home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako sada stoje stvari, Vlada Srbije priprema uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard "Evro 6", odnosno "Evro 4 "za polovna vozila i to od septembra ove godine.

Ukoliko pogledamo kataloge, dolazimo do zaključka da će od jeseni biti moguće u Srbiju uvesti samo vozila mlađa od deset godina.

Sve ove odluke odnose se samo na uvoz automobila. Svi oni koji već u Srbiji voze starije automobile moći će to da čine i na dalje, uz redovan tehnički pregled ispravnosti vozila.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs

Vlada razmišlja da ispravi nepravdu po kojoj se registracija vozila plaća u odnosu na zapreminu, a ne na snagu motora

S druge strane, u Vladi razmišljaju i da konačno isprave nepravdu po kojoj se registracija vozila plaća u odnosu na zapreminu, a ne na snagu motora.

- Sve veći broj svetskih proizvođača automobila razvijaju motore s malom kubikažom, a velikom snagom, pa se dešava da onaj ko vozi nov automobil plaća manje registraciju automobila nego vlasnik četvorotočkaša starog deset godina - objašnjava izvor “Blica” iz Nemanjine.

Milan Vukasović, koordinator Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, kaže da je na ovu nepravdu, po kojoj vlasnik starijeg vozila može da dođe u situaciju da ga registracija košta više nego vozilo, Asocijacija više puta upozoravala.

Izvor: Blic.rs



čitanja : 1570



Komentari

Dazbine drzavi treba da se placaju prema opstoj situacji u drzavi i plateznoj moci stanovnistva, a ne prema snazi i zapremini.
Jeste paradoksalno da su dazbine racunate prema zapremini za stari automobil vece od same vrednosti automobila, ali u cemu ce onda biti razlika ako se dazbine budu obracunavale na osnovu snage?

Zar su stariji automobili sa vecom zapreminom bez konja, ili su mozda konji jeftiniji od kubnih santimetara?

Autor vojvoda 20 Apr 2015, 01:16

Treba da se plaća spram vrednosti vozila.

Autor MB 20 Apr 2015, 09:15

Najpostenije bi bilo da se porez obracunava spram vrednosti vozila, pa makar i prema AMS ovom katalogu. Nije fer da se isti porez placa za Polo 1,4 TSI i za Passat 1,4 TSI.

Autor Optimus Prime 20 Apr 2015, 09:53

O.P.
Tako će i biti, kao i za prenos otprilike.
Iako AMS-ov katalog ima jače cene od Nemačkog "Schwake" ali šta da se radi...

Autor MB 20 Apr 2015, 09:59

Ja bih koristio matrice slične onima za obračun RUC-a u građevinarstvu. Npr, da na obračun naknade sa 50 posto utiče kataloška vrednost vozila, a sa 50 posto snaga, ali i da se sve koriguje "ekološkim koeficijent", npr za Euro 6 koeficijent 1, za Euro 5 da je 1,2, za Euro 4 npr 1,4 i tako redom do najviše 2 ili slično.

Autor moron 20 Apr 2015, 11:17

Biće ovo još jedan udar po sirotinji...

Autor mange 20 Apr 2015, 11:31

Pa da, a njihova kataloska vrednost je daleko veca od zvanicne kupovne moci gradjana. Napucano. Dranje :)

Vas auto vredi 12 000e. Ali vi za njega ako dobijete 7 000, sutirajte se u pozadinu od srece :) ali vredi 12, nije mala stvar.

Autor NemanjaBB 20 Apr 2015, 12:03

Na osnovu vrednosti automobila se ne moze nista uraditi jer 30% autombila na drumovima Srbije ne vrede nista pa bi po tom osnovu za njihove vlasnike dazbine iznosile nista.

Jedini realan parametar za velicinu globe od strane drzave moze biti socijalna karta stanovnistva.

Autor vojvoda 20 Apr 2015, 13:00

"socijalna karta stanovnistva" je "žvaka kategorija", plono tle za malverzacije. Imaš ti dosta "nezaposlenih ljudi" i formalnih "beskućnika" koji voze veoma "besne mašine".

Može veom lepa formula da se osmisli za oporezivanje, sa uticajem "svega po malo" u formuli poreza, malo "tržišna vrednost", malo "eko norma", malo "emisija" i "MALO VIŠE" snaga vozila ( npr, za 100 ks staviš koeficijent "1", a sve preko toga da koeficijent raste sa kvadratom rasta snage ( pa npr. za 50% veću snagu ( 150 ks ) da je koeficijent 2,25 ), a ispod 100 ks da bude samo srazmerno manje ( pa za 75 ks da bude koeficijent 0,75 ).
Tako uradiš i za "eko norme" ( ali samo srazmerno, bez "kvadrata" ) i "emisije" ( npr, vozilo sa emisijom 85 grama CO2 koeficijent 0,85, a sa 200 grama koeficijent 2 ).

Tako ne bi stradali ljudi koji voze stara i manje "besna kola".
Ali, ko hoće da vozi nešto od 200 "konja" i sa 200 grama CO2, neka vozi, ali neka i plati jedno 8 puta više od čoveka koji u istoj eko normi i vrednosti vozila vozi vozilo sa 100 ks i 100 gr CO2.

Autor moron 20 Apr 2015, 13:45