home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenose Novosti, prvi put otkako je udarila ekonomska kriza, lepe vesti stižu iz naših salona za prodaju novih automobila. U februaru je prodato 1.241 novo vozilo, što je za 121 više nego u januaru.

I u poređenju sa februarom 2014. godine zabeležen je simboličan rast prodaje od 34 vozila. Ovog februara prodat je 1.241 automobil, a lanjska u istom mesecu je bila 1.207. To je, ipak, daleko od prometa u vremenima pre krize. U februaru 2008. prodato je, na primer, 4.478 vozila. Ipak, uvoznici su i sada zadovoljni.

- Ovo je veoma pozitivan moment za sve nas - kaže dr Milan Vukasović, član UO Srpske asocijacije uvoznika novih automobila. - Ohrabrio nas je posle slabe prodaje vozila u januaru u kojem je, doduše, bilo i mnogo neradnih dana.

Vukasović smatra da je sada sasvim realno nadati se da prošlogodišnji rezultat prodaje od 19.688 vozila bude nadmašen.

- Mnogo očekujemo od predstojećeg Salona automobila u Beogradu. Mart i april, kada uobičajeno imamo najviše profaktura zbog sajma, trebalo bi da pokažu da će prodaja na godišnjem nivou dostići cifru između 22.000 i 24.000 vozila.

U Srbiji se vozila i dalje, u velikom broju, prodaju za gotovinu.

- Kao da smo u devedesetim. Razlog su i nepovoljni krediti, ili lizing - kaže Vukasović.- Tu ne mislim samo na visoke kamate, ima i beskamatnih kredita, već na složene procedure, kao i na prezaduženost građana. Naš cilj je da se stvori ambijent u kojem će narod lakše da kupuje vozila.

Prema njegovim rečima, uvoznici očekuju da najzad i država shvati da je automobil investiciono dobro i da omogući građanima da mnogo lakše nego dosad obnavljaju svoj stari vozni park. Srpska asocijacija uvoznika novih automobila veruje da će u seriji sastanaka koji predstoje sa nadležnim državnim institucijama uspeti da ubede sagovornike da stvore povoljniju poslovnu klimu.

I dalje je "u igri" uvođenje sistema prodaje "staro za novo" gde bi kupac plaćao PDV samo na razliku između novog i starog automobila. Uvoznici se zalažu i za povećanje norme za uvoz polovnjaka sa "evro 3" na "evro 4" standard, što bi uvelo više reda na tržištu i sprečilo da Srbija postane najveći "otpad Evrope".

POREZ

- Mnogo bi nam značilo i kada bismo PDV na uvezena vozila plaćali prilikom prodaje, a ne odmah čim pređu granicu - kaže dr Milan Vukasović.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Grand Motors



čitanja : 771



Komentari