Povećana prodaja novih vozila u Srbiji

Kako prenose Novosti, prvi put otkako je udarila ekonomska kriza, lepe vesti stižu iz naših salona za prodaju novih automobila. U februaru je prodato 1.241 novo vozilo, što je za 121 više nego u januaru.
I u poređenju sa februarom 2014. godine zabeležen je simboličan rast prodaje od 34 vozila. Ovog februara prodat je 1.241 automobil, a lanjska u istom mesecu je bila 1.207. To je, ipak, daleko od prometa u vremenima pre krize. U februaru 2008. prodato je, na primer, 4.478 vozila. Ipak, uvoznici su i sada zadovoljni.
- Ovo je veoma pozitivan moment za sve nas - kaže dr Milan Vukasović, član UO Srpske asocijacije uvoznika novih automobila. - Ohrabrio nas je posle slabe prodaje vozila u januaru u kojem je, doduše, bilo i mnogo neradnih dana.
Vukasović smatra da je sada sasvim realno nadati se da prošlogodišnji rezultat prodaje od 19.688 vozila bude nadmašen.
- Mnogo očekujemo od predstojećeg Salona automobila u Beogradu. Mart i april, kada uobičajeno imamo najviše profaktura zbog sajma, trebalo bi da pokažu da će prodaja na godišnjem nivou dostići cifru između 22.000 i 24.000 vozila.
U Srbiji se vozila i dalje, u velikom broju, prodaju za gotovinu.
- Kao da smo u devedesetim. Razlog su i nepovoljni krediti, ili lizing - kaže Vukasović.- Tu ne mislim samo na visoke kamate, ima i beskamatnih kredita, već na složene procedure, kao i na prezaduženost građana. Naš cilj je da se stvori ambijent u kojem će narod lakše da kupuje vozila.
Prema njegovim rečima, uvoznici očekuju da najzad i država shvati da je automobil investiciono dobro i da omogući građanima da mnogo lakše nego dosad obnavljaju svoj stari vozni park. Srpska asocijacija uvoznika novih automobila veruje da će u seriji sastanaka koji predstoje sa nadležnim državnim institucijama uspeti da ubede sagovornike da stvore povoljniju poslovnu klimu.
I dalje je "u igri" uvođenje sistema prodaje "staro za novo" gde bi kupac plaćao PDV samo na razliku između novog i starog automobila. Uvoznici se zalažu i za povećanje norme za uvoz polovnjaka sa "evro 3" na "evro 4" standard, što bi uvelo više reda na tržištu i sprečilo da Srbija postane najveći "otpad Evrope".
POREZ
- Mnogo bi nam značilo i kada bismo PDV na uvezena vozila plaćali prilikom prodaje, a ne odmah čim pređu granicu - kaže dr Milan Vukasović.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Grand Motors