Carina niža, a cene automobila iste?

Iako je od 1. januara snižena carina na uvoz automobila proizvedenih u Evropskoj uniji, to uvoznike očigledno nije previše uzbudilo jer na internet sajtove nisu postavili nove cenovnike.
Sniženje carina važi za sve modele proizvodene u Evropi, ali se odnosi na
gotovo sve proizvođače zastupljene na našem tržištu, uključujući i japanske,
jer pojedine automobile proizvode u svojim evropskim fabrikama.
Međutim, primera radi, na sajtu "Mercedesa" nalazi se cenovnik od 4.
novembra, na sajtu "Renoa" od 3. novembra, a i cenovnici kompanije
"Delta automoto" za "Fijat" su iz novembra, dok se
"Pežoovi" modeli prodaju još po cenovniku iz januara prošle godine.
S druge strane, "Delta automoto" za "Alfa Romeo" još drži
cenovnik iz maja (za model "đulijeta" od oktobra). U
"Fordu" rade prema julskim i avgustovskim cenama. Na sajtu
"Opela" stoje cene s početka decembra.
Cenovnik BMW-a važi od prvog dana septembra, a "Suzukija" od 10.
decembra. Jedan od usamljenih primera je zastupništvo "Honde" koje je
korigovane cene svojih automobila na vreme postavilo na sajt.
"Odmah smo to uradili, cene koje važe od 1. januara su već na sajtu naše
kuće", kaže za "Danas" direktorka marketinga ove auto-kuće
Aleksandra Nikolić.
Direktor zastupništva "Ševroleta" za Srbiju Nebojša Atanacković kaže
da su cene automobila u Srbiji već niske, ali da će niže carine svakako uticati
na novo smanjenje cena.
"Tržište automobila je kod nas vrlo aktivno, mnogo je firmi, velika
konkurencija, a i cene, inače, ne opstaju dugo. Svetski proizvođači cene
formiraju prema tržištu i moramo da imamo u vidu da su one u Srbiji među
najnižima. Osim toga, svi proizvođači gledaju da svoje cene usklade sa cenama
drugih", ističe Atanacković.
Prošla godina je za automobilsku industriju bila itekako loša, napominje on, a
u poređenju sa 2008. prodaja automobila opala je za čak 100 odsto. Eventualno
pojeftinjenje automobila, smatra Atanacković, ne bi značajnije popravilo
trenutno vrlo loše stanje kada je u pitanju prodaja.
Samo neznatne korekcije cena zbog smanjenja carine očekuju i u auto-kući
"Voždovac", koja je zastupnik za "Fijat", "Reno"
i "Dačiju". Vlasnik ove kuće Miša Nikolić kaže za "Danas"
da će procenat smanjenja biti mali, kao i da su cene već toliko niske da novog
prostora za snižavanje gotovo da nema.
On ne misli da je prethodna godina bila toliko katastrofalna jer su se, osim
"Fijata" koji je zabeležio pad u odnosu na godinu pre, automobili
francuskog i rumunskog proizvođača prodavali isto ili čak više nego ranije.
U zastupništvu "Folksvagena" kažu da će nove cene njihovih automobila
uskoro biti dostupne potrošačima, a da je glavni razlog zbog kog je stranica sa
cenama na njihovom sajtu već duže vreme "u fazi pripreme" - pregovori
koje imaju sa fabrikom.
"Fabrika je juče počela da radi, tako da ovih dana pregovaramo sa njima.
Razgovori bi mogli da potraju, ali je Izvesno da će cene biti promenjene i
verujem da će se to znati do 10. januara", kaže za portparolka ove kuće
Andrijana Đikanović.
Na uvoz putničkih vozila iz EU carina je od 1. januara (shodno Sporazumu o
stabilizaciji i pridruživanju) snižena sa 7,5 i 8,8 odsto na pet i 6,9 odsto, u
zavisnosti od kategorije vozila. U Zakonu o carinskoj tarifi, carina za ostale
automobile je 12,5 odsto.
Preuzeto sa : Mondo.rs
Foto : arhiva Autoblog.rs