home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako je od 1. januara snižena carina na uvoz automobila proizvedenih u Evropskoj uniji, to uvoznike očigledno nije previše uzbudilo jer na internet sajtove nisu postavili nove cenovnike.

Sniženje carina važi za sve modele proizvodene u Evropi, ali se odnosi na gotovo sve proizvođače zastupljene na našem tržištu, uključujući i japanske, jer pojedine automobile proizvode u svojim evropskim fabrikama. 

Međutim, primera radi, na sajtu "Mercedesa" nalazi se cenovnik od 4. novembra, na sajtu "Renoa" od 3. novembra, a i cenovnici kompanije "Delta automoto" za "Fijat" su iz novembra, dok se "Pežoovi" modeli prodaju još po cenovniku iz januara prošle godine.

S druge strane, "Delta automoto" za "Alfa Romeo" još drži cenovnik iz maja (za model "đulijeta" od oktobra). U "Fordu" rade prema julskim i avgustovskim cenama. Na sajtu "Opela" stoje cene s početka decembra.

Cenovnik BMW-a važi od prvog dana septembra, a "Suzukija" od 10. decembra. Jedan od usamljenih primera je zastupništvo "Honde" koje je korigovane cene svojih automobila na vreme postavilo na sajt.

"Odmah smo to uradili, cene koje važe od 1. januara su već na sajtu naše kuće", kaže za "Danas" direktorka marketinga ove auto-kuće Aleksandra Nikolić.

Direktor zastupništva "Ševroleta" za Srbiju Nebojša Atanacković kaže da su cene automobila u Srbiji već niske, ali da će niže carine svakako uticati na novo smanjenje cena.

"Tržište automobila je kod nas vrlo aktivno, mnogo je firmi, velika konkurencija, a i cene, inače, ne opstaju dugo. Svetski proizvođači cene formiraju prema tržištu i moramo da imamo u vidu da su one u Srbiji među najnižima. Osim toga, svi proizvođači gledaju da svoje cene usklade sa cenama drugih", ističe Atanacković.

Prošla godina je za automobilsku industriju bila itekako loša, napominje on, a u poređenju sa 2008. prodaja automobila opala je za čak 100 odsto. Eventualno pojeftinjenje automobila, smatra Atanacković, ne bi značajnije popravilo trenutno vrlo loše stanje kada je u pitanju prodaja.

Samo neznatne korekcije cena zbog smanjenja carine očekuju i u auto-kući "Voždovac", koja je zastupnik za "Fijat", "Reno" i "Dačiju". Vlasnik ove kuće Miša Nikolić kaže za "Danas" da će procenat smanjenja biti mali, kao i da su cene već toliko niske da novog prostora za snižavanje gotovo da nema.

On ne misli da je prethodna godina bila toliko katastrofalna jer su se, osim "Fijata" koji je zabeležio pad u odnosu na godinu pre, automobili francuskog i rumunskog proizvođača prodavali isto ili čak više nego ranije.

U zastupništvu "Folksvagena" kažu da će nove cene njihovih automobila uskoro biti dostupne potrošačima, a da je glavni razlog zbog kog je stranica sa cenama na njihovom sajtu već duže vreme "u fazi pripreme" - pregovori koje imaju sa fabrikom.

"Fabrika je juče počela da radi, tako da ovih dana pregovaramo sa njima. Razgovori bi mogli da potraju, ali je Izvesno da će cene biti promenjene i verujem da će se to znati do 10. januara", kaže za portparolka ove kuće Andrijana Đikanović.

Na uvoz putničkih vozila iz EU carina je od 1. januara (shodno Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju) snižena sa 7,5 i 8,8 odsto na pet i 6,9 odsto, u zavisnosti od kategorije vozila. U Zakonu o carinskoj tarifi, carina za ostale automobile je 12,5 odsto.

Preuzeto sa : Mondo.rs

Foto : arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1948



Komentari

Sniženje od 2% izgleda ovako
Na 10.000€ 2% iznosi 200€, tačnije nova cena treba da bude 9.800€ , a većina poklanja navigaciju ili metalik boju (koja je uračunata u tih 200€ naravno)

Autor Dejan L 05 Jan 2011, 14:18

Zaista treba biti retard pa reći da je prodaja pala za 100%... Ostaje samo pitanje da li je retard ovaj dotični Atanacković kojeg svuda ima (Ševrolet, Nafta AD, Unija poslodavaca), ili novinar koji je radio članak

Autor Milos 05 Jan 2011, 15:49