home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Novosti.rs

Stroža kontrola uvoza polovnih automobila u Srbiju neće stupiti na snagu 15. aprila ove, kako je to bilo ranije predviđeno, već istog datuma naredne godine.

- Primena Pravilnika o izmeni pravilnika o ispitivanju uvoza korišćenih automobila odložena je za godinu dana - potvrđuje za „Novosti“ Dragan Vukašinović, načelnik odeljenja za homologizaciju vozila Sektora za vozila Agencije za bezbednost saobraćaja - Ostaje dovoljno vremena da se sve još bolje pripremi.

Odluka o odlaganju novog, savremenijeg pravilnika, ne znači da će vozila moći da uvozi ko kako hoće. U suštini, kontrola ostaje kao i do sada.

- Postoje dva nivoa kontrole - objašnjava načelnik Vukašinović. - Prvi stepen je Uprava carina koja proverava da li su papiri odgovarajući i da li motor vozila ispunjava normu „evro 3“.

Ako postoje neke nejasnoće, i ako iz dokumentacije Uprava carina ne može da ustanovi da li neko vozilo odgovara tim propisima, onda se obraćaju nama, Agenciji za bezbednost saobraćaja, da mi na osnovu naše baze podataka odgovorimo na to pitanje.

Do kada će važiti uredba o uvozu polovnih vozila sa „evro 3“ standardom?

- To vam u ovom trenutku ne može niko reći. Postoje mnogi zahtevi, sa raznih strana, da se taj standard zameni sa „evro 4“ normom, iz jednostavnog razloga što je u trenutku usvajanja „evro 3“ normi, 2005. godine, starost uvezenih automobila bila do tri godine - kaže načelnik odeljenja za homologizaciju vozila Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije Dragan Vukašinović.



čitanja : 1312



Komentari

Neuporedivo pametnije (i jednostavnije) bilo bi uvodjenje donjeg vrednosnog limita za uvoz polovnjaka.
Na primer: 4000 eura.
Ovakavim nacinom sprecio bi se uvoz najvecih krseva obzirom da bi vecina kupaca gledala da dobiju najbolji automobil za limitiran minimum zbog istih dazbina, a istovremeno drzava bi profitirarala na vise polja. Gradjani ne bi vozili najvece krseve (bar u vecini slucajeva), a iznos od naplacenog PDVa bio bi veci.
Ovakvim pravilnikom bio bi dozvoljen i dalje uvoz automobila sa euro 3 normom, ali onih vozila sa manjom kilometrazom, vozila u boljem stanju i bolje ocuvanih; smanjila bi se verovatnoca za uvozom krseva sa euro 4 (5) normom, jer je poznato da i medju njma ima jeftinih krseva, a pravilnik bi mogao ostati na snazi prakticno vecno. Ne bi postojala potreba za njegovom promenom.

Autor Vojvoda 09 Apr 2013, 14:58

@Vojvoda
A sta ako dodje neko i doveze auto koji je skuplji od 4.000 eura, koji je presao 300, 400, 500 hiljada kilometara, sa Euro 4/5 motorom, i onda mu smanje kilometrazu a "eksperti" odredjuju samo da li je EU3 ili EU4 a ne proveravaju tacnost kilometraze? To nije krs onda, zar ne? I da, vrlo je pametno, udari na narod neka mu se uzme jos malo haraca pod parolom bezbednost na prvom mestu... a gospoda "strucnjaci raznih struka" bi trebali da se informisu o tome sta je najveci uzrok saobracjnih nezgoda, posto tehnicka ispravnost vozila nije...
Osim toga u inostranstvu ne postoji nikakav limit, ogranicili su CO2 emisiju i to kontrolisu pa moze covek da vozi i nesto od 20 i 30+ godina ali ce zato lepo da plati veci porez pri registraciji i osiguranju ili ne moze da udje u gradsko porducje i cao zdravo... ali mi smo daleko od toga bar za sada...

Autor Orlo 09 Apr 2013, 15:12

Standardna devijacija mora postojati.
Bice onih koji kupuju najjeftinije, ali ce se njihov broj na ovakav nacin, desetkovati.

Za automobile cija procenjena vrednost bude veca od predvidjenog minimuma, PDV ce se platiti na taj veci iznos, kao sto je to i do sada bilo.

Ipak je veca verovatnoca da ce vecina odluciti kupiti automobil cija je cena priblizna ustanovljenom minimumu.

Autor Vojvoda 09 Apr 2013, 23:55

Od necega se mora poceti. Nije u redu da se uvoze vozila koja u normalnim okolnostima, treba da idu pod presu.

Autor Vojvoda 09 Apr 2013, 23:57