U julu u Srbiji prodata samo 1.772 automobila

Kako pišu "Novosti", julska prodaja novih automobila u Srbiji je pokazala da se krizi na našem tržištu vozila ne nazire kraj. Prema izveštaju Srpske asocijacije uvoznika, nove automobile i delove za nove automobile u Srbiji, u sedmom mesecu ove godine, pazarila su 1.772 kupca!
To je manje za 379 vozila od junske prodaje, pa čak i slabije od prošlogodišnjeg, do tada "najcrnjeg", jula u poslednjih desetak godina kada je prodato 1.789 automobila.
Kolika je razmera prodajnog kolapsa, pokazuje i podatak da je 2008. godine, koja se računa kao poslednja pre početka propasti tržišta vozila u našoj zemlji (tada je izbila i globalna kriza), u julu, prodato 5.405 automobila!
- Pad je zaista ogroman, kriza traje, ali kada se zna da je oko 10 do 15 odsto vozila od svh prodatih takozvani reeksport, onda je jasno da smo dotakli dno - kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novioh automobila dr Milan Vukasović.
Srpska asocijacija uvoznika je do sada više puta ukazivala nadležnima na sve muke koje su ih pritisle. Nudili su i rešenja koja idu od omogućavanja kupovine vozila po sistemu "staro za novo", gde bi se plaćao porez samo na razliku između cena dva vozila, do drugačijeg načina oporezovanja i osiguranja vozila kako bi se na primer izbeglo oporezivanje "luksuznih" vozila starih 20 i više godina, ili bar smanjili drastično nameti za vozila preko 2.000 kubika.
Opada i uvoz polovnjaka
Iako nema preciznih podataka o prodaji polovnih automobila, poznavaoci ovog tržišta smatraju da se i ovde oseća pad.
- Ranijih godina smo prodavali po 100.000 do 120.000 polovnih vozila. Procena je da će ove godine u Srbiju biti uvezeno oko 80.000 polovnjaka - kaže Dragan Škrnjić, vlasnik "Eko-auto kluba".
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
ови из "Српске асоцијације увозника нових аутомобила" (какво име, дере ...) изгледа пију ораховачу из Мрчајевци http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/585326/DRAMA-U-MRCAJEVCIMA-Otrovao-se--melemom-za-reumu-i--preminuo ... они изгледа халуцинирају кад је у питању стандард просечног српског грађанина
Lepo ja kazem da se Fiat zeznuo sto je dosao u Srbiju. Ovde se isplati samo raditi neke delove za izvoz zbog jeftine radne snage, inace praviti veliku fabriku je cist promasaj.
B.M.
Koliko ja znam, FIAT nije pravio fabriku, nego Srbija.
Ako Fiatu ne odgovara, naći će se kome odgovara.... Samo da istekne "crni zatamljni ugovor"....
Što se tiče male prodaje novih vozila, pored krize, krivac je uvoz polovnjaka. U Srbiji vlada mišljenje da je bolje kupiti polovnjaka nego novo. To je zato što se malo prelazi.
Prodaju polovnjaka treba dobro oporezovati, uvesti taksu od 1000€ za najslabije kubikaže pa do 5000€ za aute preko 3000cm3, . Zabraniti uvoz krševa ispod EURO 4, pa možda i 5.
I onda eto skoka prodaj novih auta za više puta.
13:51
Zato ga treba oterati, da ne guli vise srpski budzet.
Kao i ove zatucane komuniste 14:07.
P.S. I ovo sto kaze Stole.
Sta ocekuju.
Jos destimulisu sve preko 2,0.
Pa kad u Italiji ne registruju kola ( oko 40 000 automobila ako se dobro secam, bilo na blogu ), sta ocekivati od Srbije.
Za Srbiju bi najbolje bilo da svakom imigrantu da sendvic i vodu i to naplati 10 eura jer ovo je tek pocetak...
Mogli bi im i isluzene polovnjake ponuditi, makar do Madjarske.
I eto ekonomskog preporoda, pa bi i prodaja automobila skocila...
@ Ex YU
Zašto taj FIAT ako ima tako dobro uvjete u Srbiji ima noviju tvornicu u Brazilu kapaciteta 250 tisuća i prostora za širenje na 400 tisuća. Pa jesu oni ludi što tamo rade Renegade, što će raditi novi Jeep Compass i to ne samo za Brazil nego i za SAD i Europu. Kako to pored besplatne Srbije? Nešto mi ne štima u tim tvojim nagađanjima.
U Srbiji nije problem novac vec uslovi koje banke postavljaju. ni u mnogo sredjenijim sistemima nisu ovako rigorozni uslovi za dobijanje kredita ili odobrenje lizinga. ako zelis da nemas rizika ni 1% onda prodas 1700 vozila mesecno. Kao krediti bez ucesca i razne gluposti a sve opet izadje jako skupo. Ja sam uradio jedan test na sajmu automobila, poneo 2000e sa sobom da kao kupim auto, niko zivi nije hteo da mi proda tog dana kao sto pricaju, iako sam zaposljen za stalno i imam sve uslove, prosto je smesno kako mi neznamo da trgujemo a znamo mnogo da kukamo, kukaj kad propadne posao a ne kad ga nisi ni ugovorio.
Npr sad pada kisa, udjem i sednem u renegade, provucem karticu skinu mi npr mesecnu ratu i jos toliko za obradu papira, nekih npr 400e i odem kuci i svakog meseca mi skidaju po 200e, a ako ne platim 2 rate dodju po vozilo i odvezu sasvim legalno. ali to nasi ne smeju da urade nego se kriju iza institucija pa najebavaju ovako kako najebavaju.
Неки дан ми био ортак, ради у Италији. Купио Пасата прошле године за око 7000 а сад то год и у тој опреми на Скоуту.Ит 10000.
Прича да масовно жабци прелазе на половњаке...
Од кад смо ми себе провалили фору!! ;)
@Rade 25 Avg 2015, 15:13
па супер, да ти скину рату од 200 јура месечно? Јеси ли ти свестан да највећи део запослених овој земљи има нето плату око тих 200 јура месечно ... а од 200 јура месечно не можеш ни режије да намириш поштено, а да ти остане за прехрану. Тачније, у овој земљи четворочлана породица са тотал 1000 јура нето је средња класа респективно, а са тим сомом могу само да плате режије и да једу (код куће), од чега да одвале двеста јура за рату?
А друго, и ови стручњаци из дичне асоцијације су прича за себе, тако да ја на пример, купујем нов ауто у иностранству, па га сам увозим овде и приметно боље прођем (три пута већ).
N.N.
Problem je u Fiatovom modelu 500L koji neće niko sem Italijana. Sve drugo je zanemarljivo....
Da su u Zastavi nastavili proizvodnju punta za 5000€, po licenci kuju je Srbija platila Fiatu, bio bi rezultat. Kupovao bi ceo Balkan i šire, do Rusije itd,...
Ali ne! Cilj Fiat aje i bio da uništi tu licencu... Prave proivod koji nema tržište!
@Ex Yu
nisi u pravu, 500L je i dalje najprodavaniji u svom segmentu:
http://left-lane.com/european-sales-2015-first-half-small-mpv-segment/
Prastari Punto se ne bi puno prodavao ni po toj ceni jer narod jednostavno nema para a stanovnici treceg sveta dolaze u Srbiju!
carobnjak
Onda nek ugase taj segment. Više od pola 500L ide u Italiju.
Ovaj segment može da bude dopunska program na platformi... Ovako, Fiat služi da sisa srpski budžet....
A za Punto izvini.... To bi bila jedina prava konkurencija Dacijama. Moglo je da se kren sa Grande puntom -Generatin il isl edicije...
Uglavnom, Fiat nema poštene namere sa Srbijom.
@Ex Yu
pre par godina si isto ovo pricao i za Punto! :)))
Sto se tice Fiatovih namera sve se svodi na profit kao i za bilo koju privrednu jedinicu, a sve sto je uradio u Srbiji aminovala je Vlada Srbije!
carobnjak
Sve se slažem.
A šta sam ja to pričao o puntu, sem da je u klasi sa Dacijama (ondašnjim)?? A ti ga veličao kao da je Golf?
P.S.
ovo za proizvodnju Grande Punta je odlicna ideja, to sam i ja prizeljkivao ali corak!
Bezvezno je proizvoditi samo jedan model...
Ex YU
pa pricao si sve najgore...
Nisam ga velicao, mozes u arhivi naci sve sta sam govorio...
Ne, nisi se slagao sa konstatacijom da je Punto i Z10 (onda bila aktuelna), u klasi sa Dacijama, Loganom i Sanderom prve generacije.
A sad i sam vidiš da je to potpuna istina.... A ti ga poredi sa Reno i Pežo...
Ex YU
ne, ja to nisam zastupao, pa to je auto nastao 1999-e!!!
Rekao sam da za te pare nije bilo boljeg, kao i da to uopste nije los auto za obicnog vozaca i puteve, servisiranje i cene u Srbiji, sto i danas mislim!
I da je Grande Punto predstavnik B segmenta tadasnjeg vremena a ne Classic!
@ Ex YU
Dacie su mahom još na Cliu II, auto koje je iz 1998. Tako da smatram da je deplasirano govoriti da se može danas ponovno proizvoditi Grande Punta po jeftinijoj cijeni. Ionako danas većina konkurenata, a to su 208, Polo, Fiesta, Corsa, koristi platformu iz doba Grande Punta. Clio nisam spomenuo jer je on jedino u međuvremenu doživio značajnije tehničke modifikacije.
U vezi tvornice i novih modela. Osposobljeni ste za SUSW, ne znam jel instalirani kapacitet 150 ili 18 tisuća sa mogućnošću proširenja na 250 tisuća.
Znači 'prošo voz' za Aegeu, Renegade/500X, Compass. Za sve to je netko, a to su Talijani, Brazilci i Turci, dao bolju ponudu nego vi Srbi.
No kako ja imam neke insajderske mogu vam reći da ste u pol poziciji za FIAT 500B/600. Moguće da je ugovor već potpisan jer ovi vaš 'novokomponavani' radikali su izuzetno zadovoljni sa FIAT-om.
Činjenica je da se dogodine u SATA-i aktualna generacije Punta prestaje proizvoditi. Onu drugu liniju dole su 500X/Renegade skroz zauzeli kapacitetom, a ovu od Punta onu preuzimaju kada isti stane sa proizvodnjom.
Turci su zadovoljni sa Aegeom.
Brazil će isto biti preko glave u poslu sa Renegadeom za svoje tržište, sa Toro pick-upom i sa Compasson za dobar dio svijeta.
Znači ostaje samo jedna već osposobljenja tvornica za SUSW sa dostatnim kapacitetom, a to ste vi u Kragujevcu.
N.N.
Ako je tako, onda odlično. Ovde imamo jednog stručnjaka iz PR FAS, ali on nije čuo za to.....
Elem, mi smo dio sada imali samo gubitke po godini sa Fiatom + ogromno ulaganje, koje se neće isplatiti za još 3 veka.
carobnjak
I onda si ti pominjao, ko je kad nastao. No poredio si ih redovno, i to Punto, kao klasa iznad Dacije.
I Dacija nije na platformi Clia 2. To su bile priče. Ta platforma dobacuje još od R19, a šta oni pišu nije bitno. Naravno sa velikim modifikacijama, posebno zadnjeg vešanja. Zato je i mogala da ide sa tako niskom cenom.
Ex YU
Koga sam poredio?
Classic i jeste bio na nivou Sandera 1, cak i po ceni!
U cemu je problem?!?
carobnjak
Pa eto vidiš da se sad slažemo. To i ja pričam. Samo onda si mislio da je Punatašin na nivou Klija a ne na nivou Dacije.
To pročam svo vreme. Nebito ko je i kada nastao.
A sećaš se Lazarevčanina koji je tvrdio kako Punto ima nekakve "plemenite" materijale. Gledao ga on kod komšije i po trtoarima :)))
A da renola zavrne plastiku, ona samo puca :)
Koji to beše cirkus majstor :)
Ex Yu
ne, podvlacim da NIKADA tako nesto nisam rekao!
Dokazi suprotno!
Ocigledno si sve pobrkao s obzirom da ja gotivim i Daciu...
Kritikovati Fiat koji je spasao nasu autoindustriju nije na mestu, jer sve ostale fabrike autobusa, kamiona i traktora su zatvorene. Niko nije hteo da ih kupi, iako su davani i bolji uslovi nego Fiatu. To samo potvrdjuje da se nismo zeznuli mi nego Fiat.
B.M.
A što se zeznuo Fiat u Srbiji?
Šta su oni to ovde napravili što se ne može odneti? Osim vrtića i menze?
Šta su napravili, ili platitli???
Uopšte ugovor da ne pominjem.
A koliko se zna, Zastava je radila i pre Fiata, i te kako.
Pravli su 20 000 automobila godišne, sad prave 90 000 sa 3 puta manje radnika. Uz ulaganje Srbije od blizu milijarde evra.
@EX YU. Onaj ko radi u PR FCS, nece nikada reci koji ce se model proizvoditi dok ne izidje zvanicno saopstenje. Osim toga Fiat cesto menja planove, ni 500L nije trebao da se radi kod nas, vec manji model. Ocekivanja su novi Punto il dzip.
@Ex YU, kako se nije zeznuo kad niko drugi nije ulozio u nasu autoindustriju? Sve sto su dobili kod nas dobili bi bilo gde u svetu, i vise, ali bi bar imali prodaju. Ne mislis valjda da mi znamo da napravimo fabriku, organizujemo proizvodnju i obucimo radnike za fiatove modele? A sto se tice Zastave, ona je propala jos pre nego sto je dosao Fiat, a u njeno odrzavanje u je kostalo drzavu nekoliko stotina miliona evra. Verovatno si klinac cim se ne secas da je trazeno da se odmah proda ili zatvori, jer je veliki novac odlazio na njene gubitke i odrzavanje u zivotu.
17:38
Zasto bi imali bolju prodaju da se pravi negde drugde ?
Glupost.
Elem, hoces da kazes da ti bolje znas od Fiata a oni jadni glupi, nemaju tebe pa se zeznuli.
Dosli su jer jedino u Srbiji mogu da deru budzet, zatamnjuju ugovor, uz prethodno kićenje Dinkića.
Jos im ostane za botove poput tebe da zamazuju raji oci.
Ko jos pravi fabriku automobila u drzavi gde se mesecno ne moze prodati ni par hiljada svih modela? Na pr. u Madarskoj je prosle godine prodato preko 176.000 novih vozila. Turske, Poljska, Rumunija,.. mogli su da biraju. Kada na to dodamo i losu infrakstrukturu jasno je da su se zeznuli.