Roštilj umesto "polovnjaka"

Preuzeto sa: Rts.rs
Prošlogodišnje tržište polovnih automobila se prepolovilo. Godišnje je u Srbiju uvoženo 150 hiljada vozila, a ove godine je u prvih šest meseci uvezeno tek 25. Situacija na tržištu je slična onoj u okruženju. Polovni automobili prodaju se do cene od tri hiljade evra, većinom za keš, i to preko oglasa. Poznate auto-pijace polako zamiru, a Internet postaje jedini način kupovine.
Nekada je na prostoru autopijace u Bubanj Potoku nedeljom bilo nekoliko hiljada automobila, a sada, jedva nekoliko stotina. Kupaca iz unutrašnjosti skoro da nema, a nema kupaca ni iz okruženja, susedne Bugarske, Makedonije, Bosne. Automobili su, kažu prodavci, pojeftinili od prošle godine do sada u proseku za hiljadu evra.
Kupci, kojih jedva ima da se na prste nabroje, najčešće se odlučuju za hladno pivo i pljeskavicu. Takav komplet košta 350 dinara, a kako kažu, dobro je rano doći, jer na velikoj vrućini ne samo da ne mogu da se kupe automobili, nego ne može ni da se jede.
Uvoznici polovnih automobila kažu da je ekonomska kriza dovela do toga da se u prvom polugodištu uvezli 50 odsto manje vozila nego prošle godine, da prodaja jako slabo ide i da se kupci interesuju da li za te male cene postoje krediti.
"Kupci najviše traže vozila od 3.000 do 5.000 evra. Naš apel za državu bi bio da omoguće kupcima uz kupovinu vozila po sistemu staro za staro ili staro za novo da plaćaju PDV samo na razliku u ceni", kaže Predrag Vukadinović iz firme "Integra motor".
U zapadnoj Evropi prodaja polovnih automobila takođe stoji. Dileri su prinuđeni da spuštaju cene čak do dve hiljade evra po modelu. Za polovna vozila, kažu, nude se skoro iste pogodnosti kao i za nova, što podrazumeva da modeli posle 2000. godine uživaju trogodišnje ili petogodišnje garancije.
Dakle, zakljucujemo da autopijace, kao stari vid prodaje automobila polako zamiru. Internet tu preuzima primat, iz mnogo razloga koji su svima nama jasni. Ne vidim cemu tolika frka. Jbg nekad se kucalo na pisacim masinama, danas na kompjuterima. Valjda je taj evolutivni korak neminovan i u auto sektoru