Novi Fiat 500L NACIONALE u ponudi na srpskom tržištu

U pitanju je program lojalnosti namenjen lokalnom tržištu i domaćem proizvodu, modelu FIAT 500L koji se s ponosom proizvodi u Srbiji, u kragujevačkoj fabrici.
Ponuda je namenjena svim potencijalnim kupcima koji su se opredelili da kupe novi FIAT 500L i tom prilikom ostvare dodatne pogodnosti kroz specijalne uslove kreditiranja Credit Agricole banke. NACIONALE ponuda odnosi se na sve pakete opreme modela FIAT 500L - POP STAR, LOUNGE, CROSS i WAGON. Kompletan cenovnik dostupan je na veb stranici https://www.fiatakcija.com/500l-nacionale/
U saradnji sa Credit Agricole bankom na našoj web stranici osposobili smo platformu za „Fiat finansijske usluge” gde ne samo da možete izračunati vašu ratu kredita koristeći kalkulator, već i da direktno aplicirate za kredit i proverite svoju kreditnu sposobnost http://www.fiatsrbija.rs/servis-i-usluge/finansiranje
Dole naveden reprezentativni primer Fiat 500L POP Star 1.4 95KS
Rok otplate: 84 meseca
Kamatna stopa: 3.99%
Mesečna rata: 114 EVRA
Cena osnovnog modela: 11.490EVRA + Easy care paket održavanja 250EVRA
Mesečna rata podrazumeva i jednogodišnje besplatno osiguranje od totalne štete i krađe.
PR saopštenje – FCA Srbija
Vau, kakva ponuda, dodje mi da kupim jos jedan! :)
moron
Sta kazes druze, jel povoljnije nego sto smo mi prosli?
500l-a ne bih uzeo ni kao poklon. Ogavan auto ali bolji od Juga. Niko nije ocekivao da cemo Mercedes da pravimo..
carobnjak
Mislim da je sada malo skuplji nego pre FL-a, oko 500 "jura":
https://www.fiatakcija.com/500l-nacionale/promo.pdf
Savrsen auto za 11.000 evra. Vozim u firmi, presao sam 120.000 za 4.5 godine. Za sada bez kvarova. I uopste nema losu opremu
rasa
Pa, i bila je cena oko 1.000 eura manja dok je 1,3 MJ imao 10 konja manje (85), a 1,6 MJ 15 konja manje (105)... Dok su kao Euro5 paralelno postojali 1,6 MJ sa 105 i 120 ks, razlika je izmedju njih bila čak i više od 1.000 eura (što ne kažem da je bilo korektno).
Praktično, jako su to slične cene kao ranije.
Sa 105 ks "moj" je bio 14.400, a neposredno pred FL 1,6 MJ sa 120 ks je bio 15.490 (sve paket Longue). Sada je 15.990. Ali, ni oprema nije 100% ista. Nešto je opreme dodato, nešto oduzeto. Nema smisla razbijati glavu.
@moron
sad pogledah cene iz moje arhive, i stvarno 1.6MJ je i pre FL bio +3.5kE!
Moguće je da ima mesta da cene još malo siđu ako bude reciklaže. Da li su uslovi bili da se poseduje neki krš (nebitna marka) duže od 6 meseci?
Šta mu dođe onaj CARGO BOX, jel to ona daska za pregrađivanje gepeka po visini?
rasa
Pa,svaki normalan diler će ti dati i neki dodatni keš popust (meni je dao 400 na "polaznih" 14.400), ali sam, istina, uzeo i neke opcionale (za tačno 1.000).
Meguće da (vremenom) sve cene FL verzije "mao sidju" (verovatno tih 500), a da li će to opet zvati "reciklaža" ili ne, nebitno je (kupcu). "U moje vreme" uslov za recikažuje bio taj koji kažeš (najmanje prethodnih 6 meseci "krš" na tvoje ime ili na ime bliskog srodnika), ali je kasnije to bitno ublaženo ( nije bio potreban ni dan prethodnog vlasništva, a "krš" vozilo je moglo "na bilo koga" da bude).
Kada je ( pre FL ) "reciklaža" formalno ukinuta, iznosi popusta su faktički ostali potpuno isti (ali pod drugim nazivima, "promo" i sl. ).
"Cargo Box" ne mogu sada da se setim šta je, ali, mislim da nije to ona "daska" u gepeku. Mislim tako. Ta "daska" je i dobra i loša (praktična i nepraktična). Kako kada.
@moron
hvala na odgovorima.
Ne žurim se i očekivao sam (ove) niže cene, pa se nadam da će za sledeći BG sajam još malo niže. Realno i popstar je o.k. i još bih dodao svetla za maglu (+165), a i plava (osnovna boja bez doplate) mi se sviđa. Jedino gde ne bih "štedeo" je 1.6MJ.
rasa
Vidiš, ja se povremeno nosim mišlju da pred kraj proizvodnje modela 500L ( samo, ne znam kada će to biti, za godinu, dve, tri? ) uzmem jedan primerak sa "bazičnim benzincem", ako bi bio "oko 10.000".
Ne znam šta će tada biti "bazični benzinac" (sadašnji 1,4 ili neki novi, drugačiji), ali imam utisak da je za uslove grada (pa i za "oko grada", u svetlu mog "starčkog" režima vožnje), 1,6 dizel realno "nepotreban". A i potpuno ekonomski neisplativ. Ne dovodim u pitanje da relativna "potentnost" motora 1,6 MJ donosi povremeno i užitak, ali ... meni je nekada i Lada Niva bila veoma brzo vozilo, a 500L sa 1,4 je kao "F1" za Nivu :)
Cargo box jeste dodatna polica koja se podesava u tri nivoa po visini i tako deli prtljazni prostor na dva dela.
Prakticno kad se ide na more, za ostalo bas i nema svrhu...
carobnjak
Nisam znao da se ta "polica" u gepeku (sa 3 moguća nivoa) tako zove. Imam je "ja", ali sam mislio da to ima svaki 500L.
Ja, naprotiv, mislim da je ta polica praktična "svaki dan", osim (eventualno) kada se ide na more :)
Ja je vadim iz gepeka jedino kada vozim plinske boce u gepeku (mada, mogao bih tada i da je stavim na dno).
500L je super automobil i ova ponuda mi se cini kao sasvim korektna. Ja sam prosao malo skuplje kada sam uzimao svoj primerak. Mislim da se u opsegu od 10-12.000 tesko moze naci bolji automobil, prostraniji i pouzdaniji. E jedino je dizajn nesto na sta se treba privici, ali meni je i to sasvim na mestu.
Moron
interesantno da sada nema nema tog baznog paketa POP...
Taj 1.4 uopste nije los, potpuno se covek navikne na malo tromiji motor (najizraženije pri polasku), posle to lepo ide.
Prosecna potrosnja od pocetka do danas mi je samo 7.4 litre, sto je odlican rezultat za benzinca uopste (uglavnom gradska voznja) a za tako tezak i kabast oblik pogotovo!
Rasa
Druze sad ti je prilika da ga pazaris, mislim da cene nece ici dole... :)
"Ja, naprotiv, mislim da je ta polica praktična "svaki dan", osim (eventualno) kada se ide na more :)"
Haha, e nasmeja me. :)
carobnjak
Ja zaista ne mislim da je 1,4 "loš motor". Uvek postoje i "jači motori", ali, verujem i da je 1,4 skroz ok i dovoljan za normalnog čoveka i za pretežne uslove saobraćaja. Vozio sam ja i peglicu i fiću, pa sam svuda stizao.
@moron, @carobnjak
Hvala vam na korisnim informacijama i savetima. Priznajem da 1.4b nisam nikad probao, a 2013. jesam 1.3d 85ks, i zaista mi se učinio skoro pa taman. Ali dati "višak" para za džidža bidže a ne i za 1.6d od 120ks i mnogo važnije 320Nm smatram ludilom. Ali je i 16000 lepa cifra, dok je 12500 zaista razumno.
Taj 1.4b je veoma star motor (možda skoro i 15 godina) pa mi se pre čini da FIAT nije razvijao nove benzinske motore (osim 0.9 dvoklipnjače), valjda zbog para, nego da je motor 1.4 bezgrešan? Može li se porediti sa 1.4b motorom kod Hjunde i30 (ima vvt)?
Kupovina čeka sajam pa ćemo videti do tada :)
rasa
Tih 320 Nm ćeš da osetiš samo uzbrdo. Inače teško.
Pošto vozim i onaj stari 1,6 HDI sa 240 Nm i, naravno, idem istim deonicama, razlika uzbrdo postoji, utoliko što onaj sa 240 Nm lakše "gubi dah" (razlika je ići uz Begaljičko brdo jedinim ili drugim ). Ali, i manji obrtni moment se u dobroj meri lako kompenzuje blagovremenim šaltanjem u niži stepen prenosa. I samo ga "zavrtiš". I to je to. Ide dobro i onaj sa nižim momentom. Pa što ne bi i 1,4 benzin. Išla je meni i lada niva kada sam je "vrteo" (jednom sam čak pretekao i Porsche-a, mada, ne znam koliko su uslovi bili "regularni" ).
1,6 MJ se ekonomski "nikada" ne može isplatiti u odnosu na 1,4 benzin. Istina, nije sve ni u parama. Ali, u dobroj meri, sve je to stvar ukusa.
Opet Nacionale?!
Bio je i pre koju godinu Nacionale, s tim da je cena bila 9990 evra. Nije se mnogo proslavio na domaćem tržištu. Kada bi bio 7500 evra bilo bi i onih koji bi ga kupili za keš, a naročito taksisti. Sa 11-12 hiljada evra, ma koliko bilo povoljno kreditiranje (a nije nimalo čim treba depozit u veličini trećine vrednosti), ne vidim šta je tu povoljno kad tolika cena je i van zemlje proizvodnje tj. sklapanja.
Nek FIAT izbaci neke stvari iz ovog redizajniranog izduženoog fiće i prodaje ga za 7500 evra kao Zastava 750L. 10000 komada bi moglo da se proda na domaćem tržištu. Ili neka ponudi stari 500L, krsti ga kao Zastava 750L i ponudi ga za 7500 evra pošto za 12000 evra, budimo realni, ima mnogo boljih automobila, a mnogi će se odlučiti da nadoplate još koju hiljadu i kupe auto u višoj klasi. O polovnjacima i da ne govorim, tu je još bolja ponuda za te pare. FIAT ponovo po ko zna koji put pravi akciju koja je unapred osuđena na propast.
Zastava
Nikada Nacionale nije kostao 9900 eura vec 10900!
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2013/03/27/fiat-500l-nacionale-na-domacem-trzistu-po-najboljim-mogucim-uslovima
I koji su to modeli bolji ili nude vise od 500L za taj novac ???
@moron
ma do proleća-sajma ima da napravim probnu vožnju i 1.4 benzinca, a i nedavno ga kupio polovnog jedan komšija...
Gledao sam performanse svih motora, i 1.4b prilikom preticanja iz 6. ili 5. brzine valja vratiti u 4. ili čak 3. da dobije i moment i snagu. Ako je menjač dobro usaglašen s motorom i precizan je i benzinac može ponuditi užitak u vožnji. Uostalom vozači dizela se hvale da auto povlači i u najvišoj brzini jer ih mrzi da šaltaju. U Srbiji je sve više auto puteva, kažnjavaće se sve više brza vožnja, 1.4b lepo podnosi autogas, jeftinije održavanje...
Ma kad ga ČAROBNJAK vozi šta će nama ostalima jači motori :)
rasa
To oko preticanja, "startnosti" i "elastičnosti"... Da li je "lakše"/brže dizelom (bez šaltanja) ili benzincem...
Npr, na sajtu Autocataloque imaš podatke o "elastičnosti" u raznim "opsezima" (60-100, 80-120 i sl.), kao simulacijama preticanja.
"Bez šaltanja" turbaši (dizel i benzin) tu "ubijaju" atmosferce. Npr, dobar primer tromosti (bez šaltanja) je mazdin 2,0, KIA 1,6 GDI, hondnin 1,8 ... U pravilu, svi debelo preko 20 sekundi za 80-120 (bez šaltanja).
Ali, "uz šaltanje", ti motori imaju fantastična medjuubrzanja u tim rasponima.
Verujem da i fiatov 1,4 atmosferac deli tu sudbinu (bez i sa šaltranjem).Uz šaltanje je on elastičan koliko je i startan. A 1,4 je "startan" kao npr i 1,3 MJ.
Slično je i sa 1,6 MJ. Bez šaltanja je on skroz ok za preticanje. Veoma, veoma je elastičan. Do te mere da uopšte nemaš potrebu da ga šaltaš pri preticanju. Npr. u 4-oj, možeš da ga voziš lepo 50-120. I da tako pretičeš.
Za mene je čak i "opasan", jer me pri preticanju prosto "navlači" da vozim (ludujem) kako inače uopšte ne vozim.I umesto jednog planiranog za bezbedno preticanje, pretekneš "u cugu" 2-3, često na nebezbedan način.
Inače, meni na bordu "pod B", piše da je na poslednjih oko 11.600 km imao prosek brzine 39 km/h i potrošnje 5,4.
Ako je kod "carobnjaka" 7,4, jasno ti je kada se može isplatiti razlika cene. Jednom u nikada :)
Fijatov benzinac od 1,4 litra je trom i sa šaltanjem i bez, a kad se tera troši ko lada niva.
Treba taj zaostali motor obići u širokom luku u ovom teškom autu. 500L je očaj, a sa 1,4 motorom neprihvatljiv, taman da košta manje od Sandera.
Ne valja model a izvezli ga za 5 godina više nego sve zastavine modele za 50 godina?
Mnogo mi se vi razumete. Bar koristite logiku ako već nemate znanje.
„500L“ se 4 puta lošije prodaje u Americi, nego što se prodavao „Jugo“.
at moron 03 Sep 2017, 16:23
Upravo sam gledao taj sajt, i izvukao zakljucak da je 500L/1.4b potrebno saltati iz 6. ili 5. u 4. cak i 3. brzinu. U 6. ako se dobro secam podatka od 80 do 120 mu treba 35 sekundi, pa ne bi mogao ni malog ficka da pretekne. Uostalom masa mu je 1245kg (bez vozaca, dodatne opreme), losa aerodinamika...
rasa
Pa i moj je sa "deklarisanih" 1.360 kg otišao "u naravi" na 1.533 kg :)
Doposivao sam se oko toga posle kupovine dosta sa dilerom (a on sa fabrikom), ali sam posle nekog vremena izgubio volju ...
Inače, tih 35 sekudni možda jeste mnogo u odnosu na ostale (ali, znam i da čak i ceed 1,6 GDI od 135 ks u nekoj verziji ima 24 skunde ), ali će ti i svaki vozač atmosferca ( ili uopšte onaj kome pokušaš "na nos nabiti" elatičnost turbaša), reći da samo budala pre preticanja u cilju pripreme ne šalta dve brzine na niže. Tako da ne bih "polemisao" o toj temi i "kopao mrtve".
Meni se dopada način preticanja sa turbašem, ali znam i da sam sa i nekim zaista tromim atmosfercima bio veoma srećan (pa i pri preticanju). Pamtim i logana 1,4 sa 75 ks (ćale ga je imao). Dosta sam ga vozio. I on je bio malo "mrtav" za preticanje ( do 80 i nekako, posle malo teže). Kao i takodje njegova lada 110. Ali, sve to može da se vozi. I da se stigne.
Inače, nema 500L tako lošu aerodinamiku, CW mu je 0,30 ili 0,31, zavisno od točkova. Malo ga zeza velika čeona površina, jer je visok 165 cm.
@CaMIRO, Yugo se u SAD dobro prodavao samo zbog cene, i to na početku dok se nisu uverili da ne vredi ni toliko. Onda ga ni za tu bagatelnu cenu nisu hteli.
at moron
e stvarno nisam znao taj podatak o CW, pa to je sjajno za onoliki auto!
Oduvek vozim benzince, polovne, i uvek sam birao restilizovane modele sa drugim motorom po jačini, npr. stari swift 1.3 68ks, logan 1.6 87ks i focus 1.6 100ks i njima bio zadovoljan, posebno fordom. I uvek je prilikom preticanja brzina u 5. ili 4. toj, PRAVILO! Poenta preticanja je da se obavi za što kraće vreme i tada je i bezbedno, zar ne? Ali za tim će u Srbiji biti sve manje potrebe, uz više autoputeva manje će se voziti Ibarskom magistralom npr. pa uz najavljene veće kazne za brzu vožnju i na autoputu nema ni potrebe za automobilima s prejakim motorima...
rasa
Ja sam se šokirao kada sam shvatio da isti CW imaju 500L (koga smatram "kockom" ) i "zaobljeni" 308 SW.
Ja pretežno vozim putevima tipa "Ibarska" ( i mogu reći da mi je preticanje nekada "bitno"), ali, ta vožnja zbog policije i radara sve više liči na kretanje kroz minsko polje i tu više užitka nema, niti gas sme da se stisne. Neki dan sam išao za Donji Milanovac i mislim da samo od Požarevca do Velikog Gradišta ima barem 7-8 "uzastopnih" naselja i toliko znakova "zona škole", a slično je posle (posebno ka Golupcu, ali i dalje).
Tu ti ne trebaju "100 konja" i besna kola, već samo tempomat i živci...
A slično je i drugde. Nema gde da se "tera" normalno.
Retki su trenuci kada sam u prilici da "gazim po gasu" (da sam sam u kolima, bez porodice;da je neka "bezbedna deonica" (bez naselja) i da je bez policije.)
Najbolji je APN-6, Stiskaš gas do daske uvek, a "bezbedan si" :)
RE: carobnjak 02 Sep 2017, 19:59
Evo ga. Ne znam koji je tačno ovaj, ali cena mu je zanimljiva.
http://www.magazinauto.com/fiat-500l-za-9-990-evra/
:)
RE: B.M 03 Sep 2017, 23:54
FCAS je za svoje vreme izbacila 4-5 miliona automobila?
RE: CaMIRO 04 Sep 2017, 00:19
Sad je Yugo mnogo bolje išao.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/fiat/fiat-500l/
:)
RE: B.M 04 Sep 2017, 13:59
Ili tržište ga prevazišlo usled "boljke" tipične i za FIAT 500L (zastarelost).
@zastava
FCAS je za svoje vreme izbacila 4-5 miliona automobila? I Ili tržište ga prevazišlo usled "boljke" tipične i za FIAT 500L (zastarelost).
Pa u tome i jeste tragedija, da Zastava sa toliko proizvedenih automobila je izvezla manje nego Fiat koji je ovde nekoliko godina. Gde ćeš veći dokaz od toga kako nije valjala?
A porediti zastarelost Yuga i 500L je toliko glupo da komentar nije potreban. Samo da se smejemo.
Zastava je svojevremeno samo u jednoj godini u Americi bila izvezla 70000 automobila. Koliko je ono FCAS izvezao fića 2013 godine?
Slažem se da poređenje nije na mestu. Yugo se u Americi prodavao u doba kada ni drugi nisu bili poznati po praćenju trendova kao danas, dok FIAT 500L očigledno neće doživeti suštinsku promenu i to u vremenu kada se promena kod nekih dešava na svakih 3 godine, dakle ne 6 već 3.
12 godina naprema 3 godine je isto kao nekad 20 i nešto godina sparam 6 godina. Sve je isto samo Yuga nema.
„Yugo se u SAD dobro prodavao samo zbog cene“ ...
„Jugo“ je u SAD bar imao po koji adut.
„500L“ to nema.
Zastava
to nije paket Nacionale vec POP, ti ne poznajes ni pakete opreme a tu drzis skolski cas! :)))
Inace ta ponuda je vazila samo mesec dana...
Cekam odgovor: koji su to silni model bolji od 500L, za te novce ???
Mislim da skrećete temu, lepo sam napisao da je Fiat izvezao 500L automobila više nego Zastava sve modele za sve godine svojeg postojanja. Molim na to komentar.
Uopšte nije važno gde su prodavani.
Ako je više komada „500L“-a zaista „izvezeno“, šta to znači?
Šta je sa time pisac hteo da kaže?
Valjda je opšte poznato da se „500L“ -
1) u delovima UVOZI
2) sklopi
3) „izvozi“
Takav „izvoz“ se ne može meriti sa onim što je bilo ranije.
To znači da je 500L kvalitetniji od svih zastavinih modela zajedno. A što delove za 500L ne znamo da pravimo, ali to je naša sramota, i nebi se tim hvalio.
Ni za Punto nismo znali, što je daleko prostiji model. Uostalom nikad nismo ništa ni znali sami da napravimo, ugloavnom smo kupovali licence i koristili tuđu tehnologiju.
„500L“ je potpuno druga klasa automobila, sa cenom dva i tri puta veća od modela koje je „Zastava“ pravila.
Međutim, taj auto veze nema sa domaćem pameću i nije prikladnp hvaliti se njime.
Sledi da „izvoz“ sklopljenog modela koji se najpre uvozi, veze nema sa izvozom sopstvenog, domaćeg proizvoda.
Nije najjasnije što se ove stvari ovde poređuju.
A najprodavaniji zastavin model Fića je proizvod domaće pameti? Daj ne lupaj više.
Delovi za zastavine modele su se pravili u svim republikama bivše SFRJ. Dovozili i sklapali se u fabrici kao i sad. Razlika je jedino što su onda dolazili iz Slovenije, Hrvatske, Makedonije i dr. a sada iz Italije il Poljske.
Štaviše sad u Kragujevcu imamo više kooperanata za Fiat nego što smo imali za Zastavu. problem je samo što radi manji broj radnika jer se proizvodnja automobila sve više automatizuje. Ali tu nije kriv Fiat, bilo ko da je dosao zaposlio bi 2-3000 radnika, jer za fabriku automobila više nije potrebno.
Svi Zastavini modeli su rađeni u saradnji sa Fijatom ili su bili njihove kopije, to i vrapci znaju...
Kompletna motorizacija je od Fijata, plus Pezoovi motori pred kraj proizvodnje.
Jugic je modifikovani Fiat 127.
Pazi tek Floridu : baza od F 128/Z-101, motor od Tipa, komandna tabla od prastarog modela F Uno, zadnja svetla od F Croma - pravi primer domace inovativnosti ali i snalazljivoti! :)))
Rekao sam da „500L“ nema veze sa domaćem pameću i da nije prikladno hvaliti se njime. Izgleda da ste vas dvojica konačno to i shvatili.
Niko ne negira da su „Zastavini“ modeli rađeni u saradnji sa „Fijatom“, ili ranije čak kopije proizvedene pod licencom. Nije „Zastava“ jedini proizvođač koji je počeo sa licencima.
Međutim, svaki „Zastavin“ model je proizveden u Jugoslaviji. Za njihov razvoj (posebno za „Floridu“) i njihovu proizvodnju bili su potrebni domaće inženjere.
To se ne može reći za „500L“, koji usput košta kao dva ili tri „Zastavinih“ vozila.
Što ove stvari uopšte poređujete i šta želite sa time da kažete?
Štaviše, sada čak poređujete „Fijatov“ kooperant u Kragujevcu koji sa manje od 100 radnika sastavlja branike i sedišta od tri, četiri ili pet delova, sa npr. 21. oktobar koji je *PROIZVODIO* delove od sirovog materijala.
To nije „primer automatizacije“, kako to optimistički velite, već se radi o potpuno drugoj kategoriji kooperanta, proizvodnje i objekta.
CAMIRO
Ja nista nisam uporedjivao ako si na mene mislio, i slazem se da kod 500L nije ucestvovala "nasa pamet" i dodajem da je mozda tako i bolje!
Ipak se 500L proizvodi u Srbiji, to je cinjenica, i za mene je to dobra stvar!
Imam pitanje za tebe, ako moze iskren i objektivan odgovor:
Da li si vozio 500L, i ako jesi, sta mu konkretno zameras?
Ako moze bez politickih odgovora...
Pozdrav
P.S. isto pitanje za Oktopoda (i njegova ostala agregatna stanja), i sve one koji ga ne vole a ni sami ne znaju zasto...
Koliko sam shvatio, zahtevaš da se vrednost automobila procenuje isključivo po tome da li upali svako jutro i da li bezbedno obavlja funkciju prevoza.
Mislim da auto nije samo predmet prevoza - bar za mene to sigurno nije.
Zapravo, mislim da si promašio forum.
Nemoguće je ignorisati političku pozadinu „500L“-a. Primetićeš da ni „Fijat“ to ne radi - ovde je „Nacionale“, u Americi je italijanski kao kapućino.
Takođe ne vidim zbog čega mu ne treba komentarisati dizajn. Čini mi se da sam čak napisao da (iako se meni lično ne sviđa) ovako nešto priliči „Fijatu“. Pronaći ću i to.
Međutim, ako već moram da ponovim ono što sam ovde napisao pre par godina -
„500L“ se ponaša kao mnogo veći auto nego što jeste, što zameram i ostalim „Fijatovim“ novijim vozilima manjih i srednjih dimenzija.
Jedno je što nema performanse i što neki ovde tvrde da se na to čovek navikne.
Međutim, kako je došlo do toga da proizvođač legendarnih manjih auta već godinama ne zna da upari menjač sa motorom? Ovo je važilo i za „Punta“ 8V.
Da njegova vozila u krivini reaguju kao da su amortizeri napumpani dopaminom?
Da volan, kočnice i kvačilo služe za jednosmernu, mutavu komandu?
„Mercedes“ je ranije služio za primer takvih auta - bar prema novom ili nezahtevnom vozaču. Međutim, kada si uhvatio „Mercedesa“ za gušu, on bi se oko vozača „umanjio“ ... postao bi utegnutiji.
U ovo sam se još jednom uverio prošle nedelje, kada sam iskočio iz druge generacije „A klase“ u „500L“-a.
Gde se „A klasa“ učvrsti, „500L“ se predaje.
Ako se tebi sviđa, vozi ga i budi srećan.
Zastava
to nije paket Nacionale vec POP, ti ne poznajes ni pakete opreme a tu drzis skolski cas! :)))
Inace ta ponuda je vazila samo mesec dana...
Cekam odgovor: koji su to silni model bolji od 500L, za te novce ???
Autor carobnjak 04 Sep 2017, 19:29
Eto vidiš. POP jeftiniji i od Nacionale-a. Ako je FIAT-u stalo do domaćeg tržišta neka uzmu stari 500L u POP paketu opreme, poskidaju neke sitnice, stave Zastava logo, krstega kao Zastava 750L i za 7500 evra mogu da prodaju u nekoliko hiljada do 10000 automobila. Jeste da je to možda malo za FIAT, ali za domaće tržište to bi bila šansa da se domognu povoljnog domaćeg automobila dok sa 11-12 hiljada evra FIAT sa 500L modelom nema šta da traži na domaćem tržištu jer prodaja jako loše (Samo 500 prodatih komada 500L u pola godine). Ljudi jesu patriote, ali nisu ovce. FIAT bi mogao na taj način da dobije 75 miliona evra (7500 evra puta 10000 automobila) da hoće. Nije to mala svota. Neka radnici i rukovodstvo FCAS-a predlože ovu ideju centrali pošto nije ni to za baciti. Nemali je broj taksista koji i danas voze Floride. Sa 7500 evra 500L bio bio pravo nacionalno taksi vozilo, a za narod nacionalna klasa. To nebi bilo "sudaranje" sa novim modelom, a ni cenovno. Šteta što je FIAT dolaskom u Srbiji zaboravio zašto je ovde. Koliko se ja sećam, FIAT je prvobitno došao kao spasilac Zastave. Kako je uspeo da odbaci Zastavu, to se i dan danas vidi da postoji praznina. Ne mislim da FIAT treba da vrati Stojadin, Yugo, a niti Floridu, kao ni Zastavu 10, ali zato na postojećim mašinama mogli bi koji jeftiniji FIAT, pod Zastava imenom (ako se "stide"), u cenovnom rangu nekada Floride (oko 15000 DM, a što je danas oko 7500 evra) pa da i mi imamo neku korist od FIAT-a (pošto preko 99 odsto proizvodnje FIAT-a 500L ide u inostranstvo), kao i FIAT od nas tj našeg tržišta (sa 10000 automobila, FIT-ova pozicija, kroz brend Zastava bi ojačala, a i 75 miliona evra nije mala svota, a i Ppreko tog poslića mogu da se uposle novi radnici + kod kooperanata). Eto konkretnog predloga da malo se ublaži pad koji sigurno sledi jer 500L je za tu cenu .ranje, a za manju, to što je akvarijum, barem mi mogli bismo da "oprostimo" da je cena razumna i da je mnogo bliže nama jer staviti naziv Nacionale sa i značkicu u vidu srpske trobojke nije dovoljno pošto I u FIAT znamo svi šta znači.
To sa 9990 evra cenom je bila ponuda "na dobrom putu" mada i tada je bio skup dok sa 7500 evra...recimo da kada bi pogledao Logan i 500L, za 7500 evra bliže bi mi bilo nešto sa Zastava imenom nego Dacia, Lada itd. Sa onakvim dizajnom i cenom od 7500 evra Zastava bi bila idealna, kao nekad Zastava 750, koja je bila osnovna lepa i popularna.
Zastava 750L bi bio adut i za EX-YU tržište da FIAT malo ide i u tom pravcu.
U vezi FIAT-a 500L, a u kontekstu svog cenovnog ranga, koja su to kola bolja od FIAT-a? :)))
Kakva nova Zastava, kakvi bakrači, jel to vic?
Nije Fiat ovde došao zbog našeg tržišta i da bi nama ispunjavao želje, već da izvozi odavde novi model po svetu. Treba da smo srećni što je uopšte i došao ovde, a ne u neku uređeniju državu i sigurniju za poslovanje. Mađarska, Rumunija i da ih Bog vidi. Veći promet, prodaja, više dobavljača, bolji putevi, sigurnost poslovanja, itd.itd.
Da sam na mestu Talijana nikada nebi došao u Srbiju zato ne sumnjam da su subvencije bile presudne.