Srbija: Od početka godine u ruke novih vlasnika otišlo oko 25.000 novih automobila

Izvor: Rts.rs
Od početka godine u ruke novih vlasnika otišlo je oko 25.000 novih automobila, što je istorijski minimum. Samo u novembru, prodato je 1.650 vozila, a to je nedovoljno da oko 25.000 zaposlenih u tom sektoru primi platu i da se isplate režijski troškovi salona i sevisa.
S druge strane, luksuzni automobili se prodaju kao da krize nema, pa je tako jedan poznati brend 2012. prodao 16 automobila u vrednosti od preko 2,2 milona evra.
Mnogi su ove godine otišli u stečaj, neki su uvozili samo ono naručeno. Za sledeću 2013. niko nema ni projekcije tržista, a nekad najpopularniji brendovi sada zauzimaju od 5 do 6 odsto tržišta.
Veliko iznenađenje je pad prodaje domaćih automobila, i to "punta" na samo 2.200 vozila, uz subnevcije i beskamatno kreditiranje, što nije ni 10 odsto tržišta.
U udruženju uvoznika sve oči su uprte u državu i njenu intervenciju u 2013. godini.
Miloš Petrović iz Udruženje uvoznika automobila i delova Srbije rekao je da su analizirajući finansijski rezultat u 2012. godini došli do zaključka, da je on lošiji od najlošijeg rezultata 2011. godine.
Kompletan članak i video prilog na sajtu Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
"16 automobila u vrednosti od preko 2,2 milona evra"?
Ko to kaže, ko to laže da je kriza ...
Ako podatak nije uzet od MUP-a Srbije (broj novoregistrovanih vozila) onda je broj prodatih još manji. Poznato je da je Hyundai slagao prošlogodišnju prodaju za oko 800 vozila, Grand motors za oko 500...
Pa Punta više niko neće da kupi zbog toga što vozila stoje već dve godine i jako su lošeg kvaliteta. Ljudima otkazuje sve živo.
Da se Yugo prodaje uz subvencije i beskamatne kredite ne bi mogli da zadovolje potrebe tržišta.
Zna se da svi lazu za prodaju,lazno prijavljuju cifre da bi vece popuste izdejstvovali kod fabrika.Ako se odbiju kosovo i raznorazne preprodaje realna cifra je za koju hiljadu manja.
Policija je tu jedina merodavna,ali se to ne objavljuje.
Bolje da ne razmisljam koliko bih para morao da zaradjujem da bih kupio nov auto u npr. D klasi (20-25000e), koji ce za 2-3 godine vredeti 40-50% manje. Puk'o si 10k za par godina jos odrzavas u ovlascenom servisu zbog garancije(klempa). A tek ako si uzeo na lizing (kredit), ugasio si ga. Ja onda ne vidim nista cudno u ovim rezultatima. Sacekas da "pametan" kupi nov auto i onda ga ti kupis za par godina.
Mene ne čudi što je opala prodaja Punta, kako oni kažu čak i uz subvenciju itd...
Ko je hteo tu varijantu, taj je i isloristio to prve godine.
Većini te populacije kupaca nije bila "željena" kupovina već možda jedina moguća, tj. da se ima kakav takav nov automobil!
Prosto smatram da se taj sloj "istopio" i zasitio, te otud danas tog rezultata prodaje uz naravno sve ostale nedaće koje prate društvo.