home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Model „Tojote“ „hajlaks”, koji je svetu prvi put predstavljen 1968. godine, za skoro 50 godina postojanja ima dominantno mesto na globalnom tržištu pikapova

Do danas, najpopularniji svetski pikap zabeležio je 18 miliona prodatih primeraka. U Evropi, u 2015. godini prodato je oko 34.000 primeraka modela “hajlaks”, što je 23,1 odsto udela u ovom segmentu, što ga čini najprodavanijim evropskim pikapom.

“Tojotina” tajna velikog uspeha modela “hajlaks” sastoji se u skraćenici QDR (Quality, Durability, Reliability). Čuven po kvalitetu, izdržljivosti i pouzdanosti, “hajlaks” nastavlja da impresionira svojim avanturističkim osvajanjima Severnog pola, islandskih vulkana i Antarktika, da bi na spisak dostignuća stavio i osvojeni podijum na čuvenom Dakar reliju.

Ponuđen u tri vrste karoserije, “singl kab” (za dvoje), “ekstra kab” (za četvoro) i “dabl kab” (za pet osoba), osma generacija modela redefiniše pojam „čvrstine“ sa novom šasijom, ojačanom strukturom i unapređenim 4x4 sposobnostima.

„Hajlaks” odgovara na zahteve tržišta i novu vrstu kupaca koji traže pikapove i time što predstavlja novi dizajn, mnogo veći nivo komfora i opreme i unapređen nivo bezbednosti.

Nova šasija u obliku merdevina je ojačana, vozaču su na raspolaganju i sistemi Active Traction Control (A-TRC), Downhill Assist Control (DAC) kao i Hill-start Assist Control (HAC) koji, svi zajedno, podižu 4x4 mogućnosti na nivo modela „lend kruzer”. Veći i izdržljiviji tovarni deo, uz povećane vučne sposobnosti do maksimalne mase od 3,5 tona, ispunjava veliki broj potpuno različitih obaveza i zadataka.

U „Tojoti“ se nadaju da će u Evropi prodati više od 40.000 primeraka godišnje. U Srbiji “singl kab” sa 2,4D-4D motorom košta 25.900 evra, “ekstra kab” sa istim motorom je 32,900, a “dabl kab” 33.200 evra.

Veći obrtni moment i niža potrošnja

Bez obzira na to što je zapremina 100 kubika manja nego kod prethodnika, glavna odlika 2.4 D-4D motora su najniža potrošnja u klasi, kao i to što je veći obrtni moment raspoloživ pri nižim i srednjim obrtajima. Novi DOHC četvorocilindraš sa 16 ventila sa turbopunjačem i interkulerom ima zapreminu od 2.293 cm3, i isporučuje 110 kW pri 3.400 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 400 Nm pri 1.600 – 2.000 o/min.

Verzije sa pogonom samo na dva točka opremljene su unapređenim šestostepenim manuelnim menjačem, dok one sa pogonom na svim točkovima nude izbor između tog menjača i novog šestostepenog automatskog Super ECT menjača. Novi „hajlaks” ubrzava do 100 km/h za 12,8 sekundi sa automatskim menjačem, odnosno 13,2 sekunde sa manuelnim menjačem. Verzije 2x4 dostižu maksimalnu brzinu od 175 km/h, a 4x4 varijante 170 km/h.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1030



Komentari

@renault terminator,
evo me u dominikanskoj republici na godisnjem i danas sam iznajmio hilux bas da se uverim u one tvoje price.
long story short ... ne samo sto ne mogu da verujem koliko si ti ishvalio hilux vec ne mogu da verujem da si pricao da je bolja od f-150. siguran sam da ima visok kvalitet, ali u voznji kad da sam se vratio u 1985 godinu.
inace, 2.4 dizel i manualni menjac.

Autor mile antena 25 Sep 2016, 02:46

oh da, smesan je i komentar iz teksta da je hilux "najpopularniji svetski pikap sa 18 miliona prodatih" ... ford f-series je odavno duplirao tu cifru iako se prodaje samo u sad, kanadi, meksiku i nekoliko drzava bliskog istoka

Autor mile antena 25 Sep 2016, 02:50

Mile

Nisam ni ocekivao da ces napisati nesto pohvalno.Lijepo se provedi na odmoru.

Autor Renault Terminator 25 Sep 2016, 08:44

pa kad nema sta da se hvali, barem ne tokom voznje. traktor.

Autor mile antena 25 Sep 2016, 14:13