home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Troškovi održavanja i otplate lizinga za polovan automobil na godišnjem nivou su za oko 850 evra niži u odnosu na iste troškove za novo vozilo istog modela. Vlasnici polovnjaka na održavanje vozila godišnje troše oko 500 evra više nego vlasnici novih automobila, dok ih rate za lizing godišnje izađu jeftinije za oko 1.350 evra.

Primera radi, mesečna rata za nov “reno klio 1.5 dci", koji je uz učešće od 10 odsto kupljen na lizing na pet godina uz kamatnu stopu od osam odsto, iznosi 183,26 evra, dok rata za isti tip automobila iz 2006. iznosi oko 70 evra. Ovolike cenovne razlike mnogima su i glavni argument u odluci da li kupiti novo ili polovno vozilo.

Milan Belin, direktor kompanije “Reno Nisan”, kaže da je uvek na strani kupovine novog vozila.

- Što je vozilo starije, više se investira u održavanje. Češće su posete servisima, više se daje na rezervne delove, a raste i potrošnja goriva. Ukoliko se ne održava na adekvatan način, automobil postaje nebezbedan, a sa starošću mu pada i vrednost - kaže Belin i dodaje da većina starih vozila nije bezbedna jer ih njihovi vlasnici ne servisiraju u ovlašćenim servisima, niti im kupuju originalne delove. Novo vozilo, kaže Belin, danas može da priušti veliki broj ljudi, budući da rata kredita ili lizinga za nov automobil niže ili srednje niže klase u proseku iznosi 90 do 200 evra mesečno, a otplaćuje se pet do sedam godina.

 


Sa druge strane, Dragan Rodić, vlasnik auto-placa “Auto Rodić” u Novom Sadu, kaže da glasa za kupovinu polovnjaka, uprkos činjenici što se za nova vozila dobija garancija od dve godine.

 

 - Čim isterate nov automobil iz salona njegova vrednost pada za 10-20 odsto, što nije slučaj sa polovnim. Lično radije tražim polovan auto koji je manje prešao, a u dobrom je stanju. Na takvim automobilima nema mnogo servisiranja, znatno su jeftiniji nego novi. Primera radi, kupovinom polovnog automobila srednje klase može da se uštedi i više od 50 odsto u odnosu na cenu novog - kaže Rodić.

Prednosti novih automobila

- Pouzdanost

- Niži troškovi popravki i održavanja

Mane novih automobila

- Visoka početna nabavna cena

- Veći procenat pada vrednosti s protokom vremena

Prednosti polovnih automobila

- Niska početna nabavna cena

- Manji procenat pada cene s protokom vremena

 -Niži troškovi registracije

Mane polovnih automobila

- Nepredvidivi i često previsoki troškovi održavanja

- Nepouzdanost

- Manja bezbednost

Preuzeto sa: 24sata.rs



čitanja : 2463



Komentari

Koji to nov automobil ima cenu "godišnjeg održavanja" od 140 EUR-a? Onaj što se ne vozi? Eventualno onaj što predje 10.000 km u prvoj godini... I kraj...

Autor Moron 23 Apr 2012, 21:03

Godišnje održavanje je valjda redovan servis. Sta je tu nejasno, 140 evra je normalna cifra...

Autor Djordje 24 Apr 2012, 11:23

Svaki Cigo svoga konja hvali.
Pa naravno da je za Belina najbolje kouiti nov auto i to Renault što skuplji a za nuždu eventualno Daciju. Uzgred niko ne dere na servisu kao ovlašćeni servisi, što je možda i najgora osobina kad se nov automobil kupi u Srbiji, a to Mr Belin ne pomenu.

Autor Rados 24 Apr 2012, 15:12

Aha, kako da ne, a ovi što im crkne motor na polovnom autu, pa generalna 1000€?

Autor Dejan L 24 Apr 2012, 17:54

Potpuno je besmisleno upoređivati nov i polovan auto. Naravno da je bolje kupiti nov auto, kao što je bolje kupiti i bilo šta drugo novo nego polovno. Nov auto ima garanciju, tako da ako se bilo šta vanredno pokvari, u garanciji se otklanja, a kod polovnog sami morate plaćati sve eventualne skupe popravke. O šansi da se desi kvar, mislim da je smešno uopšte upoređivati nov i polovan auto. Vi kod novog auta imate samo obavezu uraditi redovan servis u ovlašćenom servisu i tu ste završili, a kod polovnog imate istina malo jeftiniji redovan servis i gomilu potencijalnih problema i kvarova. Tu je i izgubljeno vreme i nerviranje dok se budete "mlatili" po majstorima popravljajući polovan auto. Dalje cena pada i novom i polovnom automobilu, tako da tu ne treba živeti u zabludi. Ako ste nov automobil platili 10000 evra, za 5 godina će on koštati npr. 6000. Isto tako, ako ste polovan star 5 godina platili 6000, za još 5 godina, on će koštati 2000 hiljade, tako da je čista budalaština pričati kako samo novom pada cena. Dalje novi auto je sigurniji i znatno je manja šansa da će vas ostaviti na putu. Ako bi prihvatili da je bolje ili isplativije kupiti polovan auto, to bi značilo da je cela razvijena Evropa glupa, a samo mi pametni, pa kupujemo ono što su oni izvozali i prodali nama posle isteka garancije. Jedini slučaj kada se ne isplati kupiti novi auto je ako ga planirate prodati posle godinu ili dve ili ako se planirate zadužiti do grla da bi ga priuštili. Tada se zaista ne isplati.

Autor Mare 09 Jul 2012, 12:29