Besparica zaustavila prodaju automobila

Preuzeto sa: Novosti.rs
Prodaja novih automobila u Srbiji nikad slabija, saloni zvrje prazni i često se zatvaraju. U januaru samo 800 vozila promenilo vlasnika. Trgovci traže pomoć od države
Novi automobili u Srbiji imaju sve manje kupaca. Saloni i servisi zvrje prazni, a mnogi trgovci limuzinama ostaju bez posla, jer se zatvaraju auto-kuće. Još nema preciznih podataka, ali procene pokazuju da je ovog januara prodaja čak upola manja nego pre 12 meseci, kada je samo 1.573 četvorotočkaša dobilo vlasnike.
Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila, kaže da tek pristižu podaci od uvoznika, ali da je već sada jasno da je situacija više nego dramatična.
- Januar je zbog mnogo neradnih dana uvek „slabiji“ mesec za nas, ali ovo se graniči sa katastrofom - kaže Petrović. - Mnogobrojni građani, bezrazložno računaju i da će na Sajmu automobila u martu cene biti još niže, pa je i to jedan od razloga slabije posete salonima.
Petrović napominje da je na primer u januaru 2008. pre krize, prodato 3.794 automobila i da su sada uvoznici, koji su smanjili marže na minimum, sada sve oči uprli u državu.
- Tražimo da se isprave neke nelogičnosti, poput linearne eko-takse od 12.000 dinara po toni za sve, jer nije isto da li se neki auto reciklira 80 ili osam odsto - ističe Petrović. - Predlažemo još neke mere, poput vraćanja sistema staro za novo, koji bi važio za sve brendove ne samo za „fijat“ iz Kragujevca i slično.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs
Foto: Autoblog.rs
"Trgovci traže pomoć od države"
E svasta! Neka prodaju krompir...
Ahahah, a zasto bi vazio za sve brendove akda isti ti brendovi ne prozivode nista u ovoj zemlji?
A malo su zaboravili isti ti uvoznici kada su ipravo oni dobijali tendere za javna preduzeca, iako su Zastave-Punto koje su bile jeftinije i do 5 puta stajale na placevima???
A kad se izracuna flotna prodaja obican covek je kupio samo 10% od ukupno
"Mnogobrojni građani, bezrazložno računaju i da će na Sajmu automobila u martu cene biti još niže...."
OK. Onda gospodine ništa lakše - otkažite sajam.
Ili u suprotnom, budite spremni da snosite duplu odgovornost:
1. pred dilerima, jer ih zastupate, a niste ih sprečili da izlažu na sajmu i bacaju se u trošak, kad im ne budu došli kupci koji su "bezrazložno računali da će cene biti još niže", i
2. pred kupcima, koji ste doveli u zabludu da sniženja neće biti, pa ih naravno bude, a oni kupe auto pre sajma, i plate ga više nego što bi ga platili u martu.
Izuzetne izjave..
@ Miloš Petrović
A kada ste uzimali i po 5.000€ po automobilu, tad vam nije trebala pomoć države.
I uvoznici isto, marže od 4.000-20.000€ u zavisnosti od klase. Što tad nisu od viška pravili crni fond za crne dane?
Alavi ste.
Nema razloga da država subvencioniše ono što se ne poizvodi u Srbiji!
Ponudite vozila sa lagera iz 2011. i 2012. za 1000€ manje, sve ćete prodati.
Samo kod nas prošlogodišnji lager nema popust od 10%, a cela EU ima i do 15% za prošlogodišnji lager
Marže nikada nisu bile 5,000 eur, ne pričajte nešto o čemu nemate pojma. U najbolja vremena, marže su bile u proseku 1.500 do 2.000 eur. Poređenja radi, placevi koji uvoze krševe, rade na livadi ii nemaju nikakve troškove poslovanja zarađuju, i danas, od 500-800 eur po autu. Zato umuknite i ne pričajte gluposti. Hoćete uslugu, hoćete lepe salone, ljubazne prodavce, poklone, 100 kola na lageru da birate boju konca na sedištima, 30 test vozila... ODAKLE?!?!?!?! Zarađujemo 500 eur i manje po autu a imamo astronomske troškove!!!! urazumite se gospodo. uostalom, vi koji piskarate po sajtovima i ne kupujete nova vozila... :-)
Sto mi vas je zao! Prisetih se vremena pre krize, odem u novi salon Suzukija na N. Bgd da mi procene swifta u zamenu za sx4. Kaze momak, neki sales menager, poklonite ga ne vrdi on ni 1000E. Auto sam prodao 4 godine kasnije za 2000. A o neznanju prodavaca u nekoliko salona koje sam tada obisao i da ne pricam...
@ DILER
Na Punta klasik možda je 500€
Ja pratim mobile i Auto magazin , car fashion itd... na studiju B i Auto emisijuju na B92 Info-u, ABS show i slične emisije gde Miloš Petrović NE GOVORI ISTINU, a vi uvoznici mu verujte i dalje.
A i da nije on uzrok, gde su popusti na prošlogodišnji lager?
Neko je na sajtu VreleGume napisao da je Honda dobila 2.000€ popust na odlazeći CR-V, a cena u salonu pala samo 300€, dakle NEMOJ DA SE LAŽEMO, MARŽE SU OGROMNE
@ rasa
Hvala Bogu internet je koliko loš, toliko dobar, pa se lepo iznese prljav veš, a oni misle i dalje da lažu u par štampanih medija, imamo blogove, forume, iskustva iz prve ruke, ja sam lepo rekao da polovan auto obezvrede u akciji staro za novo.
Za 1/3 smanje realnu vrednost vozila.
A izgovor je dobijate novo vozilo sa garancijom.
Čekaj, a ako je za keš, jel onda nema garancije?
Pa ima!!!!!!!
Diler novih automobila ili nekada na ulici diler deviza ista je to bagra!!!!
Iz ranije date izjave uvoznika da posle 01.01.13, nakom ukidanja carine od 2,5%, a uvodjenja novog ekološkog nameta, nema uslova za sniženje cene novih vozila, lako je matematički „u jednu paru“ izvući računicu kolika je bila marža na novo vozilo čija je prodajna cena na dan 31.12.12. bila oko 20.000 eura.
Oko jedne trećine ...
Mislim, nije to problem, već što veći deo naroda mahom nema ni za hleb, tako da su i daleko banalnije stvari od automobila misaona imenica za većinu ljudi, dok i ona "manjina" stavlja prst na čelo pri pomenu kupovine novih kola
DILER
"Zato umuknite i ne pričajte gluposti."
Korektan vokabular. Je l to možda citat iz kodeksa korporativne etike?
Inače, naravno, potpuno mašite poentu, što skoro da smo i očekivali. Smisao je bio (ako ste uopšte "DILER") da vas ovaj čovek iz vesti ne zastupa baš najbolje. I da bi trebalo da mislite o tome. Ne o maržama.
P.S. Takođe smo uvereni da vam ne manjka samopouzdanja i da ćete se svakako ovde javno deklarisati koji renomirani brend, odnosno dilera zastupate, čisto da znamo gde bi trebalo koliko danas da odemo i uzmemo najskuplji model..
@ Dikh tu kava
Oni koji uvoze ili zastupaju vozila, imaju mesečno zarađuju mesečno hiljade evra i ne mogu realno da sagledaju situaciju, poredeći narod sa sobom.
Oni nisu svesni da je prsečna plata 34.000 din
Da je to 10x manje nego što oni imaju i misle šta je 500-600€ više, a nekom je to 2 plate, negde 4 ljudska bića žive ceo mesec od 1 plate.
Da li ti možeš da se staviš u kožu 1 Etipoljanina? Ne možeš, tako ni oni ne mogu da shvate nemaštinu, jer su puni ko brodovi.
Dok sam radio u osiguranju, kaže direktor: ,,Svako ima 300€ godišnje da se osigura, to je, a ko nema nek se ubije''. Znači neko treba svaki mesec da izdvoji 25.000 din Od čega?
A njegova mesečna plata 250.000 din
To više nema veze sa realnošću.
Deyan L
Sve zavisi od hijerarhije onoga ko informaciju prenosi. Ako je gospodin koji se iznad predstavlja kao "DILER.." običan "prodajni savetnik", onda njegova zarada sada nije velika, nekad je bila veća, ali ne i astronomska. Ako je neki "menadžer prodaje", ima deo od prodaje i deo od "dilerske provizije" (ako nije importer, bez obzira na ne/ostvarenu maržu). Ako je vlasnik, ima profit/dobit, ne samo od prodaje vozila, nego i od servisiranja/prodaje rezervnih delova.
Načini na koje su "radili" kupce su evoluirali, prosto zato što nekad (do 2008., npr) nije bilo potrebno da se mnogo trude, jer je prodaja išla sasvim dobro.
Ovih poslednjih godina vidljiva je sramotna devalvacija i morala i standarda, pa se "dileri" služe, ako ne uvek nedozvoljenim, ono izuzetno neetičkim sredstvima. O tome sam ja, a i mnogi drugi pisali nebrojeno puta.
Sve navedeno, naravno, ne daje za pravo nekome ko se predstavlja kao član pomenute sekte na neprimeren nastup. Prosto zato što se to njemu samom obija o glavu.
@ Dikh tu kava
Arogancija, bezobrazluk i nekultura.
A narod poznat po inatu ima da im uzvrati za sve na mnogo gori način.
Vecina tih "dilera" nema pojma ni sta prodaju, postavite im par pitanja koja ste culi/naucili na ovom blogu pa ce da vidite...
@carobnjak:
koji dileri, pa ni serviseri u ovlascenom ne znaju neke stvari pa ih klijenti uce da postoji 2.0 dCi motor u meganu 2. A oni kadar nevera!!
Podrazumeva se da svi zalimo sto niste vodili decu na Ibicu, vec samo u Grcku, sto ljubavnica nije dobila novi stan, a zena samo jednu mrsavu bundicu i sto nisu vise srecna vremena kada ste bili dobri, ne pet stotina eura po vozilu, nego tri do cetiri puta vise. Cudi me da se tada niste galantno odrekli razlike od oko 1000 do 1500 eura u korist kupca. Razumecete, onda, sto, kada govorite o svom teskom sadasnjem postojanju, ne ridam i ne trcim da, stiscuci poslednji novac, pazarim automobil kod Vas. Najzad, ako Vam se ne isplati, zbog astronomskih troskova, da i dalje poslujete, zatvorite predstavnistvo, sigurno je da cemo se snaci i bez Vas.
Teska vremena dileri moji...i jos teza vas ocekaju..ali sve je receno kada vas ovaj trubadur Petrovic predstavlja.Dok su marze bile 20+% nije vas bilo nigde...tako da nije u redu ni sada da placete
Ekonomija je prosta....drzava je dobila fabriku i nju ce prvu da cuva ako bude uskakala...ostali uvoznici..pa prosto pravila trzisne ekonomije ..ko ostane njemu sve.
A na sajtu B92 o uvoznicima sve najgore, ima da se pročita svašta. Definitivno lažu da su marže 500€, dakle UVOZNICI, ne vadite se na jak japanski JEN, kad se mnoga vozila pod japanskim znakom sklapaju u EU.
Ne vadite se na loše uslove principala, ne mora Hyundai od prekupca iz Slovenije, dok se svako ugradi...
Potpišite ugovore direktno sa fabrikom, ako ste ekonomski pismeni i ako imate dobre pravnike!
Prosto i jednostavno.
Snizite i cene servisa, pa se slatko smejte, a i narod će biti zadovoljan.
Niko ni 1 jedinu pozitivnu reč nije rekao o vama. Od 101 komentara koje pročitah sad, ja ne videh da se iko slaže sa Milošem Petrovićem
Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila, kaže da tek pristižu podaci od uvoznika, ali da je već sada jasno da je situacija više nego dramatična.
@DeYan_L
Čovek je sve lepo i pošteno objasnio. Šta nije jasno?
Drugo, svaki polovan auto u Srbiji na placevima je prešao 120000km, tako da ne mogu da verujem da si ti to tek sad provalio? To je standard za Srbiju, ne moraš da pitaš, nego gledaš auto ceo a ne samo plastike kuc-kuc.
Ja mislim da nisu dileri krivi (uporedite samo cene VW i Fiata kod nas i u Nemackoj ili Italiji gde se oni proizvode) kriva je besparica. Kamo srece da svi primaju po 34000din, sto napisa Dejan, nego dobar deo ljudi u Srbiji radi i za pola od toga, i uz to su i srecni sto bar rade
@ markoni
Auto je prešao 350.000, a oni iz renoa su nam rekli, vi popijte kaficu u našem kafeu, a mi ćemo vam vratiti kilometražu na 120.000km, ako ste ozbiljan kupac. I onda daju garanciju na poreklo i kilometražu? A još je branik farban i fali pola plastičnih delova u braniku i oko retrovizora fali crna plastika vidi se Šraf M12, dakle rađen ceo prednji deo!
KRIMINAL
Ovo je tržišnu inspekciju i zatvor, radi se o prevari
Auto, može biti interesatno poredjenje, ukupno, po brendovima, modelima:
"U siječnju 2013. prodano je samo 1814 novih automobila, a u istom mjesecu 2012. prodano je 3490 novih automobila, pa je zabilježen pad prodaje od čak 48,02 posto...
Najprodavanija marka u siječnju 2013. uvjerljivo je Volkswagen koji je prodao ukupno 234 osobnih automobila, što je udio na tržištu od visokih 12,90 posto. Drugoplasirani Renault prodao je 189 osobnih automobila s udjelom tržišta od 10,42 posto, a treća je KIA s prodanih 161 osobnim automobilom i udjelom na tržištu od 8,88 posto. Četveroplasirani je Opel s prodanih 143 automobila (7,88 %). Iza njih su se poredali Hyundai, Peugeot, Citroen, Škoda i BMW. Poredak prvih deset marki malo se izmiješao u odnosu na dosadašnje rezultate, ali jedno je nepromijenjeno .- VW i dalje uvjerljivo drži prvo mjesto...
U konkurenciji top modela, najprodavaniji osobni automobil u Hrvatskoj u 2012. redovito je bila Opel Astra, a slijedili su je VW Polo, VW Golf... Lansiranje novog Golfa početkom 2013. prošlo je izuzetno dobro, pa je u siječnju 2013. najprodavaniji model automobila VW Golf sa 88 prodanih primjeraka, a na drugom ga slijedi jednako novi model Renault Clio sa 72 komada. Treći je Renault Megane sa 69, četvrta Opel Astra sa 57, a ugodno iznenađenje je KIA koja modelom Sportage (56) i Ceed (52) drži visoko peto i šest mjesto te s modelom Rio (43) deseto. Fiat je na dnu liste, na 24. mjestu, sa samo 4 prodana automobila."
( Izvor citata je Autoportal.hr )
Dosta "paralela" može da se povuče izmedju HR i SRB, pa i o stavu prema vozilima.
Meni je, recimo, interesantno da se u HR pežo u januaru 2013 ( koji mesec je, kažu, bio očajan ) prodao skoro kao cele 2012. godine u Srbiji ( gde je "Verano" uspeo da ga na godišnjem nivou dovede na pojam statističke greške )