home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Topspeed.rs

Posredstvom ovlašćenog distrubutera Škoda automobila u Srbiji je danas i zvanično promovisana potpuno novi model “rapid”.

U pitanju je prostran porodični sedan zasnovan na proverenoj Folksvagenovoj mehanici. “Škoda rapid” odlikuje se velikom ponudom prostora, izražajnim dizajnom, izvanrednim odnosom cene i vrednosti, opsežnom serijskom opremom i ekonomičnim motorima. Rapid predstavlja savršenu dopunu palete modela u kompaktnom segmentu između “fabije” i “oktavije”.

U Evropi, Rapid će biti dostupan sa ukupno četiri benzinska i dva dizel motora, a svi oni će zadovoljavati EU 5 standard. Najslabiji benzinski motor je 1.2 l MPI tro-cilindrični snage 55 kW (75 KS).  

Kompletan članak i više fotografija na sajtu Topspeed.rs

U nastavku možete pročitati i PR saopštenje Auto Čačka, uvoznika Škode za Srbiju:

ŠKODA dosledno nastavlja s uvođenjem novih modela. Svega nekoliko meseci posle promocije malog vozila ŠKODA Citigo češki proizvođač predstavlja svoju novu kompaktnu limuzinu ŠKODU Rapid. Najnoviji model od centralnog je značaja za strategiju rasta češkog proizvođača. Od jeseni 2012. postepeno će se uvoditi na evropskim tržištima.

ŠKODA Rapid odlikuje se velikom ponudom prostora, izražajnim dizajnom, izvanrednim odnosom cene i vrednosti, opsežnom serijskom opremom i ekonomičnim motorima. „Ovim modelom postavljamo nove standarde u segmentu kompaktnih limuzina: ŠKODA Rapid je prostran, elegantan i istovremeno pristupačan automobil za celu porodicu i oduševljava pametnim rešenjima, najmodernijom tehnologijom i velikim stepenom ekonomičnosti. Ukratko: automobil koji omogućava prijatnu, povoljnu i ekološki prihvatljivu mobilnost. Pravi automobil u pravo vreme“, naglasio je Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, predsednik ŠKODA Upravnog odbora.
Rapid predstavlja savršenu dopunu palete modela u kompaktnom segmentu između ŠKODA Fabije i ŠKODA Octavie. Takozvani C-segment danas obuhvata oko 36 procenata automobilskog tržišta. Unutar ove klase 42 % vozila otpada na limuzine. Po proceni stručnjaka broj prodatih vozila ovog tipa u celom svetu će do 2020. godine porasti za oko 50 %.

ŠKODA Rapid po prvi put u potpunosti demonstrira novi ŠKODA dizajn

Kao prvo serijsko ŠKODA vozilo uopšte Rapid u potpunosti prikazuje novi dizajn proizvođača. „Ovaj automobil već na prvi pogled šalje jasnu poruku: jasnu, preciznu, svežu i emocionalnu“, istakao je Dr. Eckhard Scholz, član Upravnog odbora zadužen za tehnički razvoj.

Savršene proporcije, jasno i čisto modelirane površine i oštre linije doprinose atraktivnom ukupnom nastupu. Prednji deo pokazuje novu interpretaciju dizajna tipičnog za ŠKODU. Novi logotip marke ističe se samouvereno na harmonično zaobljenom prednjem kraju poklopca prostora motora. Rešetka hladnjaka odlikuje se fino iscrtanim hromiranim okvirom i oblikovan je od vertikalno raspoređenih lamela. Komponente glavnih svetala na prednjem delu ŠKODE Rapid grupisane su poput lista deteline.

Čistim emocijama odiše i bočni oblik karoserije. To garantuje veliko međuosovinsko rastojanje, silueta kupe vozila i precizna i oštra tornado linija, koja jasno razdvaja svetlo od senki. U zadnjem delu, veliki zadnji poklopac nije samo funkcionalan već predstavlja i dizajnerski element. Zahvaljujući moćnom izgledu zadnjih svetlosnih grupa svojim C-oblikom tipičnim za marku kao i novi logotip marke garantuju jedinstvenost nove ŠKODE Rapid.

Najmlađi ŠKODA model u svojim kompaktnim dimenzijama (dužine oko 4,5 metara i širine 1,7 metara) nudi iznenađujuće velik prostor. Pametna kompaktna limuzina nudi obilje mesta za pet putnika i njihov prtljag. Podrazumeva se da raspolaže i drugim pametnim rešenjima, izvanrednim odnosom cene i vrednosti kao i širokim spektrom sigurnosne opreme.

Efikasni benzinski i dizel agregati

U Evropi, Rapid će biti dostupan sa ukupno četiri benzinska i dva dizel motora, a svi oni će zadovoljavati EU 5 standard. Najslabiji benzinski motor je 1.2 l MPI tro-cilindrični snage 55 kW (75 KS). Ostali benzinski motori 1,2 l 63 kW (86 KS) TSI, 1,2 l 77 kW (105 KS) TSI i 1,4 l 90 kW (122 KS) TSI.

1,6-litarski dizel motor se isporučuje sa direktnim common-rail ubrizgavanjem i filterom čestica i dostupan je u dve varijante snage. Osnovni dizel je snage 66 kW (90 KS), a dogovoreno je da stavljanje u promet počne u drugoj polovini 2013. To može biti u kombinaciji sa opcionim sedmo-stepenim DSG menjačem (sa dvostrukim kvačilom). 1,6 TDI CR moćnija verzija, snage 77 kW (105 KS).

Na Autosalonu u Parizu novi model iz Češke po prvi put će se javno predstaviti. Kao ciljnu grupu ŠKODA Rapid modela proizvođač je pre svega predvideo porodice koje traže kao prvo prostrano vozilo po povoljnoj ceni i uz uobičajeno dobar ŠKODA kvalitet.



čitanja : 10464



Komentari

Izem ti TopSpeed
Sedan?
A joj, Andrej?

Autor Dejan L 14 Dec 2012, 20:08

Daj vise kazite cenu, bas me zanima...

P.S. enterijer je karikatura sa sve rupcagom za radio! :)))

Autor carobnjak 14 Dec 2012, 20:26

@ carobnjak
Jbg, ne može i jare i pare. Duži od Fabije, malo kraći od Oktavije, a ne sme ni da krade kolač od Oktavije.
Pogledaj u Dačijin enterijer i uteši se.
Logan sa 3* i ovom opremom će da košta 10.000€.

Autor Dejan L 14 Dec 2012, 20:32

@Dejan L

Ne misliš valjda da je ovo pisao Andrej Kulundžić?

:)

Autor Max 14 Dec 2012, 20:34

@Dejan L
verovatno je to klot verzija na slici?

P.S. novi Sandero je ok!

Autor carobnjak 14 Dec 2012, 20:39

@Dejan L,
Ova Skoda je za one koji imaju tek malo vise srece i para nego li za novog Logana.

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Dec 2012, 20:48

Parnjaci?

Škoda Rapid 4483x1706x1461 2602 550l

Fiat Linea 4560x1730x1494 2603 500l

Peugeot 301 4442x1748x1466 2652 506l

Dacia Logan 2 4346x1733x1517 2634 500l

Autor cat 14 Dec 2012, 20:49

Eto jos jednog sluzbenog/flotnog auta.

Autor hh 14 Dec 2012, 21:04

Naslon za ruku...

Autor Dikh tu kava 14 Dec 2012, 21:18

@Dikh

A vidi rucne i palije :)

Autor hh 14 Dec 2012, 21:22

Ne mogu da verujem. Prvo veče da sam prošao pored salona "škode", a da nisam unutra pogledao, a ono stigao rapid!?! Kakav maler...

Autor Moron 14 Dec 2012, 21:26

Sirotinjski auto.. 1.2 sa 75 ks i tri cilindra.. Pre auto vidi brdo od vozaca..

Autor nene 14 Dec 2012, 21:26

heh... sa cenom (u Slo) od 16-17k eura za neki ne baš ćelavi rapid i sa oko 20k eura za top opremljen dizel, to je, drugovi dragi, daleko od sirotinjskog auta...

Logan, 301 i C-Elise mu nisu konkurencija.. ;)

Autor drugmirko 14 Dec 2012, 21:34

@carobnjak
Ehej, gde ovo osnovni ovo je visi paket, vidis da ima maglenke... mozda su deo pak skupocene dodatne opreme... ;)

Autor Orlo 14 Dec 2012, 21:51

Evo par Rapida sa osnovnom opremom, ili kako bih je ja nazvao Popular Plus ;) :

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=225255057&cd=634910047170000000&asrc=fa

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=225254987&cd=634910047370000000&asrc=fa

Kada sam video cemer i jad, i onu rupicu u tabli, nadrazio sam se... :)))

Autor Orlo 14 Dec 2012, 21:57

@ drugmirko
pošto su 301 i C-Elise u Sloveniji?

Autor Dejan 14 Dec 2012, 22:02

Pobogu, pa jel moralo bas ovako tuzno u enterijeru, jel toliko skupo staviti neku linijicu na sedista ili trunku srebrnog po plastici...

Autor Zele 14 Dec 2012, 22:21

Unutra je 301 za Rapid kao neki Maserati..
:)

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=6743234&show=1

Autor Panchev9 14 Dec 2012, 23:26

Gadan je ovaj rapid, sandero izgleda bolje po meni.

Autor Mladen 14 Dec 2012, 23:48

@Dejan
redovni cenovnik ide od d 9.500 eura za osnovni 72 konja benziner, do 13,700 eura za 92 konja dizlo sa kompletnom opremom...

dok redovni cenovnik za Rapid ide od 13,450 eura za osnovni 1,2l benzinac, do 19,500 eura za top opremljeni DSG...

Autor drugmirko 15 Dec 2012, 00:16

@ drugmirko
hvala. Velika razlika, ničim izazvana.

Autor Dejan 15 Dec 2012, 00:19

Pančevski,
mislam deka sporedbata e malku premnogu?!

Po mojim (DIN) normama razlika je jednaka razlici poslednjeg šatla "Endeavour", i prve generacije Kamaza :))

Da se Golf Mk 1 "digne" iz "mrtvih" jednaku bi tablu imao. Ono nije "klot", nego "klot-frket" :)
Pa i za Severnu Koreju bi morao biti bogatiji enterijer, majku mu.

Autor Đenka 15 Dec 2012, 01:05

Đenka
Pao sam.. :)))

Rapid će imati grdnu cenu..

Autor Panchev9 15 Dec 2012, 01:18

indikativno je da ovi novi modeli debelo kasne sa pocetkom prodaje na ovom raspalom trzistu!

Pug 301 je krenuo da se prodaje u CRO, po sasvim korektnoj ceni i jos boljim "uvjetima" finasiranja (ej 3% kamate!!!)

http://www.rtl.hr/vijesti/automoto/566599/test-obiteljski-automobil-koji-pruza-uzitak-u-voznji/

Naravno, Verano to nece dati ni u ludilu :-D

Autor Nedjo 15 Dec 2012, 01:19

Moron
Hoćemo li do salona?

Autor Predrag 15 Dec 2012, 01:22

Meni se dopada, ali boja i ratkapne su katastrofa.

Autor Predrag 15 Dec 2012, 01:30

Predrage sine,
pa šta ti se dopada?
Nije valjda tabla?
Nemoj zezati ...

Pa "bogato i lepo" je urađena k`o Đavolja Varoš :)))

Autor Đenka 15 Dec 2012, 01:39

ĐenkE
U osnovi liči na onu iz superba. Kada bi imala climatronic i normalan radio izgledala bi sasvim pristojno.

Autor Predrag 15 Dec 2012, 01:42

Predrag-če,
Eh, kad bi imala...
VW neć` da da, tj. može, al` "Đavolja"!

I "tamo" ti je ona narodna... "Veži konja gde... ima mesta za parkiranje" :)

Autor Đenka 15 Dec 2012, 01:56

ĐenkE
Ima u višim paketima sigurno ;)

Autor Predrag 15 Dec 2012, 01:58

uh kad vidim ovo "flotni automobil" ili "sirotinjski". U Srbiji ni jedan nov automobil nije sirotinjski, jer onaj ko se domogne novog auta bilo koje marke taj sasvim solidno zivi u odnosu na ostale. Ne komentarisem cenu i izgled rapida, za kog ne bih dao vise od 9000e, ali me uzasavaju izjave pojedinaca, kao da su svi rodjeni u autu od 100.000e pa ostalo nista ne valja.

Kad se kupuje automobil, nov, gleda se cena kostanja za 5 godina, gume, servisi, garancija, cena posle pet godina. Kod rapida ce biti sigurno bolja cena nego kod 301 ako uporedimo cenu npr c4 i oktavije. Tako da proizvodjaci vodjeni time formiraju pocetne cene, ako prodaja stane uvek ima prostora za spustanje, kao sto se da zakljuciti u svim sverama prodaje, hrana, garderoba, namestaj, garderoba...

Autor Rade 15 Dec 2012, 02:01

da iskomentarise rapid. Malo drugacije prepakovana oktavija i takvu cenu bi i trebalo da ima. Ovo sada je probni balon, zato su ga i prepakovali da ga vizuelno odvoje od fabije da vide da li mogu da uberu koji evro vise, ali rezultati prodaje ce mu brzo korigovati cenu jer za to ima prostora koliko hoces.

To svi rade, alfa kao moja je pre dve godine startovala, cini mi se sa 20 i kusur hiljada a sada je oko 16.

Autor Rade 15 Dec 2012, 02:03

Rade
Tako je ;) Jedino se ne slažem za ovih 9-10 hiljada € ;)

Autor Predrag 15 Dec 2012, 02:11

Zanimljiv je 301. A Verano bi konačno mogao da prsne i/ili da se pojavi još neki diler, što je malo verovatno, s obzirom da Peugeot-u ne cvetaju ruže. Još jedan benefit ovih politickih "previranja" mogao bi da bude i još neki diler za Hondu.. Rapid verovatno idem sutra da gledam. A pitaću i za cene...

Autor Dikh tu kava 15 Dec 2012, 02:27

Auto bez ideje (ukoliko izuzmemo puno lima za malo para), bez stila i u osnovnom paketu bez motora (osim ukoliko 1.2 nije nesto sto bi se u ovom autu zvalo motor). Hej, 1.2 atmo u autu od 4.5 metara?! I to nije sirotinjski? Sirotinjski je koliko i Logan, Sandero i sl. Zao mi je sto to nekome vredja ego, sto Predragu i Dejanu L diram marku (Skoda ima druge dobre automobile), ali je ovo jednostavno auto ili za sirotinju, ili za one kojima auto nije vazan i koji na automobil posmatraju kao ja na blender, sto je OK. Ko kaze da ovo valja, taj automobile ne voli. I tacka. Ne mora se imati auto od 100.000 evra da bi se iskritikovala "almighty" Skoda.

Autor nene 15 Dec 2012, 07:59

Da napisem i ovde sta mislim za Rapid, ako auto bude vredan... :)

Rapid je ubedljivo dno auto industrije, kako po dizajnu, kvalitetu enterijera tako i po smesnoj motorizaciji! Gledano iz ugla novih modela, da ne bude zabune...
Ne vidim nijedan kontra-argument ni na vidiku, tako da dzabe ste krecili... :)

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 11:42

OK auto, solidan balans karakteristika i cene, ali baš ništa novo, sve je već viđeno samo prepakovano u novu ambalažu. Ima i drugih dobrih auta za sličnu cenu, počev od astre sedan, chevrolet cruze-a, itd...

Autor Miki 15 Dec 2012, 11:45

@Predrag
dizajn je na nivou Oktavije 1 iz 1996.!
Enterijer je Fabia 1 iz 2000. a mozda i gori!
A motori, sto gore neko rece, 75ks za autinu od 4.5 metra???
Pa jel su oni polozili fiziku?

A sto je najsmesnije, cena ce da presisa sve konkurente iz C segmenta, osim naravno "kraljevskog" Golfa...
Po mom skromnom misljenju ovo moze da pazari samo neko ko mozga nema!

Isto ovo, a mozda i vise ce ponuditi novi Logan za 7-8000!

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 11:46

PP.S. I jos jednom na delu (po ko zna koji put) Volkswagenovo lukavo prevarantsko delo: odbacena tehnologija majstorski upakovana i prepakovana u nazovi novi model, strasno!
Mene nece navuci. a i vecinu koji imalo razmisljaju trzisno... :)))

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 11:49

mislim da će osnovna cena biti 10.000 evra, dizel 12.000 evra.Jeste,tabla izgleda bledo, ali će ipak rapid proći dobro na tržištu...Ipak, kada bi uzimo rapida gledao bi bar sledeći nivo opreme i TSI OD 86 KS, mislim da je to sasvim o.k za normalnu vožnju...p.s. jel kod ovog TSI -a, umesto lanca, ubačen kaiš?

Autor vladimiris 15 Dec 2012, 11:53

Realna cena za bazni "motorcic" je 8000, a za dobro opremljen i min. 100 ks ne sme preci 10 hiljada s obzirom na veliku zastarelost u odnosu sta (ne) nudi, uporedjujucu sa konkurentima.

Ako tako bude, PRVI cu reci da je solidna ponuda!
Ako ne, dobice sta zasluzuje... :)

P.S. pa jedan Aveo (koji inace ne gotivim!) kao da je 20 godina moderniji!?!

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 11:57

P.S. a Rio sedan 30 godina! :)

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 12:00

@ Svi, u članak je dodato PR saopštenje uvoznika Škode, a na forumu Klanrur.rs sam pronašao i podatak o cenama: "Od 9.990e najjeftiniji benzinac do 16.464e najskuplji dizel."

Autor auto 15 Dec 2012, 12:23

@auto
hvala za cene!
Onda nista od "pametne" kupovine, kao sto sam i znao...

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 12:25

Cene su za početak odlične. Uskoro idem da ga vidim (sa svedocima) :)

Pa ne može da bude jeftiniji od bazne Fabije. To nikako ne bi imalo smisla.

75 KS (neki i manje) imaju osnovni odgovarajući modeli drugih proizvođača. Ne znači da bih to kupio, tačnije ne bi mi palo na pamet. 1.2 TSI 105 KS ili 1.6 TDI 105 KS je već ok, a (za mene) je idealan 1.4 TSI.

Autor Predrag 15 Dec 2012, 13:19

Pa i beba je znala da će Rapid biti Fabija sa dupetom i mnogo bednim kvalitetom a vi se popalili kao da dolazi primijum limuzina. To bi bila veliko auto kanta za nas bez para a sa mnogo lufta za glave i noge baš ko u kafani.

Autor tony 15 Dec 2012, 13:35

Mange, markoni, tony...

Autor Predrag 15 Dec 2012, 13:39

Ja vid'o rapid. Kakav zmaj ...

Autor Moron 15 Dec 2012, 13:56

Klot Rapid ili klot Logan?
Pa jasno kod dan, naravno Rapid. Bar ima više od 3* na N Cap-u.

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 14:04

@Dejan L,
A koliko kostaju klot verzije oba vozila? Pa nece neko ko ima pare za klot Logan da ode i uzme Skodu jer mu je bolja jer mu FALE PARE!
Ova Skoda je najobicniji socijalni auto a tvoj jedini argument je to sto je Logan socijalniji od nje. Kako jadno... Pa ljudi s tim parama nemaju izbora.

Autor Uros Cuore Sportivo 15 Dec 2012, 14:08

http://youtu.be/LmE0oAtY5L4

:)))

Autor toma 15 Dec 2012, 14:17

Cena je otprilike tu negde gde joj je mesto za limuzinicu B-segmenta, samo sto ako neko pored Ria ili Avea koji obiluju opremom za iste novce, pazari ovo... onda nemam komentara za takvog... za te novce bi i Logan lagano mogao da udje u izbor - dizel i verovatno bi bilo novca za pristojnu dodatnu opremu...

Autor Orlo 15 Dec 2012, 15:39

Bazni ima točkove 14 cola, ali i klimu, 2 jastuka ...
Već sledeći paket ima 15 cola Fe i 4 jastuka, plastični volan ...
Ako sam dobro video, najviši paket nema "zavese".
Auto je baš prostran.
Na onom baznom benzincu sve filtere možeš da zameniš za najviše 5 minuta

Autor Moron 15 Dec 2012, 16:09

i koliko ima zvezdica sa 2 jastuka onda? I pneumatici 175/70 R14 u 2013 godini na autu od 4.5 metara.. A znate koja je tezina osnovnog modela? 1135 kg sa vozacem od 75 kg, znaci prazan auto 1060 kg.. 4.5 metara i 1.06 t, pa umrecu od smeha, kao automobili iz 80-ih godina proslog veka.. Garancija je 2 godine, sto je manje i od Dacije, a na lak samo 3 godine. Bruka i sramota, cak i za Skodu.

Autor nene 15 Dec 2012, 16:22

@ nene
Al Skoda ima kojekuda utisnute VW oznake, pa su ovi veliki auto poznavaci provnozirali kako će Rapid biti u klasi Pasata, neki tvrdili bolji od Jete. Naviše je prednjacio Dejan eksperat za skode i dacije. Ubeđen je bio da će Rapid biti premijum limuzina XXL segmenta.
A sve ispade gori od Dacije koja nema žigove Renault, i gde kao zaslužio 5 zvezdi na lom testovima sa 2 jastuka i točkovima 14.
Ma ovde sve sam ekspert i stručnjak.

Autor tony 15 Dec 2012, 16:41

Orlo 14 Dec 2012, 21:51
nece biti, evo ti full verzije koja je pristojna ali za verovatno 20 hiljada! :)

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/483476_373164119442722_1290216557_n.jpg

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 16:43

Orlo
a pazi tek ovu lepotinju i kvalitet:

http://new.skoda-auto.com/en/models/Rapid/interior

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 16:45

Ono što je nelogično, jeste da će rapid 1.6 "HDI" u "high line" paketu da košta kao i octavia sa istim motorom u srednjem paketu. Teško bi čovek odabrao ...

Autor Moron 15 Dec 2012, 16:57

A koliko kosta novi Logan 2 sa klimom? Na sajtu uvoznika 9.390E
Stvarno ne bih dao te pare, onda dodam jos 600E i kupim Rapida, bar nece da potruli

Autor Veljko 15 Dec 2012, 17:34

A ko kaze da treba birati izmedju Skode i Dacije, valjda jos neko pravi automobile u tom cenovnom opsegu osim njih?! Ja koliko vidim na http://www.dacia.rs/download/cenovnik_dacia_logan_rs.pdf , slicno opremljen Logan je 8.600 evra, a to je manje od 9.300. I takodje mocni motor od 75 ks, ali bar sa cilindrom vise. A Dacia i ima duzu garanciju.. Logan I i Rapid su neuporedivi automobili, svaki je sa svojim manama, ali jasno je da je Rapid noviji i sigurno bolji, ali to ne znaci i da valja.

Autor nene 15 Dec 2012, 17:48

nene

mislio sam na NOVI Logan/Sandero koji jos nisu ni stigli kod nas a bice oko 800 eura skuplji od odlazecih...

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 17:53

Veljko
a gde si ti uopste video cene za Logan 2?

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:05

@ carobnjak
Pa ti kupi Dačiju. Svi ovde i misle na novi Logan/Sandero.
@ nene
Tako je, Rapid je sigurniji (bezbedniji), prostraniji, lepši, srazmerniji, proporcionalniji izgledom i trajniji i aerodinamičniji, a sigurno i štedljiviji. Pa sve to mora da se plati!
@ Veljko
Tako je, o tome ja i pričam. Dačija čak nema ni normalnu zvučnu izolaciju, a stakla tanka.

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 18:07

Koliko vidim, veljko je pomenuo Logan II, a ne carobnjak, ali dobro..
Uspeo sam da nadjem detaljnu specifikaciju za novi Sandero i novi Rapid. U Nemackoj novi Sandero kosta 8.990 evra u Laureat paketu, koji podrazumeva 4 airbaga, ABS sa BAS-om i EBD-om, kao i ESP. Od opreme ima i radio sa USB-om, MP3 i BT povezivanjem, kao i komande iza volana. Doplata za navigaciju 180 evra, podrazumeva i touch screen. Motor 1,2 16v. Skoda Rapid 1.2 sa 75 ks i tri cilindra kosta 13.990 evra, dakle 5.000 evra vise, uz slicnu opremu. I jedan i drugi u Nemackoj u ovom paketu nemaju klimu kao osnovnu opremu.. Nisam uspeo za Logana da nadjem podatke, ali mislim da ce biti skuplji maksimalno 500 evra od Sandera. Rapid je preskup za ono sto pruza.

Autor nene 15 Dec 2012, 18:07

@ carobnjak
E da, Logan će za 3 godine vredeti 4.500€, a Rapid 6.000€.
Održavanje Logana = ccc, kupi Škodu i uživaj.

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 18:08

Dejan L
kako misli kad jos NIJE predstavljen kod nas???
Ti pisi u svoje (pasuljarsko) ime, ok?

nene
vidi 11:46

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:09

Dejan L
haha, bas cu tebe da slusam sta cu da kupim???
Mozda kad je dobro i natenane iskuckam po plastici u salonu... :)

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:10

http://www.dodaj.rs/?2F/Sr/17ZeZDSx/cene-sandero-srbija.jpg

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 18:12

Dejan L
to je Sandero a ne Logan!
A odakle si to preslikao, sto ne postavis link za sajt, umesto svojih kreacija? :)))

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:14

@ carobnjak
Sandero II nivo opreme + klima= 8.800 + 900€ klima=9.700€
@ Veljko
I još više nego što si ti naveo, dakle
Sandero 9.700, Rapid 9.900€
Hahahahahhahahaha

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 18:14

www.autoportal.rs
Poznate cene nove Dačije
Imaš sve pa traži , ukucaj tako u Google-u!

Hahahahhahahha

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 18:16

Dejan L
doplata je za digitalnu klimu sto znaci da manuelnu vec ima, znaci MINUS 900 eura = 8800 eura sto je 50% jeftinije od Skode, prc milojka! :)

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:16

@DejanL
Ko ti kaze da je bezbedan sa dva vazdusna jastuka? Ko ti kaze da auto od 4.5 m i malo preko 1000 kg moze biti uopste bezbedan? I gde se video da je aerodinamicniji, pisalo u Zabavniku ili samo pretpostavljas?! Uozbilji se malo, lepo je voleti nesto, ali malo otvori oci i ukljuci mozak, nije Skoda bezgresna, bez obzira na tvoja, u najvecoj meri pretpostavljam, porodicna iskustva sa Fabijom.. Octavia, koja je neznatno duza, ima u osnovnom paketu 1270 kg tezine. I ona je mogla da bude "knauf" auto, jer je imala neke kvalitete, a ovaj Rapid nece stici do "knaufa"..

Autor nene 15 Dec 2012, 18:17

Dejan L
naci cu te tek kad bude na zvanicnom sajtu, do tada je sve tvoj pusti trotoarski san! :

Zasto te zovu TARABIC kad sam ti ja dao laskavu titulu "pasuljarski kralj lazarevackih trotoara"? :)))

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:18

Dejan L
molim Tarabica/pasuljara da nam ekskluzivno predstavi sta to ovaj "novi" Rapid velikodusno nudi od opreme u standardnom (ocajnickom) paketu?

P.S. ovog puta ajde da vrhunsko-kinesku plastiku ostavimo po strani...

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 18:20

2 airbaga, to je osnovna oprema Rapida..

Autor nene 15 Dec 2012, 18:23

esp? mislim

Autor Moron 15 Dec 2012, 18:34

Pa ne znam bas za Srbiju..

Autor nene 15 Dec 2012, 18:34

Mada je ESP sada deo standardne opreme, kao i ABS, tako da to vise i ne treba pominjati..

Autor nene 15 Dec 2012, 18:35

Jedan primerak "predpremijernog cenovnika", a sa već iskazanim "akcijskim cenama" ( u cenovniku postoje i "stare cene" ), danas je od strane "Auto Čačka" svečano uručen drugu Predragu, tako da pozivam Predraga da svima nama "iščita" bogatu serijsku opremu rapida.
P.s. Meni se više dopala instrument tabla "srednjeg" rapida no "najvišeg" superb-a

Autor Moron 15 Dec 2012, 18:45

@ Moron
Jesi čukao plastiku?
A jel loša? Jel bolja od one u Loganu?
Ajde reci začepi usta svima koji misle da je Škoda loša!

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 19:08

Bio. Video. Sedeo. Opipao. Suma sumarum, jedino što bi posle ovoga moglo da opredeli moj stav glede Rapida (pored vožnje, naravno) su zvanične cene. Izjašnjavati se bez tog podatka, bilo bi u najmanju ruku neozbiljno.

Autor Dikh tu kava 15 Dec 2012, 19:08

Dejan L
U srednjem paketu plastika nije baš onakva kakvu bih želeo, ali mislim da je značajno bolja nego u ovom ( starom ) loganu. Ipak, mogao bih lako da "progutam" srednji nivo opreme ( jest da nem zavesu ), samo cena... Mislim da je 1.6 TDI u srednjem paketu košta blizu 14.700-15.000

Autor Moron 15 Dec 2012, 19:21

Ja sam danas čukao plastiku kod komšine fabije. Išao sam baš povovodom ove priče Dejana da se uverim. Jajo kako zvoni, pa onaj radio što se ugradi iznad bezvezne rupe samo se pomera. Plastika nula, a sedišta uska auto nepregledan skroz, ccccc. Napred digli onu plastiku i zaklonili vidik a stakla mala.
Ovaj Rapid će da bude još prostačkiji.
Znate li kakvu Dacija ima premijum plastiku za ove VW nakaze? Što mu se motora tiče sa tri cilindra podseti me na motokultivator.
Nemojmo se zamajavai, ovo jeskuplje bar 2 hiljade od Logana, a logan više nema koroziju da znate.

Autor tony 15 Dec 2012, 19:22

Jedva cekam Predragove utiske! Bice jaci nego da je kuckao A8... :)

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 19:25

Dejan L
hoce li biti nesto od standardne opreme ili da trazim jaci izvor?

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 19:26

http://www.dodaj.rs/?1i/3O/2Ool6bsT/rapid-2013.jpg

Samo neke boje

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 19:36

@ carobnjak
Zvanična cena 9.990€, a biće i popusta za mesec-dva.
Ali još 1 ću da proverim sutra, pa te obavestim

Autor Dejan L 15 Dec 2012, 19:38

Dejan L
oprema druze, oprema, a ne cena!

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 19:47

@carobnjak
Ona prva slika sto si postavio je Octavia a druga Rapid... ali ti ne zameram slicni su k'o jaje jajetu...
Iskreno taj Rapid sto su oni testirali za EU ima 5* sa svim onim ABS, ESP, i nekoliko vazdusnih jastuka, a neka dovedu ogoljene verzije sto se prodaju na ovim nasim prostorima da vidim da li ce da imaju toliko zvezdica... zato Logan novi sa 1.5 dCi i malo opremice, pa i one bezbednosne, i da te bog vidi, a kod Skode jeste da kupujes "proverenije" ali ono ogoljeno unutra kada vidim... inace za te novce Rio ili Aveo Sedan takodje mogu da se pazare a imaju u startu bolju opremu pa i onu bezbednosnu...
P.S. Bejah sarkastican u vezi maglenki u onom gore komentaru... :)

Autor Orlo 15 Dec 2012, 19:53

Predrage, hajde već jednom prosvetli sve nas, daj "copy-paste" onaj cenovnik sa opremom sto si uzeo

Autor Moron 15 Dec 2012, 19:55

Orlo
u pravu si , na tom forumu su na istoj strani fotke i novih Skoda i Audia-a... :)

Autor carobnjak 15 Dec 2012, 19:57

@carobnjak
Nemoj sad da se uvrede, Skoda k'i Audi... ;) :)

Autor Orlo 15 Dec 2012, 20:02

Plastika (centralna konzola, ceo gornji deo..) je jednostavno - plastična. Nigde ni traga od gumirane, za razliku od Fabije 1, npr. Ali i kao takva, ne izgleda nekvalitetno, nikako kao u Loganu 1. Instrument tabla po meni je iz Fabije 2, dugmad za klimatizaciju iz Fabije 1, možda takva stavljaju i u dvojku. Mesto za vozača je vrlo solidno, kao i pozadi. Najveći kvalitet Rapida je bez sumnje prtljažnik, i dosta zadovoljavajući prostor. Zvuk prilikom zatvaranja vrata (a i to nekog zanima) je dosta, dosta solidan, a Škoda, kako se meni čini, koristi neke boje dosta zanimljivog efekta/kvaliteta (kao da su sve perla efekat), tako da svaki njen model izgleda luksuznije nego što inače jeste. Kao što sam rekao, vožnju na stranu, da bi se dao bilo kakav ozbiljniji sud o Rapidu, potrebna je informacija o ceni. Kad bi 1.6 TDI u najvišem paketu opreme (šta inače sadrži najviši paket?) koštao oko 15.500, rekao bih da apsolutno vredi razmisliti. Kad bi bio više od 17.000, za mene jednostavno ne bi vredeo tih para.

Autor Dikh tu kava 15 Dec 2012, 20:05

Evo, počeću sa prekucavanjem paketa opreme ;)

Autor Predrag 16 Dec 2012, 01:16

Osnovni (Active)

- Branici u boji vozila,
- Čelične felne 5x14" (1.2 MPI 75 KS i 1.2 TSI 86 KS), pneumatici 175/70R14
- Čelične felne 6x15" (za ostale motore), pneumatici 185/60R15.
- 4-kraki servo volan podesiv u dve ose,
- plastična ručica menjača,
- plastična ručica ručne kočnice,
- Vazdušni jastuk za vozača,
-Vazdušni jastuk za suvozača,
- ABS,
- ESP (standard samo za 1.4 TSI DSG),
- Kontrola pri vožnji u brdima (standard samo za 1.4 TSI DSG).
- Klima uređaj,
- Elektropodizači prednjih stakala,
- Spoljašnji retrovizori ručno podesivi iznutra,
- Centralno zaključavanje,
- 4 zvučnika,
- Vozačevo sedište podesivo po visini,
- Merač spoljne temperature,
- Deljiv i sklopiv naslon zadnjeg sedišta sa naslonom za ruku,
- Prednji sugurnosni pojasevi podesivi u tri tačke sa el. zatezačima,
- tri sigurnosna pojasa pozadi,
- Priprema za dečije sedište,
- Disk kočnice pozadi (svi osim 1.2 MPI 75 KS),
- Day light,
- Svetlosni snop podesiv po visini,
- Tonirana stakla,
- Tri naslona za galvu pozadi,
- Dva svetla za čitanje napred,
- Paket za pušače.

Sredni paket (Ambition):

- Spoljašnji retrovizori u boji vozila,
- Čelične felne 6x15", pneumatici 185/60R15,
- Comfort ručica menjača
- Prednji bočni vazdušni jastuci,
- Elektropodesivi spoljašnji retrovizori sa grejačima,
- Centralno zaključavanje sa daljinskom komandom,
- Putni računar,
- Prednja svetla za maglu,
- Prednji naslon za ruku,
- Radio CD MP3,
- Polica za naočare,
- Podsetnik sigurnosnog pojasa,
- Osvetljena pregrada ispred suvozača.

Najviši paket (Elegance):

- Aluminijumske felne 6x15"
- 4-kraki multifunkcionalni kožni volan za radio,
- Sportska ručica menjača,
- Kožna ručica ručne kočnice,
- Hrom paket,
- Tekstilne patosnice,
- Suvozačev vazdušni jastuk sa switch-off funkcijom,
- Climatronic automatska klima,
- Elektropodizači svih stakala,
- Maxi dot,
- Radio Swing CD, MP3,
- Prednja sedišta podesiva po visini,
- Hlađena pregrada ispred suvozača.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 01:34

Cene:

Osnovni paket:

- 1.2 MPI 75 KS: 9990 €
- 1.2 TSI 86 KS: 10992 €
- 1.2 TSI 105 KS: 11496 €
- 1.4 TSI 120 KS DSG: 13500 €
- 1.6 TDI 105 KS: 12990 €

Srednji paket:

- 1.2 MPI 75 KS: 11280 €
- 1.2 TSI 86 KS: 12228 €
- 1.2 TSI 105 KS: 13068 €
- 1.4 TSI 120 KS DSG: 15240 €
- 1.6 TDI 105 KS: 14748 €

Najviši paket:

- 1.2 MPI 75 KS: 13008 €
- 1.2 TSI 86 KS: 13944 €
- 1.2 TSI 105 KS: 14796 €
- 1.4 TSI 120 KS DSG: 16704 €
- 1.6 TDI 105 KS: 16464 €

Autor Predrag 16 Dec 2012, 01:38

@ Predrag
I opet potvrđuješ moje tvrdnje
Logan sa branicima u boji i sa tom opremom dok se doplati, izađe skoro 9.500€
Onda Rapid bez sumnje. I još će da drži cenu kao polovnjak

Autor Dejan L 16 Dec 2012, 02:30

Kakav Logan? Ovo je ipak ozbiljniji automobil. Unutra ima više mesta nego tekuća Octavia, a prtljažnik je malkice manji. Uspeo sam nazad da sednem iza prednjeg sedišta koje je podešeno za mene. Pregledan je, prostran, prednja sedišta nisu loša, ali bi mogla da budu malo mekša. Plastika u enterijeru je na nivou one u Fabiji, osim što nema onu mekanu plastiku u gornjem delu komandne table. Ceo pod je odozdo obložen plastičnim oplatama, ima šus-pleh ispod motora... pri zatvaranju prednjih vrata oseti se da su masivna (uje se prijatan tup zvuk), sve je na dohvat ruke, ima rezervni točak punih dimenzija i policu ispod poklopca prtljažnika. 1.2 TSI ima 6-ostepeni menjač, retrovizori su veliki, spolja izgleda lepše i skladnije nego na slikama. Iznenadilo me je i to što ima obloženu haubu iznutra.

Sve u svemu, ne dopada mi se crnilo u kabini (mogli su malo da se poigraju sa materijalima i dezenima, to bar nije skupo), paketi opreme bi mogli da budu bogatiji, a smešne su i dimenzije pneumatika 175/70R14 i 185/60R15 (ove prve nikako nisu smeli da stave!).

Srednji paket sa 1.2 TSI motorom za 13000 € predstavlja sasvim dobru ponudu za model koji je tek stigao na tržište.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 02:49

P.S. Pedala spojnice je vrlo lagana, a menjač je precizan i ima kratke hodove. Fale mi bočne lajsne, a ratkapne su očajne. AutoČačak je mnogo omanuo pri kreiranju paketa. Jedina osoba koja bi mogla da im skocka pakete kako treba se ne bavi time, a ostali su...

Autor Predrag 16 Dec 2012, 02:52

Prepipasmo danas u "Čačak" salonu na Nbg. lepo-plavog jedinog izloženog Rapida.

Uplaših se da će nas naš Predrag terati da se izujemo pre ulaska u "bazilku" "Svete" Škode te uđosmo 5 min. pre njega i spasismo se te neprijatnosti (bušne čarape, vire krompiri) :)
Primetih da je naš Predrag sa prodavcem pa skoro na
"De si brate kako je bilo sinoć?"
(preterao sam naravno) :)
Ali sam i stekao utisak da ga tamo znaju, znaju ga (možda i na slavu zovu).

Subjektivno gledano auto mi izgleda bolje no što sam se nadao, naročito enterijer koji na slikama izgleda "iskušenički" u prirodi je bolji, doduše u srednjem paketu opreme.
(ne videh uživo klot verziju)
Možda zamerka na prednji naslon za ruku?
Kada je u spuštenom položaju smeta mi pri menjanja brzina, opet kada se podigne u vertikalu, udaram laktom.
Mogu prihvatiti i da je problem u meni (subjektivno gledano).
Nekako sam uspeo i da se smestim (195 cm) "iza sebe" na zadnjoj klupi, naravno do mora ne bih izdržao bez amputacije nogu.
Prodavac reče da nijedan "paket" ne podrazumeva zadni brisač stakla iako su u pitanju peta vrata na liftbeku. (po meni mana)
Opet dobra stvar je i to što u motorni prostor izloženog 1.2 trocilindraša može stati još jedan takav isti!
Mesta za rad oko agregata ima kao na pašnjaku, milina jedna.
Najači adut ovog vozila je gepek! Bolje rečeno "jači podrum" (mnogo litara)!

Sve ukupno auto mi je najsličniji nekadašnjoj VW Džeti MkI/II.

Autor Đenka 16 Dec 2012, 03:51

Da dodam još da je Rapid spolja nekako kao "vojnička uniforma"?
Dosadno ista, mnogo puta već viđena, ali trajaće... :)

Autor Đenka 16 Dec 2012, 04:01

Znaci, osim na 1.4 TSI, ESP ne dolazi ni u jednom paketu?

Autor Moron 16 Dec 2012, 07:27

Moron
to ce Tarabvic da nam objasni...

Dejan L
koliko zvezdica bi dobio srpski Rapid na NCAP-u ???

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 08:07

@carobnjak
2 "zracna" jastuka i ABS... bogme to sigurno znaci 3* na ENCAP a na Balkanu ili ti po fanovima i njihovim odokativnim procenama 5, 6 zvezdica minimum... sada bih voleo da cujem od nekih ponovo ono kao kod Lodgy-ja i Logana: "Ma kakva bezbednost to je kao na nivou od pre 10 godina..." ;)
Vidim da Korejci nisu ti koji zakidaju na bezbednosti i da jos jednom potvrdjuju best buy... i da su zapravo parole Simply Clever zapravo Simple Stupid ili Simply Unsafe... ;)

Autor Orlo 16 Dec 2012, 09:13

Rapid ima 94 "boda" za čeoni "udes", a tu se aktiviraju samo 2 prednja air-baga

Autor Moron 16 Dec 2012, 09:45

@ Orlo
Kad Rapid udari na testu u čvrstu prepreku, ne slomi mu se krov kao na Dačijama. A to jako znači ako auto udari većom brzinom nego onom koja je na testu, jer u tom slučaju glava lomi šoferšajbnu. Takođe na Dačijama sem što se prelomi i ulub krov, zadnji par vrata udara u gužva zadnji rub i polustranicu.
Tanka i oštra plastika u Dačijama može da pukne i iskasapi te.
I najvažnije, Dačije troše kao zemlja posle suše. Cena Dačije pada naglo, RAZUMEŠ? Gubiš u svakom smislu, na svakom polju

Autor Dejan L 16 Dec 2012, 10:18

Ooo, pa ne bih se slozio da Dacije trose tako puno.. Imao sam prilike da Logan MCV vozim po magistrali sa 3.2 litra u proseku na relaciji oko oko 150 ks, 1.5 dCi sa 86 ks..
Osnovni paket opreme Rapida je BEDA, Skoda je postala glupa kupovina pored Kije, koja em daje vise opreme, em daje bolje garantne uslove. I vidim da je glavni konkurent Skodi Dacija, bar u glavama pojedinaca koji ocigledno nisu odrasli ni kao ljudi, a o vozackom odrastanju i da ne govorimo.. Paket opreme je manje vise-isti kao u Loganu, hej sramote, samo prednji vazdusni jastuci, kao u vozilima sredine devedesetih. Skoda je sa Rapidom promasila vek, i dizajnerski i tehnicki, to je trebalo da bude vozilo slavnih 90-ih godina, racunajuci tehniku koja je ugradjena. Bocni uz doplatu, tek od srednjeg paketa, a oni za glavu nedostupni. Podsetnik vezivanja pojasa za vozaca valjda samo Yugo nije imao, a to je u Skodi tek od drugog nivoa opreme standard. Tek u najskupljem paketu mogucnost iskljucenja airbaga, jako jadno kada se ima u vidu da neko treba da stavi "ljusku" i u nju bebu.. Ja zaista, ali zaista ne razumem cemu se pojedinci ovde dive.. stice se utisak da je jednom tata Kostic iz Cacka, a da je drugi zaslepljen ljubavlju.. Kia/Hyundai je za ovo super ponuda, da ne pricam dalje..

Autor nene 16 Dec 2012, 10:31

... ali ESP standard samo za 1.4 TSI DSG, je l ovo za zemlje 4-og sveta...? Od sledeće godine sva nova vozila moraće da imaju ESP (valjda u EU, ne znam za nas), kako su uspeli samo da je očerupaju za SRB.. Elem, ako bi u najviši paket za TDI ubacili najmanje 6 vazdušnih, tempomat, ESP, USB, i sl., i uz neki popust da košta koliko sad košta bez ove dodatne opreme, ne bi bilo loše razmisliti.. Nisam često vozio ovaj TDI na autoputu, pa stvarno ne znam da li je hendikep 5-brzinac..

Autor Dikh tu kava 16 Dec 2012, 10:31

Ljudi, one cene što je Predrag napisao, jesu "AKCIJSKE" cene, "redovne" su nešto više ( Predrag, napiši koliko košta ako ne požurimo ).
Dakle, požuriti ...

Autor Moron 16 Dec 2012, 10:43

@Dikh tu kava
Ukoliko zelis neocerupanu verziju osnovnog paketa opreme sa osnovnim motorom, on kosta 14.000 evra (ESP + svi vazdusni jastuci). I onda dobijes auto od 4.5 m sa 1060 kg, sto znaci da je supalj i da zveci.. E sada vidi u kojoj smo mi grupaciji zemalja.
Ovaj auto je korak unazad za Skodu, po svemu. Octavia II FL je bolji i bezbedniji auto.

Autor nene 16 Dec 2012, 10:56

@nene
"Skoda je sa Rapidom promasila vek"

Bravo majstore, sustina i realnost!

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 11:05

E svašta kao da se slomi Dacija u udesu a Fabija sa repom da neće. Kakvu sam video skoro Fabiu slomeljenu ispod puta kao kabriolet. Sigurno je bilo stardalih a ovi kažu neće krov na rapidu da se slomi. Tako da ovi što pričaju o udar na čvrstu prepreku nešto, veze nemaju. Oko održavanja treba znati da je Skoda jako skupa pa čak naplaćuju ulje 2000 dinara za litar a ceo jednosavan servis bude preko 15000 dinara. Dacija sipa ulje od 500 dinara a filter ulja u originalu ide 600 dinara.

Autor tony 16 Dec 2012, 11:19

Sus-pleh motora i plastikom oblozeni pod je deo dodatne opreme koja se naziva "rough road package" :))

http://new.skoda-auto.com/en/models/HotspotDetail?HotspotName=M11%20-%20Paket%20pro%20%C5%A1patn%C3%A9%20cesty%20[Rapid]&WebID=9add3f8e-c209-41fe-8311-cc5f14ed4532&Page=technology

Cisto da kazemo sve do kraja.. Hajdemo apologete Skode, branite neodbranjivo. Lepo je tata VW unazadio Skodu, do pre 5-6 godina mogla je donekle sa njim da se poredi, sada se spusta na Dacija nivo :))

Autor nene 16 Dec 2012, 11:19

Škoda sipa ulje od 2000 din, koje uzgred i troši! Niko nije napomenuo havarije skodinih motora. HTP motori imaju masu hvaraija zbog prezupčenja ventilskog razvoda. Svaka počinje da troši ulje preko 100000km. Nesretni 1,2 TSI ima problema sa tubinom (obavezna havarija do 100000) isti problem sa ventil razvodom kao HTP a uzgred lepo srče ono skupo ulje od 1800 dinara.
Inače užih sedišta i nepreglednije auta od Fabije nema u klasi.
I da dodam da je i Jugo prelazio po 100000km bez problema a Fabija ??? Uzgred Dacija motori prelaze šalom 300000 a u Cacku imaju Dacija TAXI sa po 800000 pa sad malo razmislite. I dođite u AutoČačak da vidite lomova po parkingu, što od havarija motora, što od saobraćajki (što gore neki pominju neuništivost zbog 5 zvezdica).
Kome trebaju novi original delovi za Daciju, trenutno je rasprodaja u Preljini jako jako povoljno, kao za Juga.

Autor markoni 16 Dec 2012, 11:44

Da ne bude zabune, Škoda jeste po meni odličan proizvođač, i mislim da je deplasirano da se proziva proizvođač zbog snižavanja imidža brenda isključivo zaslugom njenih lokalnih izaslanika. Znači, Kole i Co. ladno su zaključili, posle izuzetno studiozne analize, da je Srbija država sa najvišim stepenom saobraćajne kulture, da su u skladu sa tim "saobraćajne nesreće" termin koji svoje mesto još nije našao u Vujakliji, i da zbog svega toga stvarno, ali stvarno nema potrebe da se građani zamaraju glupostima kakve su vazdušni jastuci, ESP, i slično.. Takve brige neka brinu ovi sa razvijenog zapada, kod njih, nesrećnika, i u osnovnom paketu Rapid, nažalost, mora da ima 6 (ej, ŠEST) vazdušnih jastuka, ESP, i ko zna šta još, kad pojma nemaju da voze (pogledati pod "Ausstattung") http://www.skoda.de/index.php?e=348-9-35-7 ..

Dakle, još jednom, nema nikakvog smisla prepucavati se samo zbog jedne izuzetno opasne navike ovdašnjih dilera (čast izuzecima): s obzirom na krizu, intelektualci su "smislili" način da zarade tako što će s novog automibila, pre uvoza, da skinu (narudžbom u fabrici) sve što se skinuti može, kako bi auto cenovno psihološki približili kupcu, koji na to uglavnom pristaje, a ono što je u svetu standard, kod nas se skupo doplaćuje.
Prava adresa za OŠTRE kritike su uvoznici, možda sasvim delimično i proizvođač, ali svakako ne i mi ovde međusobno.

Autor Dikh tu kava 16 Dec 2012, 12:06

U TSI ne mora da se sipa "precenjeno" brendirano ulje od 2.000 RSD/lit. Nezavisni stručnjaci kao daleko bolje ulje preporučuju Eco FAM 5W30, koji je bolji od uporednog Mobila ili Catrsola

Autor Moron 16 Dec 2012, 12:44

Kakav lik može da sipa ulje FAM u 1,2 TSI koji je ionako osetljiv? To je ulje za traktore i motokulitavatore. Naspu flašu castrola i pošalju na analizu i eto rezultata po želji.

Autor markoni 16 Dec 2012, 12:52

Ne, ne ... Eco FAM je 1.650 ( cuo ), a to znaci kvalitet i preporuka Cuo sam ...

Autor Moron 16 Dec 2012, 12:59

E da vidim ko ce u garanciji da sipa u nov auto FAM ulje. Ja znam da ne bih, vi po zelji.

Autor nene 16 Dec 2012, 12:59

Čak i postoje rezultati testiranja (motornih lubrikanata) jedne nezavisne laboratorije sa sedištem u jednom od beogradskih bulevara, po kojima je FAM ozbiljno visoko pozicioniran.

Autor Đenka 16 Dec 2012, 13:03

Pa ne u garanciji, normalan čovek nikada FAM ne bi sipao u nova kola. Možda u krntiju koja troši ulje. Sve im je isto, samo pakovano u razne kutije.
Uzgred, da li ima normalan čovek da da 1600dinara za litar FAM ulja? Jel to ona firma što je opljačkao Milo Đurašković? To je ulje nuđeno Autoprevozu pa se pokazalo loše na laboratoriji.

Autor markoni 16 Dec 2012, 13:04

Ej, da se ne šalite i navlačite nas da kupimo FAM ulje za nova kola? Koji bi to servis i majstor pa ugradio?

Autor tony 16 Dec 2012, 13:06

E svašta, da kupi čovek auto od 15000 evra i da u njega sipa FAM ulje? Pa jedno bure neophodnog aditiva koje ide u castrol i sl ulja košta 100000 evra, a FAM nema ni za topli obrok!!

Autor markoni 16 Dec 2012, 13:10

@ prepoznaćete se

AutoČačak je jedini odgovoran za ovakve pakete opreme i niko drugi! Škoda sa tim nema veze! Ona samo proizvodi automobile prema narudžbini uvoznika iz neke zemlje. Shvatite već jednom tu činjenicu! A kakvi "mozgovi" rade u AutoČačku (čast izuzecima), ne bi me čudilo da jednog dana ponude automobile bez naslona za glavu.

Autor Moron 16 Dec 2012, 09:45
E ako si im začepio usta ;)

Autor Moron 16 Dec 2012, 10:43
Nema potrebe, jer su svi Škodini cenovnici tako napisani, znaš i sam. Automobili su im stalno na "akciji", a to su u stvari redovne cene. Znam ih, pa im znam i način razmišljanja. Bolje da ne komentarišem.

Autor markoni 16 Dec 2012, 11:44
I posle markoni nije Mange... :))

Autor Dikh tu kava 16 Dec 2012, 12:06
Svaka čast! Voleo bih da te upoznam!

Autor Moron 16 Dec 2012, 12:44
Bolji je sigurno. Imao sam priliku da razgovaram sa nekoliko vlasnika 1.2 TSI motora. Svi se žale da je motor počeo da im troši ulje nakon prve zamene i svima je sipano isto ulje - Castrol Edge 5W-30. Potrošnja je kod jednog bila litar ulja za 4000 km. Kod mene potrošnja nije toliko izražena koliko crnilo, kao da sam sipau ugalj u motor.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 13:12

@ Predrag
Ovde sve stručnjaci, a ti mašinski inženjer, tako je kod nas Soraja ministar kulture, a školovan narod švercuje na buvljaku.
Kakav narod, takva vlast, oduvek bilo. U Kolubari najjačeg inženjera elektrotehnike, koji je 30 godina radio na Nijagarinim vodopadima, iza sebe ima 30 patenata i pronalazaka, kolege nazivaju Ludakom. To ima samo u Srbiji

Autor Dejan L 16 Dec 2012, 13:16

Kakvi indžinjeri! Oni su doveli do propasti našu zemlju. Šta su godinama radili na Jugu? Napravili ga goreg. I neka ih na buvljacima, sad je Fjat doveo iz Turske stručnjake a ne naše koji ništa nisu znali.

Autor tony 16 Dec 2012, 13:19

Jes vala, Sulejman zna preko 100 slova ...

Autor Đenka 16 Dec 2012, 13:23

Zato nam i jeste ovako. Neki više vole da im na kineskom jeziku na ulju piše "ELF SOLARIS DPF" ( ili Castrol Edge ) nego ćirilicom "FAM ECO" ili "OPTIMA HC POWER". A i ne pitaju se zašto je taj ELF dva puta jeftiniji od FAM-a ili OPTIME ... Odgovor je jasan - razlika kvaliteta

Autor Moron 16 Dec 2012, 13:25

Jes vala. Ito je kod nas duplo skuplji zeitin Iskon, nego isti u Segedinu? A jel to zbog kvaliteta i kineskih slova ili radi bezobrazluka?
Stvarno se zezate da ste nasuli FAM ulje u novu Skodu?

Autor tony 16 Dec 2012, 13:29

Moron,
kao da si (pre)pisao iz "moje glave"? I sam sam došao do sličnog zaključka :)

Autor Đenka 16 Dec 2012, 13:31

@ Mange (markoni, tony...)
Možeš slobodno da upotrebiš još neki nadimak ne bi li me ispljuvao, ali na tvoju žalost nisam sipao FAM u svoj auto. To ne znači da jednog dana neću da ga sipam, možda već sledeće godine u ovo vreme. A da su ga sipali u jedan 1.2 TSI u ovlašćenom servisu bez ikakvih problema, to već mogu da potvrdim. Očigledno da ne znaš da svaki proizvođač koji dobije nečije odobrenje, u ovom slučaju 504/507, može da se sipa u ovlašćenom servisu dok je vozilo u garanciji, jer ulje ionako bira serviser prema zahtevima proizvođača, odnosno potrebnim specifikacijama. Ne mora ELF u Reno, ne mora Selenia u Fiat, ne mora Castrol u VW & Co. ne mora Mobil/Total u Pežoe i Citroene... što ne znači da ne ide.

U slučaju da se nešto dogodi sa motorom u koji je na pr. sipan Galax za koji je na pr. VW dao odobrenje, odgovornost za nastalu štetu snosi VW, jer je on tom Galaxu izdao odobrenje. Kako će oni posle da reše problem, to je već njihova stvar, ali kupca to ne zanima i ne ugrožava.

Zbog toga proizvođači ulja ne smeju da se igraju sa odobrenjima i moraju da ih obnavljaju na 3 godine.

Nešto sasvim drugo je ako se u automobil sipa falsifikovano ulje, a tu sa velikim stranim firmama postoje velike šanse. što je poznatija, to su veće.

@Moron
Hvala ti što si omogućio ovo rasplamsavanje nadimaka :))

Drugo, Fam ne znam koliko košta. Rekao sam ti cenu za Optimu Eco Plus 5W-30 od 1460 din. Gde si pokupio tih 1650 din. to ne znam... od mene nisi.

Veleprodajna cena za FAM Fenix 504/507 5W-30 iznosi 875 din.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 13:31

Cenom u FAM ulju ste morali da platite i kredite i kamate, i ono što im je uzeo Milo Đurašković, ali dobro porazmislite šta ste kupili!
I hvala vam što ste zapušili bar malo rupu jedne naše firme, pa tama Skoda i prolupala.

Autor markoni 16 Dec 2012, 13:34

Predrag
Ja sa onim mormonom gore nemam ništa. Neko je ovde "zlorabio" moj presvetli nadimak.
Ja sam zaključke laboatorije o ispitivanju tečljivosti ulja primio na znanje i ne bih sebi dao za pravo da to osporim. Znači, nakon objavljivanja rezultata za mene je Mobil samo "vodica". I ništa više.

Autor Moron 16 Dec 2012, 13:38

@Mange
Ne, nego treba da sipamo ELF koji je jeftiniji od Viskol-a, Chemol-a, Bell-a i Adeco-a :)

Nisu inženjeri napravili Yuga na goreg, nego vlast koja je besomučno pljačkala fabrike preko direktora (svojih ljudi).

@Dejan L
To je naša surva realnost. Modelsica u parlamentu, "Bakutin macan" je ministar a ona mu švalerka... šta dalje od toga?

Autor Predrag 16 Dec 2012, 13:41

Kupujmo domaće (može i u DIS-u).

Autor Đenka 16 Dec 2012, 13:42

E jesi pametan lik! Nagovorio drugog da proba u Skodu pa šta bude bude a ako se pokaže dobro može neki dinar da prištedi. To je iskustvo srpsko ccccc.

Autor tony 16 Dec 2012, 13:42

Predrage,
ako je mogla Ćićolina u parlament (doduše sa boljim referencama) zašto ne i gđa. Adžemović?
(majka, istaknuta umetnica, izražajne produhovljenosti)
:)

Autor Đenka 16 Dec 2012, 13:48

@ Moron
Juče sam shvatio da sam delimično učinio grešku osudom Mobila. Pojavile su mi se naslage u iber crevu i sa Optimom Turbo Sint, što znači da motor ipak sagoreva rashladnu tečnost čiji je nivo u međuvremenu opao. Kako ne meša RT i ulje, verujem da rashladnu tečnost uvlači pored dihtunga usisne grane. Idem ovih dana kod majstora da rešim taj problem. Mogu i sam, ali mi je potreban kanal.

Jedino što je sa tim Mobilom Yugo više "duvao" nego sa Optimom, što je na neki način opravdano zbog gradacije. A koliko je to "duvanje" bilo posledica ulja, veliko je pitanje. Zbog boje pare verujem da je za sve krivo trošenje rashladne tečnosti.

Zbog toga se javno izvinjavam što sam izazvao sumnju u kvalitet Mobila Super 2000 10W-40 koji sam kupio u Veranu.

Sa druge strane, kod mog prethodnog Yuga je zaista postojao problem hučanja pri hladnom startu koji je rešen zamenom ulja. U njemu je bio isto Mobil Super 2000 10W-40 koji nije bio kupljen kod ovlašćenog uvoznika. Napred umesto Semi-Syntetic piše Super Premium, pozadi nema duplu etiketu, ima drugačiji miris (koji vuče na menjačko ulje) i ima drugačiju skalu za merenje nivoa ulja u flaši. Ponao sam ti juče oba sa namerom da ti sve to uživo pokažem, ali otišao si pre nego što sam pomislio da ih iznesem iz kola.

Na ovaj način hoću svima da skrenem pažnju da kupuju ulja kod ovlašćenih uvoznika i da vode računa o tome šta sipaju u motor. Garantujem da je bolji originalni FAM ili Optima od falsifikovanog ulja čuvenog proizvođača!

P.S. Za razliku od FAM-a i Optime, većina zvučnih proizvođača nema aluminijumski celofan ispod čepa za ulje.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 13:56

@tony, markoni, Mange...
Nikoga nisam nagovorio. Čovek je potražio pomoć na drugom mestu.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:00

Predrage
Ja povlačim sve što sam gore rek'o...
p.s. Sa tom "Mobilovom vodicom" si nas sve "saranio". Zamalo nisam iz straha kupio "Omegol"

Autor Moron 16 Dec 2012, 14:02

Ajde ljudi budite ozbiljni. Znati vi po hučanju juga da je bolji Fam od Mobila i po mirisu. I ako je plagijat to što je nasuto je bolje od Fama, jer gore nema da se nađe. Eto kako se u srbiju ponašaju indžinjeri.

Autor tony 16 Dec 2012, 14:04

@tony, markoni, Mange...
Hučanju iz kartera kod Yuga sa Pežoovim motorom pri hladnom startu.

Slobodno mi se obrati, ne moraš tako stidljivo.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:14

P.S. Govorim o 2 Mobila 10W-40, kupljena kod dva različita prodavca i korišćena u dva različita automobila.

Čitaj pažljivije i obraćaj se direktnije.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:16

Predrag

Nema frke, tu smo

Za FAM ne znam, ali priča se da većina ostalih koristi BASF-ove baze, razlika u ceni je uglavnom zarada po osnovu brenda

Autor Dikh tu kava 16 Dec 2012, 14:23

@mange
javi im se vidi šta se dešava jer čim problem tebe zovu i sanjaju.

Autor tony 16 Dec 2012, 14:26

Dikh tu kava
Da li imaš nalog na Auto Blog forumu?

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:26

@tony, markoni, mange...
hahahahahaha :)))

U suštini te obožavam, neponovljiv si!

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:28

Posto pretezno koristim Mobil, cenim da je zamena turbine blizu. A i po AB ili dr. Marusicu

Autor Moron 16 Dec 2012, 14:28

Predrage,
pričasmo o uvoznicima ulja.
Šta kod nas znači "zvanični uvoznik" za Mobil?
Ulje možemo da uvezemo ti i ja, nalepimo obaveznu deklaraciju i plasiramo u maloprodaju.
Mnogi uvoze Mobil (znam za bar tri uvoznika). Činjenicu koju si izneo i ja sam svojevremeno primetio baš kod Mobila Super 2000 (bivši Super-S), postoje pakovanja gde piše Semi-Sintetic (kako i treba) no međutim viđao sam i izbegavao gotovo isto pakovanje ali bez te oznake.
I meni deluje "divlje" ali se nalazi i prodaje u istim tim prodavnicama gde i "pitomo", po istim cenama.
Kada sam jednom prilikom skrenuo pažnju prodavcu, on reče, ma sve ti je to isto uzimamo od istog dobavljača!
Gotovo sam siguran da nije isto te i dalje takvo pakovanje izbegavam.
Logično mi je ako je ulje polu-sintetičko (10W-40) da tako treba i da piše na kantici (Semi-Sintetic), zašto bi se to krilo?

Autor Đenka 16 Dec 2012, 14:29

ĐenkE
"Pravi" zvanični uvoznici su Oilgroup (Verano) i Platner.

Ne preostaje mi ništa drugo nego da okačim slike pakovanja. Sumnjivo je sa leve strane (ono zbog kojeg je hučalo u karteru Yuga L pri hladnom startu):

http://www.dodaj.rs/f/F/LW/45mKIPCc/dscn2235.jpg

http://www.dodaj.rs/f/1Q/5h/4O0HOySN/dscn2236.jpg

http://www.dodaj.rs/f/1A/oz/4kOd7xYR/dscn2237.jpg

Ne vidim zbog čega bih se više opterećivao koje je original, a koje nije. Odem lepo i kupim ono koje je sigurno original.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:44

Predrag

Neam, će otvorim

P.S. Ode Rapid na >200..

Autor Dikh tu kava 16 Dec 2012, 14:46

@Dikh tu kava
Brzo piši ovaj:

misterp86@gmail.com

Preko njega ćeš da dobiješ pravi ;)

Autor Predrag 16 Dec 2012, 14:54

Sent.

off: juče pokupio cenovnik za novi Auris sa opremom. Zanimljiv pristup - npr., elektropreklopivi retrovizori samo u najvišem paketu opreme, i to samo za 1.6, 1.8 hibrid i 2.0 d, a za 1.33 benz i 1.4 d - ništa? Uče i Japanci ponešto od Evropljana..

Autor Dikh tu kava 16 Dec 2012, 15:36

Mene samo zanima što me niko nije napao za komentarisanje Rapida? Izneo sam svoje mišljenje na isti način kao kod vesti o Cliu 4 i Golfu 7. Da li su to "moji napadači" shvatili da nisam toliko pristrasan kao što su mislili?

Autor Predrag 16 Dec 2012, 15:40

@ Dikh tu kava
Received ;)

Autor Predrag 16 Dec 2012, 15:44

@Predrag
a sto bi tebe neko napadao? Ili ti sebe dozivljavas kao glavnog tvorca ove "lepotinje"? :)))

Ovog puta si ostao suzdrzan, a i ono sto si napisao smo svi vec znali (da ima mesta, najveci gepek, jadan enterijer itd)

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 17:44

Na žalost opet ista priča o meni...
Šro se Rapida tiče, lepo sam prognozirao da se radi o jeftinoj "sirotinjskoj" limuzini, namenjenu u prvom redu Balkanu i balkancima po Evropi. Auto je siromašan, ružan, bolje reči neotesan, skromnog enterijera sa čistokrvnom jeftinom plastikom i neudobnim sedištima. U glavnoj ponudi je trocilindrični motor koji jedva Fabiju vuče, a redi nekultivisano.
Sve sam ovo već unapred pre mesec - dva već komentarisao, a svi ste me napali kao ne znam kako je to limuzina F segmenta, sa kožom nešto malo lošija od Audija. Tu moram da prvo pomenem Dejana L, pa carobnjaka i naravno Predraga....
Što se tiče ulja o kojima ste diskutovali, bolje reći ubili, ja lično bi možda FAM ulja nasuo u nekog juga, ladu i to lošiju. To je toliko nesigurno ulje da im tranše jedna od druge imaju razliku kao nebo i zemlja. Da ne pričam o "štednji" skupi aditiva koje ustvari naše laboratorije ne mogu ni da otkriju, jedino ih zbiraju kao "bazni broj". I što neko pomenu, na ateste naravno se šalju ulja renomiranih proizvođača, i papir u Srbiji trpi sve.
Mobil koji ste slikali i postavili se pakuje u Ujedinjenom Kraljevstvu. Prva kantica sa "premijum" oznakom je za Nemačko tržište i tamo košta 4,5€ po litru. Druga kantica "Semy sintetic" je namenjena za Balkan i istočni blok. Kod nas košta reda 600din.
Ja lično ne kupujem Castrol, Shell i Mobil u Srbiji zbog moguće neoriginalnosti i to baš navedenim redom. Šta vi i gde kupujete, porazmislite, ako vam kažem da i u Nemačkoj ima više od 20% Castrol divljaka.
Ovo što Predrag "masla" o uljima je smešno i nije za bilo kakav komentar. Svašta se na Guglu može sresti. Jedan Steva, jako pismen za tematiku ima nekakav Blog, ostavio je 10000 komentara, ali čovek se uvek i uvek osvrće isključivo na rezultate i papire, kao da živimo u Nemačkoj, pa onda nije čudo da poredi srpska i bugarska i ruska ulja sa brendovima, gde su ova prva naravno i bolja, jer papir trpi sve! A o iskustvima ni reči.
Šta ja koristim? Godinama ELF, jer je jako siguran ako ga kupite tamo gde treba i jako jeftin, TOTAL koji je identično ulje, ali skuplje. Koristio sam ESSO, koji je bio identičan Mobilu, mnogo jeftiniji i siguran, ali je zato Mobil brend ugasio. Koristim i OMV ulja, jer znam da se proizvode u Austriji, da se koristi u ovlašćenim servisima poznatih proizvođača u Evropi. I sa njim imam odlično isktvo već 3 godine bez potrošnje ulja i stvaranja crnih taloga čak na turbo benzincima.
Neko se čudi kako je ELF jeftin a poenta je u čistom marketingu i broju atesta koji su zvanično plaćeni ( a ne kao neke naše i u okruženju firme pišu šta žele i ništa ne plaćaju).
Eto, i dajte nemojte me više provocirati. Hvala unapred.

Autor Mange 16 Dec 2012, 18:21

@Mange
ja te nisam pominjao u vezi Rapida, valjda znas koliko gotivim Skodu...:)

Jedino je bilo diskutabilno kom segmentu pripada...

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 18:28

I da sad videh. BASF je veliki proizvođač osnovne supstance za antifrize etil glikola, verovatno preko 70% potreba, a ne ulja, jer bazna ulja potiču iz rafinerija a samo nekolicina u Evropi i h radi.

I dragi Predrage, UK tečnost za kočnice i kvačila koja pravi FAM su recimo osnovni razlog brzog propadanja hidraulike kvačila na modelima koji je imaju a posebno plastične cilindre i skraćuje radni vek zadnjih cilindara kočnica i utiče na bubrenje gumica. Neko gore pomenu traktore... Tačno FAM je traktore, jer ga i prevozničke firme za kamione izbegavaju, osim kad moraju za stare modele kad dobiju ga kompenzacijom. Gazda Milo ih je iscrpeo do "daske" a proizvode su uvaljivali putarskim firmama.

Autor Mange 16 Dec 2012, 18:31

@carobnjak
Zbog toga što su neki nagrnuli na mene nakon što sam ostavio komentare vezane za Golf 7 i Clio 4. Očigledno da nisi primetio da ni za jedan od ova tri modela nisam rekao da je lep ili ružan, već sam isključivo razmatrao funcionalnost i neke merljive stvari (preglednost, prostranost...). Dopadanje je stvar izbora.

Mange
Ovako je već bolje, a ne da se kriješ iza nekih bezveznih nadimaka. Da li ti pišeš te komentare sa različitih adresa ili ih drugi pišu za tebe, to uopšte nije bitno, ali da si povezan sa komentarima koje potpisuje "tony", a naročito "markoni" to jesi 100%. Ne priliči tvom znanju i godinama da se baviš takvim stvarima.

Dalje, šta znači "sirotinjska limuzina"? Ako je to ovo što je Rapid, voleo bih da ima više takvih. Ako u to spada Logan, i takvih bih voleo više. To su automobili koji ispunjavaju sve ono što je potrebno najvećem broju ljudi, međutim zbog nekih stvari je Logan inferioran u odnosu na Rapid i ti to dobro znaš. Samo pocinkovana limarija vredi tu razliku a ostalo ne moram ni da spominjem. Da Dacia košta manje bila bi bez konkurencije, ali ovako baš i nije za preporuku osim u odnosu na Chevrolet, Ladu, Chery ili Classic (u vidu imam samo naše tržište jer me ne zanima šta je na pr. u Bugarskoj jer ne živim tamo).

Nemaju svi pare da bi zaobišli klasu "sirotinjskih lumuzina", nego kupuju uvozne raspade ne bi li zbog kompleksa zobišli ispravne Zastave. Bio bih mnogo srećniji kada bi se svi prostirali onoliko koliko mogu i kada bi na ulicama bilo više ispravnih Zastava i novih "sirotinjskih limuzina", a manje izanđalih i poluispravnih Stila, Punta, Corsi, Renoa i ostalih povoljnih polovnjaka (to čak nije ni adekvatna reč, pre bih rekao otpadnjaka).

Da li si seo u Rapid? 1.2 MPI nije "u glavnoj ponudi".

Da li si ikada koristio FAM ulje? Da li si ikada koristio bilo koji FAM proizvod?

Ovo o aditivima, baznim uljima i "atestima" ne bih ni da komentarišem. Nema smisla.

Levi Mobil nije iz UK nego je iz Turske (tako je bar pisalo na dekleraciji koju sam skinuo), ali po kvalitetu mi se čini da nije ni iz Turske.
Za drugi (desni) zemlja proizvodnje je tajna. Kako ne vidim u čemu je problem da se napiše zemlja proizvodnje, nemam više nameru da kupujem tajnovite proizvode.

Druga kantica je u Veranu skoro plaćena 490 din./l.

Jedna od malobrojnih rafinerija za proizvodnju baznih ulja je kao što znaš Modričina, koja ta ista bazna ulja prodaje i čuvenim proizvođačima, tačnije sa nekima ih menja za aditive koje nema.

Cilindri i gumice ne propadaju zbog loše tečnosti već zbog toga što je 95% vozača ne menja na dve godine. Na Yugu starom 7 i po godina ni Bell tečnost za kočnice nije oštetila elemente kočnog sistema jer sam je menjao na dve godine. Dan danas koči kao i prvog dana i na tehničkom nikada nije bilo problema (razlika do 5% između točkovima iste osovine je zanemarljiva, kao što znaš).

Evo malo o spornoj kočnoj tečnosti:

http://www.fam.co.rs/uploads/files/TI-U%204.pdf

Autor Predrag 16 Dec 2012, 20:01

@ Predrag
Ala si sročio :)
Ako... ja ću od Škode da pravim avion, kad pojedinci mogu da hvale Logan kao da je helikopter.
Sarkazam i Ironija, eto to je poređenje Logana i Rapida

Autor Dejan L 16 Dec 2012, 20:41

@Predrag
Evo da se i ja nadovežem za ulje , konkretno za Optimu Eco Plus SAE 5W-30 , kao odlično ulje.
Kao što si naveo imaju pogon za proizvodnju baznih ulja , samim tim i mogućnost proizvodnje vrhunskog ulja.

Komšija ima Passata 1.9 TDI PD 96KW 2004 g.p, prije 4 godine dovežen sa 170.000km , sad ima 290.000km , svakih 15.000 sipa ovu Optimu 5w30 , još uvijek auto fino radi kao i kad je dovežen iz Njemačke,između izmjena nema dolijevanja ulja ,nema nikakvih dimova , ugalvnom ulje za preporuku za razliku od raznoraznih "Castrola"

A što se tiče Rapida , sasvim OK limuzinica , napravljena po Loganovom receptu (puno lima i prostora uz izbacivanje svega nepotrebnog) pristojnog izgleda , jedino početna motorizacija (1.2HTP) pomalo neozbiljna , 1.2TSI bi trebao biti početni motor.
A oprema je takva , kako tržište diktira (što manja početna cijena)

Uglavnom direktan konkurent novom Loganu (nijanse u pitanju), samo sa malo boljim referencama (VW kuhinja)

Autor Đorđe 16 Dec 2012, 20:51

@Predrag
ja sam tek sad skontao da je u ponudi trocilidras 1.2!?!
Pa to je tek cirkus na kvadrat... :)))

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 21:42

@carobnjak
Da li uopšte znaš koje su prednosti trocilindarskih motora u odnosu na četvorocilindarske?

Autor Predrag 16 Dec 2012, 21:54

Kada vec toliko pricate o specifikacijama ulja, da li znate kako se one deklarisu i ko to radi?

Autor nene 16 Dec 2012, 22:00

@Predrag
znam, jeftinija izrada!

A da li ti znas da skoro niko ne koristi 3-cilindrase?
A bas taj Skodin se pokazao kao najgori!

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:02

P.S. a najveca prednost mu je "eksplozivna"" snaga... :)))

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:03

@carobnjak
Dobar si ;) Povoljna kriva momenta (visoke vrednosti pri nižim brojevima obrtaja), jeftinija izrada, manja potrošnja goriva(?), jeftinije održavanje, povoljni su za kombinovanje sa turbinom ili elektromotorima kod hibrida... Svakako ne mislim da im je mesto u automobilu ove veličine i da treba da se ugrađuju samo u A i B segment.

1.2 MPI i točkovi dimenzije 175/70R14 su Škodina greška. Za sve ostalo je kriv AutoČačak.

Kako misliš skoro niko ne koristi trocilindarske motore? Ima ih skoro svaki proizvođač, neki čak i u ovom segmentu. U kombinaciji sa turbinom može, ali bez nje, po meni, nemaju šta da traže u C i D segmentu.

P.S. Za mene je najgori 1.4 16v.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:10

@Predrag
trocilindras moze samo jednolitarski i u A segmentu (Aygo na primer), sve ostalo je smejurija!
Koriste ga samo Japanci i to u automobilima-igrackama... (kinezi i korejci su ga nasledili) i naravno ovaj nesretni VW 1.2...
Ja za druge a vece od 1.0 L nisam cuo!

Zasto nema dvolitras sa 3 cilindra kad je tako dobar kao sto ti tvrdis

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:14

@ Predrag 6 Dec 2012, 22:10
Kod dvicilindričnih je sve to još izraženije, pa ti onomad ispljuva "Twinair"
:))

Autor Dejan 16 Dec 2012, 22:15

P.s. setih se i Corsinog 1.0. takodje nesretnog... :)

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:15

Dejan
Twinair već spada u kategoriju silovanja materijala i nepotrebnih egzibicija.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:18

@Predrag
nemoj da brkas najnovije downsizing motore i ove prastare krseve kao sto je 1.2 HTP!
Ja sam mislio na te starije motore sa 3 cilindra da ih nema bas!

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:20

@carobnjak
Imaju ga:
Chevrolet, Citroen, Hyundai, Kia, Opel, Peugeot, Seat, Smart, Suzuki, Daihatsu, Škoda, Toyota, VW... a ako računaš i turbo varijante lista je još duža.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:23

@Predrag
korejce i kineze ne racunaj jel su to japanski agregati, identicni ili preradjeni, nebitno, japanska skola!

Koji Pezo? Ako mislis na 1.0 iz 107 to je Toyotin motor, opet japanski, tako da nisi u pravu!

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:27

@carobnjak
1.2 VTI.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:32

@ Predrag
to su već dvostruki aršini.

Autor Dejan 16 Dec 2012, 22:33

@Predrag
to je NOVI motor a ti ga poredis sa 20 godina starim HTP???

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:35

P.S. nisi mi odgovorio na 22:14?

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:36

@nene
ACEA i ko još ( preko "bare" )?

Autor Moron 16 Dec 2012, 22:41

@Dejan
Nisu.

@carobnjak
Objasni mu u čemu je razlika? HTP nije toliko star.

22:14 Zato što je tako nešto besmisleno.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:43

@Moron
API (American Petroleum Institute).

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:46

@Predrag
Jer je VW-ov 1.4 ili ovaj 1.2 draj-zilinder mrznuo zimi pa se lomio, tj klipovi u cilindru ako me secanje ne vara, zbog loseg podmazivanja?

Autor Orlo 16 Dec 2012, 22:50

@Predrag
u potrosnji i zagadjenju...

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 22:51

@carobnjak
Mislio sam da ćeš nešto drugo da mi kažeš ;) Osnovna i jedina razlika je što Pežoov ima varijabilno veme otvaranje usisnih ventila za razliku od VW-ovog, osim ukoliko to nisu uveli kod ove nove varijante.

@Orlo
Tako nešto zaista nisam čuo.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 22:58

@Dejan L
Znas te tvoje izlive mudrosti i pametovanja mozes nekom drugom da prodajes ko nije video niti jedan video sudara ENCAP-a i nekom ko samo manje zna od tebe, nakon odgledanog videa i tvoje prtpostavke sta bi bilo kad bi bilo... prvo da bi vozac uopste udario glavom u sofersajbnu kod vec pomenutih modela Dacije ne bi trebao da bude vezan niti da auto poseduje vazdusni jastuk, a osim toga razlika se ne ogleda tu vec u ostecenju putnickog prostora u predelu nogu i "pomeranja" instrument table ka vozacu i suvozacu... a to ako ti preko videa i bez nekog merodavnog dokaza znas da ce "losa" plastika puci i prepoloviti coveka u Daciji prilikom nezgode ostaju samo plod tvoje maste i zelja...

Autor Orlo 16 Dec 2012, 22:59

@Orlo
Neke priče tog tipa postoje za HTP (odnose se na razvod ventila), ali ne znam detalje ;)

Autor Predrag 16 Dec 2012, 23:00

@Predrag
a sta si mislio da cu da kazem? :)

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 23:02

Orlo
Odlično si se setio. VW 1,4 ima problem sa mrazem, i jako često se dešava da zamrzne emulzija u uljnim kanalimai da prolupa.

carobnjak
Za Tojotu trocilindrični motor razvija Dajhacu, i ti motori su više puta proglašavani za motor godine.

1,2 HTP u ovoj varjanti od 75ks će biti mrtviji od konja. Jedina varijanta ovog motora koja valja je iz Fabije Mk 1 od 63ks, koja je imala jako povoljan obrtni moment, što i jeste jedina prednost trocilindričnog motora. Već sa varijantom od 70ks taj efekat se gubi.

Predrage
"Sirotinjska limuzina" važi ne samo za daciju logan, nego i za Megan sedan, Fluens,Talija Fordove.... Ovaj rapid samo nastavlja tu tradiciju i biće lošiji od Fabije, koja je za mene mali tenkić (zbog stakala i napadne plastike iz "instr. table), uskih i čudno neprijatno mekih siceva, uske kabine, slabog osećaja na volanu o prijanjanju vozila i sl.

Autor Mange 16 Dec 2012, 23:03

@Predrag
Steta, bejase u Auto Bildu reci o tom ozbiljnom problemu, ne bese usamljeni slucaj kod Pola (mislim da je u pitanju bio serije 4)... usled nedostatka podmazivanja cilindara uljem, lepili su se za cilindre tj kosuljice pri niskim cilindrima i onda prilikom pokretanja doslo je do lomova...

Autor Orlo 16 Dec 2012, 23:03

*temperaturama ne cilindrima...

Autor Orlo 16 Dec 2012, 23:04

@Orlo
Da je dobro da se pri testiranju savijaju krovni nosači i A stubovi, to svakako nije. Na taj način može da se zaključi da su pretrpeli opterećenje i posledičnu deformaciju do koje ne bi došlo da su podužni podni nosači, donji delovi A stubova i ojačanja u vratima dobro dimenzionisani i napravljeni od materijala odgovarajuće čvrstoće.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 23:05

@Predrag
Sasvim je jasno da su ustedeli, ali je i jasno da nisi totalno ne bezbedan...

I da nesto rezimiramo, sada kada bude krenulo reklamiranje Skode Rapid ako stave da ima 5* na ENACP-u to ce zapravo biti laz i obmanjivanje kupaca, lazno oglasavanje itd... i ladno mogu da se tuze pa na sud...

Autor Orlo 16 Dec 2012, 23:11

@Mange
Svaka čast, odakle sve znaš?
A što misliš da je ovaj HTP motor od 75ks lošiji i slabiji od HTP 63ks iz stare Fabije?
I za mene je Fabija baš čudan auto iznutra.

Autor markoni 16 Dec 2012, 23:13

@Mange
Daihatsu vise ne postoji u Evropi a odavno je pod kapom Toyote...

@Predrag
ti mali trocilindrasi od 700-850 cm3 su u Japanu bili popularni jos sredinom osamdesetih...

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 23:14

@Orlo
Zaista nisam znao...

@Mange
Evo ja ću kao vlasnik Fabije da ti kažem da bih sada pre kupio Rapid 1.2 TSI nego svoju Fabiju. Za 1500 € bih imao veći automobil sa istom opremom koji bi zajedno sa Yugom zadovoljio sve moje potrebe.

Što se tiče stakala u Fabiji, potpuno si u pravu. Previsoko su postavljena i smanjuju preglednost. U pravu si i za deo komandne table oko radia koji je previše blizu kolena, zbog čega Fabia inače nije dobila 5*. Sedišta su udobna ali bi mogla da imaju bolju bočnu potporu. Nikako nisu uska, a mekoća je prijatna.

Kada bi imala progresivni servo bilo bi svakako bolje. O širini kabine smo već diskutovali. Skoro da je ista kao kod Clia 3, razlika je u par milimetara (zvuči neverovatno, ali tako kažu zvanični podaci proizvođača). Spoljna visina im je takođe slična.

P.S. Taman sam hteo da te pohvalim, kad ono opet počinješ sa tim markonijem :)))

hahahahha

Ooooooo

Autor Predrag 16 Dec 2012, 23:16

Orlo 16 Dec 2012, 23:11
Slažem se. Konstrukcija je ista, ali za 5* joj fali ESP i vazdušne zavese.

@carobnjak
Volim te male "prdavce" za po gradu ;) Mislio sam da ćeš da mi odgovoriš ono što sam napisao. Sigurno si to već čuo ;)

Ne mogu da verujem šta Mange radi... Zaista neozbiljno... To bar njemu nije potrebno.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 23:21

@carobnjak
@Predrag
Zašto vam smetam? Što ne podržavam pljačku koju namerava Skoda na našem tržištu?

Autor markoni 16 Dec 2012, 23:23

markoni
Opusti se, kad se nemaju argumenti, onda se kkerće sa insinuacijama.

Uzgred, povećanjem snage novi HTP mora da izgubi na elastičnosti i to mnogo. I HTP motori su stari znanci po krcanju ventilskog razvoda i srkanju ulja.

Autor Mange 16 Dec 2012, 23:26

@markoni
kao prvo, ja ne podnosim Skodu, treba malo pazljivije da pratis sta ko komentarise, a kao drugo nijednom ti se nisam do sada obratio, tako da nikako ne mozes da mi smetas...

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 23:26

@Predrag
i dalje ne kapiram sta si ti mislio da cu ja da ti kazem? :)
Tamo si napisao razliku u ventilima, znas da to nije moj fah i to sigurno ne bih napisao iliti trazio znacenje "vti" po netu...

Autor carobnjak 16 Dec 2012, 23:28

@carobnjak
Mislio sam da znaš ;) Precenio sam te po tom pitanju.

Autor Predrag 16 Dec 2012, 23:33

@carobnjak
Ja sam iz Cacka i vrlo dobro znam šta je Skoda. Jedno vreme je bilo hit to kupiti, ali sad odlično znamo šta je Skoda. Jedino, hit je kupiti polovnu, kad neko vrati, a veruj ima mnogo ljudi što se razočaraju i menjaju već u prvoj godini a imalo je i vraćenih, reklamiranih i sl. Tu ko ima vezu, može povoljno da prođe. Cak je bilo novih starih par godina koje niko nije hteo ili vračane sa tendera zbog mućki.

Autor markoni 16 Dec 2012, 23:35

Rapid , broj komentara 208.
Rekorder po broju komentara.
Sa izbrisanim komentarima preko 300.
Bravo! Za dobrim konjem i prašina se diže

Autor Dejan L 16 Dec 2012, 23:41

@Dejan L
Bez veze...

Autor Predrag 17 Dec 2012, 00:01

Rapid je dobar a nazalost sto nasa drzava nemoze takav auto da proizvede.Dosta je skup . Nazalost kod nas kad hoces da kupis nov auto svejedno je dali imas 1 euro ili 10000 eura na istom si nemozes nista da kupis.

Autor miodrag 03 Jan 2013, 16:32