Zastava Kamioni na salonu privrednih vozila BEOTRUCK

Preduzeće Zastava Kamioni d.o.o., Kragujevac - u restrukturiranju, i ove godine, po 48. put, učestvuje na Međunarodnom salonu automobila Beotruck 2010, koji se održava od 23. do 27. marta u Beogradu.
Preduzeće Zastava Kamioni izlaže svoj proizvodni
program u Hali IV Beogradskog sajma - 7 eksponata iz game lakih komercijalnih
vozila.
Iz svoje raznovrsne ponude Zastava Kamioni posetiocima
prikazuju modele game New Turbo Rival i Euro Zeta, koji su prilagođeni
zahtevima potencijalnih kupaca.
Najznačajniji novitet na štandu Zastava Kamioni je New
Turbo Rival 49.10 HLMPK minibus (19+1) – Panorama koji kao pogonsko gorivo
koristi CNG. Ovo vozilo zadovoljava najstrože ekološke standarde. Komprimovani
prirodni gas (metan) - CNG na ovom vozilu smešten je u 4 cilindrična
rezervoara. Ukupna zapremina je 160 litara, uz mogućnost povećanja na 300
litara, čime se omogućava autonomija kretanja od oko 350 kilometara. Pored
zadovoljenja ekoloških standarda, značajna je i ušteda u troškovima
eksploatacije u odnosu na vozila sa pogonom na dizel. Prednost ovog minibusa
jeste smanjena emisija izduvnih gasova i niži nivo buke. Vozilo je naročito
pogodno za gradske uslove i područja zaštićenih ekoloških zona.
Motori sa pogonom na komprimovani prirodni gas su
pouzdani, kao i dizel motori iz kojih su razvijeni, a sa aspekta buke koju
proizvode, tihi su kao benzinski motori. Korišćenje CNG-a, takođe, iziskuje
manje održavanje motora, uz ostvarivanje dužeg veka trajanja.
Novitet koji Zastava Kamioni izlažu na Salonu privrednih
vozila jeste i prototip vozila New Turbo Rival 4x4, namenjen za ekstremno teške
uslove eksploatacije. Ovaj model ima jači motor, stalni pogon 4x4, velike
pneumatike, klirens od čak 300 mm, mogućnost blokade prednjeg, centralnog i
zadnjeg diferencijala. Udobnost putnika je poboljšana ugradnjom prednjeg
nezavisnog oslanjanja. Takođe u ovo vozilo je ugrađen klima uređaj, a po
zahtevu kupaca može da se ugradi i dodatno grejanje. Kao opcioja predviđena je
ugradnja Run-Flat uložaka koji omogućavaju kretanje vozila sa probušenim
pneumaticima.
Zastava Kamioni na Salonu privrednih vozila izlažu i New
Turbo Rival 49.10 HDPK (6+1) - kamion sa povećanom prohodnošću. Ovo vozilo
karakterišu veliki pneumatici, čime je omogućena povećana prohodnost vozila na
ekstremno teškim terenima. U vozilo je ugrađen klima uređaj, čime je poboljšana
udobnost putnika.
Izvor : Netauto.rs
ja na ovim slikama vidim dizajn od pre 20-30 godina. Zastava stvarno treba da bude na sajmu ali da vidi kako se to radi, pravi vozilo. Ovo vise nema smisla. Zao mi radnika jer fabrika nema dizajnere i inzinjere koji treba da naprave projekat a ne ove improvizacije noviteta.
Ni u ludilu ne treba dozvoliti da Zastava Kamioni dožive istu sudbinu kao i Zastava Automobili.
U ovoj zemlji nije problem nedostatak znanja, ideja, dizajnera, inženjera, već nedostatak novca, zbog konstantnog pljačkanja firmi do uništenja, od strane države, odnosno pojedinaca na vlasti.
Samo u Zastavinoj fabrici "Mehanička Obrada", bilo je preko 1.600 mašina i uređaja, koje se ovih dana rasprodaju "na kilogram", po ceni manjoj od cene kilograma starog gvožđa. Gde su te pare? U nečijem džepu, jer je očigledno samo to bio cilj "prodaje" Zastave.
Svugde u svetu ljudi su ponosni na svoju zemlju, i na sve ono što je vezano za nju i/ili iz nje potiče. Ovde je stvar potpuno suprotna, i dokle god ovaj ludi narod ne bude shvatio da treba da ceni ono što ima, i da se trudi da to vremenom bude što bolje, neće biti napretka, već ćemo svi zajedno sve dublje da tonemo u živo blato, dok se ne podavimo.
Prava je šteta, što nas sve nisu sravnili sa zemljom kada su nas bombardovali, računajući i mene, da ne bih gledao ovo što se danas događa. Povraća mi se.
@Predrag
"U ovoj zemlji nije problem nedostatak znanja, ideja, dizajnera, inženjera, već nedostatak novca, zbog konstantnog pljačkanja firmi do uništenja, od strane države, odnosno pojedinaca na vlasti."
Brate, stvarno si nam rekao nesto novo...:)))
P.S. nemoj da se nerviras, dobices i ti sansu da sve to ispravis...
@Carobnjak
Odgovarao sam Chedomiru, koji kaže:" ja na ovim slikama vidim dizajn od pre 20-30 godina. Zastava stvarno treba da bude na sajmu ali da vidi kako se to radi, pravi vozilo. Ovo vise nema smisla. Zao mi radnika jer fabrika nema dizajnere i inzinjere koji treba da naprave projekat a ne ove improvizacije noviteta".
Izgleda da ima i onih koji to ne razumeju. Nažalost.
P.S. Ne postoji stvar koja može da me iznervira, kao što je to slučaj sa sledeće tri reči: Tadić, Dinkić, Fiat (baš tim redosledom).
Da ne bih opet ispao komunista, kao juče, na poslednjim izborima sam glasao za stranku jednog od dvojce gore pomenutih, ali ubuduće na glasačkim listićima crtam kućice, zvezdice ili neke druge motive, na pr. veverice, a sve u cilju da ne bi bili važeći.
Nikada više neću dati svoj glas nekome, ko se bori za vlast zbog lične koristi, na tako jadan i bedan način da uništava sopstvenu zemlju.
Zbog svoje odluke na poslednjim izborima, smatram i sebe odgovornim za ponašanje današnje vlasti, jer sam joj i ja svojim glasom omogućio sve ovo. Zbog toga mi je izuzetno žao :(( Bolje da sam taj dan nogu slomio, nego što sam otišao na glasanje.
@Predrag
naravno da bas nije veselo ali zamisli da je ostao Kostunica koji nije sposoban apsolutno nizasta ili da su dosli SNS/SRS pa da nam opet uvedu sankcije i da umesto na fakultet ides malo na Kosovo kao sto je moja generacija isla?!? Da li bi ti se onda povracalo? Mozda i ne bi posto ne bi imao sta da jedes! Mislite o tome...
@Predrag
Nemoj da pocnes o politici jer su ovde automobili TEMA !!!
Pravicemo mi i automobile i kamione i avione i poljoprivredna vozila,al sve u svoje vreme.I nisu pare problem,problem je u nasim glavama.Poozzz..:)))
@predrag
derane ne filozofiraj. Ja ne pricam o zatvaranju fabrike-naprotiv. Pobogu covece jel ti imas oci? Pogledaj na sta lici prozvod "domace pameti"? Ta vozila su nepouzdana, izbor materijala je los pa se raspadaju posle intenzivne eksploatacije a druga je stvar sto su nasi mehanicari sposobni da ozive ove grobove.
Nema sta da ti se gadi FIAT kad je IVECO upravo njegov, Fiatov. Nije problem sto se prodaju masine iz Zastave-zastarele su ali je problem sta dalje.... Menadzment je ostao zaustavljen u vremenu i samo nesto improvizuju, a nerviraju me jer znam da imaju potencijala da naprave zaista nesto konkretno i trzisno uspesan proizvod. Niko mladim dizajnerima da "odresi" ruke. Restilizaciju tog zutog modela je radio pobednik dizajn takmicenja Pezoa, ali ne verujem da su tom momku dali "odresene ruke" da to uradi kako je on to zamisljao pa makar i kao prototip.
@carobnjak
dobio je odgovor u pismenoj formi pa kad "dodje sebi" moze dati repliku. U pravu je on kad je patriotizam u pitanju, ali ta fabrika sama kriva sto narod tako misli o njoj a razloge sam vec naveo. Nemaju trzisno uspesan proizvod.
@ChedomirADELAIDE
sada je kasno za patriotizam! Trebalo ga je braniti '91. ali ne puskom nego mozgom!!!
@Chedomir
Na tim "zastarelim" mašinama su mogli da se proizvedu delovi za bilo koji automobil na svetu, jer se u odnosu na nove, od kojih su daleko kvalitetnije, razlikuju samo po načinu upravljanja. Većina zahteva obučenu radnu snagu, tako da nijedan Fiatov radnik ne bi znao da ih upotrebi.
Da li možeš da zamisliš koja je to količina opreme, koja je bila smeštena u oko 250.000 kvadrata? Verujem da ne možeš. Ta oprema se sada prodaje na kilogram ili se baca. To je tragedija!
@predrag
pa valjda znaju sta rade. Nove masine bi trebalo da su efikasnije i kompjuterski vodjene. Nije da bas nemam pojma iako nisam expert. Poenta mog texta je da mladim strucnjacima dozvole da pokazu sta mogu i zasto su gulili klupu sve te godine na fakultetima. Od nekoliko prototipova bi se naslo nesto upotrebljivo. Ne vredi ici do te mere u obaranje cene da bi se taj proizvod prodao i unovcio ako on kasnije zahteva nemila ulaganja u odrzavanje. Slazem se da u gami treba imati neki low-budget model ali ako se ja bojim da krenem na put sa tim chudom onda to nema smisla. Isti slucaj je i sa FAPom.
@predrag
Molim te napiši da li su prese mogle da rade takođe nešto novo iako su bile konstrukciono stare, ali su pojedine imale i do 10000 KN sile. Koliko je meni poznato sve što je bilo namenjeno bilo kakvoj prozvodnji je uklonjeno iz Zastave i tenderski se prodaje što ti kažeš na kilo.
P.S nemoj da se nerviraš ja to lično vidim kao jedan od ranije planiranih koraka u likvidaciji industrije u SRB i kakvog-takvog tehnološkog bitisanja. FIAT je samo izvršilac radova.
@ZumbaNS
Da, te prese su mogle da naprave šta god poželiš. Zastava je bila jedna od retkih fabrika koja je imala opremu za proizvodnju kompletnog automobila, tačnije svih njegovih mehaničkih sklopova osim motora. Proizvodila je: sve otpreske za karoseriju, rezervoare, alate (kalupe) za izradu svih elemenata, sedišta, enterijer, menjač (to više skoro niko sam ne pravi već kupuje od specijalizovanih firmi), diskove za kočnice, obloge doboš kočnica, letve volana, kardanske zglobove (stubove upravljača), doboše, glavčine, nosače točkova, brave, šarke, poluvratila... Jednom rečju sve!
P.S. Hvala na razumevanju i podršci :))
Ta oprema je toliko zastarela da nema nikakvu upotrebnu vrednost osim kao staro gvozdje...
U toku je priprema za proizvodnju novih modela i sve to zahteva potpuno novu i modernu opremu koja ce biti montirana...
a ti Predraze mozes da otkupis deo stare kao suvenir da te podseca na vrlo uspesnu domacu auto industriju... :)))