Hyundai i Kia lažirali podatke o potrošnji

Južnokorejske firme Hyundai i Kia priznale su da podaci o potrošnji njihovih automobila nisu onakvi kakvi su predstavljani u medijima prethodnih godina.
Hyundai i Kia su među prvim proizvođačima uspeli da pređu magičnu cifru od 40 milja po galonu (ili 5.8L/100 km), ali oko 900,000 takvih vozila nije testirano pod istim uslovima kao i ostatak auto industrije. Samim tim, većina vozila kompanije je ponovo morala da bude testirana, a najviše je pogođen mali crossover Soul koji u stvarnosti troši oko 1,5 litar više nego što je Hyundai/Kia ranije objavio.
Da kupci ipak ne bi ostali nezadovoljni, Hyundai i Kia će svim vlasnicima vozila iz 2011, 2012 i 2013. godine pokloniti kartice za gorivo sa cifrom na njoj koja pokriva razliku između brojeva potrošnje iz reklame i stvarne potrošnje.
Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Slika: Kia
ovo se znalo i ranije, jer se po auto forumima mnogo ljudi zalilo da noviji hyundai i kije trose dosta vise nego sto ih reklamiraju.
ili je u pitanju jos jedna teorija zavere?
maaaaaa nije moguce .. ma joj samo budale mogu povjerovati u one cifre o potrosnji ..
1.6 crdi, 128 KS ima na papiru 260 Nm. Vi koji ste ga vozili, koliko ima Nm u stvarnosti?
@ja
Trebao bi da znas da svi proizvodjaci daju snagu autombila na radilici a ne na tocku, tako da niko ne laze, odnosno po tome bi svi proizvodjaci lagali. Osim toga kolika ce izlazna snaga zavisi od transmisije(menjaca, kardanskog vratila i diferencijala za RWD i AWD), pneumatika, a i ne postoji usaglasena mera da bi se mogla dati snaga na tocku.
A sto se tice potrosnje to bi moglo da se diskutuje, deklarisana potrosnja moze da se postigne u realnom svetu, samo je problem sto nisu svi vozaci isti tako da imas one temperamentne koji ce ocekivati da iako voze agresivno da im auto trosi kao upaljac...
Kada sam pričao da lažu za potrošnju napali su me brojni na čelu sa carobnjakom. E pored toga što lažu za potrošnju lažu i za performanse. To je moja nova tvrdnja :)
Uglavnom svi lazu. Ali najjaci je premijum brend... Tek oni sto laziraju, pa to nije normalno.
Hyundai I20 1.2 benzinac 2009.god. na papiru prosecna potrosnja 5,3 l/100 km, kod mene 5,8 sto i nije tako lose!
iprv
A, koja je to snaga? I u kakvim "uslovima" voziš? Prosečna potrošnja ti deluje sasvim OK za benzinca
@Predrag
neverovatno sta ti sve dozivljavas kao napad!?!
Podseticu te da sam tada rekao da u vezi potrosnje lazu SVI!
Bolje da si napisao da samo Skoda daje istinite podatke, mozda bi ti i poverovali... :)
P.S. onaj Clio ti nacisto rasturio sistem! :)
carobnjak
Sam se tako postavljaš pa ne mogu drugačije ni da doživim. Rekao sam da Hyundai i Kia lažu najviše.
Naravno da niko ne daje istinite podatke jer se potrošnja ne testira u realnim uslovima. Za Zastavu znam da su testirali potrošnju kao što to rade svi vozači, tako da njihovi podaci imaju veze sa realnošću.
Za moju Fabiu je deklarisana prosečna potrošnja 5,8 l/100 km, a moja je do sada trošia 7,62 l/100 km (grad, kratke relacije i auto-put). Zbog toga sam uveo Yuga u igru ;)
Clio mi je samo usavršio sistem ;)
@Predrag
Trebao bi kao strucniji od nekih da ne generalizujes problem laziranja potrosnje, jer i sam znas da zavisi od mnogo faktora. Proizvodjaci testiraju/racunaju potrosnju tako sto stave odredjeni model na valjke, i testiraju ga pri raznim brzinama odredjeno vreme i simuliraju razlicite deonice. Svaka deklarisan potrosnja moze da se postigne ili vrlo priblizne vrednosti, samo zavisi kako se vozi i da li neko zna i hoce da vozi tako da moze da trosi toliko koliko fabrika kaze. Nece imati istu potrosnju onaj koji ga vozi u ravnicarskom i brdovitom/planinskom predelu, neko se ne odrice klime i ostalih el. potrosaca, neko vozi agresivno - gas, gas pa naglo koci, neko ne zna ni da vozi samo je kupio dozvolu ili je samo dobio, neko ne razmislja o tome kada vozi po gradu, magistrali ili auto putu da ne moze da trosi isto, neko ne zna kada je dobro promeniti brzinu pa mu auto nepotrebno ide u vise obrtaje itd... najlakse je za svoje neuspehe, losu voznju, lose navike okrivi proizvodjaca i kraj.
Neki proizvođači lažu za deklarisanu potrošnju. Neki manje neki više i to po sistemu, stavljanja sličnnih podataka kao kod uspešne konkurencije pa i boljih. Prave se i bord kompjuteri koji daju lažne podatke o potrošnji sistemski.
Moj stalni primer je Fiat punto popularni, gde je potrošnja za oko litar iznad deklarisane a bord komp pokazuje preko 0.5l manju potrošnju od realne.
Primer poštenog prikazivanja potošnje u svakom slučaju je Renault i benzin i dizel. Podatak o mešovitoj vožnji je lako dostižan sa 10-20% gradske vožnje, ostalo planinske deonice ili varijanta pola auto put pola ravno, pri čemu si uvek brži od ograničenja na putu. Takođe podatak za otvoreni put je lako dostižan, sve jedno brdo - ravno po ograničenjima, ali bez auto puta.
I onda kad vidim, masu motora koji manje trože od DCI (i po litar) slatko se nasmejem.
Ko ne može da se primakne potrošnji deklarisanoj po Renaultu, vreme je da nauči da vozi. Nije teško...
Ma nemoguće?!? Ovo je ništa drugo do prljava svetska zavera protiv bastiona slbodnog srpskog novinarstva, koji je pre par dana sa 128 crdi postigao prosek od 3.9 l u surovim uslovima beogradske eksploatacije.. Elem, pre par dana sam prijavio sličan nedostatak glede vučne sile na i30 crdi 128 ks, ovi podaci iznad mogli bi da budu objašnjavajući. Ako se zaista max. o. momenat postiže na 2500 obrtaja u minutu, onda je ovaj motor potpuno obesmišljenje CR dizela kao takvog, bolje onda da se kupi benzinac (je l ima neko ove iste podatke za 1.6 GDI?)..
P.S. Da li ova vest znači i da će vlasnicima KIA/Hyundai vozila u Srbiji takođe biti podeljene kartice za gorivo? I da li će nezadovoljni vlasnici moći da vrate kola, ukoliko su podaci o potrošnji bili opredeljujući faktor pri kupovini automobila...
Ufff.. sad kao treba da nam svima bude lakše, jer su ovi kao priznali da su lagali, a drugi kao nisu priznali, pa su ovi kao ispali pošteni..
Meni Rio 1.5 CRDi po gradu (Beogradu) troši 6 do 6,5 litara, zavisno od godišnjeg doba. Najmanje troši u rano proleće i kasniju jesen, jer tada ne koristim ni grejanje ni hlađenje, niti vozim sa otvorenim prozorima. I naravno, zimi ume da ode i do 7,5 litara.
Na otvorenom (miks auto-put i magistrala) između 4,5-5,5 litara (ako ima više putnika i prtljaga).
Sve je to više od fabričkih vrednosti, ali ko naivan zaista veruje bilo kom proizvođaču kada su u pitanju fabričke vrednosti potrošnje?
Orlo
Šta god da radiš ne možeš da postigneš deklarisanu potrošnju jer se indirektno meri na valjcima preko emisije CO2. Uspeo sam par puta da spustim potrošnju u gradu na deklarisanu, ali samo uveče kada su ulice puste ili kada je saobraćaj rasterećen. Na NBG-u mogu da idem i ispod deklarisane potrošnje, što znači da sve zavisi od režima saobraćaja, načina vožnje i zagrejanosti motora (da ne navodim druge sporedne uticaje).
Mange
Preteruješ sa Renoom gore nego ja sa Škodom ;) Čuj samo Reno ima tačan bord. To se kaže "ma idi begaj" :))
@Predrag
Problem je u tome sto za deklarisanje potrosnje se koristi regulativa/standard EU po kome se utvrdjuje potrosnja koje se svi pridrzavaju. Oni se sada pridrzavaju tog standarda koji ocigledno ne oslikava dobro realne uslove, mada ako cemo iskreno kako bi uopste mogao, kada ima gomila faktora i situacija, koje sam gore naveo kako onih koji zavise od vozaca tako i onih na koje vozac ne moze uticati (saobracaj, teren, klimatski i vremenski uslovi) ali i vozila i dodatne opreme. Zamisli da neko ispita sve uslove, gde bi im kraj bio, a tako nesto ne bi mogli ni da urede ni najveci umovi tako da deklarisan potrosnja moze da bude informativnog karaktera - mozes da je ostvaris ali, ali dosta uslova treba da bude ispunjeno...
Orlo: točno, svi na radilici al nitko od njih ne gubi 30%. Za usporedbu megane sa sličnom konjažom gubi nekih 7ks
Uglavnom za sve važe isti standardi za određivanje potrošnje goriva. Ima tačan algoritam vožnje i nije ga teško naći na netu. Čak je sve podložno standardizaciji, posebno jer je potrošnmja ekvivalent emisije CO2, i jako bitan parametar za troškove registracije ili kao donacija koje daju pojedine zemlje ili gradovi pri kupovini, te se friziranje podataka može podvesti i pod krivično delo.
Mnogi se služe svakakvim prevarama. Prva je marka, tip i vrsta gume, gde se već može skinuti za male aute i 0.5l/100km. Takve gume tišpa "Saver" imaju jako loše vozno dinamičkeosovine na kočenju i u krivinama, opasne su na mokrom. a posebno što proizvođač verovatno dodatno frizira takvu gmu za test...,
Vrsta goriva pri testiranju....
Zamena programa u odnosu na standardnu opciju u ECU.
Primena raznih nepovoljnih gradacija ulja po motor i menjač u toku testa, xa kojima auto ima jadne karakteristike;...
itd i itd.
Elem, mnogi od vas su često osetili miris benzina na ubrzanju vozila koje je novo novcito, a što nije dozvoljeno EURO 4 i 5 normama. I to je jako često baš iza Punta Clasic, Škode Fabije i Mk1 i 2....
Posle nešto više od 3 godine ovog vozila, zaključujem isto što i sa nešto više od 5 godina prethodnog vozila - oba mi troše oko 20% više od onoga što fabrika "propisuje" za mešoviti ciklus.
Da li to znači da fabrika "laže"? Ne znam.
Znam da bord uvek laže prosečnu potrošnju oko 6%, a i prosečnu brzinu oko 2%.
Inače, kada bih god gledao deklarisane podatke o potrošnji za DCI, padao bih u depresiju zato što vozim nešto za šta je deklarisana značajno veća potrošnja ( kao da je reno benzinac ).
Onda su "došli Korejanci" i njihove "deklaracije" ( iz kojih sledi da im i "džipovi" troše manje od mojih kola ). I tada mi je baš laknulo od svih tih "šarenih laža".
Mislim da kola moraju da troše saglasno njihovoj snazi, masi i aerodinamici. Primera radi, fabija TSI jeste vozilo B segmenta, ali ona ima 105 konja i ne može da troši kao slično vozilo B segmenta od 80 ili 90 konja. Kao što će vozilo C segmenta sa istim TSI motorom, ali sa 200-300 kg više, da i trošo više.
I ja kada na krov stavim 4 umesto jednog bicikla, na otvorenom troši nenormalno, više nego po gradu, jer mnogo "zapinje za vazduh". Ali, kada stavim "na dupe" 3 bicikla, troši manje nego sa samo jednim na krovu.
Prosto, to je tako ...
"Konj koji ne pije, taj i ne vuče", govorio je moj otac "pravdajući" jednu "napravu" koja je na otvorenom znala da popije i po 17 litara
Evo kako se obavlja Eko test emisije CO2, kao ide test NEDC protokol , i kako ide test potrošnje goriva.
http://ecotest.eu/html/Testing%20and%20Assessment%20Protocol.pdf
Evo datoteke mase vozila i načina ispitivanja snage Roto testom.
http://www.rri.se/index.php?DN=29&List=C-L
Ko ima komentar, pitanje izvolte....