Dacia Lodgy: Pokloni za najbrže

U akciji koja je nedavno pokrenuta, najbrži kupci Dačijinog modela "lodži" dobiće na poklon klima-uređaj, radio CD/MP3 blutut i četiri zimska pneumatika.
Podsećamo da se cene ovog automobila kreću od 9.600 evra koliko košta varijanta "1.6 85 bejz" pa do 15.450 evra koliko je potrebno za "lodži 1.5 dCi 110 laureat" sa sedam sedišta.
Kupci mogu birati između tri paketa opreme i to "bejz", "ambijens" i "laureat" i četiri motora – "1.6", "1.2 TCE", "1.5 dCi" snage 90 "konja" i "1.5 dCi" sa 110KS.
Izvor: revija SAT Plus
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia
Funkcionalnost i cena su odlični, ali samo 3* na NCAP kraš testu je nedopustivo za evropsko vozilo u 2012/2013, utoliko još više što pripada Renault grupi, koja je među prvima potegla pitanje bezbednosti (setite se Megana iz 1998-me sa 4* ili Lagune iz 2001-ve sa 5*, a Lodgy više od 10g kasnije samo 3*. Sramota)
Što reče jedan, "I traktorska prikolica sa ceradom pruža komfor za porodicu, ali nije za nju bezbedna".
Iskreno mi je žao za Lodgy, jer on "malo zvezdica" nije osvojio samo zbog nedostatka "sigurnosnih gedžeta", već prvenstveno zbog veoma slabih rezultata crash testova, a to se ( da se htelo ) moglo sprečiti pri konstrukciji vozila.
Ali, reno to namerno nije hteo i dao ...
Ocenjivanje Ncap testova se značajno promenilo od 2000 godine. Ušli su tu i mnogi drugi elementi, a i sami lom testovi se drugačije boduju. Današnji auto sa 3 zvezdice je bolji od ondašnjeg sa 5. Uz to računaju se i mnogr gluposti, tipa, elektronska pomagala,bezbednost pešaka, na kojima je Lodigy slabo prošao. Ostali su OK.
Međutim, dal vi više voleli da budete u jednom Puntu ili u ovom Lodigiju za vreme direktnog udara jednog u drugo??
Znači, ne jede se sve što leti, a ovo je lepo Reno prilagodio radnom čoveku. Pa ko bi da filozofra ajde. Mada je bezbednije da vozi bez alkohola u krvi, da veže pojas, da bude pažljiviji. To je bolje od svih 10 zvezdica. Eno, policijski parkinzi su dokaz moje priče. Svi rasklopljeni i isečeni a imaju sve zvezdice na broju.
markoni 06 Dec 2012, 21:28
''Današnji auto sa 3 zvezdice je bolji od ondašnjeg sa 5''
Ne mora znaciti...
ne razumem sto se tripujete sa tim "zvezdicama" pa dali je jugo ili fica imao "zvezdicu" a cela nacija se motorizovala upravo tim vozilima koliko juce smo vozili auta bez a sad mora da ima svih pet zvezdica uostalom sta ti to znaci ako ti naleti sleper.....
Pa sad da li je 5 diskutabilno je, rekao bih pre 4 (mada lako se uporede rezultati barem oni zastite vozaca i suvozaca), ali cinjenica je da je promenjen nacin bodovanja od tada nekoliko puta i da je Lodgy izgubio dosta poena na elektronskim pomagalima (ESP i ostalo)(koja su btw prilicno od koristi koliko god mislili ljudi da to samo tu stoji i dodaje masu i kosta dodatno a i nepotrebno je i bolje je uzeti za te pare CD/MP3, navigaciju, siber, el.podizace i ostalo), vazdusne jastuke bocne, zavese, za kolena, bocne pozadi, zatim za zastitu pesaka...
@mrki
To je zato sto se nekada nije brinulo ni malo o bezbednosti i zastiti putnika u vozilu nego samo o profitu i performansama...
markoni
Sve je to lepo što kažeš,ali, za slučaj čeonog udesa sa 64 km/h, da li bi radije bio u dačiji Lodgy ili u Grand Scenicu. Masa im je slična, a gde ćeš manje biti povredjen?
Ili, ako te neko zvekne "od pozadi"? NCAP kaže da će u Lodgy-u vrat i kičma daleko gore da ti prodju nego u Renaultu. I ti biraš za slučaj tog udesa šta?
Prosto, ako je 2012. godina, da li se uzdaš samo u to da li je neko pijan ili u to da ti spasa nema kada te kamion udari u čemu god da si ili ćeš ipak da biraš ( ako možeš ) ono što će tebi i tvojoj porodici pružiti veće šanse za postojanje nove šanse? Budi iskren.
Pa iskreno i reci nije li Lodgy sa razlogom napravljen da ( nezavisno od niže cene usled skidanja raznih bezbednosnih gedžeta ) bude manje PASIVNO bezbedan nego reno?
Lodgy nije namerno napravljen da bude nebezbedan. Napravljen je da bude jeftin. Uzgred bezbedniji je sigurno od Clasica iz FAS. I daleko od toga da je nebezbedan.
Da li bi voleo da budeš u ceonom udesu od 64km/h u Senic sa 5 zvezdica ili u Dajcu bez zvezdica?
Ima i drugih jeftinih auta, jeftinijih od 10k evra koji mnogo bolje prolaze u kraš testu od Lodgy-ja (manji su od njega doduše ali su i dalje projektovani da budu jeftini, jeftina plastika, skromna oprema itd), ali su u koraku s vremenom što se kraš testa tiče... Jednostavno, Rumunima pasivna bezbednost nije bila prioritet pri projektovanju i tačka!
Tužno je što se Dacia Lodgy reklamira kao auto za porodicu, a samo budala može svoju decu da stavi u taj ''limeni mrtvački sanduk.''
Nije Lodgy loše prošao na testu zbog toga što ima ili nema ESP, ili zbog bodovanja za ove ili one sisteme, već zato što mu konstrukcija ne valja. Pogledajte slike, snimke još jednom.
Krivi se krov, krivi se pod, a to na iole modernim automobilima nije dozvoljeno.
Kroz patos prolaze elementi vešanja, imate to sve napismeno...
Nije problem ni u načinu bodovanja koji se promenio (neko pominje 2000. godinu), jer je npr. Logan 2005. godine takođe imao samo 3 zvezdice.
Jednostavno, Dacia automobili su jeftini (što je ok), ali je problem što štede na bezbednosti, a ne na tome da li ima bolji ili lošiji radio, da li ima 6, 8 ili 4 zvučnika i sl...
Štede tamo gde se to ne sme raditi.
---------------
Punto Classic je automobil konstrukcijski rešen još 1999. godine, tj. 13 godina pre Lodgy modela. Svako ko to poredi...nije baš objektivan.
Pa, opet...Punto je tada osvojio 4 zvezdice:
http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2000/28.aspx
Istog dana kada je rađen test za Lodgy, rađen je i za Fiat 500L...i naravno, Fiat je opet osvojio 5 zvezdica.
Ima automobila sa cenom ispod 10.000 eura koji imaju 5 zvezdica, kao npr. nova Fiesta i milion drugih.
Jednostavno, Dacia je još uvek low budget, ali nažalost low budget zbog toga što štede na bezbednosti vozača, putnika, dece.
Usput, Lodgy i nije više tako jeftin, osnovna verzija je tek par stotina ispod 10.000, najslabiji dizel sa najmanje opreme je 13.900 (nema klimu), a dizel sa najvećim paketom opreme je 16.500 eura.
Daš tolike pare...i voziš se u limenom mrtvačkom sanduku.
Sramota!