home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Podatak da je prošle godine u Srbiji prodato tek nešto više od 20.000 novih automobila, a da je uvezeno preko 100.000 polovnih vozila, naterao je i ovlašćene uvoznike i dilere da razmisle o proširenju delatnosti.

Iako su doskoro upozoravali na štetnost uvoza polovnjaka koji Srbiju pretvaraju u evropsku deponiju jer samo kod nas je moguće uvesti automobil sa „evro 3“ standardom motora, čini se da su dileri novih vozila shvatili gde leži veća zarada.

- Daleko od toga da mi imamo nešto protiv uvoza polovnih vozila iz inostranstva. Štaviše, realno je da ćemo i mi započeti sa uvozom sertifikovanih polovnih vozila iz ponude naših principala iz inostranstva - kaže za „Novosti“ dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.

On tvrdi da će se time popraviti starost voznog parka u Srbiji koji je vremešniji od 15 godina, a samim tim će se i povećati i bezbednost i zaštitia čovekove okoline ako se uvoze vozila sa većim „Euro“ normativom.

Naša jedina želja, kada je u pitanju uvoz polovnjaka, je da se on dovede u neke legalne okvire - kaže dr Petrović.

Nama je najbitnije da se ta vozila koja dolaze sa kilometražom koja je veoma diskutabilna, tehnički provere od strane ovlašćene institucije. Nakon ove provere izdavao bi se sertifikat tako da kupac bude svestan svih nedostataka ovog automobila što bi sprečilo prevare. Jednostavno, smatramo da nije dobro da država pravi negativnu selekciju i da nama, koji poslujemo legalno, brojnim taksama i nametima oduzima mogućnost da se razvijamo i širimo dok se oni koji posluju kroz rupe u zakonu praktično nagrađuju.

PREDLOG

Kao jedan od predloga srpskih uvoznika državi Srbiji najozbiljnije se razmatra uvođenje sistema „staro za novo“ što bi, uz naplaćivanje PDV samo na razliku u ceni, omogućilo i lakšu kupovinu novih vozila.

- Pri tome mislimo da otkupljena vozila popravimo originalnim delovima na koje država ne bi naplaćivala porez, ali bi inkasirala PDV od prodaje tih automobila za koje bi uvoznici garantovali tehničku ispravnost - kaže dr Petrović.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai Auto d.o.o. Beograd



čitanja : 1277



Komentari

"kaže dr Petrović"

Aferim, doktore.. Elem, uvoznici koje doktor predstavlja nisu nikakvi "Lekari bez granica", i jedino čime bi se rukovodili jeste profit. S tim u vezi, mogu da se složim da bi polovnjaci trebalo da budu "sertifikovani" (šta god to značilo), i to je jedino sa čim mogu da se složim. Nastavak priče - takvi polovnjaci biće svakako suludo skuplji od "nesertifikovanih", bez logičkog opravdanja. Dalje, pravi problem nastaće kada vi dobijete "garanciju" na "sertifikovano" vozilo, pa se nešto dogodi u "garantnom roku", a prodavac vas oladi. I sa novim vozilima bilo je problema sa ostvarivanjem garancije, a kamoli s polovnim. Po meni, neka postoje uporedo i ovakvi uvoznici, i oni koji kao do sada prodaju bez "sertifikata". Tržište će najbolje da odluči koji od njih će propasti, a koji opstati. Eventualno neka podignu na Euro 4, i kraj. A doktor-lobista neka se i dalje trudi. Trud se na kraju možda isplati.

Autor barmalej 05 Mar 2014, 09:29

Увек ме увесели свака изјава др Петровића.Ни ова, мада је иста као и претходних десет, ме није разочарала. Ја и даље не схватам зашто држава мора да помаже било ког дилера нових аутомобила,осим ако држава није уложила свој капитал у тог дилера, што, бојим се, није случај. Мислим да и продавци половних возила плаћају разне таксе и намете, колике, то могу само да претпоставим. Најзад, у арени слободне конкуренције на тржишту аутомобила продавци половних возила имају производ који осиротели Србин лакше и јефтиније може да купи и док се то не промени Петровић доктор Милош не може ништа да учини. Осим, можда, да предузме штрајк глађу или да се одлучи на самоспаљивање, наравно, по жељи.

Autor 4tune 05 Mar 2014, 16:39