home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Do kraja godine u Srbiji bi moglo da se zatvori desetak auto-salona i ovlašćenih servisa, a bez posla bi moglo da ostane nekoliko hiljada radnika, jer će i oni auto-dileri koji se odluče da čekaju lepša vremena za svoju branšu, morati drastično da smanje broj zaposlenih!

- Situacija na tržištu novih automobila u Srbiji je više nego katastrofalna - potvrđuje za "Novosti" Dušan Đurašević, direktor "Evro Sumara", uvoznika "Suzukija" za Srbiju. - Pad prodaje se nastavlja, a u ovom trenutku niko ne vidi svetlo na kraju predugačkog tunela.

Đurašević kaže da je u prvih osam meseci ove godine u Srbiji prodato ukupno 15.050 vozila što je u odnosu na 16.248 prodatih u istom periodu 2012. pad oko 10 odsto. U odnosu na "pretkriznu" 2008. pad je veći od 63 odsto!

- Ako izostavimo prodaju domaćih modela ("500L" i "punto) cifra prodatih automobila iz uvoza je još poraznija. Samo 12.670 putničkih, terenskih i lakih komercijalnih vozila smo uspeli da prodamo, što je pad od ogromnih 17 odsto u odnosu na godinu koja je takođe bila katastrofalna - objašnjava Đurašević.

"Fijat automobili Srbija" su prošle godine u prvih osam meseci prodali 1.460, a ove u istom periodu 2.325 što je povećanje udela u ukupnoj prodaji sa 8,5 na 15,5 odsto.

Đurašević objašnjava da uslovi prodaje za vozila iz domaćeg programa i uvoznih nisu isti i da je Srpska asocijacija uvoznika novih vozila tražila više puta od nadležnih da se osvrne i na njihove probleme.

- Predlagali smo da se uvede sistem "staro za novo" gde bi se PDV plaćao samo na razliku u ceni, zatim smo tražili olakšice za registraciju vozila preko 2.000 i 3.000 kubika jer je njihova prodaja skoro u potpunosti zamrla - kaže Đurašević. - Nama su pooštrili eko- uslove, jer su usvojili ekološki "evro 5" standard za motore vozila dok su uvoznicima polovnih vozila i dalje ostavili prastaru "evro 3" normu. Pri tome, mi na nova vozila plaćamo eko-taksu od 12.000 dinara po toni, a uvoznici polovnih ne. Zato i ne čudi što je do sada uvezeno u ovoj godini više od 100.000 polovnih vozila, maltene bez ikakve kontrole.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Euro Sumar



čitanja : 1115



Komentari

Tako da... mozda postoji par tehnicara i par ljudi koji su prosirili svoj posao i psotali ovlasceni servis ili dileri ali uglavnom su to pranja novca i slicne kombinacije i nije mi ih zao ni malo. Najvise mi je zao cistacica, koje jedine obavljaju svoj posao u doticnim "firmama"

Autor Fordovac 13 Sep 2013, 01:32

Jedna ispod druge vesti

jedan kako se proširuje mreža- novi salon i servis

a druga

kako kako hiljadu radnika ostaje bez posla

no comment

Autor s mile 13 Sep 2013, 09:19

hajde zatvarajte vise.......da predjemo na vedrije teme

Autor ipanema 13 Sep 2013, 20:32

i treba da zatvore. ako narod nema para za grejanje i struju, nije mi zao vlasnika autosalona sa sumnjivim kapitalom...

Autor zao mi je zatvorenih fabrika 14 Sep 2013, 10:11