home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, u Srbiji je u 2013. prodato svega 22.508 novih automobila i pad prodaje je nastavljen i ove godine. To je danas rekao predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović ističući da se sve više voze polovnjaci i da je naša zemlja postala "groblje polovnih automobila iz Evrope". On je kazao na konferenciji "Auto industrija u Srbiji" da je prošle godine uvezeno više od 100.000 polovnih vozila.

Petrović je napomenuo da se iz marketinških razloga prijavljuje i do 30 odsto veća prodaja novih automobila, tako da je situacija još gora.

Govoreći o lošoj prodaji u 2014, on je istakao da je godina loše startovala uprkos tome što je održan "BG kar šou" na kojem su cene automobila bile maksimalno redukovane i uz kamate banaka i lizing kuća od nula odsto.

"Opet je jedva 2.000 vozila prodato na tom sajmu", rekao je Petrović.

On je naveo da je u Srbiji od 1999. do 2013. zvanično prodato svega oko 500.000 novih vozila, a realno verovatno oko 350.000, što je godišnja prodaja u nekim zemljama.

Sve to ukazuje da su uvoznici novih vozila dotakli dno i da bi država morala da im pomogne, jer bi od toga imali korist i država i privreda i građani, kazao je Petrović.

Prema njegovim rečima, ekonomska kriza je učinila svoje, a uvoznici su destimulisani raznim dažbinama, pa se sve više voze polovni automobili iz Evrope.

Petrović je kazao da uvoznici ne mogu, na primer, da zarade ni trećinu profita koliko uvoznici mobilnih telefona, a imaju mnogo više posla i procedura i potrebni su im saloni.

Uvoznici su, kako je rekao, destimulisani i jednostranim subvencionisanjem Fijata u Srbiji od strane države. On je naveo da bi Srbija trebalo da se ugleda na Sloveniju gde se proizvodi "reno tvingo" ili Mađarsku gde se proizvodi "suzuki", a opet kod prodaje imaju iste uslove kao i drugi proizvođači.

On je naveo da je u Srbiji 2012. prodato oko 24.000 novih vozila, a u 2008. 57.255, otkada je sve izraženiji negativni trend.

Direktor Verano motorsa Milan Vukasović je rekao da bi država mogla da pomogne uvoznicima time što bi odložila naplatu porez i raznih nakanada.

"Na primer, puno bi pomoglo kada bi se porez plaćao kada se proda vozilo, a ne prilikom carinjenja", istakao je Vukasović.

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Milan Nikčević je rekao da, prema njegovom mišljenju, postoji dosta prostora da se u Ministarstvu finansija razgovara o svim problemima uvoznika koje su u njihovoj nadležnosti, ali i sa Ministarstvom saobraćaja.

Nikčević je rekao da je autoindustrija u Srbiji jedini sektor koji raste od 2008. godine uprkos krizi, sa značajnim izvozom, kao i da je zahvaljujući investiranju u Fijat ukupno zaposleno oko 15.000 ljudi, jer je ta investicija pokrenula prateće industrije.

Izvor: Tanjug.rs / Mojauto.rs

Foto: Blic.rs



čitanja : 3090



Komentari

S obzirom da u Srbiji treba spremiti 1000e za dozvolu za B kategoriju, a da je prosecna plata 300e, mene cudi da i toliko prodaju. A sve i da se zabrani uvoz svih polovnjaka, pa i onih sa euro 5 normom, to dilerima nece pomoci.

Autor loshmi 14 Maj 2014, 16:25

Nije po0stala nego je oduvek bila groblje!
U poslednjoj deceniji za vozila sa zapada, a pre toga domaca pa i nova poreklom iz Zastave, sto je ipak bilo mnogo gore!

Autor carobnjak 14 Maj 2014, 17:09

I opet nije uradjeno kako treba, opet se samo uzimaju pare a ne sprecava prevara sa km itd. To groblje ubija trzisnu cenu. Mada, mnogi zatvaraju placeve pa ce manje krseva dolaziti iz EU.

Autor Pit 14 Maj 2014, 17:38

Sada je groblje? Setimo se pre uredaba Za EURO 4 ili koji li standard.

Autor Fordovac 14 Maj 2014, 19:02

Ne treba biti mnogo pametan. Ako se hoće treba pogledati kako su neke "uređenije zemlje" uredile pitanje normi za nova i polovna vozila. U poenti, ako nešto postaje standard za novoproizvedena vozila za uvoz polovnjaka to treba da postane standard za 5-6 god. od tada. Ne bi imali "groblje", bezbednost bi bila veća a ni uvoznici ne bi bili mnogo oštećeni. U časopisu Autocar za april se recimo navodi da je prosečna starost vozila na Novom Zelandu 13god (kod nas 15) i da imaju preko milion vozila starijih od 15god a da njihovo udruženje proizvođača i uvoznika vozila čak i predlaže 7-mo godišnju zabranu uvoza polovnjaka u cilju povećavanja bezbednosti. Da ne ulazimo u raspravu oko standarda, plata, politike... Pravila treba da se postave i poštuju, da država pomogne gde i kako može ravnopravno a za nepoštovanje da bude surova u kažnjavanju. Nema demokratije, samo rigoroznim kaznama se mogu iskoreniti razne petljavine oko regularnosti stanja pojedinih vozila.

Autor Milan Nikolić 15 Maj 2014, 09:11

Drugari, vi, izgleda imate para za kupovinu auta od 5000 EUR pa na vise. E pa, ja nisam u toj platnoj kategoriji, a ima i jos dosta ljudi u Srbiji koji nisu i kojima je neki EURO 3 automobil iz uvoza (do 3000 EUR)jedini spas da se rese krntije stare preko 20 godina. Neka drzava pomogne ljudima da rade i da imaju platu od 1000 EUR, pa ce mnogo, mnogo vise ljudi kupovati nove automobile. Ovog Petrovica boli uvo, on ima para za nov auto pa onda se.e po polovnjacima. Da on ima mesecni prihod od 300 EUR, drugacije bi pevao! Slazem se da treba da postoji kontrola uvezenih polovnjaka, ali da bude prava postena kontrola, a ne ova, sa ciljem da se samo namlate pare na brzaka.

Autor Optimus Prime 15 Maj 2014, 12:50

O.P.
Pa da, ovo je samo skuplje i da se uzimaju pare.
Treba prava kontrola, da se ne uvoze krševi, tj da se zna tačno stanje auta a ne "malo prešao", a on obrnuo sat.
A naravno, najveći problem je standard.

Autor Pit 15 Maj 2014, 13:24

P.S. I sigurno još kao pomoć Fiatu, jer malo je onih 3 ili 3 i po hiljade e subvencije...

Autor Pit 15 Maj 2014, 13:33

Kupovina vozila nije obaveza. Ajde da zamenimo priču pa da umesto vozila pričamo o stanovima. Kao što možete kupiti kvadrat u centru nekog grada tako možete kupiti i kvadrat na periferiji ili čak u bližoj okolini. U nijednom od tih slučajeva ne poteže se priča o visini plate ili slično. Ili imaš ili nemaš. Kupcu je uvek skupo a prodavcu jeftino. Lično ne smatram pametnom kupovinu vozila sa platom od 300-400E (ni novog ni polovnog). Mesečno za gorivo ode 80-tak evra još jedno 200-250 godišnje za registraciju pa redovan servis i pevati dodolu da se ne pokvari, opere a o gumama da ne pričamo. Auto je trošak od min 100-150 evra mesečno bez kvarova. Verujem da bi bilo onih spremnih da kupe i stan na drvetu u centru ili od stiropora od babe koja je isla samo do pijace i drzala stare slike u njemu. Pitanje je koliko smo spremni za malo magle oko očiju da rizikujemo tuđi život i svoje zaradjene novce. Kakav "standard" takva i kupovina. Obrnuto ne vazi.

Autor Milan Nikolić 15 Maj 2014, 14:44

@Milan Nikolic
Jos jedan demagog, ne bih se zacudio sa iza ovog nicka stoji gdin Milos Petrovic. Po Vama automobil nije potreba modernog coveka. Da li onda ljudi koji imaju platu od 300-400 evra ne treba ni da zive, da li im treba propisati koliko mesa smeju da pojedu, gde smeju da letuju (verovatno samo na selu kod rodjaka, ako ih imaju), verovatno ne smeju ni da se razbole.. Mogli bismo ovako do sutra.. Razmislite malo da revidirate svoje stavove i pogled na zivot. Ne sudite drugima, da Vama ne bi bilo sudjeno. Live and let live.

Autor Vlada 15 Maj 2014, 17:29

@Vlada
Ovo je moje ime i prezime. Komično izvodite zaključke iz sebisvojstvene logike i razvijate na stranu koju niko nije nigde pomenuo. Pokušajte sporije da pročitate možda i shvatite na šta sam ukazivao.

Autor Milan Nikolić 15 Maj 2014, 18:59

@Milan Nikolic

"Lično ne smatram pametnom kupovinu vozila sa platom od 300-400E (ni novog ni polovnog)."

Kako ovo shvatiti? Jedino komicno ovde su Vasa razmisljanja. Jako dobro razumem sta ste hteli da kazete. Sta predlazete ljudima koji imaju 300-400 evra platu, da voze bicikl? Svi imaju pravo da voze automobil, nije to privilegija bogatih, zato i postoje razlicite klase automobila, nivoi opreme (ako me razumete zbog mog komicnog nacina razmisljanja). I sa tim manjim platima kupujuci automobile ljudi pune budzet, trose gorivo, placaju osiguranja. Mozda biste se zacudili kada biste malo prosetali van naseg dvorista, prosirili vidike i videli da se ne voze nigde samo novi automobili.. Uostalom, taj "otpad" o kome pricate je do juce bio na drumovima EU, registrovan i vozen. I dalje se tamo voze takvi automobili.

"U poenti, ako nešto postaje standard za novoproizvedena vozila za uvoz polovnjaka to treba da postane standard za 5-6 god. od tada. Ne bi imali "groblje", bezbednost bi bila veća a ni uvoznici ne bi bili mnogo oštećeni." Mnogo brige za uvoznike.. Kaze se ne bismo, ali ajde sada.. A raspitajte se malo, ako ne znate, a siguran sam da znate, kakve sve automobile prodaju Vasi dragi uvoznici, ciji ste apologeta.. Havarisani, na brzinu popravljeni, sa manjkom bezbednosne opreme i manjim brojem vazdusnih jastuka nego to "groblje" iz EU. Imate nove automobile kod Vasih dragih uvoznika oko cijeg ekonomskog blagostanja mnogo brinete sa svega dva vazdusna jastuka.
Ako ikada udjemo u EU, onda vise nece biti nikakvih normi prilikom uvoza polovnjaka. Zapravo, promena u uredbi oko uvoza ovih automobila ce morati i ranije da se promeni. Zato je potrebna stroza kontrola uvezenih primeraka, a ne zabrana njihovog uvoza.
Pozdravite Milosa kada ga vidite.

Autor Vlada 15 Maj 2014, 19:24

@Vlada
Bravo, Vlajko! "Kupovina vozila nije obavezna". Naravno da nije, ali ima neko kome je automobil stvar potrebe a ne stvar luksuza. Da li, svaki put kad treba trudnu zenu da vozim na pregled, treba da zovem taksi ili iznajmljujem auto iz rent-a-car? Da je pustim da ide autobusom? A sta tek sa onim ljudima kojima je najbliza autobuska stanica 3-4 km od kuce, a imaju malu decu? Milane Nikolicu, 'ajde malo detaljnije sagledaj situaciju.

Autor Optimus Prime 15 Maj 2014, 20:18

@Vlada
Ajde prvo da rešimo vašu opsednutost sa Milošem Petrovićem. Ne poznajem ga, nemam kontakt sa istim i ne interesuje me šta radi.

Bili bi sretniji da mislim da neko ko ima platu od 400e da mesečno na vozilo 150e a sa 250 plaća račune, hranu, izdržava porodicu. I dalje neću nikome da predložim šta da radi sa svojim novcem, ja sam rekao samo koje je moje mišljenje a predloge dajete vi. Očigledno ne znate da postoje uvoznici novih vozila i "uvoznici" polovnih vozila. Uzgred, MP je predsednik udruženja ovih prvih i nema veze sa ovim drugima, čije rad i osobine "uvezenih" vozila vi izgleda dobro poznajete. Iz nekih ranijih postova ovde i na nekim drugim forumima, gde se uvek potpisujem svojim imenom i prezimenom, vidi se da sam zaposlen u ovoj grani privrede ali kod pravih zastupnika ne kod ovih za koje mi vi laskate da ih branim. I opet, postavite svoj zaključak i održite govor na osnovu istog (a pogrešnog). Zamena teza, možda negde prolazi, vama na čast. Ostajte mi zdravo

Autor Milan Nikolić 15 Maj 2014, 20:48

@Milan Nikolić

Ne bih rekao zamena teza, već Vi nepažljivo čitate ono što sam napisao. Ja kada sam rekao da Vaši uvoznici koje branite iz petnih žila uvoze havarisana vozila, vozila koja su vraćena u garantnom roku i sa osakaćenom bezbednosnom opremom (samo dva airbaga, npr.), mislio sam na legalne, zvanične uvoznike novih automobila (ili nazovi novih). Nemojte mi okretati reči i navoditi vodu na Vašu vodenicu, tj., Vaših poslodavaca koje zdušno branite. Nažalost, navikli smo da to rade ovi što prodaju polovnjake, što je zaista neetički, da ne kažem nešto vulgarnije. Ali ne znam kako bih nazvao praksu koji imaju Vaši uvoznici da prodaju iste takve automobile (pale sa voza u toku transporta, npr), a da to ne kažu kupcu. Pročitajte pažljivo šta sam napisao u prethodnom postu, nemojte biti zaslepljeni sopstvenom fanatičnošću u odbrani "legalnih uvoznika".
Ostajte Vi (sa velikim V, tako se piše, ako ne znate) meni zdravo, nastavite da zamenjujte teze pošto očigledno jedino tako umete da poslujete u autoindustriji.. I da, umalo da zaboravim, poštovani gdine Nikoliću, pozdravite nam gdina Miloša Petrovića sutra ujutro.. Nožda Vas i pohvali za tako fanatičnu odbranu njihovih interesa pod punim imenom i prezimenom.

@Optimus Prime
Automobil je nasušna potreba, i bogatih i siromašnih. I bogati i siromašni se rađaju, jedu, pa valjda moraju i da voze.

Autor Vlada 15 Maj 2014, 21:23

@Vlada
Nadam se da možete da dokažete da se to što pričate dogodilo. Koliko je meni poznato, svi uvoznici dopremaju svoja vozila šleperima pa ne znam gde ste videli te pale sa voza. Ukratko, molim dajte neki dokaz o uvozu tako havarisanog novog vozila ili još bolje, dajte taj isti dokaz nekoj novinarskoj ili tv ekipi. Čisto da ne bi ljudi pomislili da lažete i izmišljate.
@Optimus Prime
Detaljnije sagledana situacija (moje vidjenje, koje ne namećem nikome niti ona što su u suprotnosti sa njime osuđujem)..vozilo je alat, sredstvo, koje treba da pruži adekvatnu protivvrednost onome što ulažemo u isto u skladu sa svojim mogućnostima i potrebama.

Autor Milan Nikolić 15 Maj 2014, 21:47

"Direktor Verano motorsa Milan Vukasović je rekao da bi država mogla da pomogne uvoznicima time što bi odložila naplatu porez i raznih nakanada."
Ja bih gospodinu Vukasoviću savetovato da u medjuvremenu (umesto što gleda u državu ) vidi cene pežoa u okruženju i sagleda zašto je gotovo sve u Srbiji drastično nepovoljnije. Možda bi to pomoglo da se shvate neke stvari. Pa i zašto onda Pežo u RH za jedan mesec ( npr, 348 u aprilu ) proda znatno više nego Verano za jednu godinu

Autor moron 15 Maj 2014, 22:02

@Milan Nikolić
Šleper = vučni voz, to valjda znate kada ste već u tom poslu u kome jeste, nemojte se sada praviti nevešti. I kojim novinarima da dam, da li se Vi šalite sa mnom? Pa naši "novinari" kada dobiju automobil na test ne smeju ništa negativno da napišu o njemu, jer neće dobiti sledeći put od uvoznika vozilo za test, neće ići na promociju novog modela, recimo u Španiju, ili Banju Koviljaču.. Ili će dobiti auto sa praznim rezervoarom. Da ne banalizujem dalje, neće mi objaviti komentar. A što se tiče nadležnih institucija, to bolje da ne komentarišem. Da ne biste vređali moju inteligenciju i inteligenciju ljudi koji čitaju komentare na ovu vest (ukoliko neko želi uopšte da ih čita ), samo ću Vam postaviti pitanje kako i zašto se u poslednjih par godina kod nas razvila tehnika ispravljanja limarije bez farbanje (recimo masiranjem)? Da se to slučajno nije dogodilo kada je Zastava ušla u posao sa Puntom? Poslati su ljudi u Italiju da nauče taj posao da bi mogli da saniraju štete na novim automobilima bez oštećenja laka, da bi se isti ti ljudi osamostalili i počeli da rade za sebe. Meni je to dovoljan pokazatelj. Da li je neko negde čuo da se prodaje novo vozilo oštećeno u transportu? Iko? Gde završavaju takva vozila? Sigurno se ne šalju na reciklažu, već se prodaju regularno.
I zašto se kod nas prodaje novo vozilo sa dva (2) vazdušna jastuka, a na placu polovnjaka automobil iste klase, za recimo upola para sa šest (6)? Zašto se ne borite protiv toga, nego plasirate lične stavove o tome ko treba, a ko ne da vozi automobil.
Izuzetno je ružno viriti u tuđi novčanik, da ne kažem i nepristojno i nevaspitano. Lične stavove i trošenje tuđih para zadržite za sebe, mislim da je tako najbolje za sve.
Iako rizikujem da ličim na Čvarkov Đorđa, ipak, još jednom, "Pozdravite Miloša Petrovića".

Autor Vlada 15 Maj 2014, 22:27

@Vlada
Dakle nemate dokaze već sumnje i pretpostavke i na osnovu toga generalizujete i osuđujete sve. U priči sa vazdušnim jastucima pokazujete extremno neznanje o opremanju vozila (ali opet generalno bez konkretnog). Baratate poluinformacijama i teorijama zavere, poznajete odnose sa novinarima, majstorima na obuci u Italiji opednuti ste likom i delom MP. Pametnom dosta.

Autor Milan Nikolić 16 Maj 2014, 06:45

@Milan Nikolic

"U priči sa vazdušnim jastucima pokazujete extremno neznanje o opremanju vozila (ali opet generalno bez konkretnog)." Posto ste preuzeli ulogu na sebe vrhunskog poznavaoca i prosvetitelja, Vi sve znate, mozda bi bilo lepo i korisno da nas prosvetlite i kazete kako to moje neznanje ako se novo vozilo prodaje sa dva vazdusna jastuka.

Evo, recimo ovo vozilo.

http://hyundai.co.rs/upload/document/cenovnik_novi_i20.pdf
Paket opreme Comfort, samo vozacki i suvozacki vazdusni jastuk. Ni opciono nije moguce dobiti vise od dva vazdusna jastuka.

Ili Skoda Fabia, http://www.autocacak.co.rs/models/Fabia/Documents/Fabia.pdf,

jedan vazdusni jastuk, suvozacki tek od drugog paketa i tu je prica gotova. Polovno vozilo iz uvoza staro tri godine, recimo, ima i bocne airbagove i vazdusne zavese. Da li sam ja to izmislio? Ne. Da li je ovo poluinformacija, dezinformacija? Da li je moguce prodati u EU takvo vozilo, dragi poznavaoce? Da li je u Nemackoj moguce dobiti takvo vozilo?

http://www.skoda-auto.de/sitecollectiondocuments/pdf%20prospekte/fabia_pua_2014_05.pdf

Minimum su cetiri airbaga, i to samo za osnovni paket opreme. Svi ostali imaju zavesu u standardnoj opremi. I ko sada prodaje krseve, samo uvoznici polovnjaka ili i Vasi dragi generalni zastupnici, koje tako zdusno branite? Ko prodaje poluproizvode? Jedva cekam odgovor, bas me zanima i unapred se iskreno radujem prosvetljenju.

Ne baratam poluinformacijama, poznajem odnose uvoznika i novinara, ne plasiram teorije zavere. Otkud tehnika ispravljanja lima bez ostecenja i ko je doneo u Srbiju?
Imam za Vas jednostavno pitanje. Da li ste culi da je negde po nizoj ceni prodato vozilo osteceno u transportu? Dakle, jednostavno pitanje, jednostavan odgovor, da ili ne?

Autor Vlada 16 Maj 2014, 16:33

PE0,2,3 su šifre koje te interesuju za Škodu a što se tiče koreanca, pusti cenovnik sa net-a i pozovi telefonom pa saznaš. Ne mogu ja da pričam za svaki od 37-40 brendova na ovom tržištu ali evo potrudio sam se ....2min treba. Sklapanje vozila veliki posao i ozbilja stvar i to je nešto što se radi po 2-3 meseca unapred. Svako tržište (ne kao jedna država, nego grupa) dobija od svog produkt managera spisak dostupnih motorizacija sa nivoima osnovne i dodatne opreme. Na osnovu toga se porucuju vozila i formiraju modeli koji se prodaju na trzistu (zastupnik individualno odlučuje na svom tržištu šta je osnovna ponuda, šta je dostupno od dodatne ili šta će od dodatne navučivati stalno i to proglasiti standardom za isti model). Naravno, matična kuća može u svojim restilizacijama nešto dodati ili izbaciti kao standard ili dodatnu opciju. Ne možeš uzeti vozilo sa tuđeg lagera (recimo Španije) bez odobrenja, jer to povlači pitanje da li imaš adekvatne delove koje moraš da imaš kao zastupnik za vozila i kodove koji su predviđeni za tvoje tržište. Nije tamo negde ili ovde zaposlen Mile pa vadi ili dodaje airbag, radio, esp ... U nekim autokućama u kojima sam radio je dolazilo do oštećenja kod prevoza vozila, čak u jednoj i potpuna šteta. To plati osiguranje ili prevoznik vozila. Pa nisu to frižideri pa de se polupa 10-15 komada pa da se organizuje rasprodaja. I da, čuo, video prodaju par takvih vozila. Nego koje i sa kakvom namerom doneo tu "tehniku" i druge tehnike popravke vozila (nekoliko godina već sa nekim sokoćalom se uključuju u auto i nešto kuckaju) stvarno ne znam. Možda progres. Ozdravi ti meni.

Autor Milan Nikolić 17 Maj 2014, 10:18

@Milan Nikolic

"Svako tržište (ne kao jedna država, nego grupa) dobija od svog produkt managera spisak dostupnih motorizacija sa nivoima osnovne i dodatne opreme. Na osnovu toga se porucuju vozila i formiraju modeli koji se prodaju na trzistu (zastupnik individualno odlučuje na svom tržištu šta je osnovna ponuda, šta je dostupno od dodatne ili šta će od dodatne navučivati stalno i to proglasiti standardom za isti model). Naravno, matična kuća može u svojim restilizacijama nešto dodati ili izbaciti kao standard ili dodatnu opciju."

Prica je uopstena. Pitanje je kako Vasi uvoznici ovde prodaju vozila ispod svakog bezbednosnog standarda? Ne okrecite pricu, ne koristite floskule kao politicari. Svi mi ovde znamo sta je osnovna i dodatna oprema, hvala na prosvetljenju. Ne radi se o Miletu koji vadi airbag, nego o uvozniku (recimo M.N.) koji poruci auto bez airbaga. Da li su glave srpskih vozaca i njihovih putnika manje bitne nego glave nemackih drzavljana? Eto pitanja kojim bi mogao da se pozabavi i Vas mentor licno, M.P. Ostavite se sada kodova opreme i kodova tehnicko-zakonskih normi, pitanje svih pitanja je zasto uvoznici traze i uvoze automobile lisene osnovnih savremenih bezbednosnih elemenata.
Kako su Vama poznati slucajevi prodaje ostecenih vozila, tako su i meni poznati oni gde se osteceni automobili srede i prodaju kupcu bez obavestavanja.
Postovani gdine Nikolicu, kako se ne poznajemo, molio bih Vas da ostanemo na Vi, nisam dozvolio prelazak na "pertu", ukoliko me razumete. I ne razumem odakle sada uzimate sebi za pravo da delite i medicinske savete, verovatno ste i za to nadlezni i strucni, pravo cudo. Drzite se srafova, mada Vam ni to ne ide bas najbolje. Ostajte mi zbogom, siguran sam da cete se za neku godinu kada se trziste liberalizuje setiti ove diskusije, ukoliko i dalje budete imali posao.

Autor Vlada 17 Maj 2014, 16:33

@Milan Nikolic
Tehnicka ispravnost vozila, odnosno vozila su kao uzrok saobracajnih nezgoda na dnu liste uzroka saobracajnih nezgoda zajedno sa putevima. Najveci uzrok (procentualno) saobracajnih nezgoda jeste sam covek i greske koje on pravi. Tako da je bezbednost samo floskula kada je koriste dusebriznici zvani uvoznici.
Novi Zeland je drzava koja ima jednu od najboljih strategija na svetu o bezbednosti u saobracaju i oni konstantno rade na njoj i na njenoj primeni, tako da ona nikako nije dobar primer da se pokaze kako jedan Novi Zeland u proseku ima stara vozila pa je tamo bezbednost losa... tamo je bezbednost na veoma visokom stepenu. Cak mnoge zemlje uzimaju njihov primer kao i primer Svedske i Engleske koje su sam vrh po pitanju strategija i njihovih efekata.

Autor Orlo 17 Maj 2014, 21:05

Mislim da bi uvoznici mogli da poboljsaju prodaju tako sto bi prodavali vozila na 6 godina otplate i bez kamate a kupci da izdvoje za ucesce 30,00%... Ako vozilo kosta 15.000,00 EUR ucesce je 4.500,00 RSD a rata na 72 meseca po 145,00 EUR.

Autor N.G. 18 Maj 2014, 19:38