home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Informacija koja se mesecima provlači kroz medije i društvene mreže i koju javnost uzima zdravo za gotovo - da je Srbija jedina zemlja u regionu u kojoj se ne može registrovati električni automobil, jednostavno nije tačna.

Zabunu je stvorio i Istok Seljak, jedan od najzaslužnijih što će i naša zemlja biti uključena u elektrifikaciju koridora od Ljubljane, preko Zagreba i Beograda, do Skoplja, kada je prilikom postavljanja prvog superpunjača za električne automobile ispred Mašinskog fakulteta rekao da, nažalost, u Srbiji još nije moguće registrovati automobil na struju.

Dilemu razrešava Dragan Škrnjić, direktor Eko-Kluba Srbija i organizator "Tesla relija", nadmetanja električnih i hibridnih vozila.

- Moguće ih je registrovati, i u Srbiji ima već više desetina električnih vozila - rekao je Škrnjić. - Potrebno je samo da ta vozila, baš kao i sva druga s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ispunjavaju određene uslove.

Osnovni uslov je, objašnjava, da vozila poseduju COC sertifikat. To je dokument koji izdaju ovlašćene evropske ustanove - laboratorije, kao dokaz da je automobil saobrazan evropskim bezbedonosnim, ekološkim i drugim propisima u vezi sa automobilima.

Elektromobila u Srbiji zasada nema u većem broju, zbog nemogućnosti pristupanja fondovima EU za subvencionisanje kupovine (koriste ih Slovenija, Hrvatska i druge, bogatije zemlje), ali i zbog slabo razvijene mreže punjača.

KINEZI

Prošle godine je najavljena montaža jeftinih električnih automobila iz Kine. Jedan od nosilaca projekta koji nije ralizovan bio je Dragan Škrnjić.

- Kupili smo od Kineza prvi kontingent elektrovozila za unapred poznate kupce, ali je kineski partner odustao od dobijanja upravo COC sertifikata, pa je projekat odložen - kaže Škrnjić.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1309



Komentari

Koliko košta registracija za recimo i3 ako je moguće registrovati?
Niko ne zna odgovor.
Ili za bilo koji elektromobil.
Ako je moguće, onda jedino da se isključi iz računice porez na upotrebu jer elektroautomobili nemaju kubikažu.
Znam za primer jednog čoveka koji je registrovao Fluence u SLO, jer ovde nije moglo.

Autor P1 15 Maj 2017, 17:21

*-E-B-O vas sertifikat

Autor ja 15 Maj 2017, 17:23

Moj prijatelj vozi vec 10 god. registrovabi Citroen Saxo na struju. Naravno da je registrovan. Video svojim ocima!

Autor bk 15 Maj 2017, 19:40

Pre 10 dana video u novom merkatoru registrovanu Teslu.
Tako da moze da s registruje.
Prekinite vise da lupetate

Autor Misa 15 Maj 2017, 20:17

Aha, i kako plaća porez na upotrebu motornog vozila pošto se isti određuje prema zapremini motora i starosti vozila? A taj porez je po zakonu neophodno platiti kako bi se auto registrovao.

Autor Miki 15 Maj 2017, 20:22

Kod elektricnih vozila koja su sertifikovana, registruju se bez placanja poreza na kubikazu. Tj. taj porez je 0 din.

Autor toma 15 Maj 2017, 22:19