home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Kompanija „Fijat automobili Srbija” je u periodu od maja do decembra 2009. godine prodala 16.375 modela „punto klasik”, odnosno gotovo 2.050 mesečno.

Rekord (2.714) je zabeležen u decembru da bi u januaru 2010. brojka pala na skromnih 311 prodatih „punta”, koji je zauzeo mesto „zastave 10”.

Uspeh „punta” druge generacije, predstavljenog 1999. a redizajniranog četiri godine kasnije, na srpskom tržištu može se objasniti jedino cenom. „Punto klasik”, sa osnovnim paketom opreme „aktual”, košta 6.999 evra. U slučaju da se odlučite za subvenciju Vlade Srbija i da se prilikom kupovine „punta” odreknete svog starog automobila, koji će završiti na otpadu, cena će pasti za dodatnih 1.000 evra na 5.999. Takođe, kupcima se nudi i mogućnost finansiranja na period i do sedam godina, kao i kupovina na kredit bez učešća i depozita, uz najnižu moguću godišnju kamatnu stopu 4,5 odsto. Tako mesečna rata (kredit na sedam godina) za najpovoljniji model (6.990 evra, manje reciklaža starog vozila 1.000 evra) iznosi 83 evra, a jedino je potrebno da mesečna primanja kupca, bez obustava, budu 277 evra. Prosečna plata u Srbiji za decembar 2009. bila je 375 evra.

Povlašćen položaj „punta klasik” razljutio je uvoznike drugih automobilskih brendova koji smatraju da država preko subvencija favorizuje „Fijat”. Na primer, nemačka vlada je građanima koji su se odlučili za sistem staro za novo nudila 2.500 evra, ali ih nije ograničavala da kupuju samo domaće automobile. „Punto klasik” je stao i na žulj uvoznicima polovnih automobila, koji su za identičan automobil uvezen iz Italije, istina s bogatijom serijskom opremom, ali i sa 100.000 i više pređenih kilometara, tražili oko 6.000 evra. Cena novog „punta klasik” sa petoro vrata u Italiji je 10.850 evra.
Na drugoj strani, „punto klasik” je pomogao kupcima u Srbiji u obaranju cene ostalih modela. Lokalni dileri su smanjili marže i recimo „škoda fabija”, umesto 10.600, danas košta 7.900 evra. Međutim, „Italijan iz Zastave” je obaranjem cena i sebi počeo da kopa rupu jer je stvorio konkurenciju na svom nivou. Prema okvirnim podacima, u januaru 2010. prodato je 750 automobila iz B segmenta - 311 „punta klasik” i 439 ostalih modela.
Zanimljivo je da su građani Srbiji preko noći prihvatili i model sa skromnim paketom opreme „aktual”, koji nudi koliko i stari „jugić”, čija je cena bila oko 4.500 evra. Za paket „aktual” je lakše nabrojati šta uključuje - vazdušni jastuk za vozača, rezervni točak standardnih dimenzija i čelične felne od 13 inča, bez ratkapni! Lista onoga što nema je podugačka, pa ćemo samo nabrojati: antenu, pripremu za radio uređaj, servo volan, obrtomer, bord kompjuter, klima-uređaj, centralno zaključavanje, elektropodizače prozora, svetlo u prtljažniku (doplata 1.922 dinara)... Bogatiji „punto klasik dinamik” košta 7.999 evra, dok je cena modela s ručnim klima-uređajem 8.599 evra. U ponudi je i „punto klasik” na tečni naftni gas, kao i dizel verzija, čiji top model košta 11.499 evra. 

Potrebno je naglasiti da se kod nas prodaju samo verzije sa petoro vrata. „Punto” je dugačak 3,86 metara, širok 1,66 metara i visok 1,48 metara. Kapacitet prtljažnika je 297 litara. Klasičan je gradski automobil koji se odlikuje lakim upravljanjem i parkiranjem. Važno je reći i da je cena rezervnih delova pristupačna i da je jeftin za održavanje. U „punto klasik” se ugrađuju dva motora: 1,3-litarski multidžet dizelaš sa 70 KS i 1,2-litarski benzinac sa 60 KS, u varijantama sa benzinom i benzin + TNG kao pogonskim gorivom. Obo agregata ispunjavaju evro 4 norme, a zapremina rezervoara je 47 litara za benzinac, odnosno 49 litara za dizelaš.
Čelnici „Fijata” najavili su da će u Fabrici u Kragujevcu početi sa proizvodnjom dva modela većih automobila umesto malih, kako je najpre bilo planiralo. Italijanski proizvođač automobila prvobitno je hteo da se kod nas proizvode mali automobili A klase, kao i nešto veći iz B klase. Sada će iz njihove Fabrike u Kragujevcu izlaziti dva modela većih automobila, i to u B i C klasi. Do promene plana je došlo zbog toga što „Fijat” već pravi „pandu”, manji automobil iz klase A u Poljskoj.

Cenovnik redovnog servisa
Punto klasik 1.2 MPI 8V 4.988 dinara
Punto klasik 1.3 multijet 11.901 dinar
Redovan servis podrazumeva zamenu motornog ulja, filtera ulja, filtera, vazduha, filtera goriva (za dizel motore), rad potreban za njihovu zamenu i kompletan pregled vozila. Za modele sa klima-uređajem po potrebi treba zameniti i polen filter, što uvećava cenu redovnog servisa za 2.705 dinara.

Koraci za kupovinu „punta klasik”
1. Rezervacija željenog modela putem telefona ili dolaskom u salon
2. Potpisivanje predugovora i preuzimanje profakture
3. Odlazak sa profakturom u banku i podnošenje zahteva za kredit
4. Odlazak u reciklažni centar sa starim vozilom i uzimanje potvrde da je vozilo reciklirano (umanjuje cenu novog „punta klasik” za 1.000 evra)
5. Odlazak u MUP gde se odjavljuje staro vozilo
6. Kada banka uplati novac, u dogovoru sa prodavcem određuje se datum isporuke vozila. Tom prilikom je neophodno doneti svu prikupljenu dokumentaciju (original potvrde centra za reciklažu o prijemu automobila i odjavljena saobraćajna dozvola na uvid)

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : arhiva Autoblog.rs 



čitanja : 16323



Komentari

Merline javi se! :P

Autor Cika Sima 30 Mar 2010, 12:24

To je samo zbog povoljnog finansiranja.Ako se gledaju drugi parametri nikada ne treba kupiti ovu sklopociju.

Autor milan 30 Mar 2010, 13:01

Taj auto jedino vredi za nekoga ko ima krš i nema dovoljno za gotovinu.

U svim ostalim varijantama je kupovina čist promašaj. Pogotovo je promašaj kupovina dizelaša i verzije sa šporetom u gepeku.

Autor Boris 30 Mar 2010, 16:07

Tekst je vrlo jasan, nisam imao potrebu da se javim ali kad vec zelite...:)
Mozda ste u pravu ali taj momenat finansiranja je presudan faktor u Srbiji i jos dugo ce tako i biti...
Ne slazem se da je los auto, za te pare jedini konkurent mu je Sandero ( mislim na bazne verzije).
Nemojte se zavaravati da je to kvalitetan automobil, za te pare se to ne moze ni ocekivati!
Naravno da se za 9-10 hiljada moze birati, za 7 vec ne moze...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 16:48

P.S.
cetvrta recenica se odnosi na Sandero... :)

Jos bolji tekst imate na:

http://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2010&mm=03&nav_id=420156

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 17:31

Mislim da onaj dizel, u varijanti sa ABS-om, za 11.500, bas i nije tako povoljan za kola te klase i ostalog. Gresim?

Autor Moron 30 Mar 2010, 18:01

@Moron
ne gresis, to sam i ja napisao!
Znaci onaj za 8000 je ok sto se tice cene, eventualno 8600 sa klimom. Za veci iznos je ipak bolji izbor nesto drugo.
Ja bih izabrao Hyundai i20...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 18:10

Skoro je role imao opciju za kupovinu i20. Sa cenom od oko 10.500 je bio prihvatljiv ali je u test voznji, motor od 78ks delovao veoma tromo...

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 18:36

@Panchev9
isto to su napisali i za verziju 1.4 u skoro svim autocasopisima...
Ko ti je to "role" ?

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 18:44

P.s.
takodje i za i30 od 109 ks!

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 18:46

@carobnjak
Role je rodjak od miloshte...
Snagu iz prospekta dostizu na 5.500-6.000 obrtaja...
Inace bi voleo da postoji rubrika "realna snaga motora" koja nije merena na max obrtajima ali je tu marketing u pitanju...

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 19:03

@Panchev9
mada s obzirom da su pretezno namenjeni gradskoj voznji i kracim putovanjima sasvim je dovoljno...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 19:06

Na StB sam malopre video da je Fiat u nekom svom centru u Beogradu promovisao novi 500C...

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 19:06

@Panchev9
verovatno AK Vozdovac, oni su izlagali i na sajmu a od Delte ni traga!

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 19:11

Narode može jedna mala pomoć U pitanju je kupovina automobila, pa me interesuje da li za 8500 evra kupiti nov automobil ili polovnjaka. U pitanju je porodični automobil

Autor buzdovan 30 Mar 2010, 19:19

@buzdovan
nema novog porodicnog automobila
za taj novac! Znaci, samo polovnjak. Porodicnim automobilom se moze nazvati neki karavan C klase i veci... (moze Octavia) ili neki MPV tipa Scenic, C-max itd. Njihove cene krecu od 15000eura!

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 19:26

carobnjak možda se nisam dobro izrazio, mislio sam na automobile koji se mogu kupiti za tu lovu, fabija, sandero, punto, ševrolet...itd.
unapred hvala

Autor buzdovan 30 Mar 2010, 19:31

@buzdovan
moze sve to sto si nabrojao ali nijedan se ne moze svrstati u "porodicni" automobil, to su sve mali automobili za grad i krace relacije...
Sandero je najkomotniji od nabrojanih i mozda najbolji izbor za taj novac(8500). Moras da ih pregledas, opipas i provozas, tek onda ces znati sta je za tebe. Nijedan ne iskace nesto posebno. Za taj novac ocekuj osnovnu opremu , eventualno manuelnu klimu...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 19:37

P.S.
rado bih ti pomogao ali mi moras pribliziti sta ocekujes od automobila, za sta ces ga koristiti najcesce, za koliko osoba, sta ti je sve bitno da ima, kakav ti je stil voznje itd.

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 19:42

P.S.
mozda ti posluzi ovaj tekst sa autobloga, doduse ovde je izbor do 10 000 eura:

https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2010/03/10/sta-sve-moze-da-se-kupi-za-10.000-evra-na-bg-car-show-u

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 19:57

@Moron
@Predrag

u danasnjem Blic-u u dodatku "Blic Auto" imate podelu automobila po klasama, cisto da se uverite da to nisam ja izmislio...:)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 20:19

P.S.
za one koji ne kupuju Blic evo linka pa se posluzite...:)

http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Auto/183023/Kupovina-na-kredit-i-lizing-neracionalna

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 20:24

@buzdovan
NOV NOV NOV

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 20:24

@Carobnjak
Hvala ti sto brines za nasu edukaciju, ali na onom linku nije definicija pojedinih klasa, niti nesto sto moze da pomogne u dilemama koje su ovde bile prisutne. Da nije neki drugi link?

Autor Moron 30 Mar 2010, 20:43

@Moron
imas tabelu sa brojem prodatih primeraka po klasama, tj. imas i nazive pojedinih klasa...
Opet si povrsan!

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 20:59

@Carobnjak
Ah, to... Pa to sam odmah video,ali to ne pomaze u resavanju nijedne od rasprava koje su ovde vodjene. Nema veze, bitna je tvoja nesporno dobra volja. Zaista

Autor Moron 30 Mar 2010, 21:03

@Moron
moze da resi dilemu ali ne tvoju nego Predragovu na primer...
On je tvrdio da je Fabia niza srednja klasa, ako se secas?
U tabeli je najvise prodato u nizoj klasi , znas da je Punto classic rekorder po broju primeraka, a bas u toj klasi je i Fabia! Znaci nije bio u pravu, Fabia je niza klasa, tj. B segment.
Sto se tebe tice, mislio sam na nazive klasa i podelu, posto imam utisak da mi ni u tome nisi verovao...
Ali sada, kako hoces...:)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 21:08

@Carobnjak
Ja ne znam kako se ta klasa formalno zove, ali je meni logicno da su punto i fabia ista klasa ( B ), jer sigurno nisu ni A ( preveliki su ) ni B ( premali su ). Nekako mi se tu uklapaju u smislu medjusoviskog rastojanja ( pa i unutrasnueg prostora ), spoljnih gabarita, a manjim delom i ponudom motora. Mada, mislim da je fabia delom komfornija od punta, kao i da nudi i neke dosta bolje motore koje u puntu neces naci. Tako ja to gledam "sa strane".

Autor Moron 30 Mar 2010, 21:24

@CArobnjak
izvinjavam se na ociglednoj slovnoj gresci u prethodnom "izlaganju". Ono drugo slovo B je u stvari slovo C, znas i sam :)))

Autor Moron 30 Mar 2010, 21:28

@buzdovan

Pre svega kupi NOV AUTO. Od navedenih ti je najkomotnija Fabia (čarobnjak nije u prvu, Sandero samo ima 20l veći gepek, a u pogledu ostalih dimenzija je mnogo manji.

Chevrolet Aveo NE NIKAKO!!!

Fabiu ja vozim, pa bih ti je najpre preporučio!
Hyundai i20 je odličan (malo je skuplji)!

Od kako se pojavio Sandero (koji je zaista unutra skučen) Logana su svi zaboravili. Za iste pare, Logan je komotniji, a ostalo je sve isto!!

Autor Predrag 30 Mar 2010, 21:38

@Moron
ne brini, ukapirao sam . A ono "CArobnjak" ? :)))

U pravu si za ono sto si napisao ali si zaboravio nesto jako bitno a to je da je aktuelnoj Fabiji II konkurent Grande Punto tj. Punto Evo koji bi je oduvao u svakom pogledu ( najbolje vozne karakteristike u klasi, savremeniji i agresivniji dizajn, komfornija kabina, o izgledu enterijera da ne pricam, a tek motori- pa Fabia je tek sada dobila savremene motore!?! )

Punto Classic je konkurent svom savremeniku Fabiji I generacije, koja jeste kvalitetnija ali u nicemu drugom nema prednost u odnosu na Punto mk2 ( zastareli motori sa samo 3 cilindra koji su vrlo prozdrvljivi i bucni sto je ispravljeno kod naslednika, smesna unutrasnjost, vrlo neudobna i skucena cak i pozadi...)

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 21:38

P.S.
jao evo ga Predrag, sad ce me napushiti...:)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 21:40

P.S.2
ispravka za zadnju recenicu : vrlo neudobna i skucena cak i NAPRED...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 21:42

@Predrag
"buzdovan" je naveo DO 8500 eura gde se i20 ne uklapa! Naveo je Sandero kao mogucu varijantu, dok Logan nije, pretpostavljam da mu je ruzan ( kao i vecini...)
Sandero ima komotniju kabinu od Fabie, dosta je visi, sedeo si ti u njemu?

Za Aveo se slazem , zato sam mu napisao da razmotri novi Spark...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 21:52

@Predrag
Nije tacno sa je i20 skuplji od Fabije...
Jedini ako opet ne podrazumevas onu spartanku 1.2 classic koja ima manje opreme od Honde Civic i Fiata Tipo iz 1990g...

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 21:54

@Panchev9
sto je bilo samo na sajamskom popustu...( zahvaljujuci Puntu kako pise u tekstu) :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 21:56

@CArobnjak
Cesto krenes razumom, a onda te ( obicno posle prvog velikog slova ) ponesu emocije... Mislio sma da polemisete o tvom puntu i njegovoj fabiji.
Za tu diemu koju sada postavljas i odmah "presudjujes" bio morao malo da razmislim ...
Moram da priznam da jedan moj mladji kolega ima grande punto sa motorom sa 8 ventila, mislim da ga je platio oko 14 -14.500 pre godinu ili dve i znam da su ga svi ( koje znam ) maksimalno "pljuvali" zbog cene koju je za tako nesto platio. A on je samo ponavljao i ponavljao ime dizajnera ...

Autor Moron 30 Mar 2010, 21:58

@carobnjak

A kada je Grande Punto dobio savremene motore???

Grande Punto ili Evo, je dizajnerski dopadljiviji većini ljudi, ali nikako nije komforniji od Fabie. Gledao sam i njega, kada sam kupovao kola, i nema trika da neko sedne iza mene pozadi, a u Fabii ja sednem iza sebe, bez ikakvih problema. Fabia nije skučena ni pozadi ni napred, jer da jeste, ne bih mogao da se smestim (visok 194 cm, noge 118 cm), a kada je sedište pomaknuto do kraja, ne mogu lepo da pritiskam pedalu spojnice.

Motori u Škodi su savremeniji i bolji, jeftinija je pri kupovini i za održavanje, komotnija je...

Motori sa 3 cilindra nikako nisu zastareli. U svakom slučaju su bolji od Fiatovog 1.2 8v, koji non stop "cvokoće" usled detonantnog sagorevanja.

Šta misliš o Fiatovom motoru sa dva cilindra, pošto misliš da su ovi sa tri zastareli???

Oba Punta su tvrđa od obe Fabie.

Zar je 1.2 65 ks savremen motor???

Ne kudi konja kojeg nisi jahao. :))

Autor Predrag 30 Mar 2010, 21:59

@Moron
da je malo sacekao sad bi ga platio 9500! :)))
Veruj mi Grande ja fantastican auto!
Nista ja ne presudjujem , to su sve utisci specijalizovanih novonara sa testova ( moze se proveriti! )
A zaboravio sam i E-NCAP, 5 zvezdica za Grande a 4 za Fabiu II. Jos 2000. je Punto mk2a dobio 4 zvezdice...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:02

P.S.
Grande je prvi model B klase koji je presao duzinu od 4 metra, jos 2005.

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:06

@Panchev9

Sajamski popust za Škode važi još uvek!! U svakom slučaju je Fabia 1.2 HTP 70 ks Classic Plus, bolje opremljena od Sandera i Punta Classica, za sličan novac.

Sandera sam vozio (i 1.4 i 1.6) i oba su poprilično troma. Pozadi udaram glavom u krov, a noge su mi raširene kao da treba da se porađam. Napred je isto katastrofa: kratka sedišta, noge skvrčene... Ako mi ne veruješ, proveri.

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:07

Drugi pasus je za Čakia!!

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:07

@Predrag
nisam nigde napisao da je Fabia tvrdja, barem ova tvoja. A prvu generaciju sam vozio i nisam zadovoljan komforom a prostorom jos manje!
Grande je jos 2007. dobio T-jet motore a najsavremenije multijet jos 2005...
A Fabia koliko znam tek 2010.? :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:10

@Carobnjak

Fabia ima 32 poena, Grande Punto 33, a Punto 26. Tako da je razlika između Fabie i Grande Punta zanemarljiva, dok Classic poprilično zaostaje.

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:11

P.S. nikada ne sedam pozadi jer cu ja da vozim a ne da me voze!
Sedeo sam napred i tvrdim da je Sandero prostran automobil posebno po visini i sirini! Sedista manje vise, za te pare odlicno ( tu je problem prosudjivanja! )...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:14

@Carobnjak

Da, prva generacija je skučena. Druga je mnogo komfornija, i pored toga što je međuosovinsko rastojanje ostalo isto.

Bitnije je da benzinski motori u Fabii imaju bolje performanse. Dizeli su poprilično izjednačeni. :))

Fabia je pritom dosta jeftinija.

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:16

@Predrag
Punto 2 je u tom periodu bio lider na E-ncapu u B klasi a to je bilo jos pre 10 godina!
Kada se prica o tim testovima uvek se navode samo zvezdice a ne i poeni, tako da, zao mi je ( opet nepravda? )... :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:16

P.S. pa i nije bas mnogo jeftinija ako uporedis dobro opremljene verzije...
Performanse su bolje jer je Grande veci i tezi ali i sigurniji... :)

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:18

@Carobnjak

Ne ne može da me ubedi da je Sandero komforniji od Fabie, jer to apsolutno nije istina. Skučenost je bila jedan od glavnih razloga, zbog kojih sam odustao od Sandera.

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:19

@Carobnjak
Ne treba se previse "gadjati" tim zvezdicama sa E-NCAP kada govoris o Srbiji, jer tamo na testove proizvodjaci "salju" vozila u bogatoj standardnoj ( sigurnosnoj )opremi koja nije ista kao i kod nas. Kod nas obicno nemaju ni ESP, ni 6 vazd. jastuka ili audio/vizeulnih upozorenjaa za nevezane pojaseve i sl, tako da nema sanse da takav ogoljen ima isti broj zvezdica kao i ona model koji kod nas kupis. Cak i da zanemarim ESP ili one audio/video zezalice, ako si gledao one razultate, tada znas da ti je dovoljno da nemas one bocne vadz. jastuke pa da mozes zaista gadno da stradas pri onom bocnom naletanju na onu "banderu" ili sl. A neki ( ozbiljni igraci ) u osnovnim paketima cak nemaju ni vazd. zavese. Sta vise reci? Cak mislim da ni onaj bravo za koji cesto navodis cenu ( ne secam se sada naziva paketa opreme, ali sam proverevao ) uopste nema "osnovnih" 6 jastuka.
Zato, lakse sa tih 5 zvezdica ...

Autor Moron 30 Mar 2010, 22:19

@Carobnjak

Razlike su mizerne. Tvrdim da Škoda ima čvršću karoseriju.

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:22

@Predrag
ne kazem da je komforniji ali prostora ima dosta

@Moron
ne govorim o Srbiji, pobogu, jer ti znas gde se rade E-NCAP testovi ?!? Da, tamo imaju svi full bezbednosnu opremu , a ovde su ocerupani ali SVI, kako tamo, tako su i ovde ravnopravni, uglavnom...
To je bio samo jos jedan segment u kojem je Grande bolji, za 1 pooen, ali sve se racuna...

Bravo u osnovnoj Active opremi ima 2 vazdusna jastuka, kod nas...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:26

@Predrag
"Tvrdim da Škoda ima čvršću karoseriju" - a na osnovu cega, majke ti?

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:28

@Carobnjak

Italijani su kvarni kao šupalj zub. Dali su da se testira Grande Punto sa troje vrata, a ne sa petoro. I pored toga Fabia je bolje prošla :))

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:29

@Predrag
pa ne odredjuju to italijani koja ce verzija da se testira ?!?
Ko je Fabiji kriv sto nema verziju sa 3 vrata , koja je uvek lepsa i bezbednija...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:31

@Carobnjak

P.S. pri bočnom udaru.

Zato što se pravi od debljeg lima i ima bolji noseći sistem (krući).

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:32

@Carobnjak

Kako bezbednija, ako je Fabia bolje prošla?

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:33

@Carobnjak

Pardon, Fiat je kvaran kao šupalj zub :))

Grande Punto (evo) nije teži od Fabie, naprotiv.

Danas sam video Brava. Liči mi na pomalo žabu, a podseća me i na Nindža kornjaču. Fali mu još samo koferče, pa da bude nindža kofernjača :))

Autor Predrag 30 Mar 2010, 22:39

@Predrag
gde je bolje prosla kad ima poen manje?

Da, to je zaba koja ce te progutati... Ne lupetaj molim te...
Pa mene Fabia podseca na bakicu od osamdesetak godina, ali ozbiljno...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:42

@Carobnjak
Bitno je koliko je konkretno bezbedno vozilo koje kupis ovde i vozis, a ne kako je vozilo te marke ( bezbednosno "nabudzeno" proslo na E-NCAP-u ). Moj prosli pezo 307 (mada je osvojio 4 zvezdice ), onakav kakav jeste bio, sa samo 2 vazd. jastuka, je ( u smislu bocnog udara ) bio bezbedan koliko i dacia logan - 3 zvezdice. Zato kada bude skupovao bravo, najpre "nabaci" na njega svu potrebnu sigurnosnu opremu, pa tek onda eventualno sve ostalo ( alu felne i sl. ). Jer, "dok je glava, bice i kapa" ...

Autor Moron 30 Mar 2010, 22:56

P.S.
s to se tice tezine :
Fabia 1.6 16v 105 ks je teska 1070 kg a Punto Evo 1.4 16v multiair 1075 kg.
Fabia 1.4 tdi 1130 kg a Punto Evo 1.3 multijet 1145 kg.

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:57

@Moron
da li shvatas da su ovde SVI modeli ocerupani ?!?

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 22:58

P.S. posto ce moj Bravo stici iz uvoza, ne brini, imace najbogatiju opremu, cak i viska...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:00

@Predrag
"Danas sam video Brava. Liči mi na pomalo žabu, a podseća me i na Nindža kornjaču. Fali mu još samo koferče, pa da bude nindža kofernjača :))"
Evo ljudi sta znaci biti opresisan od prepoznavanja necega lepog...
Pa ni Skoda za Fabiju nikad nije rekla u promocijama da je lepo dizajnirana... vec stalno govore neke o nekim "drugim" kvalitetima...
Ajde Skodislave zasmejavaj me jos...

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 23:01

@Panchev9
barem ima srecu da ga cesto vidja... :)))

Da se ne ponavljam ali ovo moram:
Prema raznim anketama Bravo je proglasen za najlepsi automobil B segmenta ( dodajem - svih vremena!!! ) kako po eksterijeru tako i enterijeru! A ne tu neke Skode koje ja ni ne primecujem...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:05

P.S.
ostao je bez teksta i za E-NCAP, savremene motore, dizajn i vozne karakteristike pa eto da predje na nesto "kreativnije". sreca pa ga poznajem... :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:15

@Carobnjak

Pogledaj na Euro NCAP sajtu, i videćeš da Fabia ima sva zelena polja za bočni udar, a Grande Punto nema. :))

Autor Predrag 30 Mar 2010, 23:16

@Carobnjak
Kazes "prema raznim anketama Bravo je proglasen za najlepsi automobil B segmenta".
Vreme je da ides na spavanje ...

Autor Moron 30 Mar 2010, 23:18

@Moron
izvinjavam se, C segmenta...
Bravo majstore polozio si ispit u poznavanju klasa automobila zahvaljujuci mom Bravo-u! :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:21

@Predrag
brate boli me uvo za to, bitan je krajnji rezultat i tu nema diskusije... :)))

Mogu da prihvatim da su izjednaceni u bezbednosti ali motorizacija Fabie je blago receno retardirana !!!
( do nedavno )

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:23

@Carobnjak
Jedno strucno pitanje ali bas...
Da li gosn Skodislav pokazuje znakove patologije ali naravno prema jednoj marki automobila a ne generalno...
A sad ozbiljno. Nije mi jasno kako buduci inzenjer toliko gotivi brend koji je u toj njegoj oblasti (motori), beznacajan koliko i tata, moskvich, tavria...
Mogu da mu nabavim oznaku TAS da je ponosno nakaci...

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 23:26

@Panchev9
ne bih o tome jer nije fer, mada smatram da ima dosta ogranicena shvatanja koja se baziraju samo ne njegovim licnim dozivljajima sto je odlika nezrelih osoba ali on je jos mlad tako da mu ne zameram, cak mi je to i simpaticno...

Ja sam mu sve ovo vec i rekao...

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:30

P.S.
naravno, ovo se da zakljuciti samo iz njegovih komentara i mojih provokacija... :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:34

Mislim da nema mesta ljutnji ili necem slicnom jer kao sto sam napisao:"ali naravno prema jednoj marki automobila a ne generalno..."
Ali to sto je mlad a gotivi Boleslav je mozda problemcic hehehe

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 23:36

@Carobnjak & @Panchev1
Mislim da ono sto je Predrag sugerisao u pogledu ocene bezbednosti uopste nije bez smisla ( da pogledate na E-NAP-u one "slike" vozaca i suvozaca, sa zoniranim delovima tela u raznim bojama ). Cak i moja deca od 6 i 8 godina su naucila da tumace te slike, odnosno, da prepoznaju koja boja znaci koji stepen povreda, te da je mnogo bolje da si pretezno "zelen" nego "crven". To zaista vredi pogledati, jer su moguci i naizgled apsurdi, tj, da u nekom vozilu sa manje zbirnih poena vozac i suvozac budu vise zeleni nego u nekom drugom vozilu sa vise zbirnih poena, gde ta razlika poena moze biti posledica i proste signalizacije za pojaseve ( a kada do udesa dodje nije bitna ta signalizacija, vec samo "u kojoj ces boji biti" posle udesa ).
Laka Vam noc svima ...

Autor Moron 30 Mar 2010, 23:38

Ne 1 nego 9
:)))

Autor Panchev9 30 Mar 2010, 23:39

@Moron
ako je tako onda bodovanje na E-NCAP-u nema smisla...
Treba vas dvojica da formirate novi sistem, pa cemo vam mozda i verovati... :)))

Autor carobnjak 30 Mar 2010, 23:41

@Carobnjak

Sve sam prokomentarisao osim voznih karakteristika, jer nisam vozio Grande Punta. Punto Classic je po tom pitanju dosta lošiji od Škodite (tvrđi je, više se naginje u krivinama, skakuće po auto-putu...).

Nisi mi odgovorio za 1.2 8v koji "cvokoće".

@Panchev9

Pričaš bezveze.

Bolje je hvaliti se kvalitetom, komforom, upotrebljivošću, prostranošću... nego dizajnom, a najbolje je hvaliti se svime.

P.S. Ne studiram MOTORE SUS VEĆ MOTORNA VOZILA!!!

Autor Predrag 30 Mar 2010, 23:57

@Predrag
Izvinjavam se za tacku pod P.S.
A za ovaj prvi deo sam vise puta pisao tako da ne zelim da se ponavljam...
Da li se ti mozes pohvaliti SVIME?
Ne moras sve komentarisati tako sto pomenes Skodu...

Autor Panchev9 31 Mar 2010, 00:06

@Predrag
moj ne cvokoce, ili ga ne cujem, to mi je takodje nebitno, solidno vuce, ja ga bas ganjam i odlicno me slusa, nije bucan i ima barem 4 cilindra!
Kako to mislis skakuce po autoputu?
Jedino po nasem posto bas nije ravan... :)))

U vezi Fiatovih motora sa 2 cilindra - to ce tek biti hit, videces!

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 00:13

P.S.
sve to sto si naveo cime se treba hvaliti poseduje Grande ( ali ti to ne primecujes ) pa i Skoda ( osim dizajna ), sve su to nijanse za razlicite ukuse.
Ti si probao Skodu , dopala ti se i kupio si je. Ja je nisam probao jer mi se apsolutno ne dopada...Probao sam prethodnu generaciju i znas utiske.
Ali kad sam seo u Puntijak i provozao ga, samo sam rekao - e ovo je za mene... i prezadovoljan sam! Sta hoces vise, i za tebe i mene, zar ne? :)))

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 00:19

@carobnjak

Znam da će biti hit, posebno model sa turbinom.

Samo sam hteo da ti dokažem da ne znači da je motor koji ima 3 cilindra i 12 v zastareo. Još ako mu budu dodali turbinu (u budućnosti), to će biti prava stvar:))

Cvokoće svaki (Fiatov 1.2 8v), jer nisu sprečili detonantno sagorevanje, koje nastaje kada je ugao pretpaljenja manji nego što treba. Pri detonantnom sagorevanju dolazi do velikog porasta pritiska u cilindrima, koji dovodi do razbijanja uljnog filma na dodirnim površinama. Kao posledica javlja se međusobni udar metalnih površina, koji proizvodi karakterističan metalni zvuk (za koji majstori kažu da se "čuju ventili", što nema veze sa mozgom!!!). Malo edukacije:))

Po našem auto-putu skakuće ko žec. :))

@Panchev9

Škoda mi mogla da poradi malo na dizajnu (pojedinih modela), ali da pritom ne naruši sve svoje kvalitete (komfor, upotrebljivost...). Očekujem da će se i to uskoro desiti. VW i Opel su do skoro pravili grozna kola, a sada su sve bolji i bolji.

Autor Predrag 31 Mar 2010, 00:39

@carobnjak

Pri kupovini sam probao tačno 10 modela, i najviše mi se svidela moja Škodita (ne dizajnerski, već sve ostalo).:))

Večeras si miroljubiv :))

Više mi se sviđa kada si u ovoj fazi:))

Autor Predrag 31 Mar 2010, 00:44

@Predrag
pre ce biti da si ti raspolozen!
Ja se uvek prilagodjavam drugima... ( zakon akcije i reakcije )... :)))

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 00:50

@carobnjak

Treći Njutnov zakon :)))

Ne, ne, večeras nisi osuo paljbu (mada jesi malo na početku, čisto da bih se i ja uključio:):))

Autor Predrag 31 Mar 2010, 00:54

@Predrag
upravo tako :)))

Autor carobnjak 31 Mar 2010, 01:16

Pozdrav,
Čitajući ove vaše komentare dobio sam želju da i ja malo komentarišem! Debate o tome da li je bolji fiat ili dacia vode se već duži period! Posedujem Logana 1.5 DCi dok supruga vozi Punta Clasik 1.2 sa klimom. Verujte mi Svasta sam u zivotu vozio al nema boljeg auta od Punta za ženu i za grad! Torbicu na instrument tablu, mobilni u srednju pregradu, sitne pare u levi džep a može i u desni itd. Dok Dacia preferira bezbednost te sa te straane nema ni jedanu pregradu osim one u vratima (sve jedno koji model). Sve u svemu da ne dužim koncept vozila je toliko različit da nema šanse uporediti ih! Trebate bez predrasuda sesti i provozati jedan i drugi auto i videti šta vam odgovara. A ako hoćete sve a da vas malo košta, tu su naša braća kinezi! Ego 1.3 MT Luxury 7.490 € Auto koji nosi Mitsubishi-jev motor i nema šta nema. Mislio sam da je auto nikakav dok ga nisam video na sajmu i nakon toga provozao! E sad ja i supruga hoćemo da prodamo i Logana i Subvencionisanog Punda kako bih kupili Braću kineze. Ako neko hoće neka da punudu na mail: teammm2@gmail.com! Dacia Logan 1.5DCi Full oprema 2007.god. 40,000km Metalik Crvena Registrovana Bila je Kasko osigurana 3god., Punto Klasik 1.2 sa klimom i fabričkim plinom. Pozdrav

Autor Ludak 25 Avg 2010, 12:06