home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Golf fabrika
 
Volkswagen se priprema na mogući prekid proizvodnje ključnih modela zbog nestašice poluprovodnika, izazvane sukobom oko proizvođača čipova Nexperia. Navodno bi već sledeće nedelje mogla biti zaustavljena proizvodnja Golfa u glavnoj fabrici u Volfsburgu, a ubrzo i Tiguana, piše Bild.

Prema informacijama iz dobavljačkog sektora, Volkswagen za ovu nedelju još ima dovoljno materijala za nastavak proizvodnje, ali situacija za sledeću necdelju je neizvesna. Predstavnici koncerna su već stupili u kontakt s zavodom za zapošljavanje da bi zatražili uvođenje skraćenog radnog vremena za deo zaposlenih. Prvo bi to pogodilo nekoliko hilajda radnika, a kasnije možda i desetine hiljada, navodi Jutarnji.hr.

Volkswagen je za T-online potvrdio planirani prekid proizvodnje, ali je naveo druge razloge. Prema rečima portparola, u petak, 24. oktobra, proizvodnja modela Golf i Tiguan u Volfsburgu biće privremeno obustavljena zbog inventure. Početkom sledeće nedelje bi proizvodnja trebalo ponovo da počne. Portparol je naglasio da taj zastoj nije povezan s nestašicom delova.

Dodao je i da Nexperia nije direktni dobavljač Volkswagena, ali neki delovi se ugrađuju u komponente koje VW nabavlja preko svojih dobavljača. Proizvodnja za sada teče bez smetnji.

Pozadina problema je trgovinski sukob između Kine i Holandije. Holandska vlada je krajem septembra preuzela kontrolu nad Nexperijom, koja je u vlasništvu kineskog tehnološkog koncerna Wingtech. Hag se pozvao na nacionalne i evropske interese i primenio zakon iz doba Hladnog rata, koji do sada nikada nije bio korišćen. Odluka je, navodno, doneta i pod pritiskom SAD-a.

Kina je zatim, početkom oktobra, zabranila izvoz određenih Nexperijinih proizvoda, što je dovelo do prekida dela proizvodnje.

Nexperia je jedan od najvećih svetskih proizvođača tzv. “power semiconductora” (energetskih poluprovodnika), koji se nalaze u elektronskim upravljačkim sistemima automobila. Ti čipovi ne idu direktno proizvođačima automobila, već ih ugrađuju dobavljači u svoje module. Kad taj lanac stane, staje cela mreža snabdevanja.

Kompanija proizvodi više od 100 milijardi čipova godišnje i zapošljava više od 14.000 radnika širom sveta. Sedište joj je u Nijmegenu (Holandija), a ima fabrike u Hamburgu, Engleskoj, Kini, Maleziji i na Filipinima.

BMW je izjavio da proizvodnja za sada teče normalno, ali da su u bliskom kontaktu s dobavljačima. ZF je osnovao posebnu radnu grupu za rešavanje situacije i traženje alternativnih izvora snabdevanja. Bosch je upozorio na ozbiljne izazove i izrazio nadu u brzo rešenje sukoba.

Predsednica Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), Hildegard Miller, izjavila je da bi situacija uskoro mogla dovesti do ozbiljnih ograničenja proizvodnje, pa čak i do potpunih zastoja, ako se prekid isporuke Nexperia čipova brzo ne otkloni.

Nexperia ne proizvodi napredne čipove za veštačku inteligenciju ili superkompjutere, već osnovne poluprovodnike za masovnu uporabu. Ti neupadljivi, ali ključni delovi regulišu protok struje, štite sklopove i obezbeđuju energetsku efikasnost u automobilima, industriji i kućnim uređajima.

Prema Evropskom udruženju proizvođača automobila (ACEA), zalihe proizvođača automobila trenutno su dovoljne samo za nekoliko nedelja. Ako se stanje uskoro ne stabilizuje, preti globalni domino-efekat u automobilskoj industriji, piše Fenixmagazin.

Izvor: Jutarnji.hr / Bild.de

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 71



Komentari