home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jedva 300 kragujevačkih "fijata" i tek desetine drugih marki automobila proda se svakog meseca u Srbiji. Prodaja automobila je na nivou iz devedesetih godina. Veliki proizvođači zatvaraju filijale i sele ih u okolne zemlje. Uvoznici predlažu set mera kako bi se situacija promenila.

U sektoru prodaje automobila, u Srbiji je ove i prošle godine otpušteno više od 35 hiljada radnika, a desetine dilera novih vozila više ne radi, kažu u Udruženju uvoznika. U prvoj polovini godine, prodaja je na nivou iz devedesetih - prodato je tek 11 hiljada vozila.

Uprkos subvencijama i najnižoj kamati, jedva da se u Srbiji mesečno proda 300 "fijata 500L", a prodaja ostalih marki meri se tek desetinama prodatih automobila.

"Kada poredimo 2011. godinu, kada je takođe u Beogradu održan Sajam automobila, pad prodaje je 50 odsto. A kada poredimo jednu stabilnu 2008. godinu, kada je u prvih šest meseci prodato 30.000 vozila, pad je tri puta veći", navodi predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije Miloš Petrović.

Da bi se situacija promenila, uvoznici predlažu set mera. Najpre vraćanje akcije "staro za novo", gde se deo poreza obračunava na razliku cene novog i polovnog vozila koje se otuđuje.

Zatim, uvođenje reda u uvoz polovnih automobila, jer sada važi uredba o motorima "evro 3", a za nove je norma podignuta na "evro 5".

Uvoznici podsećaju i da se takse za ekologiju naplaćuju u punom iznosu, iako automobili na ekološki pogon nemaju stimulans pri kupovini.

Povrh toga, kubikaža automobila je oporezivana prilikom registracije bez ikakvih kriterujma - stari automobili velikih kubikaža većinom završavju na otpadima, jer niko nema para da ih registruje.

Milan Vukasović iz "Verano motorsa" kaže da registracija za automobile preko 3.000 kubika košta više od samog automobila.

"Postoji širok spektar mera kojima se može pomoći uvoznicima i novih i polovnih vozila, ali za to je potrebna efikasna akcija nadležnih", navodi Vukasović.

Najveći pad, gotovo 10 puta, beleži se u prodaji komercijalnih vozila.

Dagan Nenadović iz "Opela Srbija" ističe da je biznis kod nas u silaznoj putanji. "Naročito mali, privatni biznisi. Jednostavno, ljudi pokušavju da prežive sa onim što imaju, bez obnavljanja svojih voznih parkova", kaže Nenadović.

Uvoznici kažu da je krajnje vreme da država povuče neke poteze jer će situacija na kraju godine godine biti poražavjuća.

Mnogi veći proizvođači najverovatnije će zatvoriti predstavništva. Da bi se ponovo otvorile, biće potrebno najmanje pet godina, a za to vreme, njihove centrale za prodaju biće izmeštene u Budimpeštu, Sofiju i Bukurešt.

Preuzeto sa: Rts.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Verano Motors 



čitanja : 1253



Komentari

A što prodaja novih kola ne bi spala na nivo devedesetih? Opšte stanje ekonomije je možda i gore;u ljudima je i veći ekonomski strah no 90-ih;nova kola su u nabavci sve skuplja;pad vrednosti je sve veći(čak i čuveni VW kao polovan ide u "bescenje");sve više su složena(pogledajte 1.4 TSI ACT sa isključivanjem cilindara),a manje pouzdana (uskoro neće biti atmosferskog benzinca);sve su skuplja u održavanju i eksploataciji (npr. gume su i zbog mode sve veće,pa vas jedna danas košta koliko nekada sve 4; AGM akumulatori za kola sa S&S sistemom su nekoliko puta skuplji,a traju kraće;alternatori za S&S od 2,5 KW sumanute cene i rizične pouzdanosti zbog velike opterećenosti;razni DPF filteri sa nenormalnim cenama, sonde i dr.).
Tek,na nova i "napredna" kola teško se razuman čovek danas odluči

Autor Josif 15 Avg 2013, 12:47

Najnoviji barometar prodaje vozila u Srbiji, Fiat i dalje prvi, i u julu i za 7 meseci! :)

http://vrelegume.rs/barometar.php

Autor carobnjak 15 Avg 2013, 16:46

Preteraše s brojkom od 35.000 otpuštenih radnika. Nek prodaju nešto drugo.
A ovi u okruženju kao nemaju predstavništva tih proizvođača pa će odavde otići kod njih?

Autor B. M. 15 Avg 2013, 16:52

Fiat je opasno uzeo monopol na tržište automobila. Po hitnom postupku Vlada treba da preduzme nešto-- Osim, osim ako to nije dogovoreno "zatamljenim" delovima ugovora, a onda smo ga "ZAKOVALI". Baš kao sa gorivom i NIS-om.

Autor stranac 15 Avg 2013, 17:17

S obizorm da su se svi do jednog uvoznici obogatili bas tokom tih 90ih, ne vidim sto se bune.

Autor Fordovac 15 Avg 2013, 18:22

"U sektoru prodaje automobila, u Srbiji je ove i prošle godine otpušteno više od 35 hiljada radnika" - malo su se zaneli, kakvih 35.000 radnika?

Autor Damko 15 Avg 2013, 23:56