home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Pressonline.rs

Obavezna provera - Novi vlasnici polovnjaka moći će od naredne godine da registruju automobil na sebe samo ako prođe potrebnu bezbednosnu kontrolu

Kupci polovnih vozila od naredne godine moraće da izdvoje još oko 100 evra pre registracije zbog Pravilnika o ispitivanju vozila, koji će početi da važi od 2013. godine. Ovo ne važi za sadašnje vlasnike polovnjaka, ali će zato novi kupci ovih vozila morati da pre registracije izvade uverenje o ispitivanju, gde će imati potvrdu da njihovo vozilo odgovara evropskim bezbednosnim standardima.

Načelnik sektora za vozila Agencije za bezbednost saobraćaja Vladan Popović kaže za Press da se trenutno proverava samo da li vozilo odgovara ekološkim standardima, a da će dogodine biti proveravano i da li je dovoljno bezbedno.

 - Reč je o bezbednosnoj proveri stakala, pneumatika, opreme i slično. U Srbiju se uvoze vozila stara i po 15 godina, koja su često nebezbedna, a ovu proveru radiće institucije ovlašćene od strane MUP-a - rekao je on.

Tako će kupci polovnjaka morati pre registracije da nabave uverenje o ispitivanju, prilikom čega će im biti proveravane tehničke karakteristike vozila, identifikacija, delovi i razna druga potrebna dokumentacija. Popović objašnjava da bi oni koji budu sami hteli da uvoze vozila, a ne da ih kupuju na auto-placevima, trebalo da obrate pažnju da li auto ima takozvanu COC sertifikaciju.

Nastavak članka na sajtu Pressonline.rs



čitanja : 2297



Komentari

ne znaju vise sta da izmisle kako da uzmu pare narodu....

Autor NebojsaR4 21 Sep 2012, 13:24

A koji će to "stručnjak" ustanoviti da li je auto bezbjedan i po kojim kriterijima? Muka mi je od ovih kavzi-injžinjera saobraćaja kojima je mentalni sklop na razini vremena kad se vozio fićo. Ali kad treba vozače odvaliti po džepu, tu uvijek imaju savršen izgovor. A šta je sa krševima koji prolaze na tehničkom? Takvo stanje je i posljedica ovakvih pametnjakovića (nametanje EU normi pri uvozu, starosna granica itd - preskupi krševi stari preko 20 godina na Balkanu).

Autor Milan 21 Sep 2012, 13:43

Jao sto se ne digne brate kuka i motika pa da vidimo onda inzinjere kako ce da plesu!! Ovo nema veze sa mozgom!!!

Autor ALEKSANDAR BG 21 Sep 2012, 14:12

Da li to vazi samo za vozila iz uvoza ili za sva vozila? A za cega onda sluzi tehnicki pregled? Zasto drzava ne zabrani uvoz vozila koja su starija od 6 godina i to je to. A ne sada ja kupim od komsije auto star 6-7 godina koji je kupljen kod nas, prosao tehnicki i jos treba da platim nekom strucnjaku 100 eura da mi kaze da je taj auto bezbedan!?

Autor BaneNS 21 Sep 2012, 15:51

Umesto da pooštre tehnički pregled, pa da ne dozvole registraciju krševa kojima ni kočnice ili svetla ne rade oni izmišljaju ovakve gluposti

Autor STrider 21 Sep 2012, 16:20

@ BaneNS

Citaj malo tekst. Ovo se odnosi na vozila koja se tek uvoze, odnosno, koja nisu bila NIKAD registrovana na SRB tablice.

Autor RS 21 Sep 2012, 16:59

Pa čemu onda tehnički pregled?
Niko ih ni ovde neće pregledavati kako treba, bitno im je da će staviti pare u džep.

Autor Ratko 21 Sep 2012, 17:15

Ne bih da zarim i palim, ali zar ne bi trebalo da ova "nova" vlast donese srecu i radost gradjanima Srbija i bude bolja od "zutih", hahahh, nije sija nego vrat!!!

Autor neko 21 Sep 2012, 17:53

Baš tako, zar ne bi sve to trebalo da se proverava na tehničkom pregledu? Zar nije on tu baš zato da proveri tehničku ispravnost vozila?

Na osnovu čega sumnjaju da je 15g staro vozilo u lošijem tehičkom stanju od "domaćeg" vozila iste starosti, pa tom taze uvezenom treba oštriji pregled?

Autor Miki 21 Sep 2012, 18:32

U Agenciji za bezbednost saobracaja ponajmanje ima strucnjaka iz oblasti saobracaja tu su najvise kumovi, tetke, strine, sestrici, prijatelji i ostala mnogobrojna rodbina raznih nivoa obrazovovanja (od NK do VSS) i obrazovnih profila. Tamo sedi ceo tim i smislja kako da otme pare narodu kroz razne namete, a i ovako trosi novac poreskih obveznika. Bilo je skoro da su im ovi iz Komiteta za saobracaj prigovorili da su vecinu novca koju su dobili potrosili na svoje plate a jedan mali procenat na flajere, jabuke, flourescentne prsluke, reklame (navodno) za bezbednost koje vredjaju inteligenciju (kojih su se setili onoga trenutka kada su za nekoliko dana poginulo 20-ak ljudi) i ostalo. Oni da hoce mogli bi da se pozabave ozbiljno bezbednoscu ali onda nakon toga ne bi bilo posla i plata...

Autor Orlo 21 Sep 2012, 19:31

Podržavam ovu odluku. Da smo neka normalna zemlja, ne bi se morale donositi ovakve mere, ali pošto nismo... Mislim, čovek sa platom od 500 € kupi BMW starog 10-15 godina i odmah misli da je postigao nešto u životu, alo bre ljudi. Ne možete si priuštiti Daciu, a kamoli BMW. Naš narod najbolje razmišlja kad ga lupiš po đžepu, a ne lepim rečima.

Autor ser. Ajvariš mi Blajv 21 Sep 2012, 20:28

Zar se to isto ne radi i na tehnickom pregledu?
Ukinite onda tehnicki pregled (mada bi ovaj novi za 100 eura stvarno bio preskup).

Samo pare da uzmete vozacima, lopovska posla.

Autor Damko 21 Sep 2012, 20:32

Treba ispitati vazduh u gumamaa da nije zagađen, školjku da nije radioaktivna, kočione obloge da nemaju azbesta, Treba rengenom snimiti sve varove na vešanju da neki nije popustio od godina. Vazdušne jastuke treba demontirati i proveriti funkcionalnost... malo je to para 100€. Treba uvesti 1000€, ko neće neka kupi Fiću iz Zastave na kredit kao "mukica" Mlađa. Ona je cela već ispitana na licu mesta...

Autor Mange 21 Sep 2012, 22:18

Uh... A sta bi bilo kada bi neko počeo na tehničkom za sva kola starija od 8 godina da kontroliše da li je zamenjena pirotehnika jatuka, kako to proizvodjači nalažu?

Autor Moron 21 Sep 2012, 22:28

Potrebno je samo opasno pooštriti tehnički pregled koji bi obuhvatao:
- kočnice (debljina obloga - da ne može da prođe tehnički auto koji ima pločice čija je frikciona obloga debljine 2 mm, provera sile kočenja i razlike sile kočenja na točkovima iste osovine, zaptivenosti kompletnog kočnog sistema, vizuelni pregled creva (da li su ispucala) i cevi, provera ručne kočnice),
- sistem za oslanjanje i upravljanje (provera ležajeva točkova, zupčaste letve i prenosnog mehanizma, opruga, provera zazora u svim čaurama, elastičnim i sfernim zglobovima, provera svih manžetni i zaptivenost upravljačkog sistema, test prigušenja amortizera),
- svetlosna oprema,
- noseća struktura vozila (da li ima korozije ili bilo kojih nepravilnosti koje ugrožavaju integritet noseće strukture),
- creva i cevi i rezervoar za gorivo (zaptivenost, da li su ispucala, ...),
- dubina šare, uparenost po osovinama i starost pneumatika (istrošeni, ispucali i pneumatici stariji od na pr. 6 godina ne mogu da prođu tehnički pregled),
- provera izduvne emisije,
-...

Preko 50% automobila ne bi prošlo ovakav tehnički pregled...

Autor Predrag 22 Sep 2012, 00:29

Да се не варамо, овај нови намет на будуће власнике половњака је измислило, "патентирало" и предложило Влади, удружење (асоцијација) увозника и заступника нових аутомобила Србије. Пошто им продаја возила опада из године у годину, ето измислили су ово да би се отежао увоз половњака, jер на тај начин мисле да ће народ „више“ онда куповати нове аутомобиле!! А самој држави ово ће добро доћи јер ето ни лук јели ни мирисали, у буџет ће се слити лепе парице. Искрено се надам да ово неће заживети.
А што се техничког прегледа тиче, да будемо искрени, већина власника, кад продужава регистрацију аутомобила, не види у опште технички преглед.

Autor Гага 22 Sep 2012, 00:58

Ma preterivaju već,neznaju lopovi šta da izmisle već

Autor nody 22 Sep 2012, 07:24

@Predrag
To je pravilnikom o tehnickom pregledu vec ustanovljeno a to sto oni na tehnickom to ne rade to je vec druga stvar, i posao nekog drugog... a da opet te drzave koja udara novi namet jer ne moze da se izbori sa tehnickim pregledima kojih ima milion i dobar deo mulja i propusta vozila kao ispravna... :)

Autor Orlo 22 Sep 2012, 11:32

Nova vlada , nova obećanja, nove laži , novi zakoni, novi porezi ,
novi izdatci, novi nezaposleni, samo stara stoka što sve ovo trpi !

Autor Tibor 22 Sep 2012, 12:14

Zaista "napredna" vlada...

Autor carobnjak 26 Sep 2012, 00:50

A kada ce drzava Srbija da dobije sertifikat kao bezbedna, ekoloska, u standardima EU, homologizovana, stabilna i nadasve roditeljska prema narodu koji zivi u njoj.

Autor dok 02 Okt 2012, 13:34