home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Podizanjem obaveznog učešća kod kredita, lizing postao jeftiniji način nabavke automobila, jer su i kamate manje nego kod banaka

Nabavka automobila na lizing građane košta manje nego ako ga kupe na kredit kod banke. Kamatne stope kod banaka za auto kredite kreću se od minimalnih 11 odsto naviše, dok je ova stopa kod lizing kuća od šest do 10 procenata. Ono što dodatno ide u prilog lizingu je podizanje obaveznog učešća kod banaka na 30 odsto, dok je ono kod lizinga i dalje 20 procenata.

Razlike, ipak, postoje. Kod lizinga je automobil u vlasništvu kompanije do isplate poslednje rate, dok kupujući na kredit, svoje ime upisujete u saobraćajnu dozvolu već pri prvoj registraciji.

- Klijent otplatom poslednje lizing rate postaje vlasnik vozila - kaže za „Novosti“ Dejan Pavlović, direktor „Porše lizinga“. - Na osnovu potvrda i ovlašćenja koja dobije od lizing kuće, on tada vozilo registruje na svoje ime, bez plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava.

Inače, dok god automobil ne pređe u njegovo vlasništvo, korisnik mora da pribavlja od lizing kuće ovlašćenja prilikom svake registracije, kao i izlaza iz zemlje, odnosno u svim onim slučajevima kada mora da dokaže po kom osnovu koristi vozilo koje nije njegovo. Ranije se to „parče papira“ naplaćivalo, danas, kako tvrde naši sagovornici: „ne“.

Joakim Arer, direktor „Unikredit lizinga“ ističe da ova kuća svojim klijentima ne naplaćuje ovlašćenja za registraciju i upotrebu vozila. Ista situacija je i u „Porše lizingu“, kao i u „NBG lizingu“.

Još jedna stavka ranije je mnogo koštala korisnike vozila na lizing: prilikom registracije naplaćivana im je viša tarifa poreza na upotrebu motornih vozila, pošto je vlasnik fizičko, a ne pravno lice.

- Po trenutno važećim propisima porez na upotrebu motornih vozila je isti i za građane i za preduzeća, pa samim tim nema razlike ukoliko se vozilo finansira putem finansijskog lizinga - objašnjava Silvana Tričković, direktorka „NBG lizinga“.

KASKO OBAVEZAN

- Kasko osiguranje je jedan od vidova garancije i zaštite lizing kuća. Korisnik lizinga ima obavezu da kasko osigura vozilo za sve vreme trajanja ugovora o lizingu - kaže za „Novosti Dejan Pavlović, direktor „Porše lizinga“.

ARANŽMAN

Kompanija „Fijat automobili Srbija“, u saradnji sa „Kredit Agrikol“ bankom, kupcima nudi mogućnost da putem dinarskog gotovinskog kredita finansiraju učešće od 30 odsto za kupovinu „Punto klasika“. Na taj način će kupci modela „Punto klasik“ moći da podnose zahtev za dinarski neindeksirani kredit za finansiranje obaveznog učešća od 30 odsto.

Foto : arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1887



Komentari

Keš je keš, pa koliki je jorgan, toliki je, samo da noge ne vire.

Autor Dejan L 02 Jul 2011, 12:07

@Dejan L
Upravo tako!
Dosada nisam upoznao coveka da je uzeo kredit/lizing a da se nije pokajao..

Autor lok 02 Jul 2011, 12:58

Eto,sada možeš da upoznaš nekoga ko se nije pokajao zbog auto-kredita..naravno da nije med&mleko,ali,ako sve dobro skockaš zašto da ne kredit/lizing...

Autor SaleKostolac 02 Jul 2011, 16:47

Naravno, deset puta je bolje uzeti auto na kredit a cash investirati, ko ga ima, naravno. Ko nema, ja svima kazem:

Znam da nije lako, svi bi hteli sve odmah, ali ko zivi od plate... stedite pare godinu dana i od svake plate ostavljajte u banku po recimo 200 eura ili koliko ocekujete da ce vam biti rata, svakog meseca, i to u banku, na kamatu, oroceno na tri meseca. Tu je kamata najisplativija a i dalje se vrlo komotno moze raspolagati novce.
Kad prodje godinu dana, imas 2400 eura, kao neki svoj garantni fond, ako nesto podje kako ne treba, a istovremeno si se naucio disciplini da stedis pare! Posle je sve neuporedivo lakse... naravno... treba znati stedeti... ja sam posle tri godine rada, u 22. godini, znaci kao klinac imao ustedjevinu od 10.000 maraka.
Moja familija posle tri godine rada u trideset i nekoj ima po 3-4 hiljade eura duga i vec trazi refinansiranje... sve zavisi od coveka... e sad, ko radi za 25.000 dinara... njemu ostaje skuter... ili stari punto...

Autor Gagi 02 Jul 2011, 18:11

@Gagi: upravo sam ja tako radio, godinu dana odvajao mesecno 150e, video da mogu, i onda uzeo mali kes kredit: 2 godine, 170e mesecno. nije bilo lako ali dalo se izdrzati.
mnogi za kola uzmu knap kredit a zaborave da auto trazi pare: gorivo, parking, pranje, servis, registracija... i posle kuku-lele.

Autor dzigi 02 Jul 2011, 21:01

Sa bankama imam posla samo kad moram, a da bi uzeo auto na kredit ili na lizing morali bi dobro da me napiju. Da robujem zelenašima da bi vozio dupe u celofanu, skupa cena! Neka hvala...

Autor Djordje 05 Jul 2011, 12:32