Koliko će vas koštati registracija automobila posle poskupljenja osiguranja!

Vozači automobila plaćaće skuplje obavezno osiguranje za 45 odsto od 1. jula, što je predlog Udruženja osiguravača Srbije (UOS)
Umesto 6.139 dinara, od sledećeg meseca, vlasnik "juga", plaćaće osiguranje veće za 2.762 dinara, odnosno 8.901 dinar. Međutim, ukupan trošak polise osiguranja i taksi i registracije za "juga", biće 10.836.
Primera radi, premija osiguranja za ”tojatu jaris” od 1.000 kubika, snage motora 49 kw, sada košta 8.154 dinara. Sa poskupljenjem od 45 procenata, odnosno za 3.669 dinara, vlasnik automobila treba da odreši kesu za 11.823 dinara. Na kraju balade, ukupan trošak sa registracijom je 13.933.
Međutim, proteklih dana spekulisalo se da će za pojedine kategorije poskupljenje obaveznog osiguranja ići i do 60 procenata! Navodno, to uvećanje mogu da očekuju vlasnici vozila između 33 i 44 kw, kao i vlasnici kola od 44 do 59 kw kojima sledi čak 62 odsto skuplja polisa.
Ukoliko zaista poskupljenje bude toliko, to bi praktično značilo da će vlasnik “juga” plaćati osiguranje 9.761 dinara, dok će ukupan trošak polise osiguranja taksi i registracije njemu biti 11.696 dinara.
Takođe, na primer, premija osiguranja za “tojatu jaris” sa poskupljenjem od oko 60 odsto biće veća za 4.892 dinara pa će od 1. jula koštati 13. 046 dinara. Ukupan trošak je 15.156 dinara za polisu osiguranja, taksu i registraciju.
Paradoks je da će u tom slučaju za bolje automobile, iznad 110 kw, povećanje biti manje nego za slabija kola. Ljubimci skupljih četvorotočkaša platiće veću cenu za 40 odsto. Na primer, vlasnici “audija” A8 4.2 FSI, snage 257 kw koji su do sada imali ukupan trošak polise, registracije i taksi od 234.580 dinara, od 1. jula će morati da plate 240.579 dinara, odnosno za oko 6.000 dinara više.
Ukoliko ovakav predlog prođe, vlasnici skupih automobila zapravo neće ni osetiti poskupljenje.
Izvor: Telegraf.rs / Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Besmisleno je naglasavati koliko ce kostati osiguranje skupih i snaznih automobila i to iz dva razloga.
Procenat takvih automobila je minoran i drugo, jedna registracija takvih automobila kosta vise od cene automobila iz klase spomenutog Yuga kakvih je najvise na drumovima.
Ako drzava zeli da poveca prihode onda to sigurno ne moze uciniti povecanjem dazbina na vozila ciji je broj zanemariv.
Tako nam i treba! Dzaba nam forumi, chatovi i raznorazni drustveni sajtovi, kad smo glup i neslozan narod! Vidi bagra da cutimo i gutamo, kao neke pi..ice, i naravno da ce da namecu novi harac. Bice toga jos vise, a vi, dragi moji vozaci, nastavite da cutite i gutate! Nemojte, slucajno, da se neko pobuni!
@Vojvoda, nije zanemarljiv
A da odmah objasnim zasto ovakve mere nece biti uvedene. Zato sto bi se politicari zamerili sami sebi, svojim sponzorima, partnerima itd.
1. Klizni PDV. Sto je nesto skuplje ,to je porez veci.
2. PDV na luksuzne proizvode. Ako je pomada 200 evra, imace porez veci nego bicikl od 200 evra.
3. Naplata zadrzavanja vozila u zemlji. Nema ML na strane table i slicnih gluposti. U zavisnosti od modela/tipa vozila i duzine zadrzavanja naplat po danu i to na vise nacina. Pri izlasku iz zemlje; na naplatnim rampama; pri zaustavljanju vozila od strane sluzbenog lica i naravno PUTEM INTERNETA. Moze se platiti odredjen period pri ulasku u zemlju, cime se ostvaruje popust.
Naravno, i ovde u zavisnosti od modela i, naravno, ostavruju se druge pogodnosti. Dakle, ako neko ulazi zafirom 2005. godiste plati tipa 3 evra za nedelju dana i ima pravo koriscenja parkinga u toj vrednosti i slicno.
Ako ulazi X5icom 2013. prvih dva dana po 3 evra, sledecih dva pet svaki sledeci dan 5 evra. I resen problem.
Toliko jednostavno. I naplacuje se od ne bogatih, nego osionih. Mozes ti biti bogat, ali ne moras voziti automobil od 100 hiljada evra. Pritom za svakog ko je zaista u prolazu ovo nije neki trosak, ali i porez za ove koji koriste neplacene strane registracije kao nacin besplatnog vozikanja.
Ne treba tu previse mudrovati. Sistem poreza u naplate dazbina vec postoji u zapadnoj Evropi. Treba ga samo prilagoditi, ali pre toga moramo se odluciti da li zelimo biti evropska drzava ili africka.
Ako je to ono prvo onda progresivni sistem oporezivanja automobila gde su drasticne i visestruke razlike medju klasama vozila, treba eliminisati i treba prihvatiti jedan od evropskih modela.