kako da ne.
u srbiji ima stvari koje su i bolje i lepse nego bilo gde na svetu,nasa zalost je sto ih je malo! kad budete vise putovali shvaticete koliko bi ovde bilo dobro samo da je malo doterati stvari u red. ja kad god se vratim iz inostranstva cim udjem u Srbiju poljubim zamlju i prekrstim se. oni koji cesto putuju znaju zasto.drugi ce razumeti jednom.