Viši nameti na bolja vozila bez efekta

Preuzeto sa: Novosti.rs
Slovenački recept za punjenje budžeta većim oporezivanjem luksuznih vozila za nas neprihvatljiv, jer je takvih vozila jako malo. Uvoznici traže dodatne namete na stara vozila
Slovenci koji poseduju luksuznije automobile i motore od početka ovog meseca plaćaju dodatni porez na svoja vozila.
- U Srbiji bi ovakva mera bila kontraproduktivna - komentariše za „Novosti“ slovenački „recept“ za dopunsko punjenje budžeta Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. - Broj vozila koja spadaju u „premijum“ segment je, za razliku od znatno bogatije Slovenije, samo „kap u moru“. Prošle godine u Srbiji je registrovano samo 1.500 novih luksuznih vozila, što čini manje od pet odsto u odnosu na ukupan broj prodatih automobila.
Ono što bi, u našem slučaju, možda dovelo do većih prihoda budžeta, ali i do većeg reda u oblasti uvoza i korišćenja polovnih automobila jeste, prema rečima sagovornika „Novosti“, dodatno oporezivanje starih automobila. U prošloj godini uvezeno oko oko 130.000 polovnih vozila, od kojih je, recimo, oko 2.000 komada iz programa BMV. To je više od ukupnog broja prodatih novih luksuznih vozila u Srbiji.
- Postali smo idealno mesto u koje Evropa šalje sav svoj otpad na četiri točka - ističe Petrović.
- Po našem zakonu, moguće je uvesti vozilo sa „evro 3“ standardom motora, što znači da možete da kupite automobil iz 1999. godine i da na njega platite samo 2,5 odsto carine i zanemarljivo male eko-takse.
Automobili koji se voze srpskim drumovima u proseku su stari oko 15 godina.
- Važno je napomenuti i da je Svetska zdravstvena organizacija dizel gorivo svrstala u red najkancerogenoznijih supstanci - podseća Petrović. - Zato čudno zvuče zahtevi čelnika naših opština da im se omogući subvencionisanje tog derivata.
VAŽEĆI PROPISI
Trenutno država oporezuje putničke automobile zapremine veće od 2.500 kubika sa 54.000 dinara, dok poređenja radi, vlasnike malolitražnih vozila do 1.300 kubika plaća dažbine 2.010 dinara. I kod motocikala je ta razlika znatna. Porez na skutere do 100 kubika je 1.210, a na „aždaje“ sa hiljadu i više kubika 7.440 dinara.
Šta je luksuzno vozilo? Da nije možda Mercedes 124 240D star 20d? Ili je možda luksuzniji nov Audi A6 2.0TDI za koga je registracija jeftinija, a auto je nemerljivo luksuzniji, jači, brži, i barem jedno 10-12x skuplji? A registracija za njega jeftinija, gde je tu logika?
Trebalo bi bre oporezivati prema realnoj kataloškoj vrednosti automobila i nikako drugačije. I nastaviti i povecati subvenciju novih ali i polovnih automobila koji zagadjuju manje CO2 manje od 99g/km, a uvesti i manju subvenciju za one koji zagadjuju izmedju 100 i 120g/km.
Miki
Mercedes nikada nije napravio u karoseriji (W124) model 240d. Verovatno si pogrešio misleći na 250d? Ali je potpuno jasno šta si hteo reći :)
Da li bi država trebala dati neku pogodnost pri registraciji vozila pogonjenih TNG/CNG-om? Ipak su ekološki prihvatljivija od većine ostalih dizel/benzin zagađivača.
"Trebalo bi bre oporezivati prema realnoj kataloškoj vrednosti automobila i nikako drugačije"
Slazem se u potpunosti, takodje posto vidim da politicari mnogo vole da pricaju o ekologiji treba smanjiti registraciju za kola sa atestiranim plinom, da se ne zavrsi samo na prici.
Pa lopovluk, kao i sve ostalo kod nas. Miki je sve lepo objasnio u jednoj rečenici!
u australiji je registracija za sva putnicka vozila ista i kosta 260$ na tri meseca, a kad ti auto ne treba onda ne placas registraciju. Ima jos nekih caka, neka vozila sa velikom zapreminom placaju nesto vise. Nema veze jel luksuzni Audi A1 ili Commodore, sve je isto. Poenta je da za iste pare koje treba da das drzavi vozis bolje auto sto povecava ukupnu bezbednost u saobracaju.