home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, ukupna vrednost lizing ugovora u 2016. iznosila je 337 miliona evra, što je 40 miliona više u odnosu na prethodnu godinu, a svaki četvrti novi automobil kupljen je na lizing. To je saopštila Asocijacija lizing kompanija Srbije (ALCS).

Vrednost novozaključenih ugovora porasla je u sektorima komercijalnih, teretnih i ostalih vozila (27 miliona evra), putničkih vozila (12 miliona evra), kao i mašina i opreme (šest miliona evra).

Generalni sekretar ALCS-a Teodora Milenković je ocenila da su dobri prošlogodišnji rezultati poslovanja lizing kompanija posledica rasta privredne aktivnosti u Srbiji.

U 2016. godini vrednost novozaključenih ugovora porasla je u delatnostima saobraćaja i informisanja, trgovine, građevinarstva, prerađivačke industrije i rudarstva.

Kompanije koje se bave saobraćajem i informisanjem su putem lizinga investirale 100 miliona evra, firme čija je delatnost trgovina na veliko i malo više od 45 miliona evra, u oblasti rudarstva i prerađivačke industrije investirano je 43 miliona, a u građevinarstvu 26 miliona evra.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1608



Komentari

DEVOJKA NA LIZING

Sponzorusa – devojka na lizing. Sve je isto kao kad kupujete auto. Imate je, koristite, uredno plaćate, ali još uvek nije vaša. Imate samo pravo korišćenja s opcijom kupovine. Ako ne plaćate uredno, uzeće vam je. A rata iz meseca u mesec sve više raste. Na kraju, posle nekoliko godina otplaćivanja, možete konačno i da je otkupite, ali do tada ste već shvatili da model ima samo dobar dizajn, ali da mu motor i nije nešto kvalitetan, presvlake deluju veštački, zadnji trap sve više zanosi, ne pali iz prve i vrata baš ne dihtuju kako treba, ali tad je već kasno. Zarobljeni ste ugovorom i povratka nema. I dalje plaćate, ali vam je sve draže da idete peške…

Autor AS 10 Feb 2017, 06:10

@AS
O kakvom krsu na lizing mislis kad vec posle 2, 3 godine nece da pali iz prve i vrata ne dihtuju kako treba?
P.S. Na isteku lizinga, ne svidja mi se. Ne otkupim vec njega vratim, uzmem drugi koji opet otplacujem i gotovo. U sustini i tvoj je i nije tvoj. P.S. Imam auto na lizing, rata mi je uvek ista, bez razlike. Evo vec imam fakture za celu ovu godinu...Na kraju mogu da platim da bude i 'moj' i nece skupo ni da izadje to na kraju, ali opet necu da ga zadrzim vec uzmem novo opet ;) Tj ne novo, novo ne uzimam nikad. Vec do 2 godine staro vozilo...

Autor dusan 10 Feb 2017, 07:25

i ja se pitam o cemu on prica. kako rata moze da raste iz meseca u mesec? ako je ugovor na recimo 24 ili 36 meseci - uvek je ista rata. i kad istekne ugovor mozes auto vratiti nazad salonu ili ga otkupiti po realnoj vrednosti.
lease je odlican za one koji hoce da uvek voze noviji auto. mesecna rata je daleko jeftinija nego kod kupovine, auto je uvek pod garancijom, odrzavanje je besplatno ... istina, auto nikad nije tvoj, ali zato uvek vozis nov auto po nizoj ceni nego da si ga kupio.
barem je takav sistem sa lease na zapadu

Autor mile antena 10 Feb 2017, 07:56

Svuda je tako, pa i u Srbiji. U Americi kažu "everything that drives, flies, floats - lease it, don't buy it".
E a pošto smo mi najpametniji, kod nas je uvek bolje kupiti novi auto za keš i gledati kako ti se pare tope, nego imati fiksan mesečni trošak.

Autor Nino 10 Feb 2017, 08:03

@mile antena
Upravo to i zelim i radim. Mada ne uzimam totalno nov jer mislim da mi bolje ispadne do 2 godine maximum star, vec je izgubio na ceni dosta, a presao tipa 30-40.000km. Sve zavisi naravno od kilometraze, ali tu negde. Koliko ima samo novijih premijuma i pise npr na prodaju, 55.000, nov kostao 83.000, a proslo godinu ipo npr i presao nesto malo. Garanciju imam, osiguranje naravno svakako kasko i vozim 4 godine, posle vratim i uzmem opet isto. Meni to super odgovara...Mada ko sta voli...Evo ja sam uzeo Jaguar XF, na kraju cu morati skoro 10.000 da dam moj da bude, medjutim to mi ni u planu nije. Vratim ga i uzmem drugi auto, a oni neka se zamlacuju njime posle :)
@Nino
Sila se istopi ako je za kes. Pritom kad uzimas lizing, daj kes depozit najmanje sto moze, ako planiras posle da ga svakako vratis, a uzmes drugi ;)

Autor dusan 10 Feb 2017, 09:03

Novozaključeni ugovori o lizingu SVIH lizing firmi samo 45 miliona eura u 2016. godini? Tuga. „Pamtim“ vreme kada je samo jedna lizing firma imala godišnji plasman novih ugovora od skoro 20 miliona.
Oko prednje polemike, ko je „pametan“ i/ili šta je skuplje ( lizing ili kupovina ), stvar je jednostavna. Šta mislite odakle lizing firmi GODIŠNJE svežih 20 miliona eura koje sam pomenuo (ili 45 miliona iz članka)? Manji deo toga može poreklom da bude od ostvarene dobiti te lizing firme iz prethodnih godina, ali, najveći deo je je iz kredita koji lizing firma uzima od banaka. Na taj kredit plaćaju kamate ( slažemo se? ). Naravno, visina kamate koju lizing firma plati banci na „kreditnu liniju“ od recimo 2-3 miliona može da bude i „simbolična“, ali, uvek postoji kamata. Neka je 4% godišnje ( neko može nekada da dobije za 5%, neko za 2%. ( npr. kada je domaća lizing firma posredno u vlasništvu neke ino banke, onda joj „majka“ banka da malo povoljniji kredit, ali, opet sa kamatom). E. pošto lizing firma plaća kamatu, imamo, logučno i JOŠ VEĆU kamatu kod lizinga ( uzmem kredit za 4%, od toga kupim „za tebe“ kola koja želiš, pa ti ih dam na lizing za recimo 6% ( zanemarimo sama ono NKS i EKS)).
Zahvaljujući toj GODIŠNJOJ lizing kamati, „ti“ za npr. ugovorenih pet godina lizinga, lizing firmi ne platiš nabavnu cenu kola sa 100%, već je platiš sa, recimo, 120%. „Izgoreo“ si onih dodatnih 20% ( a šta se dešava posle tih ugovorenih godina lizinga, zavisi od ugovora, možda si postao vlasnik isplatom poslednje rate, a možda postoji i dodatna otkupna cena ( kako kod koje lizing firme ).
Onaj ko je u startu to isto sam kupio ( bez lizinga ), to je stekao za „samo“ 100%.
Dakle, iz glave treba izbiti ideju da je ekonomski moguće da po isteku ugovorenog perioda lizinga vi, kao korisnik lizinga, u konačnom zbiru „platite“ manje nego što biste platili da ste to sami kupili svojim novcem. Nema te magije. Kod lizinga neko Vas „finansira“, a „finansiranje“ se uvek plaća, jer je kamata cena novca.
„Radim“ sa raznim lizing/rent firmama u Srbiji, nekima od njih sam „pisao“ ugovore koje i danas koriste, „radio“ sam im opšte uslove ugovora i veoma dobro znam šta tamo piše, kao što znam i „ekonomsku matricu“ na bazi koje su svi ti ugovori i opšti uslovi stvarani.
Ko hoće da se zavarava da je u konačnom sledu jeftinije „uzeti na lizing“, sloboda je njegova. Mnogi su, ne čitajući pažljivo na vreme ugovore koje su zaključili, mislili da mogu da u konačnom sledu iz posla lizinga izadju „bolji“ nego da su to kupili, ali su na kraju shvatili da su se debelo zajebali u polaznoj pretpostavci.
Ne kažem ja da je lizing ili kredit loš (za nekoga to može da bude prednost-ako drugačije ne može), ali, treba da ste svesni matematike.

Autor moron 10 Feb 2017, 09:27

Dodatno, što se tiče maksime: "everything that drives, flies, floats - lease it, don't buy it", da, slažem se - ako sam ja lizing firma, jer bez toga ne mogu da postojim (i profit ostvarim).
I bitno je da tu maksimu usadim svim ljudima u glavu kao "aksiom", da moj posao lizinga ne bi propao.

Autor moron 10 Feb 2017, 09:32

Svaka cast moron.
Pregledam autoblog 2-3 puta dnevno, vec godinama i mislim da nisam procitao kvalitetniji post.

Autor Uzelac 10 Feb 2017, 10:11

Dodao bih i to, da nema nikakve razlike u isplativosti (ceni koštanja) lizinga zavisno od toga da li uzimate na lizing novo ili polovno vozilo ili ako se čak radi i o tzv. "povratnom lizingu" (sale&lease back). Uvek je lizing skuplji od kupovine.
Dok god postoji "cena novca" i "finansiranje".
Najbitnije kod lizinga je PRETHODNO pročitati ugovor, "sve sabrati" i videti razliku izmedju "sveukupnog plaćanja lizing firmi" i kupovne cene ako se to kupi (u klasičnom smislu). Naravno, u "ukupna plaćanja" mora da se ubaci i "otkupna cena" ( ako je obavezna), a ako je "opciona", mora da se (nekada) debelo razmisli. Jer, može da Vam se desi i da je opciona otkupna cena samo 2% od novonabavne cene, a da ste do tog trenutka ( kroz lizing naknadu za pet godina ), isplatili cenu novih kola sa 125-130%. Tada samo lud ne bi doplatio i tih 2% i tako postao vlasnik kola koja tada na tržištu vrede možda 30-35% od cene novih kola. Ali, opet, taj je ukupno platio 2% "plus" 125-130% da bi posle pet godina bio vlasnik kola koja tada vrede 30-35%, a onaj ko je u startu kupio, taj je platio u startu "samo" 100% da bi i posle 5 godina imao kola koja vrede 30-35%.

Autor moron 10 Feb 2017, 10:29

moron - doktor. :)
Samo bih dodao da sve ovo navedeno važi za Srbiju, kao i slične zemlje pretpostavljam.
U razvijenijim i bogatijim državama su uslovi finansiranja daleko povoljniji.

Autor P1 10 Feb 2017, 11:02

Možda još nije loše dodati i da je stan mnogo bolje kupiti za keš nego na kredit.. :))

Ako dobro razumem gornje postove, ljudima (po pravilu) nikad nije bilo sporno da lizing kuće & banke nisu altruističke, dobrotvorne organizacije, samo nema se keša.. :)

Ili ga ima, ali ljudi ne žele da ga angažuju za nešto tako trivijalno, kao što je automobil, već bi radije da ga ulažu u stan/kuću/zdravlje /za "ne daj bože".

Ako bismo svaku ovakvu transakciju sveli isključivo na ekonomsku računicu (kako nalaže racio), možda bismo došli do jednoglasnog, možda iparadoksalnog, zaključka da kupovina automobila (posebno na lizing/kredit), ni novog ni polovnog, nema ama baš nikakvog smisla, ukoliko se istim ne ostvaruje neka ekonomska korist koja prevlađuje nad lizing (ili kreditnom) ratom.

Ako se u priču uključe neki malo "čulniji" faktori, oni koji impliciraju određeni stepen zadovoljstva, onda je računica malo drugačija, i svodi se na uzajamni konsenzus: ja pristajem da ti plaćam cenu novca, ti pristaješ da mi daš novac (vozilo) da uživam.

Moja priča, lično, je ova druga. I svesno sam pristao na istu. Nisam do sada zažalio. Još uvek..

Autor Priapus 10 Feb 2017, 11:05

Priapus

Ja sam samo ukazao šta je ekonomski neosporno "skuplje". Kada "na lizing" budu postojale "negativne kamate" ( što će biti "nikada"), zaključak će biti drugačiji.

To "skuplje" se nekada bira jer "jeftnije" (za keš) ne možemo, ili, pak, zato što prosto tako možemo ili želimo (sa "milion razloga").

Eto, ja sam, jer sam "želeo", molio "mog lizingaša" da mi omogući da preko njega na lizing uzmem bicikl (bez šale). Ali, nije moglo. Čovek mi rekao "Nema problema, pokloniću ti ako hoćeš i deset komada, ali, na lizing ne može ni jedan."

Autor moron 10 Feb 2017, 11:21

Priapus
Upravo tako.
Što se tiče stambenih kredita, finansiranje automobila povoljno u odnosu na to.
Navešću samo jedan primer za stambeni kredit 80 000e, na 20 godina, kad se sve sabere, izadje "samo" 100 hiljada više...

Autor P1 10 Feb 2017, 11:38

P1
A, šta misliš, kada bi uzeo kola na lizing ili na kredit na 10 godina, koliko bi to "koštalo"? Koštalo bi više nego stan na kredit za isti period, jer su kod stambenih kredita kamatne stope niže.
Po slovu zakona, kod nas odavno mogu i nekretnine da se "pribavljaju" putem "finansijskog lizinga".
Na isti način kao i kola ili bilo šta drugo.
A šta misliš, pojedini krš gradski autobusi koje gledaš na ulicana Beograda, kako su pribavljeni? Formalno, taj krš autobus najpre sa nekog ino otpada uveze prevoznik ( ali, on nema pare, pa veći deo cene za to plati lizing firma), potom, kada je ta kršina formalno uvežena (na ime bus prevoznika), bus prevoznik to prodaje lizing firmi (cenu većim delom prebiju sa onim što je lizing firma pri uvozu već platile za račun bus prevozniku ino prodavcu tog "otpada"), ali istovremeno tu kršinu od autobusa sada formalno uzima na lizing od nje (to je taj "povratni lizing" ). I onda taj "krš" vozi ulicama grada "na lizing" (a po isteku ugovorenog perioda lizinga otkupljuje taj bus od lizing firme). Sve to ( trovanje svih nas) ne bi bilo moguće da osiguravajuće kuće ne pristaju da kasko osiguraju te izraubovane uvozne kršine.

Autor moron 10 Feb 2017, 11:47

moron

Pri čemu je "finansijski lizing" još i majka Mara u odnosu na "operativni" zakup..

Moja vizija je, inače, ista. Ko ne mora, neka ne ulazi u dugoročne aranžmane. Opet, s druge strane, da nema tih transakcija, ne bi bilo "hleba" za mnoge druge. Kako god okreneš, jedan začarani krug.

Ništa bolja situacija nije ni u nekretninama. Šta radi država? Uvek ono najgore. Npr., protežira uzimanje kredita u RSD. Kako? Tako što daje obaveznu instrukciju poslovnim bankama da na stambene (i druge) kredite u stranoj valuti (čitaj: EUR) minimalno učešće mora biti 20%.
Koji je racio? Da ti kao aplikant za kredit moraš da dokažeš "ozbiljnost" (pa i na ovaj način), i da ako nemaš 20%, postoji osnovana sumnja da nećeš moći da otplaćuješ kredit? Pa čemu onda mere obezbeđenja? A najveći paradoks: i za kredite u RSD, banke (velika većina, ako ne i sve) traže minimalmno 20% učešća? Umesto da bude bez učešća. Pa koji si bre dinar zaštitio i kako? Pri čemu je kamata, naravno, na RSD kredite mnogo veća.

Sve anomalija do anomalije..

A za bajs.. Pa možda si jednostavno podcenio dvotočkaša, možda bi čovek pristao da si npr. otišao u Škodin salon po onaj dragoceni "predmet lizinga" na dva točka.. :)

Autor Priapus 10 Feb 2017, 11:52

Priapus‚
Jedan moj drugar je uzeo na operativni na tri godine jedan BMW. Kada je posle sve sabrao (pa i obavezan otkup, a i penale za prekoračenje ugovorene kilometraže) i oduzeo (by back), za kose se čupao (jer na vreme nije čitao).
No, opet je uzeo, bar 50% skuplji primerak. Meni (blago rečeno) "puno" deluje da na ime renta dam 10.000 godišnje (plus kasko), taman da ima Wb od četiri metra :)
Mislim da mu ovaj put po isteku ugovora ni koža na glavi neće ostati.
Što se tie bajsa i lizinga, problem je što za "vozila" lizing firme traže kasko, a na bajs niko ne daje kasko.
Jbg, možeš na lizing da uzmeš čak i usisivač "Sloboda" Čačak, ali, bajs ne.

Autor moron 10 Feb 2017, 12:22

moron

Ipak, setićeš se da se ovde radi o specijalnom bajsu..

A operativni.. ljude "zabludi" taj post-PDV "fazon", pa čupaju kosu, kao što kažeš..

Kaže mi jedan drugar (nisam, doduše, proveravao), živi u Švedskoj, relativno je kredibilan, ali tamo navodno jako teško ili nikako ne možeš neke stvari (tipa: automobil, bela tehnika.. nekretnina?) da kupiš za keš. Samo lizing/kredit. Doduše, u nekom mnogo manje birokratijom opterećenom obliku, ali ipak se obligatorno zadužuješ.

Što znači da je budućnost u obaveznom plaćanju cene novca.. :)

Autor Priapus 10 Feb 2017, 12:33

@moron
Ti sve to govoris za auto bilo koje cene ? Dakle i da je 12.000 i da je npr 100.000? Danas daj Boze da na 100 coveka, njih 5 mozda kupe kes parama. Mislim na te cifre...Ne bas i 100.000, nego i preko 30-40.000 veci deo ljudi uzme na leasing. Zasto bih dao skoro 60.000 za auto u kesu, ako mogu deo tih para da posaljem u nesto drugo (bilo kakva investicija), a taj isti auto da placam nekih 700( sto za mene koji zivim u normalnoj zemlji, nije nista bauk). Kod mene je situacija drukcija, ovde lepa kuca sa 2 sprata i to pored grada nema za manje od 700.000chf + garaza, s obrzirom da je svako poceo da kupuje kuce pored grada jer zele da beze iz haosa, cena ce im skakati. E, posto je ovde nekih 10% ucesce za kucu, ti izracunaj koliko ce mi kesa trebati. Da li dati taj kes za auto? Ipak ne. Mozda ce ispasti da preterujem, mozda nisam trebao da dajem toliko za auto, ali to volim oduvek, kad mogu uzivacu. Zivot je jedan. Stan moze da se uzme na periferiji i za 1300-1400 mesecno, naravno da li je stan ili kuca to placas minimum 40 godina. Tj celog zivota...Ako dozivis :D Kuca bi mesecno izlazila oko 2600-2700, barem cu deci nesto ostaviti...Za ovaj standard ovde, auto i kuca i opet nam je jedna cela plata ostala i plus lep deo druge. Kada se pogledaa, dakle za lizing sam za auto. Pa i da kosta manje od 20 hiljada. Sto ne ...Ako si siguran u posao i u primanja. Srbija nije sigurna, barem po meni. Nikakav posao tu. Da zivim tamo pa kakav god da mi je posao, ne bih se 'zaduzivao'. Jer ne znas sta ce sutra biti...Ovde mogu da malo onde, malo ovde i opet ostane za lep zivot, lepi odmori...

Autor dusan 10 Feb 2017, 12:46

Ovo je isplativo samo ako ti vozilo donosi veci novac nego sto je razlika u kamati. Za sve ostale, jednom su ih zeznuli, sad ce nove klijente traziti na Marsu. Ja sam bas skora gledao cene, iz znatizelje, na tri godine je kamata bila neverovatnih 30% na celokupnu cenu + otkup... zasto onda ne bih kupio vozilo i ustedeo 50% u tako kratkom periodu?

Autor Fordovac 10 Feb 2017, 12:52

Priapus
Naravno da su škoda bajsevi "posebni". Ne samo zbog "lanca". Ali, i za njih treba kasko, a toga nema "u proizvodnom programu" naših osiguravajućih kuća, pa nema ni lizinga :)

Ako mene pitaš, onako, na bazi "globalne ekonomije", jako je celishodno za rast BDP-a svim ljudima u svest usaditi da je nužno da koriste "finansiranje" (kredit, lizing,rent) i da plaćaju "cenu novca" uvek, pa čak i onda kada im to možda nije nužno. U suprotnom, propale bi banke i lizing i rent firme. I BDP bi pao. A to niko ne želi :)
Ja zaista poštujem i razumem da je nekome finansijski ili operativni lizing ili kredit "povoljniji", jer neće ili ne može drugačije.
Ali, nikada ne smemo ( ne treba) da zaboravimo tu prokletu "cenu novca" kod bilo kog "izvora finansiranja".

I na moguće sitne prevare, za koje možda nikada i ne saznamo, npr. ti "uzmeš" na lizing kola, osnovica za sve obračune lizinga je prodajna cena iz profakture koji si dobio, sve se to potpiše, plaćaš ... a onda "jednog dana" firma prodavac "vrati" (na ime "bonusa" za "ostvarenu potrošnju" ili ko zna čega) lizing firmi 3, 5 ili 10% cene tih kola. Samo što to ti nikada i ne saznaš da se "to" možda "desilo", iako bi to značajno uticalo i na celu kalkulaciju lizinga koji plaćaš, zar ne ...

Autor moron 10 Feb 2017, 12:58

P1 10 Feb 2017, 11:38

Ja mislim da je sada ipak "samo" 60% više, pošto je EURIBOR na "historijskom" minimumuj, tj. negativan..

(jedva ukucah "tekst sa slike", sve teže i teže se "borim"..)

Autor Priapus 10 Feb 2017, 13:05

dusan
Da, "matrica" je uvek potpuno ista, bez razlike da li je to "novo" ili "polovno", da li košta 5, 15 ili 105.000 ili milion eura.
Ekonomska računica ( i "cena novca" ) uvek da isti saldo.
I u toj "ceni finansiranja" je "dobit" za onoga ko "finansira" (a realan trošak zu onog drugog).
I taj princip važi ne samo u Srbiji, već "i na Marsu" :)
Ponavljam, ja "ne osudjujem", niti "ludim" smatram bilo koga ko koristi finansiranje.
Dok god postoji (neka) sloboda izbora, svako može da čini šta hoće i ono što misli da mu više odgovara.
Znači, niti je lud onaj ko "na lizing" uzme neki stvar (automobil) koja košta 5, 20 ili 100.000 eura, niti onaj ko to "kupi".

Autor moron 10 Feb 2017, 13:08

moron

Ne možeš se pobeći od "društveno-ekonomskih" trendova..

Da li se neko ikad zapitao zašto npr. advokati (i možda neke druge profesije) imaju zakonsku zabranu reklamiranja, dok banke imaju sav moguć legitimni komoditet da nam stalno iskaču iz "malog ekrana", čak češće nego PM, sa sve onim najdebilnijim reklamama za svoje "proizvode. Banke su možda "socijalno korisnije" od "nekih drugih"?

Sve jasno k'o dan. U bliskoj budućnosti, hleb više nećeš moći da kupiš bez da ga kupiš na lizing ili kredit..

Autor Priapus 10 Feb 2017, 13:16

Moron , svaka čast na izlaganju , u suštini izneseno je ono na čemu počivaju "moderna" društva.
Možda sam staromodan ali ja još uvijek se držim one , da ne pružam noge izvan jorgana , koliki god bio.
U financiranje novog vozila nikad ne bih ušao, sem ako bi to vozilo ostvarivalo dobit veću od rashoda.
Ali generalno ni za bilo koji oblik kupovine , potpuno novo vozilo ne bih kupio (sem sredstva za rad) , jer realno ne patim da mu prvi pr'nem u sic ali još više , što su ga te financijske institucije maksimalno obezvrijedile , pa tako dođemo do paradoksa da vozilo najviše gubi na vrijednosti , kad je realno najbolji za upotrebu , u prve 3, 4 godini...

Autor Đorđe 10 Feb 2017, 13:29

Priapus
Bilo je tu mućki pa je Jelašić to doveo u red. Banke su divljale sa ratama i podizale rate značajno, pa ih je pomenuti zauzdao. Rata koja je bila u startu 600e banke su dizale i na blizu 900e.
Koliko god ne simpatisao žute i njihove kadrove, krivo sedi a pravo besedi.

Autor P1 10 Feb 2017, 14:16

@moron
Znas da ovde dosta garaza cesto daje 0% leasing ??? 0% ! Pogotovo garaze sa novim vozilima. Evo Audi Swiss, tu je pored mene , glavno im je sa ovaj 'region' francuski, 0% leas drzali dva meseca sigurno.
Pazi, svakako kupio za kes, kupio onako, ovako, na kraju gubis. Jer cena pada. Ovako na leas mogu da placam i to i jos nesto pored pritom da moj dzep ne oseca. Znas kako, sto kazes svako ima svoju racunicu, to si u pravu i svako ima svoje 'zato' i svoje misljenje.
@P1
Da li bi dao 105.000chf za Mercedes GLC? Mislim da se tako zove naslednik GlK. Juce bio do Mercedes garaze, sklonjen sa strane i pise da je prodat. 105.000chf, model koji je i ostalo nisam video. Iskreno za njega i takvu vrstu vozila nikad preko 40 hiljada. I to je puno mozda.

Autor dusan 10 Feb 2017, 14:56

dusan
Pa i u Srbiji neki brendovi "oglašavaju" ( reklamiraju) "beskamatno finansiranje" ( npr, imaš reklame za ford "na beskamati kredit" ili "na beskamatni lizing", a i za mnoge druge brendove ).

Taj bezobrazluk sa oglašavanjem nečega što ne postoji ide dotle da kod nekih imaš čak i formalne cenovnike prilagodjene tom "beskamatnom finansiranju" ( pa ti piše jedna (niža) cena za gotovinsko plaćanje i druga (viša) za "beskamatno finansiranje" ).

Samo što to "bez kamate" u naravi ne postoji. Cena vozila za keš je u naravi realno niža, a kada je "na lizing" ili "na kredit", u cenu vozila je ukalkulisana ("uglavničena") i celokupna kamata ( i svi prateći lizing troškovi) i onda ti taj "zbir" cene kola i kamate i troškova za finansiranje ti prikažu kao jedinu prodaju cenu - za koju te navodno "finansiraju bez kamate" ( pri čemu će tu kamatu i sve troškove diler (ili uvoznik) kola nakon "lizing transakcije diler plaćati lizing firmi umesto tebe).

Kada budeš za kola od 20 ili 50 ili 100.000 eura mogao da odeš u banku i uzmeš kredit BEZ KAMATE na X godina, a lizing firme budu radila bez ikakve zarade i troškova, tada će postojati i lizing bez kamate. A znaš i sam da nema ni kredita bez kamate ...

U Ascijaciji lizing firmi Srbije se (koliko znam) tiho potezalo pitanje tog (prevarnog) oglašavanja lizinga ("bez kamate"), ali, to ne može da prodje (da se ni "interno zabrani"), jer iza lizing firmi stoje njihovi osnivači - banke.
I onda bi evidentna prevara sa oglašenim "beskamtnim lizingom" bila jasan znak da je prevara i navodni "beskamatni kredit" ( tj. da varaju i banke).
Zar da očekujemo da neko puca sebi u nogu?
Naravno, onaj ko je po zakonu zadužen za kontrolu (prevarnog) oglašavanja, ne sme da reaguje, jer bi ljutio velike banke.
I zato na sve strane imamo sve "na kredit bez kamate".
U tom smislu, Srbija ili CH, razlike nema.

Autor moron 10 Feb 2017, 15:25