Prodaja novih automobila u Srbiji u januaru

Izvor: Vrele Gume
Tesna se borba vodila između januara 2013. i januara 2014. Ovogodišnji prvi mesec u godini, na kraju ipak pozitivniji od onog prošle godine.
Nakon 8 godina uspešnog analiziranja tržišta, januar 2014. ostaće zabeležen po tome što smo prve zvanične rezultate, potvrđene i obrađene dobili od Udruženja uvoznika automobila.
Škoda je i prema ovim zvaničnim podacima, opet najuspešnija. Prate je VW i Fiat, dok je inače papirološki solidan Hyundai totalno podbacio.
Broj prodatih vozila u Srbiji po markama u januaru 2014. godine:
Škoda 213
VW 162
Fiat 159
Renault 103
Ford 70
Dacia 63
Kia 60
Opel 54
Hyundai 43
Toyota 43
FAS*** 37
Honda 22
Lada 21*
Audi 20
Chevrolet 20
Nissan 20
Mercedes 18*
BMW 17
Suzuki 17
Mazda 14
Peugeot 10
Smart 6*
Jeep 4
Seat 4
Volvo 4
Mini 2
Isuzu 2*
Land Rover 2
Alfa Romeo 1
Citroen 1
Lancia 1
Subaru 1
Chery 1
Chrysler 0
Dodge 0
Mitsubishi 0
Porsche 0
Saab 0
SsangYong 0
Zastava** 0
Hummer 0
Lexus 0
Mahindra 0
Infiniti 0
* orijentaciono/nepotvrdjeno
** ukupno sa modelom Z10
*** Fiat Automobili Srbija
Ukupno: 1215
NAPOMENA:
Imajući u vidu da u tabelarnom prikazu imamo nekoliko nepotvrđenih podataka prodaje (označeni su zvezdicom), a koje smo dobili direktno od uvoznika, ovi rezultati se trenutno mogu smatrati nezvaničnim. Shodno tome, moguća su određena manja pomeranja koja neće značajnije uticati na ukupan rezultat prodaje vozila u januaru 2014.
Kompletan članak na sajtu Vrelegume.rs
Vidim prodaja FAS-a propade na dno od kada nema vise drzavnih subvencija za 500L... ipak ga nije prodavala fenomenalost...
Neverovatno je kako je ta subvencija dovela u nezgodan polozaj sve ostale uvoznike i kako niko nikada nece odgovarati za to stvaranje nelojalne konkurencije itd... zato nam tako i ide u drzavi jer niko ni za sta ne odgovara od glavonja...
A jel neko brani drzavi da proda svoj deo u FASu, i izgradi put, tako da nema vise nikakve obaveze prema Fiatu.
Tako sto tih 50 Range Rovera koje vidjamo u gradu kupe u inostranstvu, zatim dobiju povracaj PDVa, pa ispadne dosta jeftiniji nego u Srbiji, a ako ga preregistruju u Srbiji, nabave lazne papire preko Pere Zike i Mike, pa ga uvezu kao daleko jeftiniji automobil, i eto ustede od 30000 evra.
Subvencija za Fiat 500L postoji, sve je isto kao i prošle godine:
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/59141-fiat-500l-nacionale-trekking-living-kupovina/?p=995052
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/59141-fiat-500l-nacionale-trekking-living-kupovina/?p=996213
Država = građani. Građani su obmanuti od strane Fijata, koji nije ispunio silna obećanja od 2008. godine. Građani nemaju uvid u ugovor koji je potpisan sa Fijatom. Koje to obaveze država odnosno građani mogu da imaju prema Fijatu?
Pljuvao sam Škodu, ali ako imidž nije važan, to je verovatno automobil koji nudi najviše za uloženi novac. Ne pričam ni o dizajnu, ni o kvalitetu unutrašnjosti, samo o onome što dobiješ za uloženo.
Šta drugo da kažeš osim mizerno.Toliko se kola prodaju dnevno u Minhenu ili nekom drugom evropskom gradu slične veličine .Ali to je odraz naše kupovne moći koja je sve manja i manja.Ma na kraju krajeva ko mari za nova kola samo da imamo hleba dovoljno je.
Evo ovde lepo pise da je cena 500L vracena na staro i malo povecana... bila je na pocetku 13.490 a sada je 13.900...
http://www.fiat500l.rs/cenovnik/FIAT%20500L%20-%20JAN%202014.pdf
Mi smo mnogo malo trziste, i Fiata vise kosta transport nego sto zaradi od prodaje u Srbiji.
Najbolje nek drzava ponudi svoj deo na berzi, i onda svako za sebe. Ovako gusi FAS ko nekad Zastavu.
B.M.
Skoda Srbija (ili Autocacak) ima ubedljivo najbolji marketing po srpskim merilima. Jednostavno zna kako da proda "žvaku" ili kako da ništa spakuje u luksuznu kesu.
Što se tiče FAS, Srbija može da proda svij udeo u FAS, onoliko koliko bi fiat platio. A to mu dođe blizu - ništa. Cela je priča u tome.
A ko koga guši! pa FAS iskazuje gubitak, tako da mi nemamo ni "conjka" - samo učestvujemo u subvencijama i sanaciji gubitka :))
B.M. savetujem ti da malo više voliš svoju zemlju od kapitalističko multinacionalnih derikoža.
FAS vremenom mora da izadje na berzu, i onda drzava moze da proda svoj deo bilo kome. A sto se tice Srbije, evo vec treci put u zadnjih nekoliko meseci se blokira pruga ka Baru, pa FAS ima problema pri transportu.. Znaci uslovi za rad u Srbiji su nepodnosljivi, ne samo da nema puta i obilaznice, vec im se i pruga blokira. Dalja rasprava o tome ko koga iskoriscava i zasto je gubitak je bespredmetna.
B.M.
Uslovi za rad su nepodnošljivi u Srbiji - tačno! Eto fiat u Srbiji daje plate koje dobar majstor zaradi za 5 dana! I Prevozi besplatno vozila tom istom prugom, a boli ih što troškove ranžiranja voznih kompozicija u svom krugu moraju da plate!
Zaboga, BM, pa zar mi Fiatu treba da pravimo autoputeve?? Pa oni 95% izvoze železnicom, a ne plaćaju ili plaćaju zanemarljivo, a taj transport je jeftiniji od drumskog bar 50%!!
B.M, pratim tvoje komentare, i nemogu da se otmem utisku da nisi boot iz Fiata!
@Orlo
rano si se obradovao! :)))
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2014/02/11/nastavlja-se-kampanja-subvencionisanih-auto-kredita-za-fiat-500l
@Orlo 12 Feb 2014, 13:01
to su identicne cene kao pre godinu dana kada su popusti poceli, tj. kad se pojavio Nacionale...
@Nino
ne treba da pljujes Skodu,
Dacia je sije u svakom pogledu, naravno ako se drzimo cenovnog ranga... :)
@carobnjak
Daju subvencionisane kredite, ali vise ne daju subvencije od 3.000 eura... to je ono sto sam spomenuo...
Fiatu bi jedino zamerio sto nije uzeo i kamione. Iveco. Sad bi imali i tu izvoz. A da sam na njihovom mestu nikad nebi dosao u Srbiju i da mi sve daju dzabe.
@Orlo
cene nisu niti vracene niti povecane, nego je prvobitno u verziji POP kostao 13490 eura a Nacionale od pocetka do danas ide od 13900, naravno bez popusta!
Cene ce ubuduce samo da padaju, ali drzava u kojoj svako moze da sedne na prugu i blokira voz, svakako je los izbor za velikog proizvodjaca i izvoznika. Plus sto je preko 200 auta osteceno tokom transporta do Bara.