Fiat obnavlja proizvodnju Punta u Kragujevcu

Preuzeto sa: Politika.rs
Iako je sve „karte” bacio na novi „500L”, čija je prodaja počela 22. septembra, „Fijat” se, po svemu sudeći, nije odrekao ni svog četvorotočkaša, modela „punto klasik”. Prema najavama iz kompanije „Fijat automobili Srbija”, zajedničkog preduzeća torinskog giganta i naše države, montaža ovog automobila uskoro će biti obnovljena. „Planira se nastavak proizvodnje modela ’punto klasik’ 2013. godine”, stoji u dopisu koji je pres služba ovog preduzeća dostavila listu Politika.
Montaža tog modela obustavljena je marta 2011, kada je u obnovljenim pogonima stare „Zastave” počela instalacija robotizovanih linija na kojima se danas proizvodi „veliki fića”.
Do tog trenutka, u Kragujevcu je sklopljeno 41.000 „punta klasik”, a preko svoje dilerske mreže FAS je uspeo da proda gotovo ceo kontingent, odnosno blizu 40.000 komada ovog modela, koji je pod imenom „zastava 10” počeo da se pravi još sredinom 2006. godine.
Godinu dana ranije, Vlada Srbije i „Fijat” potpisali su ugovor o licencnoj proizvodnji „punta”, s namerom da se radnici tadašnje „Zastave” uhodaju i pripreme za dolazak novog modela.
Proces montaže „zastave 10” prekinut je novembra 2008, pošto je 29. septembra te godine potpisan ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva sa većinskim kapitalom „Fijata” od 67 odsto. Sa uloženim fabričkim objektima i industrijskim zemljištem, naša država je postala vlasnik 33 procenta FAS-a. U tom procentu ubuduće bi trebalo da se deli i profit ovog preduzeća, u koji je do danas uloženo više od milijardu evra.
Prodaja „zastave 10” i „punta klasik”, a reč je i identičnim automobilima koje je razlikovao samo logo firme (Zastava – FIAT), išla je dobro, pre svega zbog subvencija države od 1.000 evra. Ovaj popust sledovao je svakom kupcu koji se opredelio za varijantu „staro za novo”, a koja je podrazumevala da se korišćeni auto ustupi firmama za reciklažu starog gvožđa. Izuzetno medijski propraćen, ovaj projekat je za mnoge u Srbiji bio spasonosno rešenje i mogućnost da se posle ko zna koliko godina domognu novog automobila.
Iako je zbog krize Vlada Srbije odustala od ovakvog načina subvencionisanja prodaje domaćeg vozila, FAS je, kako saopštava pres-služba ove kompanije, zadržao stare cene.
„Vlada je zaustavila državni podsticaj ’staro za novo’, ali ’Fijat’ podržava svoju mrežu sa sopstvenim subvencijama”, stoji u dopisu upućenom „Politici”, uz objašnjenje da „danas postoji samo jedan cenovnik”, identičan onom koji je važio u sistemu „staro za novo”.
U ovom trenutku, FAS može da ponudi sve varijante „punta klasik” koje su proizvedene u Kragujevcu. Najbolje opremljena benzinska verzija (1,2 „emoušn”) košta 6.999 evra, a dizelaš sa zapreminom motora MJTD od 1,3 litra 7.749 evra. Toliko košta i verzija na tečni naftni gas, a najjeftiniji je benzinac (1,2 „aktual”), koji se može kupiti za 5.799 evra.
S obzirom na ovaj cenovnik, obnavljanje proizvodnje „punta klasik” u 2013. moglo bi da bude korisno za FAS, ali i za potencijalne kupce u Srbiji koji teško mogu da izdvoje novac za novi „500L”.
Autor: B. Kartalović
Foto: Politika.rs
Proizvode Punto - 500L nema tražnju
Najava da će Fijat u Kragujevcu ponovo proizvoditi punto govori da potražnja za novim modelom 500L nije zadovoljavajuća, kaže ekonomista Stojan Stamenković.
"Vest da će od iduće godine Fijat u Kragujevcu proizvoditi punto, koji je skoro tri puta jeftiniji od fijata 500L, govori u pravcu da sa plasmanom tog novog modela stvari možda ne idu tako dobro kao što se očekivalo", rekao je Stamenković na predstvljanju novog broja biltena Makroekonomske analize i trendovi (MAT).
On je ocenio da je fijat 500L za auto te veličine dosta skup i izrazio sumnju da će prodaja tog vozila ići dobro na srpskom tržištu.
"Pitanje je i prodaja na evropskom tržištu. Pariski salon automobila je bio katastrofa", rekao je Stamenković.
Urednik MAT-a Vladimir Vučković je naveo da je početak proizvodnje novog automobila u Kragujevcu u avgustu uticao na opravak preradjivačke industrije u Srbiji.
"Imamo početak proizvodnje i valja očekivati rastuću proizvodnju jer za to ima potencijala. Valja čekati za tražnju za novim modelom na domaćem i svetskom tržištu", rekao je on.
Povodom najave da se od 2013. oživljava proizvodnja punta u Kragujevcu, Vučković je rekao da to "sa jedne strane može dodatno da pogura industrijsku prozvodnju, ali da se sa druge strane dovodi u pitanje ta tražnja za ovim skupljim novim modelom Fijata".
Mesečnik Makroekonomske analize i trendovi izdaje Ekonomski institut u Beogradu, uz podršku Privredne komore Srbije. Najjeftiniji model "fijata 500L" koji se prodaje u Srbiji je 13.490 evra, a najskuplji 18.690 evra. "Punto klasik" se prodaje po ceni od 5.799 evra.
Montaža "punto klasika" u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu obustavljena je u martu 2011. godine, kada je započeta instalacija linija za proizvodnju modela "fijat 500L".
Kompanija Fijat automobili Srbije je u dopisu listu Politika potvrdila da se u 2013. godini planira nastavak proizvodnje "punta" u Kragujevcu.
Izvor: Beta.rs / B92.net
Da mi je neko pričao, ne bih mu verovao...jedva prodaju i to što je ostalo puntića...mislio sam da je to završena priča, ali sam takođe pretpostavljao da bi umesto klasika, mogao da dođe grande punto, što bi bio logičan sled događaja, jer bi new punto trebalo da se pojavi u dogledno vreme...
Classic-ovo "Jevanđelje".
Ko da čita ovoliko, može da prepriča neko? :)
Jos pre godinu dana receno je da ce se nastaviti s Puntom u Kragujevcu dok god bude bilo potraznje za njim. Nema nikakve veze s prodajom 500L .
Sinoc sam vozio ovaj Punto klasic od druga on popio pa ja uzeo voziti ovaj najeftiniji model on kupio dva komada jedan sebi drugi starom al je prije toga kupio neka dva krsa kako bi ostvario subvenciju i mogu reci da je za te pare nesto manje od 5000 evra po komadu proso samo tako. Prvo nov automobil, drugu kad vidim koliko kostaju puntici stari 6-7 godina gotovo i da ne gubi na cijeni. Ovo za nese uslove se ubilo i on je prezadovoljan, ovaj koji sam vozo preso je 95000 km za 3 godine i kaze sve deset nikakvih kvarova i jefitno odrzavanje, dok je ovim drugim napravio za isto to vreme manje od 10000 tako da nije otiso jos ni na prvi servis. Neznam ja bi prije kupio novog Puntica nego li polovnog Megana iz hiljadu razloga.
Ko nije seo u polovnog nemca ili francuza punto classic je dobar!! Za mene je smece!!
@ Dakara
Ja sam sa drugovim Klasikom dolazio 3x do Bg i nazad 3x120km = 360km ukupno, pošto on ne vozi po BG-u.
Koliko sam ja mogao a zaključim, ništa bolji i ništa gori od konkurenata. Savim pristojan auto!
Ne branim Fijat, niti ga obožavam (kako većina tvrdi) pristrasan nisam jer Imamo u kući 1 Pežo i 1 Škodu, samo me nervira pljuvanje onih koji Klasika nisu vozili NIKAD! Ovaj je prešao 45.000 za 3 godine i imao je problema samo sa škriputanjem ventilatora kabine.
Sada sam se čuo sa bratom od tetke iz Liona. Bio je u Parizu na sajmu, kaže kako ismevaju visoku cenu Fijata 500L. Takođe kritikuju 2 cilindra. Jedino u njega ,,zijaju'' naši gastabajteri (ex Yu područje) i imigranti iz arapskih zemlaja. Francuzi ni da pogledaju, a Nemci se podsmevaju i drže slike Kantrimena koje mu kače na brisače! Sramota! Žao mi je, jer mislim da je sa 500L konačno dostignut značajan napredak na svim poljima.
Nadam se da će vremenom dokazati da je ok auto
@Dejan L
I ja imam isti zakljucak stim da ja nisam ga vozio vise od 20km i odlican odnos ulozeno dobijeno. Ovaj auto pljuju obicni pacenici koji se loze na kojekakve Mercedese Audije a realno ko moze voziti kod nas novog Audija a da nije sofer u vladi. Iako nemam neko fino misljenje o Fijatu cak negativno ovo je automobil koji bi ja sebi kupio iz razloga sto je uradjen jednostavno bez komplikovanih sistema koji ce da se kvare pa ispadne da cak i ako je italian moze biti pouzdan.
@Aleksandar BG
Nije sporno da je neki francuz polovan bolji tehnicki od ovog punta klasika, al zbog cijene odrzavanja mene vise privlaci punto od recimo gore sto sam naveo Megana. To kazem jer posedujem vec 7g. Lagunu 1 redizajn verziju i vjeruj mi kad trebam u servis da bi ga najradije slupo od neku banderu, a jos je taj auto najkvalitetniji i najeftiniji odrzavati od sve tri Lagune na trzistu, a tako ti je za sve francuze. Mada opet ako radis u banci nekako bi upado sa tim puntom u oci pa bi vjerovatno bilo bolje uzeti polovni Megan, a i tu su veca primanja pa ga je lakse i odrzavati, ipak sam ja diplomirani ekonomista od prije sedam dana tako da ja ne volim velike troskove, a pogotovo mi je glupo dati velike pare za vozilo to je protiv mojih pravila, al opet ima nas svakakvih. Na kraju posle nekoliko godina eksplatacije polovnjak ce te kud i kamo izaci skuplje od novog punta klasika, e sad svako treba da izabere sta je za njegove potrebe pogodno.
Što se tiče punta, dok god ima kupaca, treba ga proizvoditi. Sad mu je i cijena OK.
@Dakara: To si u pravu! Cale moj je vozio punta 2 nekih dve godine(firma kupila novog i dodelila mu kao sluzbeno vozilo) i sizeo jer se prosto nije osecao da je taj auto sposoban za sve sto njemu treba. Ja sam razmisljao da ga uzmem novog, ali me on odvratio od toga. Ja se ljutio jer sam hteo nov auto, i naterao me da uzmem 3 god. starog megana 2! Za 4 god koliko ga vozim, sasvim sam zadovoljan! :))
Vest-bolje da idu na grande punto
OFF.Sto se mene tice uvek pre polovan Audi,Merc nego li nov fiat,skode....
Neko rece krcka ventilator posle 45.000km xaaxax.Velika kilometraza..
Evo na pr audi b6 http://www.audisport-iberica.com/foro/uploads/monthly_04_2008/post-31098-1208453071.jpg
i posle nekoliko stotina km nisata nece sigurno da krcka.
Meni na staroj A3ci 8l iz 2002 apsolutno nista ne zvecka,a sam sam presao od 2004 na ovamo 200.000km.Poz svako bira ali mislim da je bolje kupiti par godina star audi,merc nego nova vozila nize klase...Just my 2 cents..
Svi bi mi voleli da vozimo Lotus Exige, nekog Maybach-a, ili bar BMW "sedmicu", ali za to postoji više problema - što neki svedu samo na jedan vid problema.
Prvo treba imati para za kupovinu nekog auta, bilo novog ili polovnog, drugo treba imati para za održavanje auta, opet bilo novog bilo polovnog. Ja ne bih da vozim auto sa razbijenim farom jer mi je puno da dam 500e za far - kupiću auto čiji je far 100e, jer je to u skladu sa mojim mogućnostima, bez obzira što trenutno imam para za polovan auto jače klase...
A ko ima novca da održava polovan audi, taj ga je mogao kupiti i novog, pa i nema potrebe da ga kupuje polovnog.
Svaka roba ima svog kupca, i sve ima svoju cenu...
@ Mirko papirko
Znam lika koji je kupio nov A6 pre 2 godine i sad ga prodaje. Za gume i registraciju treba da da 2 svoje plate. A plus je izgubio 10.000€ na njemu za 2 godine.
Znam i još jednog kupio 320D i isto tako, pisali mu kaznu za zimske gume, otišao, našao i šlogirao se niskoprofilne 16'' komad 12.000 din, kupio obične felne 16'' i gume u kompletu, a ove niskprofilne prodao. A da ne pominjemo far, krilo itd...
Zaboravih da napisem da je sramota da se vise proizvodi ovaj Punto. Sto barem ne uzmu neki bolji model pa da ga proizvode i da bude za sire narodne mase.
Audi
Svaka cast na tim fotkama Audija. Mada ti A4 mnogo dobro drze cijenu od recimo C klase i serije 3. Gledam na sajtu polovni automobili, to je najpopularniji polovnjak.
Imam 1 pametno pitanje u vezi lagera Punta Klasik.
Pred pripremu za proizvodnju modela 500L, FAS je 2011.godine unapred proizveo 10.500 komada modela Punto klasik. Ide 2013.godina, što znači da su vozila na lageru kalendarski već 2 godine stara. Prema tome da li će se lager prodavati i dalje po istim cenama?
Mislim da je to malo bezobrazno!