U martu u Srbiji prodato 1.986 novih vozila

Upravo pristigli izveštaji Udruženja uvoznika o kretanju prodaje novih automobila u Srbiji tokom marta potvrđuju činjenicu da i pored sajamske euforije tržište suštinski nije mrdnulo daleko od svoje prosečne mesečne brojke.
Prema ovim pokazateljima, tokom marta ove godine prodato je ukupno 1.986 novih vozila, što predstavlja gotovo indentičan rezultat u odnosu na isti mesec prošle godine.
Kako primećujemo kroz analizu rezultata, ove brojke obuhvataju i donaciju Vlade Japana bar kada su u pitanju Lexus i Toyota, dok je nejasan prodajni rezultat Mazde. Ukupno 117 doniranih automobila ove marke nije registrovano u izveštaju Udruženja budući da je rezultat Mazde na brojci od 38 prodatih vozila u prethodnom mesecu.
Od brendova najuspešnija je opet Škoda sa 379 prodatih vozila u martu a prate je Fiat sa 255 i Volkswagen sa 233 prodatih jedinica. VW je istovremeno zabeležio i najveći procentualni rast prodaje u odnosu na prosek iz prva dva meseca ove godine.
Ipak, uprkos pozitivnim brojkama, u poređenju sa prethodnim godinama stanje je zabrinjavajuće budući da se u martu 2011. godine prodalo 3.354 vozila, a u istom mesecu 2010. gotovo 5.000 vozila, čime je potpuno jasno da tržiše novih automobila u Srbiji neće tako lako i jednostavno izaći iz recesije.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
Mene interesuje koliko je uvezeno polovnih automobila taj isti mjesec, moj utisak je da nas narod vise voli polovan 10 do 15 hiljada evra BMW ili Benz ili nesto slicno nego recimo nov 500L sa fabrickom garancijom i mirisom novog automobila. takodje ne razumijem kako je skoda prodala vise automobila od fiata, bas svaka nacija podrzava svoje proizvode a kod vas bas obratno.
@ BIH_USA
A gde si ti to video da je FIAT srpska marka automobila !?
Zastava je bila jedina prava srpska marka automobila.
Pa, naravno da se u Srbiji prodaju vise Skoda, jer sve Skode su mnogo kvalitetnije od vecine svetskih brendova, pa i od FIAT-a.
Stanovnici Srbije vole klasican dizajn, kvalitet i upotrebljivost,uz umerenu cenu, pa zato biraju Skodu.
A kada vec uporedjujemo FIAT i Skodu, da vidimo kakva je ponuda obeju marki, i ko je u poslednjih par godina podmladio skoro celu svoju gamu, a ko pravi reinkarnacije, i pre 5 godina zastarele modele?
Eh, da je VW onomad kupio Zastavu, pa da je napravio od nje konkurenta Daciji. To bi bio uspeh. Ovako. :(
Par cinjenica. Zastava je bila jugoslovenska marka automobila u pravom smislu, jer su delovi stizali iz svih republika. A prezivljavala je zahvaljujuci kupcima iz Slovenije i Hrvatske koji su kupovali preko 60% proizvodnje. Kao brend je propala nakon debakla u SAD, i nakon raspada YU kada je izgubila domace trziste. Sve otada je bilo prezivljavanje. Bilo ko da je kupio sigurno nebi zadrzao staro ime Zastava. Prvi Talijani zadrzali to ime da je oznaka za kvalitet. Bas bi neko uzeo automobil Zastava 500L, kad je ista bila predmet sprdacine.. I kod tog auta u pocetku nigde nije pisalo da je iz Srbije.
Brojke prodatih novih automobila su toliko smešne da ih ne treba više ni postavljati pošto narod kupuje polovne automobile prosečnog cenovnog ranga od 4000 evra, a upravo toliko je koštao nov Yugo. Da neko nije ukinuo proizvodnju Yuga danas bi brojke prodatih novih automobila bile nesumnjivo veće. Ovako, prodaćemo po koji 500L i ćao.