home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vozači u Srbiji najčešće kupuju vozila iz takozvane C klase, koja vrede više od 13.000 evra

Kragujevački "fijat 500L", je najprodavanije vozilo u B segmentu (vozila veća od mini automobila u A segmentu i manja od srednjih automobila u C segmentu) računajući prvih osam meseci 2016. godine, a prema podacima prodato je 17.614 automobila, javljaju "Novosti".

Pošto smo jedna od najsiromašnija zemlja u regionu, bilo bi očekivano da se najviše kupuju najjeftinija vozila, ali to nije slučaj.

Tako su na primer prodata u ovom periodu svega 293 vozila iz najjeftinijeg A segmenta ("lade", "kija pikanto", "pežo 108"...). Nije čak najviše prodato ni vozila iz B klase - "fijat 500 L", "dačija sandero", "ford fijesta", "opel korsa", "škoda fabija"... Jer sa 4.955 prodatih jedinica ova, po cenama od 8.000 evra pa naviše, relativno pristupačna klasa je druga na rang-listi.

Najprodavanija vozila su iz C segmenta, gde su između ostalih vozila i "reno megan", "golf", "tojota korola", "alfa đulijeta", "ford fokus", "audi A3", "mercedes" B klase, "škoda oktavija"... Ove automobile iz takozvane više srednje klase kupilo je 5.305 građana.

Ova vozila kojima je u proseku cena viša od 13.000 evra, izuzetno visoko se kotiraju na našem tržištu, a zanimljiv je i podatak da u svetu najbrže rastući trend kupovine terenskih vozila, SUV i krosoveri.

Naime, u ovoj klasi je prodato 2.499 vozila. U ovom jatu su "tojota lendkruzer", "tojota RAV4", "BMW X" od 1 do 6, "audi Q" 3,4 i 5, "nisan kaškai", "nisan x-trejl", "reno kađar", "škoda jeti", "opel moka", "mercedes,GLC", "hjundai santa fe", "hjundai tuson", "honda" CR-V i HR-V, "kija sportidž", "kija dorento"...

Cene ovih vozila su u rasponu od oko 15.000 evra (osnovni modeli pojedinih krosovera) do 80.000-90.000 evra, pa i više u zavisnosti od opremljenosti modela.

Ono što posebno raduje trgovce automobila, ali i  ekonomiste u Srbiji, je činjenica da je živnula prodaja lakih komercijalnih vozila, pa je tako za osam meseci prodato 234 automobila namenjenih prvenstveno maloj privredi, u klasi J.

U klasi G, u kojoj su supersportski automobili ("porše 911", "jaguar", itd) prodato je, bez podataka o prodaji "mercedesovih" sportskih AMG modela, 48 vozila za prvih osam meseci ove godine.

Prodaja najluksuznijih vozila (opet, bez podataka o prodaji najskupocenijih "mečki") "audija A8", "BMV" serije 7, luksuza od kojih pojedine verzije koštaju i više od 130.000 evra.

Izvor: Alo.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 1590



Komentari

Ništa novo, kriza naj manje pogađa " bogatiji narod " u svakoj državi. Neki čak i benifitiraju ( nemogu se sjetiti domaće riječi) od krize.

Autor BiH_USA 28 Sep 2016, 17:16

Prodam 2 njive i kupim besan auto.

Autor NR 28 Sep 2016, 17:20

Prosto nas sramota koliko nam je dobro. :)
Napredno.
"Prvi put u istoriji"...
Da se uvedu vize Švici da ona sirotinja odande ne dolazi ovamo u potrazi za boljim životom. :)

Autor P1 28 Sep 2016, 18:24

Ako nekog stvarno zanima dali je narod gladan i bijedan,samo odi u Maxi,Rodu,interex itd...pa vidi sta sve narod kupuje I koliki su cehovi na kasi,da me neko krivo ne shvati da ja gledam ko sta kupuje ali poceo sam malo vise da obracam paznju zato sto vecina kuka a kada uleti u radnju sta ugleda to i uzma,meni je drago zbog toga I treba narod da ima svega u kuci ali nemoj onda kukati kako jedva prezivljavas,kako je tesko,skupo..jel gladan i bijedan narod ne pazari kao sto pazarimo mi u Srbiji.Da me I ovi drugi krivo ne shvate,ima siromasnih i gladnih,ali ti ne kukaju,ne galame,oni se ne cuju,ne mogu da se cuju gladni od nas sitih jer nama kada je stomak pun e onda su nam oci gladne.Kada se sve uzme u obzir,ogromna vecina stanovnistva zivi super medju njima sam i ja,samo smo prozdrljivi i alavi i nikad nam nije dosta I niti ce nam Ikad biti dosta,samo daj jos,jos,jos,jos...

Autor Renault Terminator 28 Sep 2016, 18:35

http://www.telegraf.rs/vesti/2377168-vujovic-oni-koji-imaju-automobile-sa-vecom-kubikazom-a-manje-vrednosti-ne-treba-budu-preoptereceni-kao-danas

Autor P1 28 Sep 2016, 20:21

Fiat 500L je u C segmentu. Kad već prenosite amaterske tekstove, bar ih pročitajte da se ne brukate.

Autor Mix 28 Sep 2016, 20:46

@ Mix, sa dužinom od nepunih 415 cm Fiat 500L ne može da bude u C segmentu. Uostalom, mogli ste i sami malo da proguglate i našli bi podatak da je 500L u B-MPV segmentu:

https://fiatgroupworld.com/2012/09/17/learning-about-cars-the-b-mpv-segment/

Autor auto 28 Sep 2016, 21:39

Ovi čudni rezultati su zato što se ne razdvajvju automobili koje je kupio građanin od automobila koje je kupila neka firma.
I moja firma je kupila novih automobila a nijedan radnik nije.
Postoji i kupovina radi izvoza jer neki automobili mogu da se nabave jeftinije kod nas nego drugde pa se posle kupovine izvoze. O razlozima za ovo drugi put.

Autor Berik 29 Sep 2016, 15:46

Nekada je kod nas B segment bio najprodavaniji, a u EU je to bio C segment. Tako je bilo nekoliko decenija!
Mi napredovali do C segmenta a oni stigli do SUV i MPV...

Autor carobnjak 29 Sep 2016, 15:52

Na slabom tržištu najbolje idu oni automobili koji se kupuju u vidu "dugoročne investicije" i to za keš šparan godinama i daleko od očiju banaka. Takva publika ne pita za cenu, već za kvalitet pre svega pošto često ne kupuju nova vozila, možda čak i prvi put u životu. Nažalost ta publika je u manjini dok 90 odsto je onih koji kupuju na kredit, što nova što čak i polovna vozila pod uslovom da do kredita se može doći u ovakvoj ekonomskoj situaciji. Moje mišljenje je, što se tiče jeftinih automobila ponuda je nedostižna. Ja da imam 7-8 hiljada evra sigurno nebi kupio nov automobil. Da imam 10 i više sigurno bih, da imam 4000 svakako, da imam 7-8 teško kada novi automobili u toj klasi izgledaju ni tamo ni ovamo, ni visoki kvalitet, ni automobil za otići do samoposluge.

Autor Zastava 09 Okt 2016, 18:38