Iz Slovenije samo krševi

Preuzeto sa: Novosti.rs
Poslednjih godina bivša jugoslovenska republika postala meka za uvoznike sumnjivih polovnih automobila u Srbiju
Podatak da je na drumovima Srbije 2,3 miliona vozila, čak 150.000 više nego godinu dana ranije, dobri poznavaoci prilika na tržištu automobila objašnjavaju ovo pojačanim uvozom polovnih vozila.
- U prošloj godini smo prodali oko 30.000 novih automobila, što je ogroman pad u odnosu na 2010. a katastrofalan u odnosu na 2008. u kojoj je prodato 57.000 vozila. Jasno je da su u situaciji kada su, uprkos neverovatnim popustima, i nikad nižim cenama, novi automobili za prosečnog kupca postali nedostižni, priliku iskoristili uvoznici polovnih vozila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.
Iz ovog posla, ipak, najveću korist imaju Slovenci. Jer, prema nezvaničnim podacima, svako treće vozilo koje se uveze u Srbiju dolazi sa nekog placa polovnih vozila u Sloveniji. Svako drugo vozilo koje je poreklom iz Italije, takođe stiže preko „dežele“! Pri tome su ta vozila, koja prodavci nude "na ime kupca" kako najčešće stoji u oglasima, znatno jeftinija nego ista takva na primer na auto-placevima u Nemačkoj.
- Nije to nikakva zagonetka. Automobili koje Italijani ne mogu da prodaju Evropi zbog strogih ekoloških i poreskih zakona uzimaju Slovenci. Vozila se, zatim, doteruju i vizuelno i papirološki. Urade se limarijski radovi, malo se našteluje kilometraža, sve "kroz papire" sredi za carinu i to je to - objašnjava vlasnik kompanije "V8", koja se dugo godina bavi uvozom polovnih vozila, Jovan Radić. - Onaj ko kupi vozilo u Nemačkoj zna da je tamo svaka prepravka kilometraže, bilo kakva intervencija po papirima krivično delo i niko i ne pomišlja da rizikuje. Kada mi sve legalno, zakonski odradimo, platimo sve dažbine i troškove, jasno je, kaže, da smo nekonkurentni sa cenom.
To što prodavac u Srbiji tvrdi da je automobil "malo prešao", a kao dokaz nudi servisnu knjižicu i kompjuterski pregled automobila u nekom od servisa nije nikakva garancija.
- Kilometražu je vrlo lako "vratiti", još lakše nego što se "zamaže" neki mehanički kvar, oštećenje - tvrdi šef servisa "AK Balkan" Dragoslav Marković. - Sve se lako odradi kompjuterom. Čak se falsifikuje i godina proizvodnje, koja je inače "ukucana" u šasiji.
SVE JE LEGALNO
Tragom oglasa o "prodaji automobila na ime" po veoma povoljnoj ceni, stupili smo u kontakt sa prodavcem koji nije želeo da mu se objavi ime, ali ne krije da uvozi vozila isključivo iz Slovenije.
- Slovenci kupuju veliki broj vozila sa auto-placeva u Italiji, dobijaju i veliki popust i tu je "caka" - kaže naš sagovornik. - Sasvim je normalno da se ta vozila operu, da im se obave sitne popravke. Možda ima nekih nesavesnih koji muljaju sa kilometražom, ali verujte mi, to nije masovna pojava. Pa i tamo važe evropski zakoni.
Tipicno srpski... Oni drugi su prevaranti a mi nismo, mi smo posteni... Ovaj tekst nije u redu i ne prilici strucnom blogu kao sto je ovaj, vise lici zutoj dnevnoj stampi...
Ja sam uvezao auto iz Slovenije i mogu da kazem da ovo nije stina!
Poenta ovakvog teksta je : nemojte uvoziti kola iz inostranstva sami nego uzmite (krsheve) na domacim placevima...
Realna opasnost od teške prevare pri kupovini "polovnjaka" je uvek prisutna, osim da ga baš kupiš od "brata" ... Ono što je možda najveći spas, jeste da najčešće ne možeš realno da spoznaš srazmere prevare i stvarnu veličinu svojih ušiju, tako da možeš da tešiš sebe ( i ubedjuješ druge ) kako si odlično prošao.
Gledajući "polovnjake" po internetu, shvatih da nije nikakva tretkost da neki "prvi vlasnici" godišnje prelaze 60 ili 70.000 km ... Pa ti veruj kada vidiš "polovnjak" koji je navodno prelazio samo 15 ili 20.000 km godišnje ( kakvih je najviše "oglašenih" )
"Možda ima nekih nesavesnih koji muljaju sa kilometražom, ali verujte mi, to nije masovna pojava. Pa i tamo važe evropski zakoni."
Pa kako da mu ne veruješ, oseća se poštenje u vazduhu..
Najgora vozila dolaze iz Italije. To nije tajna, jer su Italijani nagori u Evropi za održavanje kola. Toliko su cicije za održavanje kola da je to skoro neverovatno. Voziti auto 70 000km bez zamene ulja je veoma česta pojava, posebno kad znaju da se rastaju sa vozilom. Treba reći da je u Italiji nemoguće naći dizel koji godišnje pređe ispod 50 000km a česti su i sa 120 000km po godini, pa onda porazmislite koliko su prešli vaši ljubimci za koje bi i krvi dali, a Italijani im ni ulja ne daju.
O drugom ne treba reči trošiti. Veliki servis vozila koje izašlo iz garancije je nemoguća misija tamo... Cena italijan polovnjaka je zato tako mizerna na veliko, da je smešno. Kupuje se redom, sa gomile i jedan komplet veliki šlep sa prikolicom napunjen košta od 12 do 15 000 evra. Sreća te postoji minimum uslova Euro 3 jer bi tek bilo krševa... Zato vozila koja se zbog Euro 3 ne mogu prodati u Srbiji idu za Bugarsku i to totalni krševi.
Slovenačka vozila su naprotiv odlično održavana, naravno slovenačka a ne valjana iz Italije.
Svašta ljudi pišu po novinama, još gore što to smeće ljudi kupuju.
Vozila iz Slovenije su fantasticno ocuvana u odnosu na Italiju pa cak i Nemacku .... Moj ortak uvozi vec duze vreme iz Slovenije i Austrije ... U Austriji su jos bolje ocuvana ... Sve u svemu bezite od uvoza iz Italije ili ako bas morate onda gledajte da vozilo bude iz severnog dela zemlje , ovi sa juga su katastrofa .... Pozdrav
Ovi uvezeni iz Slovenije su velikom vecinom vozila iz Italije tako da da...
"Englezi" su za njih "cistiji" jedno hiljadu puta, a za njima i vozila uvezena iz Nemacke, Austrije, Holandije, ali i u svakom zitu ima kukolja...a ko sto neko napisa, lobi uvoznika Talijana je prilicno jak tako da su pomogli/izdejstvovali da se uvoz "engleza" obustavi da bi oni mogli da uvoze smece koje je baka ili zena vozila do prodavnice i to vrlo retko i nedeljom do crkve... ;)
Ja sam promjenio jako puno automobila, a kad sam kupovao, kilometraža mi nije bila nikakav faktor, odnosno nikada nisam vjerovao kilometrima na satu, eventualno u servisnoj knjižici. Po meni, puno je gore ako je auto bio jako razbijen, pa pokrpan... Ovdje u BiH uglavnom takvi i dolaze.
Mislim da zemlja uvoza ne mora da pokazuje stanje vozila, pa nisu svi vlasnici isti.
Kod nas najcesce zavrsavaju vozila sa ogromnom kilometrazom (250.000+ km) ili havarisana pa prepravljana, kako inace objasniti da su pojedina jeftinija nego ekvivalentna u EU? I sva vozila na placevima su presla "150.000 km" (+- 20.000) pa nebitno da li su 2001. ili 2010. godiste. To je izgleda brojka koju nasi kupci tolerisu kao adekvatnu za kupovinu. A naci auto iz uvozakoji je za 10 godina presao 120.000 km je skoro nemoguca misija. Ne kazem da ih nema, ali jako ih je malo takvih.
Па јасно је да услед пермантентне кризе која овде траје од краја осамдесетих, и услед болесне жеље нашег човека да се покаже и прикаже моћнијим и бахатијим него што му објективно услови дозвољавају (честа појава и у другим источноевропским транзицијама), долази до стварања посебне психологије самозаваравања. Наши људи су научили да игноришу чињенице и прихватају лажирану реалност као аутентичну. Да ли вам је потребан јачи аргумент него да одете на неки немачки, холандски па чак и италијански сајт за половна кола, и видите колико су понуђена возила скупља од "истих таквих" који се нуде овде. Паметном довољно.
@ Stole
Tražili smo na internetu ( na http://www.mobile.de ) polovan Audi A4 u Nemačkoj isto košta kao i ovde ako je prešao ispod 200.000km, što znači da se VLASNIKU PLACA ne isplati uvoziti auto ispod 200.000km, jer dok doda carinu, troškove prevoza.....itd...
Zato kod nas stižu samo ,,OČUVANI'' primerci, koji su ,,stajali u garaži'' , ,,vozio penzioner'' , ,,KAO NOV'' , nikad zapaljena cigareta.....
@Stole
@Dejan L
Meni je pored svih nabrojanih epiteta i dalje kilometraza omiljena stavka, jer sva su auta navodno presla 150.000 km. Potpuno je nebitno da li su stara 2-3 godine (kada se i radi orealnoj kilometrazi) ili 10 godina, sva imaju skoro istu kilometrazu. I stvarno je jedno samozavaravanje u pitanju, jer na nasim autoplacevima skoro da nema vozila koje je preslo 200.000 km, a istina je da postoji malo vozila koja nisu presla tu kilometrazu.
pa sta ocekujes da predje neko sa autom 50 hiljada , a platio ga je neku limuzini 30 hiljada evra i posle da ti je proda za 4 hiljade, normalno je da ju je iskoristio do maksimuma
Damko
to si dobro primetio, uvek napisu 120 ili 150 hiljada km, nezavisno od godista...
Moj Audi iz 2001 god ima 250 hiljada na satu i radi kao sat. Kupili ga sa pravih 178k km. Ali stvarno ljudi, ono sto vidim vecina vraca kilometrazu. A to se odmah po auromobilu vidi, ne moze niko da vam prica price.
Ma bitno je otvoriti cetvoro oci prilikom kupovine.
Ja sam pre dve godine kupio Golf 4, koji je uvezen iz Italije, i koji i dan danas radi kao sat, nisam na popravke potrosio ni 15e.
Ima raznih slucajeva, npr moj ortak je pre 4 god za punoletstvo dobio novu Astru Classic i od tad nije presao ni 5 000km. Ne prelazi svako po 70 000km godisnje kao sto neki ovde misle