home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uvoznik Kije za Srbiju u svojoj ponudi ima više modela ovog južnokorejskog proizvođača po akcijskim cenama.

Ističu se novi Rio čija osnovna verzija košta 8.940 evra, zatim novi cee´d koji startuje po ceni od 11.990 evra, kao i Sportage čije cene počinju od 17.940 evra.


Više o ovoj ponudi možete saznati kod ovlašćenih Kia prodavaca u Srbiji (njihov spisak možete naći na sajtu Kia.rs).

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 3061



Komentari

Rio, osnovna oprema 3 vrata (+600€ za 5 vrata):
Oprema LX COOL, motor 1.2 CVVT 85KS
ABS + EBD + BAS
ESP-elektronska kontrola stabilnosti vozila
VSM-Vehicle stability management
TCS-sistem za kontrolu proklizavanja pog.točkova
HAC-sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici
Vazdušni jastuci za vozača i suvozača
Bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese
Aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima
Elektronska blokada pokretanja motora
ISOFIX sistem za pričvršćivanje dečijeg sedišta
Kit za reparaciju probušenog pneumatika
Automatsko otključavanje vrata u slučaju sudara
Klima uređaj
Radio/CD/mp3, USB+AUX priključak, 4 zvučnika
Komande audio sistema na upravljaču
Centralno zaključavanje
Progresivni servo uprav. podesiv po visini i dubini
Putni računar
Indikator optimalnog stepena prenosa
Battery saver
Branici u boji vozila
Ručice vrata u crnoj boji
Zadnji brisač i grejač stakla
15’’ točkovi sa pneumaticima 185/65R15

Znači cena verzije sa 5 vrata je 8.940 + 600 = 9.540€ ovo najbolja ponuda ikada

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 08:02

Svaka cast Deki. Pises ranim zorom kao singerica i ponuda je bas dobra za Rio dok za Ceed mislim da je bila vec ta cena

Autor Milanpop 09 Sep 2012, 09:33

Nigde nemogu naci sta se nalazi u kom paketu opreme - za Kiu Rio. Hvala Dejanu L na informaciji za opremu Cool ali gde mogu videti sta drugi paketi opreme sadrze? Cena je korektna a i Novi Rio :)

Autor Aca 09 Sep 2012, 09:40

@ Milanpop
Haha, ispitni rok, pa ustajem u cik zore da učim, popodne i sutra imamo goste...
Pogledao sam šta drugi nude za ovaj novac. Samo i20 može da mu konkuriše ovakvom opremom i niko više!
Fabia i Fiesta tu i tamo imaju nešto slično, ali za recimo 10.490€ i više.
10.490 - 9.540 = 950€. Znači u proseku za 950€ više koštaju EU konkurenti u procentima +10%
A tu je i Yaris III za 9.990€
Aveo je razočaranje što se opreme tiče i doplate!
Takav sam uvek uporedim sa konkurentima, pre nego iznesem mišljenje

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 09:44

* 2 EX FUN:
Kao oprema LX COOL +
ISG (Idle Stop&Go) – sistem za automatsko zaustavljanje
i pokretanje motora (samo na 1,1 CRDi)
Daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem i alarmom
Hromirani rubovi maske motora
Ručice vrata u boji vozila
Električni podizači prednjih stakala (vozačev sa
funkcijom za automatsko podizanje i spuštanje i
sitemom zaštite protiv uklještenja)
Električno podesivi i grejani retrovizori u boji vozila
Sedište vozača podesivo po visini
Tonirana stakla
15’’ točkovi 185/65 R15 sa ukrasnim poklopcima

* 3 EX URBAN:
Kao oprema EX FUN +
Automatski klima uređaj sa jonizatorom vazduha
Senzor za kišu
Naslon za ruke između prednjih sedišta
Kožom obložen volan i ručica menjača
Štitnici za sunce sa osvetljenjem
UV vetrobransko solarno staklo
Dodatno osvetljenje putničkog prostora
Prednja svetla za maglu
15'' alu naplatci sa pneumaticima 185/65 R15

* 4 EX STYLE:
Kao oprema EX URBAN +
Bluetooth sistem za bežično telefoniranje
Kožne obloge na vratima sa unutrašnje strane
Aluminijumske papučice
El. podizači zadnjih stakala (kod verzije sa 5 vrata)
Ukrasne lajsne u unutrašnjosti u boji vozila
Dva visokotonska zvučnika
Zadnji parking senzori
Automatsko uključivanje svetala
LED dnevna svetla (napred i nazad)
Farovi sa funkcijom Follow Me Home
Električno sklopivi spoljni retrovizori sa integrisanim
pokazivačima smera
16'' alu felne sa pneumaticima 195/55 R16

* 5 EX LUXURY:
Kao oprema EX STYLE +
Električno grejani obruč upravljača
Smart Key&Button Start–pokretanje vozila bez ključa
Supervision sportski merni instrumenti
Tempomat sa komandama na upravljaču
Električni grejači prednjih sedišta

(* 4+ EX STYLE PLUS se odnosi na EX Style sa felnama od 17'')

EX LUXURY 1.4 benzin = 15.790€
EX LUXURY 1.4 dizel .= 16.790€

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 09:52

Bazni model od silne opreme NEMA elektropodizace prozora?!?
Nedopustivo!

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 09:59

@Aca

imas sve u cenovniku na sajtu kia.rs

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 10:00

Da se ponovim još jednom, Fiesta 1.25 Trend je 9300e ukoliko i dalje traje akcija (sajt ne ažuriraju tako često), a oprema je više nego adekvatna i ima vožnju kao nijedan auto u ovoj klasi (isprobajte ako je ikako moguće) :)
Rio je preskup zbog ovih silnih elektronskih pomagala, po meni nepotrebnih, jedino pozdravljam uvođenje kompletne garniture airbag-ova u osnovnu opremu

Autor X 09 Sep 2012, 10:15

@ X
To je cena za trovratnu verziju Fieste, znam jer sam išao pre 2 dana sa drugom da je pogleda na NBGD. A nju je izabrao jer je bestseller in EU. Meni se ne sviđa prostor za kolena na zadnjoj klupi! Dakle Fiesta Trend sa 5 vrata je 9.900.
Tj. samo 400€ manje od Rio-a. A sa opremom kao što ima osnovni Rio, Fiesta košta 10.510€ čini mi se.
To saznaš tek kad dođeš u salon, ni 1 sajt ne daje tačne cene u reklamama i obično se cena odnosi na prošlogodišnje neprodate modele!
Veruj mi išao sam pre 2 dana u Grand motors

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 10:31

"...vožnju kao nijedan auto u ovoj klasi...silnih elektronskih pomagala, po meni nepotrebnih..."

Ako neko bira nov auto na osnovu komentara blogera ili misljenja novinara a ne na osnovu svog razuma i na osnovu sopstvenih utisaka i potreba i afiniteta... onda bolje da ne kupuje auto... ako kupis pokajaces se ako ne kupis pokajaces se... ;)

Autor Orlo 09 Sep 2012, 10:35

dejane,svaka cast na trudu.za par godina ne smem da zamislim gde ce biti kia i hjundai.azija ce uskoro biti centar sveta.

Autor bmw serija 8 09 Sep 2012, 10:44

@ Dejan L

Hvala Deki,

@Carobnjak

Nasao sam u redovnom cenovniku, hvala puno.

Autor Aca 09 Sep 2012, 11:12

@Orlo
sreca pa je koliko ljudi toliko cudi, tj. modela.
A jos bolje kad nemas para pa i nemas muku oko izbora... :)

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 11:17

@ Orlo
Ne slažem se s tobom. Kako misliš nepotrebnih? Pola ljudi ne ume da krene na uzbrdici pod ručnom, a kamoli na vagu nožnom kočnicom, zato HoldHill (HAC) veoma znači takvim vozačima.
TCS (ASR) isto po snegu i blatu, na našoj prethodnoj Fabiji je radio perfektno, svaka čast onome ko ga je izmislio!
Indikator optimalnog stepena prenosa - meni ne znači ništa, ali mojoj komšinici koja svoju A klasu vozi stalno u 2. brzini (sa 2. kreće, u drugoj vozi, urla, zviždi, tandrče...) i sličnim glupačama verovatno pomaže da promene stepen prenosa!
Blokada motora - zašto da ne?
Sve te uređaje su izmislili zbog nesposobnih vozača, koji ugrožavaju bezbednost, a ne zbog nas!
I tako je nama riba nabila kuku svog Sorenta u masku na uzbrdici na semaforu. Njoj treba hold hil sa zadrškom od 5-10 sekundi, dok ukapira šta treba da uradi

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 11:18

@ carobnjak
Da li si čitao o novom Puntu 2012 u rviji SAT Plus?
Sve ono što sam i ja tvrdio. Auto je pohvaljen od Alvirovića za sve i svašta. A zamerke se odnose na detalje iz Pop opreme, da su uzeli viši nivo opreme, mogli su da napišu Best of Best.

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 11:20

@Dejan L:
Moj kolega je pre 3 nedelje kupio Fiestu za ovu cenu koju sam naveo, model je sa 5 vrata, proizveden 2012. Ali moguće da je akcija gotova, naravno da uvek treba proveriti u salonu :)
I slažem se da je malo tesna pozadi, po tom pitanju je najbolja Fabia, ali dizajn Fabie... no comment.

@Orlo:
Napisao sam da treba ići na test vožnju, svako će proceniti auto na osnovu svojih afiniteta, ko voli zabavniju vožnju ne može da pogreši sa Fiestom, kome treba praktičnost po meni Fabia prednjači, kome treba auto za prevoz od A do B nek uštedi dosta para i uzme Sandero, svakom svoje :)

Autor X 09 Sep 2012, 11:30

Dejan L
citao sam, dobar autic ali skup, i ne moze nikako biti "best" jer je zastareo!
Enterijer pogotovo jer datira iz 2005.-e!
Enterijer u skupljim verzijama je ok...

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 11:30

@Dejan L
Nemas ti sta samnom da se slazes, ja sam pod navodnicima, ako nisi primetio a ocigledno nisi jer ne citas druge komentare, sam naveo primer zasto treba covek sam da odluci a ne da slusa misljenja fanova nekih marki, ili pak vlasnika... subjektivnost i objektivnost...

Autor Orlo 09 Sep 2012, 11:32

@X
Slazem se da se treba probati vise vozila, ali ono o zabavnoj voznji... mislim, da ne kazem da sam sto posto siguran, da sa motorom od 1.25 i 85 KS i verovatno skromnim obrtnim momentom nema nesto mnogo zabave, pogotovo po gradu, magistrali ili auto-putu, a to najbolje upravljiv ili najzabavniji ili sa najvecom brzinom prolaska kroz brzinu su termini bitni jos samo novinarima da napisu nesto na papiru - cista zamena teza... ;)
P.S. Po meni zabava u voznji moze biti samo sa nekim potentnijim motorom npr. TDCI ili jacim benzincem u ovom slucaju, ovako... ili sa vozilom koje ima takve afinitete - sportski model a o primarno gradskom vozilu jok... kazem samo sa jacim motorom...

Autor Orlo 09 Sep 2012, 11:43

@Orlo:
Svakako da se veća kubikaža ne može nadomestiti (potvrđujem kao bivši vlasnik E46 320D), čak šta više mislim da ima samo 82, a ne 85 konja. Ali to što ima je tako dobro iskorišćeno da je prosto začuđujuće, povlači od niskih obrtaja na dodir gasa, a zvuk motora i auspuha je zaista sjajan :)
Ne može sa njom nešto preterano brzo da se vozi, 13.3 do stotke neće nikog impresionarati, ali za volanom imaš osećaj kao da ideš mnogo brže, zabavan autić :)
Nego neću više o Fiesti, ako ovako nastavim treba Grand Motors da počne da mi plaća za reklamiranje :P Potpuno se slažem sa tobom - isprobajte što je više moguće automobila pre kupovine i sami procenite šta je najbolje za Vas.

Autor X 09 Sep 2012, 11:55

@ carobnjak
To sam i rekao, ali kao metaforu na njihovo oduševljenje POP opremom... :)
A šta ćemo sa plastičnim Sanderom Stepvej? On košta 9.299€, a nije ni prići RIO-u?
Kome treba Sandero sa 3 * za bezbednost, hrpom plastike i šupljinama poput pećine, koji je bučan i troši 11L/100km u zimskim uslovima.
A tu je i SX4 za 9.900€
Ima da biraš
@ Mange
Objasni mi kao obožavaoc Dačije koje su prednosti Sandera Stepway? Ljuljanje u krivini?

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 11:56

@ Dejan L Sandero Stepway je nešto jeftiniji. Na sajtu Dacia.rs stoji da košta od 8.900 evra (mada je do pre neki dan bila reklama gde je pisalo 8.800 evra), dok je Sandero na posebnoj ponudi (sa klimom, elektro paketom...)7.550 evra, dok je do pre neki dan bila reklama sa cenom od 7.299 evra.

Autor auto 09 Sep 2012, 12:42

Kako ih nije sramota da lažu da troše ovako malo!? Čuj 3,2 l/100 km, 3,7 l/100 km... Ko posle ovakvih odvala da im veruje bilo šta?

Benzinski motori su im užasni. Ko voli elastičnost u klasi Yugo 45 neka izvoli. Fiesta 1.25 je pravi konkurent po tom pitanju.

Dejan L
Sandero je izdržljiv i jeftin automobil kome nisu konkurencija tekući modeli velikih proizvođača. On u stvari nema konkurenciju, a to što uvoznici drže visoke cene je nešto drugo. On je u drugim zemljema značajno jeftiniji u odnosu na ostale.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 12:53

@ auto
Aha, ali godište 2011. , znam, evo drug koji je kupio (uplatio) Fiestu je išao ovde u Lazarevac u salon ,,GP motors'' ,,Renault-Dacia''. Nema po toj ceni! Slobodno proverite, cena je 9.299€ jer u tu cenu navodno ulazi onaj paket 5+, prva pomoć, prsluk i neke gluposti. A čak su mu rekli da možda može da se poruči po ceni kao na oficijelnom sajtu, ali uz RENO finansiranje i mora da se čeka na isporuku!

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 12:55

Dejan L
A taj tvoj što je kupio Fiestu zato što se dobro prodaje u Evropi... no comment

Autor Predrag 09 Sep 2012, 12:57

@ Predrag
A jel bi ti uzeo Stepway ili Fabiju Ambiente plus sa gratis metalik bojom?
Pogledaj šta nudi Ambiente plus paket!
Ili bi možda dodao 600€ za SX4?
Nego šta ono beše sa Cinkom na Kijama? Jel ga ima ili ga nema?

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 12:59

Predrag
navedena najniza potrosnja se odnosi na dizel motore!
A naravno da nije realna, sto je pravilo i za sve ostale proizvodjace/reklame...

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 13:04

Dejan L
svi modeli Kije od 2010. imaju pocinkovanu karoseriju, pa je na primer u Nemackoj garancija na koroziju 12 godina (podatak sa nemackog sajta Kije).
Kod nas jos uvek vaze stari uslovi, dok za Hyundai nisam informisan...

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 13:10

@Predrag

Molim te, prestani da lecis svoje frustracije sto si kupio Fabiju, pljuvanjem Fieste i poredjem sa Jugom 45. Ja isti taj auto vozim godinu i po dana, sa motorom od 82 konja, i vecina ljudi koji su seli za volan (a pritom voze kola i sa 150 konja), su se zacudili kako ide. Kad pogledas da nekom izviruje smesak dok vozi auto, to je mnogo vazniji efekat nego da da auto ima jos jednu lampicu unutra ili perla boju. Auto se stvarno odaziva na samo pipkanje gasa, nikad nisam ni pomislio da li smem da krenem u preticanje, a i na autoputu je za tu klasu odlican.

Jedino ako je ta tvoja test voznja podrazumevala 5 ljudi u kolima i upaljenu klimu, to bi pomucilo i mnogo jaci motor. A posto si vozac Juga, verovatno ti je i menjac strana kategorija.

Auto je proglasen za Best in class, od mnoooogo eminentijih strucnjaka nego bivsih vozaca Juga 45, i fanova Skode i Dacije, tako da ne pokusavajte da ubedjujete ljude u nesto sto ne mozete. Rio je totalna kopija Fieste, cak i motor se `zove` 1.25. Ako je nekad kopija bila bolja od originala, onda skidam kapu.

Autor Zele 09 Sep 2012, 13:10

Dejan L
Fabiju ali bar 1.2 HTP 70 KS.

A verovatno da bih dodao još 600 € za Astru Classic ili možda SX4 (malo mi je tesan).

carobnjak
Ako su napisali najnižu cenu koja se odnosi na benzinski 1.25, onda treba da napišu njegovuu potrošnju, a ne potrošnju dizel verzije. Ovo je bezobrazluk!

Autor Predrag 09 Sep 2012, 13:13

Zele
Ne mogu da lečim frustracije jer ih nema. Prezadovoljan sam svojim autom i ponovo bih kupio isti. Fabia je daleko prostranija od Fiesste, a što se tiče performansi 1.2 TSI motora u odnosu na 1.25, o tome ne bih trošio reči.

Vozio sam Fiestu 1.25 sa još dvoje ljudi. Ide bolje nego Ceed 1.4 i i20 1.25, ali nedovoljno dobro za mene.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 13:20

@ Predrag
E tu su majstori marketinške prevare Verano motors! Stave sliku petovratne full verzije, potrošnju i osnovnu cenu, a to je cena za najslabiju trovratnu verziju!
A Astru Klasik sam zaboravio. Odličan izbor za Srpskog kupca. C klasa po ceni B klase + komfor, a jeftinija od Hyu/Kia konkurencije.
Što se Fijeste tiče, sve je savršeno, sem oblika farova i malo je više tesan pozadi, ali mom drugu koji je metar i žilet, to ne smeta jer iza njega može da sedne dvometraš :)
Inače se dvoumio između Ria i Fieste, žao mi što nisam išao s njim u Kijin salon. Dok sam bio u Grand Motors-u, pogledao sam Fokusa do detalja, Kontrolna tabla konfuzna, a branik što tamniji to manje bode oči!

Autor Dejan L 09 Sep 2012, 13:21

Predrag
slazem se, reklame su jedno a realnost drugo, ali Kija nije nikakav izuzetak...

SX4 je za sve njih pun pogodak u odnosu na cenu, ali on im i nije pravi konkurent...

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 13:23

P.S. i da dodam, SX4 bi bio moj izbor za 10 hiljada, ali posto ih nemam... :)

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 13:25

@Predrag
a da bas nije sve lazna reklama govori ovaj tekst:

"Kijina eko i društvena odgovornost"

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2012&mm=09&nav_id=641322

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 16:42

@ carobnjak, a zašto stavljate link ka tekstu na B92, kada je isti članak o Kiji juče objavljen i na Autoblogu :)) https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/09/08/kia-motors-ekoloska-i-drustvena-odgovornost

Autor auto 09 Sep 2012, 17:33

@auto
izvinjavam se, bio sam odsutan pa nisam video, a siguran sam da nije ni Predrag! :)

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 17:36

carobnjak
U pravu si, nije video ;) Bolje bi im bilo da ožive svoje motorčiće nego da ih dodatno štroje :)

P.S. Čaki, jel znaš koje @auta prvi tako nazvao? :)

@auto
Čaki nije lojalan :))

Autor Predrag 09 Sep 2012, 17:39

@Predrag
kako?

Kad ces da posetis Kijin salon?
Obavezno smekni i Rio... :)

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 17:42

carobnjak
Šta kako?

Gore je trebalo da piše "ko je".

Već sam ga posetio.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 17:45

Predrag
kako si ga nazvao?

Znam da si gledao prethodni Ceed, ali da li si gledao/vozio novi?

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 17:47

carobnjak
Prvi sam mu ubacio @ ispred auto što su kasnije svi preuzeli čak i kada mu se ne obraćaju direktno ;)

Prethodni Ceed sam probao i razočarao sam se opasno. Ovaj sam samo gledao, a plašim se da ga probam da se ponovo ne bih razočarao. Prethodni je imao krute opruge do besvesti, a za motor već znaš.

Ako budem išao da ga probam, to će biti samo zbog 1.6 GDI. Ako se i on bude loše pokazao, neću više nikada da uđem u Kijin salon.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 17:51

P.S. Neko spomenuo SX4. Ima ga u GS (prilično kompletnoj) opremi za cca 12.000. Ako ga je neko vozio, ne bi bilo loše da prijavi kako vuče, da li je bučan na auto-putu, potrošnja.. 120 konja deluje kao da je dosta za 1150 kg tešku karoseriju. Mislim da bi SX4 u toj opremi i Rio u sličnoj opremi mogli da budu konkurenti, iako možda ne nominalno ista klasa.

Autor Dikh tu kava 09 Sep 2012, 18:46

@Dikh tu kava
ja sam ga vozio do nekih 100 km/h koliko sam uspeo u gradu tj. na periferiji, vuce odlicno.
Mesto vozaca dobro pozicionirano, ima taj dzipovski odecaj, visoko se sedi, pregledan je, nazad manje ali ovaj ima parking senzore.
Kabina je prostrana u svim pravcima, pozadi ima mesta ali bas nije udobno.
Ortak ga ima nesto vise od godinu dana, prezadovoljan je (ja sam ga nagovorio da ga uzme! :) ) a prosecna potrosnja, uglavnom vozi po gradu, je 7.5 litara po putnom racunaru...
Redovan servis je cini mi se nesto manje od 10 000 din.
Japanac je japanac, mada se ovaj pravi u Madjarskoj ali to znaci da su delovi nadohvat ruke...

P.S. njegov je GLX i ima svu potrebnu opremu, parking servisi su bili gratis a doplatio je 300 eura za srebrEnu metalik boju...
Pozdrav!

Autor carobnjak 09 Sep 2012, 19:22

Predrag
Fabia je prostrana i meni udobna kocka, ali SX4 je u toj oblasti "koplje ispred" ( uz to, sa odličnim atmosferkim motorom, lošijih perfomanski nego TSI, ali pouzdanijim i jeftinijim za održavanje ). Nemam dileme. A na baznom SX4 oni točkovi od 16 cola super izgledaju

Autor Moron 09 Sep 2012, 20:20

Moron
Više puta sam sedeo u SX4, vozio sam ga... i nikako nije prostraniji od Fabije, ni napred ni pozadi. Čini mi se da je unutra širi, ali džaba mu to kada nema dovoljno prostora za noge. Na vozačevom sedištu mi fali bar 3 "zuba" unazad. Čak mu je i prtljažnik manji.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 20:27

Predrag
Ti meni nisi jasan. Ja razumem da čovek treba da voli ono što ima, pa tako i ti škodu (i ja volim "moje", tako se bolje osećam ), ali ne razumem tvoju slepu zaljubljenost u fabiju ( i škodu ), čemu su ti "izložen". Imao si dovoljno problema sa dve fabije da bi ta zaljubljenost u škodu ( i njene VW "elemente" ) mogla ( trebala ) da se spusti na nivo "razumne ljubavi". Tako ja to "doživljavam".
A i ne razumem zašto često krajnje paušalno i odokativno "ponižavaš" Korejance, Japance i ostalo što je "No VW made".
Ti si "mašinac", a ne "dizajner", tvoje mišljenje mora ( treba ) da ima svoju tehničku težinu ( podlogu ) i takve stvari Tebi teško praštam ( a dizajnerima lako )

Autor Moron 09 Sep 2012, 20:31

@Moron
Izgleda da je ljubav ka Skodi neprolazna :))
Imao jedan komsija pre 15 i vise godina neko skodu( 120 mislim). Znam da po njegovom misljenju nije postojao bolji auto na svetu. Ni merc nije mogao da joj pridje. Zvali smo ga Ceski huligan :)

Autor Bagzi 09 Sep 2012, 20:41

Moron
Prvu sam zamrzeo opasno, toliko da 1.4 16v pljujem gde god stignem, a ova druga me svaki put oduševi kada god je provozam. Set lanca je zamenjen, prihvatio sam to kao serijsku grešku kod cele grupacije (što zapravo i jeste), a neki sledeći problem sa automobilom će sigurno dovesti do toga da više ne pomislim da kupim Škodu & Co. Verujem da do toga neće da dođe.

Pošto ti se "Koreanci" toliko dopadaju u poslednje vreme, slobodno pazari neki iz njihove ponude. Ne bi bilo loše da bude benzinac, ali znaš i ti za jadac pa ideš na provereno. Nastaviću da ih kudim tamo gde ima mesta za to, i da ih hvalim kada mislim da treba.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 20:45

Moron
Znam da bi ti voleo da prodam Škodu i da kupim nešto drugo (ne znam samo šta), ali to je po meni, previše neracionalan potez za koji imam mogućnosti ali ne želim da ga izvedem. Imam "oko kuće" još 2 automobila solidne pouzdanosti, tako da ne verujem da ću ostati nemotorizovan ;) S druge strane, zaista uživam u svom izboru :)

Autor Predrag 09 Sep 2012, 20:50

Predrag
Ne bih ja želeo da ti prodaš fabiju ( jer je voliš i u njoj uživaš, a perfomanse to i pravdaju ), niti sam rekao da je to ekonomski isplativo, niti je izvesno šta će biti moj sledeći izbor ( znaš i sam da čak i jednu škodu "merkam" ). Tek, kada dizajn nije tema, već tvoja struka, "odmeri" malo pre nego sud izneseš, zbog sebe i svih nas koju u tehniku verujemo i tvoj sud cenimo

Autor Moron 09 Sep 2012, 20:55

Sve sam pročitao što napisaste, pa da i ja bacim neku...
Elem, motori sa 16V nisu za svakoga. To su čistokrvni motori kao arapski konji, koje ne može svako da jaše a i nisu za sve namene. Da bi čovek vozio 16V treba da bude bar malo vozač, a to znači da bude pismen i da ima dara bar malo. Zato obično ide priča da proizvođač daje lažne podatke o snazi i sl. Postoje i 16V nagrđeni motori a jedan od takvih je i ovaj što Predrag pominje u Skodi 1.4 16V od oko 80ks.
Turbo je za svakoga ali za ljubitelje autosporta najmanje. Ti motori su sterilni (posebno standardni) kad treba da izvuku umeju da budu nervozni i nepredvidljivi. U vožnji kako ja vozim izgore (bukvalno izgore), čime je održavanje i suviše preskupo.

Autor Mange 09 Sep 2012, 22:31

@ carobnjak

Parking servisi gratis? Kupujem odma! ;-)
Šalu na stranu, hvala puno za brief review, ja gadjam SX4 GS 2WD, skapirao sam više puta unutrašnjost, (ne)kvalitet plastike, volan koji ide samo po visini, i ostalo,ali za cca 12k EUR, 1.6 l / 120 ks sa solidnim Nm i jako dobrom GS opremom nema mnogo srećnijeg izbora. Čeka me test vožnja, pa šta bude.

@ Škoda lovers - 1.4 16 v 101 ks uopšte nije loš, naprotiv, posebno kad se uporedi sa X novih benzinaca slične konfiguracije. 1.2 TSi možda jeste OK za Fabiju, za Leona već nije.

Autor Dikh tu kava 09 Sep 2012, 22:31

Dikh tu kava
Dopašće ti se SX4 u vožnji. Vrlo je stabilan, udoban (oslanjanje dobro "upija" neravnine), jako lepo ide i motor dobro podnosi klima uređaj (skoro da se ne oseća razlika), kočnice su dobre, pregledan je, menjač (prenosni odnosi i preciznost komande) i upravljač su korektni, ima velike staklene površine i retrovizore...

Najveće zamerke: nema podešavanje volana po dubini, ima relativno mali prtljažnik, nema(m) dovoljno mesta na vozačevom sedištu, leti krcka plastika, nema baš dobru zvučnu izolaciju...

Fabiu 1.4 16v 101 KS nisam vozio pa ne znam. Pričam o novijoj varijanti od 85 KS.

Leon 1.2 TSI mi se veoma dopao u toku test vožnje i mislim da je motor sasvim dovoljan za tu masu. Mnogo bolje nego neki atmosferski 1.4 ili 1.6.

Autor Predrag 09 Sep 2012, 23:06

Predrag,

Zahvaljujem na info-u. Ima ga testirame pa ke vidime..

off: Fabia od 101 KS sasvim lepo krstari po autoputevima, dok je u gradu inertnija, dok se ne dignu obrtaji, za razliku od Leona 1.2 TSi, koji je u gradu sasvim adekvatan i mnogo startniji, jer se ugl. vozi na manjim obrtajima, ali na autoputu tečnije se vozi atmo Fabia. Leon u BG nema šanse da ide ispod 10 l (bar meni), često i preko 11, doduše još je nerazrađen, ali ipak.. Dok Fabia 101 troši malo manje, oko 8.5 - 9, sve podaci sa BC, vrlo kratke relacije, BG gužve included. Vozim oba, pa prenosim utiske.
Da ne bude totalni off - ne znam kakvi su KIA benzinci (vozio sam uglavnom dizele), imam utisak da bi Suzukijevi mogli ipak da budu malo bolji..

Autor Dikh tu kava 10 Sep 2012, 00:12

Dikh tu kava

Hajde, pa nam prenesi svoje utiske.

Meni je Fabia 1.4 16v 85 KS bila "inertna" do 3500-4000 o/min, a nedostatak se osećao u svim režimima vožnje. trošila mi je više nego 1.2 TSI.

Suzuki ima mnooogo elastičnije benzince od Kije (važi za ove koje sam ja probao).

Autor Predrag 10 Sep 2012, 00:30

Mange
Znači, ti ne znaš da voziš turbo, nešto što čak i ja znam, a neki ne znaju da voze 16 V atm. motore, mada im škole koje izučiše pružiše mogućnost spoznaje te veštine ...

Autor Moron 10 Sep 2012, 18:04

Moron
Čovek je gore iznad lepo komentarisao vožnju turbo benzinca na auto putu. Tu i običan čovek turbu mast vadi.
Ako ja posle svake moje vožnje doživim da se usija cela izduvna grana i turbina i da moram da ga ostavim da radi 5 min na leru...
Ne bi komentarisao izvlačenje iz krivina sa turbom, da ne budem pogrešno shvaćen kao i obično.

Autor Mange 10 Sep 2012, 18:11

Mange
Ne vidim zašto bi vožnja atmosferskih 16v motora predstavljala problem? Pristojna vrednost obrtnog momenta im je dostupna uglavnom tek iznad 3500 o/min. a na gas reaguju intenzivnije tek u toj zoni obrtaja. Fabiju 1.4 16v sam morao pošteno da zavrtim u prvom stepenu prenosa do oko 4000 o/min. da bi pri kretanju na usponu mogao da prebacim u drugi stepen prenosa. Ako bih na pr. uz Maksima Gorkog usporio ispod 20 km/h u drugom stepenu prenosa, morao bih da vratim u prvi.

Znači, zahtevala je konstantno zaletanje i vožnju u visokim obrtajima. Po tome me podseća na ovaj moj Tempo sa TNG-om. Ne mislim da je takva vožnja dobra za bilo šta: trajnost motora, potrošnju... Mnogo mi je lakše od kada imam maksimalni obrtni moment dostupan od 1550-4100 O/min. Na istom tom usponu menjam u viši stepen prenosa na 2500 o/min. a pri 170 km/h u 5. stepenu prenosa motor radi na 4000 o/min. Pritom, 170 km/h idem jako retko. Najčešće vozim između 120 - 140 km/h.

Autor Predrag 10 Sep 2012, 19:35

Mange
Možda turbašima treba ugraditi neku "fajtalicu" za turbinu, a ne da čovek svaki put "meće mokru krpu" da je hladi :)
Ja se svaki put naježim kada se iz Meljina "pun" i pod "gasom" popnem na granični prelaz ka Trebinju ( sa 0 na 900 mnv ), a da žive duše nema, pri čemu "policeman" odmah kaže "ugasite vozilo".
Rekoh poslednji put: "Ne mogu, anlaser ne valja ..."

Autor Moron 10 Sep 2012, 19:45

Predrag
U normalnoj vožnji nije potrebna velika snaga i obrtni momrnt.
Svaki 16V se može voziti i 50km/h u petom stepenu prenosa i ispod 1500rpm na malom gasu. Tako auto troši jako malo, ali je poenta što većina vozi pri toj brzini u drugom stepenu prenosa.
16V moroe živi recimo od 3500-6500 rpm, što je jako veliki dijapazon brzina.
Tvoj TSI se vrti do 5000rpm i nemoj porediti finalne prenosne odnose, jer nije uporedljivo. Zato TSI na 3000rpm troši kao 16V na 4500.
Običnom čoveku jeste komfornije voziti turbo... meni ne, a i koštalo me kroz istoriju.

Autor Mange 10 Sep 2012, 19:50

Moron
Nikada nemoj gasiti auto odma posle većeg opterećenja. Posebno je gadan autoput, na naplatnim rampama i granicama...
Ali osetljivost turbo dizela je smešna u odnosu na turbo benzin.

Autor Mange 10 Sep 2012, 19:54

@Mange
Hvala na inf. o ulju. Pozdrav

Autor Bagzi 10 Sep 2012, 20:07

Mange
"Tvoj TSI se vrti do 5000rpm i nemoj porediti finalne prenosne odnose, jer nije uporedljivo. Zato TSI na 3000rpm troši kao 16V na 4500."

1.4 16v i 1.2 TSI imaju max. snagu pri 5000 o/min. što se tiče potrošnje, TSI troši manje u svim režimima, a 1.4 16v pri 4500 o/min. troši samo tako.

TSI pri:

80 km/h troši 4 l/100km
100 km/h - 5 l/100 km
120 km/h - 6 l/100 km
140 km/h - 7,5 l/100 km.

Autor Predrag 10 Sep 2012, 20:10

Bagzi
Drago mi je da sam pomogao.

Predrag
Zato sam i naveo da je "tvoj" 1.4 16V(koji ima max snagu na 5000rpm) debilan motor. To je bio pokušaj plastične operacije da se od dečka napravi devojčica a dobijen je hermafrodit.

Autor Mange 10 Sep 2012, 20:15