home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja novih automobila u Srbiji nastavlja da raste. Posle veoma dobrih lanjskih rezultata, kada je zabeležen rast prodaje veći od 22 odsto u odnosu na 2015, i prvi mesec ove godine obradovao je uvoznike.

Prema izveštaju Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, u januaru je prodato 1.716 vozila, što predstavlja rast od 25,7 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Najprodavaniji brendovi su ponovo "fijat", sa 313 vozila, "škoda", sa 292, i "folksvagen", sa 202 prodata automobila.

Dobro su poslovali i "Opel", koji je prodao 108 automobila, i južnokorejski "Hjundai", sa isporučena 102 automobila. Potom sledi "Ford", koji je prodao 98 vozila.

I dalje se dobro prodaju "dačije", pa je tako u januaru prodato 89 vozila rumunske kompanije koja je pod okriljem "Renoa" doživela izuzetan preporod. "Reno" je prodao u prvom mesecu ove godine 77 vozila, a japanska "Tojota" 50.

I prodavci luksuznih brendova imaju razloga za zadovoljstvo. "Audi" je prodao 44 nova automobila, BMW 32, "Mercedes" 30, "Lend rover" 30, "Volvo" 10, a "Porše" pet vozila.

Treba napomenuti da su ovo nezvanični rezultati prodaje koje Srpskoj asocijaciji uvoznika dostavljaju sami uvoznici.

- Zato je i teško komentarisati ove podatke - kaže, bez dlake na jeziku, Milan Belin, direktor kompanije "Reno-Nisan Srbija". - Tek kada stigne izveštaj MUP o registraciji novih automobila biće jasno da li je opet neko prijavio više prodatih vozila od stvarnog stanja.

Belin kaže i da je na kraju prošle godine uočena razlika kod nekih prodavaca između broja prijavljenih prodatih i registrovanih novih automobila.

Jasno je da se radi o reeskportu, pojavi koja je prisutna na našem tržištu dugi niz godina. Jednostavno, novi automobil se samo "transportuje" kroz, najčešće, papire uvoznika, mada ima i slučajeva da se ta vozila prvo carine pa tek onda preprodaju na drugim tržištima.

Ipak, bez obzira na reeksport i moguću razliku o konačnim rezultatima prodaje novih automobila u Srbiji, početak godine, slažu se svi uvoznici, obećava bolje dane i za prodavce i za kupce.

"ŠUMADINAC" NA VRHU

Najprodavaniji automobil u Srbiji u januaru 2017. godine je "fijat 500 L". Vozilo koje se pravi u Kragujevcu, i čiju usavršenu verziju uskoro očekujemo, kupilo je 127 naših sugrađana. Ponovo "Fijatov" adut u stopu prati "škoda oktavija", koju je pazarilo 87 ljudi. Na trećem mestu po prodaji nalaze se "folksvagen golf" i "škoda fabija" sa isporučenom 61 jedinicom.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Stojanov.rs



čitanja : 1344



Komentari

"ŠUMADINAC" NA VRHU

:)

Autor carobnjak 01 Mar 2017, 07:31

70% proizvedenih šumadinaca se proda u Italiji.
To nije tajna i da nije žabara, šumadinac se ne bi proizvodio.
A tajna je na koji način se prodaju u žabarskoj....
Evo informacija direktno iz Italije, gde sam boravio zadnjih desetak dana. Dovezeš bilo kakvu staru šklopociju na točkovima i daju ti popust 2000€ na šumadinca.
To je čarobnjakov uspeh.

Autor Oktopod 01 Mar 2017, 08:41

Da, bez Žabara "djubromobil" živ ne bio bio ...

Autor moron 01 Mar 2017, 09:07

Oktopod
Bolan tekst, aaa faco?
Na kojem mestu je Reno u Srbiji?
Da te vidimo...:)))

Autor carobnjak 01 Mar 2017, 09:08

Oktopod
Nisam dobio popust na reciklazu nego preko veze.
A Puntic i daje sluzi ali u siroj familiji.
Isti taj koji si ti pljuvao uzduz i popreko dok se nije pojavio sumadinac, doduse tada si imao mangastu auru.
Vreme je da se ponovis sto se tice imena tj.titule...:)

Autor carobnjak 01 Mar 2017, 09:12

Naravno, kad Reno slabo ide, onda se mister Belin buni, nisu validni podaci! :)))

Autor carobnjak 01 Mar 2017, 09:20

Čarobnjak, nije čudo što se Šumadinac prodaje dobro u Srbiji, kad ovde svi imaju "neku" vezu. :))
Sa vezom ili bez, a kad pogledam ovaj "prelepi" model u boji bele kafe na priloženoj slici, bude mi žao kako si naseo....

Autor Oktopod 01 Mar 2017, 09:39

Šta ljubitelji nekog brenda (ili vlasnici vozila tog brenda) imaju od pozicioniranosti tog brenda po rezultatima prodaje?
Nemaju ništa (sve dok obim prodaje ne dodje do obima prodaje koji je, recimo, imao SAAB pre propasti).
Pustite to ...
Mene kao vlasnika i/ili potencijalnog kupca više brinu "uslovi prodaje":
- navodni "popusti",
- "beskamatni krediti",
- "uslovi garancije" ( posebno "garancijska isključenja"),
- uslovi redovnog održavanja ( pa i "planovi održavanja"),
- cene nekih potrošnih pozicija (koje će Vas sigurno "stići", a kada Vam kola budu imala 7-8 godina, koštaće Vas tada možda i kao 20-30% tadašnje cene tih kola);
- "opozivi" ( posebno oni do kojih nikada došlo nije, a trebalo je),
- način rešavanja garantnih reklamacija (pravljenje kupaca budalama) i
- još milion sličnih, a bitnih stvari.
O tome bi "RAT i MIR" mogao da se napiše.
To bi bilo posebno važno za nove potencijalne kupce. Ali, "kompletan zajeb" ne moše da saznaš dok se "ne zajebeš" ...
A od "naknadne pameti" koristi nema.
Zabole me koliko je prodao Fijat, koliko Renol, koliko mazda ...

Autor moron 01 Mar 2017, 09:47

Oktopod
e moj je prekrasno srebrEni! :)

Autor carobnjak 01 Mar 2017, 10:03

Sta je sa grdnim 208 koje je drzava kupila? Yeti znamo da su nabavili.

Autor Fordovac 01 Mar 2017, 13:14

Najkvalitetniji automobil koji smo ikada napravili. Prodato bi bilo i više da se ne čeka nova verzija. Štaviše ove godine bi mogao biti ostvaren rast prodaje.

Autor B.M 01 Mar 2017, 15:05

Što se tiče prodaje FIAT-a (500l) na domaćem tržištu, ovo je veoma mršav rezultat uzmemo li u obzir da je Zastava 2008 godine (koja važi za jednu od najgorih, ako ne i najgorih godinu za tu firmu) prodala između 10 i 15 hiljada automobila. Kada FIAT na domaćem tržištu proda toliko domaćih automobila i više, tek tada možemo pričati o ozbiljnoj prodaji domaćih automobila.

Autor Zastava 01 Mar 2017, 17:27