Carina na polovnjake – ponovo!?

Preuzeto sa: Polovniautomobili.com
Javilo nam se više vozača koji su planirali da uvezu auto neke od nemačkih marki, da bi ostali zbunjeni kada su saznali kako će morati da plate carinu od 12,5%, iako je carina na vozila proizvedena u Evropskoj uniji odavno ukinuta.
U čemu je problem? Proizvođači nemačkih automobila odlučili su da prestanu da izdaju potvrde neophodne za overu EUR1 obrasca kojim se na našoj Carini dokazuje da je vozilo proizvedeno u Evropskoj uniji i da je oslobođeno carine – tako su nam objasnili vozači koji su se susreli sa ovim problemom.
Ovaj potez je prvi povukao BMW (od 1. januara 2016.), da bi mu se od 1. februara pridružili i svi ostali nemački proizvođači (bez obzira na zemlju u kojoj je auto proizveden i iz koje se uvozi).
Nezvanično saznajemo da bi i francuski proizvođači mogli da učine isto.
Više špeditera koji se bave sređivanjem dokumentacije za uvoz polovnjaka nam je potvrdilo postojanje ovog problema, ali kažu da se ipak uvoze neka vozila sa EUR1 obrascem. Naime, postoje lizing kuće koje imaju godišnje ugovore sa proizvođačima automobila da u njihovo ime mogu da izdaju ove potvrde, ali neće moći još dugo to da rade.
Da li to znači da se za sve nemačke automobile plaća carina?
Ako ste fizičko lice, zavisi od koga kupujete. Ako kupujete auto:
- na auto-placu - prodavac može da vam na fakturi da izjavu da je auto proizveden u EU, pa ne morate da platite carinu, ali samo za vozila vrednosti do 6.000 evra po AMSS katalogu! (ograđujemo se – možda neki zbog novonastale situacije neće želeti to da urade, pa dobro proverite pre kupovine)
- od zvaničnog i ovlašćenog dilera za određene marke automobila - on može da vam, bez obzira na vrednost automobila, obezbedi neophodnu dokumentaciju (izjavu, autorizaciju, EUR1) kojom potvrđuje da je auto proizveden u EU, što znači da ne morate da plaćate carinu
- od privatnog lica – bez potvrde proizvođača ne možete da overite EUR1, što znači da morate da platite carinu
Koji je razlog za ovakav potez nemačkih proizvođača?
Kupac koji je želeo da ostane anoniman, rekao nam je da je od prodavca na auto placu u Nemačkoj dobio objašnjenje od proizvođača da smo mi „suviše malo i beznačajno tržište“ da bi se bavili „dodatnom papirologijom“.
Autor: Dragan Romčević
Ne razumem zašto se ne bi plaćala carina na polovne automobile? Logično da bude veća od nego na nova vozila.
Pit
po novom se placa jer vise u inostranstvu ne daju obrazac EUR 1 koji oslobadja od carine!
Ti ne kupujes SAT plus? :)
čarobnjak
Ne čitaš tekst.
U Srbiju se uveze mnogo više polovnjaka, nego što se proda novih automobila, neuporedivo više.
Čini mi se da cifra bi oko 120 ili 140 hiljada godišnje.
Na svima njima država uzima 20% porez.
Neće oni da ostanu bez toga.
Možda trenutno ima problema ponegde, kao sa agencijom, ali rešiće se isto tako.
Zar misliš da će stranci a i Srbija da dopusti da sav krš iz EU ne završi ovde ? :)))
Pit
ti ne razumes, ako imas DOKAZ da je iz EU onda nema carine.
A oni ga vise ne izdaju (EUR 1)!
Pit
zasto je po tebi objavljena ova vest?!?
Ti pricas o situaciji koja je bila do 1.febrara, a ovu novu uopste nisi skontao...
Najebaće ovi skuplji (preko 6000) na ove jeftinije je dovoljna izjava na fakturi , ne moraju vaditi EUR1
Carobnjak je u pravu,P1 procitaj lepo text.
Poceli su da carine vozila koja su proizvedena u eu. Prodavac im ne daje vise eur1. Nasa drzava je banan, zbog jednog papira oni naplacuju carinu iako znaju da su vozila proizvedena u eu.
Znam par njih koji su plaili carinu i na kamione.
Djordje i to je pitanje da li ce proci svuda kod nas. Vidis sta pise u zagradi.
Pa ne bi trebalo biti problema , jer ni dosad za ove jeftinije nisi morao vaditi EUR1 , znači bila je dovoljna izjava na fakturi.
Poptuno realno, s obzirom da su u EU sistemu(sad bile clanice ili ne, nebitno je) sve Evropske zemlje sem: Srbije, Moldavije, Belorusije, Ukrajine, Albanije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije.
Cisto da se zna kom drustvu pripada Srbija.
Ma da batale to sve sa eur1 papirima najbolje bi bilo. Mogu valjda na carini da utvrde u kojoj je fabrici proizveden auto ili oni bar u ams-u kad vec uzimaju 100e za nista. Komplikacija zivota nista vise.
Znam, ja sam se cimao po nemackoj da izvadim eur1, da ne bi bilo 12,5% po sistemu ft1p. Iako je to glupost za nas, zemlje treceg sveta. Voleo bih da docekam da se to ukine, da se ne maltretiraju ljudi. Zna li neko kakve su dazbine ako se auto kupuje unutar evropskle unije, Madjar na primer ode da kupi auto u Nemackoj?
Ne, plaćen je već u Uniji.
Tamo se porez plaća samo jednom, za razliku od Srbije.
Jednom mora da se plati.
Evo ti detaljnije malo :
https://www.zaba.hr/home/wps/wcm/connect/zaba_hr/zabapublic/zaba_eu/zivjeti_u_eu
Individualno , od zemlje do zemlje npr. u Njemačkoj nema nameta , platiš tehnički i dokumente i to je to dok npr u Austriji, Danskoj ili Hrvatskoj imaš davanja veća nego kod nas posebno je Danska što se tiče davanja ekstremna...
ilija
Mi imamo sporazum po kojem se ne placa carina na vozila proizvedena u EU.
Tamo imas povracaj poreza, ovde ga platis, dodjes na isto.
Bruto cene u EU.