Nova Toyota Corolla Cross predstavljena medijima na ''Olimpijskom eko reliju''

* Ekonomičnost nove Toyote naglašena je “Olimpijskim eko relijem” od Beograda do Ražane, rodnog mesta generala Svetomira Đukića osnivača Olimpijskog komiteta Srbije
* Specijalizovani novinari ovom prilikom imali su za suvozače proslavljene srpske olimpijce koji su zajedno sa njima pokazali zavidan nivo veštine u korišćenju hibridnog pogona za maksimalne uštede u potrošnji benzina
Sasvim nova Corolla Cross objedinjuje naprednu tehnologiju, hibridnu efikasnost i moderan dizajn s autentičnim karakterom SUV vozila. Ovaj model odražava najvažnije Toyotine vrednosti zasnovane na prepoznatljivom kvalitetu, izdržljivosti i pouzdanosti (QDR). Nastavlja tradiciju Corolle kao vernog pratioca za sve životne izazove.
Svestrana Corolla Cross opravdava slavnu istoriju game Corolla. Odlikuje se praktičnošću, naprednom tehnologijom. Sa Toyotinim hibridnim sistemom pete generacije kao ključnim elementom od lansiranja ovog modela 2022. Ali i najsavremenijim bezbednosnim funkcijama sistema Toyota T-Mate.
Novi stil posebno je prilagođen ukusu evropskih kupaca. Prednja maska u obliku saća ostavlja utisak prefinjenosti. Ali i poboljšava protok vazduha do motora. Nova tehnologija adaptivnih dugih svetala (AHS) obezbeđuje optimalnu vidljivost. LED svetlosne komponente centralnog svetla i na unutrašnjem sočivu ravnomerno osvetljavaju kompletnu površinu. Pri tom stvarajući upečatljiv, visokokvalitetan izgled. Redizajnirane zadnje svetlosne grupe imaju formu peraja. Ona doprinose stabilnosti i kontroli vozila zahvaljujući poboljšanim aerodinamičkim karakteristikama. Reljefni logo Corolla Cross na zadnjem delu vozila naglašava jedinstven, prepoznatljiv karakter. Moćni aluminijumski naplaci od 18 inča zrače snažnijim stavom.

Kabina oduzima dah
Unutar prostrane kabine, moderan, osvežen dizajn podrazumeva novu ručicu menjača. Veću centralnu konzolu, što donosi praktična unapređenja poput dodatnog prostora za odlaganje pametnih telefona. Zatim klizne kutije za stvari. Ali i izmenjen dizajn držača za čaše. Najnovija tehnologija bežičnog punjenja ugrađena je kao standardni deo opreme. Android povezivanje i brzina punjenja su znatno poboljšani (1,5 puta brži). Tako da je sada na istom nivou kao Apple CarPlay.
Toyota Smart Connect multimedijalni i infotejnment paket s ekranom osetljivim na dodir. Veoma visoke rezolucije i dijagonale 10,5 inča. On je uključen je kao standard, dok je potpuno digitalna instrument tabla od 12,3 inča standardna u svim paketima opreme na većini evropskih tržišta. Unapređeno ambijentalno osvetljenje. Zatim grejanje upravljača i sedišta nudi se u višim paketima opreme.
Putnici mogu da uživaju u udobnijoj i mirnijoj vožnji. I to zahvaljujući poboljšanjima koja se ogledaju u tri različita aspekta. Tiša kabina dobijena je zahvaljujući upotrebi materijala s visokim nivoom prigušivanja na spoju krova. To smanjuje buku od kiše i puta. Dodatni materijal u zadnjem delu vozila smanjuje buku i vibracije kojima su izloženi putnici smešteni u zadnjem delu kabine. U višim paketima opreme, novi, troslojni unutrašnji izolator smanjuje buku motora.
Izbor pogona
Corolla Cross se nudi u hibridnim verzijama od 1.8 i dva litra radne zapremine. Pružajući time svestranost i efikasnost hibridnog pogona i izbor željenog nivoa performansi. Jasno nudeći praktičan put ka elektrifikaciji. Dopunjuje Toyotin višestruki pristup (Multipath) za rešenje ugljenične neutralnosti.
Verziju 1.8 Hybrid pokreće hibridni sistem maksimalne snage 104 kW (140 KS). Ona je dostupna samo u veziji na prednji pogon. Corolla Cross 2.0, maksimalne snage 131 kW (178 KS). Može da se naruči i s inteligentnim pogonom na sva četiri točka (AWD-i). Prosečna potrošnja benzina bazne varijante 1.8 Hybrid je 4,9 l/100 km, 2.0 Hybrid 5,0 l/100 km a 2.0 Hybrid AWD-i 5,3 l/100 km.
U verziji s inteligentnim pogonom na sva četiri točka (AWD-i), najnovija Corolla Cross prva uvodi potpuno nov režim za vožnju po snegu (Snow Extra). On poboljšava stabilnost i kontrolu na putevima prekrivenim snegom. Usklađen sa SUV karakterom Corolle Cross, režim Snow Extra održava vozilo na pravcu tokom ubrzanja, usporavanja, kočenja, skretanja i promene trake koristeći zadnji motor kako bi se sprečilo proklizavanje točkova i očuvalo prianjanje. Pružajući tako vozaču intuitivnu kontrolu, čak i u surovim zimskim uslovima.
Novi nivo opreme
Kao još jedna prekretnica, za novu Corolla Cross po prvi put se u ponudu uvodi GR SPORT nivo opreme. Tako pružajući agilnije, brže i zabavnije iskustvo u vožnji, kao i prepoznatljive vizuelne detalje. Potpuno mašinski obrađeni, crni aluminijumski naplaci od 19 inča. Zatim poseban dizajn prednje maske. Sjajno crni Toyota logotip stvaraju smeo spoljašnji izgled, dostupan u ekskluzivnoj dvobojnoj kombinaciji boja pod imenom Storm Grey. U kabini, GR logotipi i privlačni crveni štepovi na sedištima od alkantare upotpunjuju dinamičan, sportski osećaj.
Sistem oslanjanja je dodatno podešen. Spušten je za 10 mm u verziji s GR SPORT nivoom opreme. Podešavanje servo upravljača i ručice menjača garantuju zanimljiv i uzbudljiv doživljaj. Jedinstveni Sport režim primenjen je po prvi put. Omogućava brži odziv prilikom ubrzanja povećanjem broja obrtaja motora u praznom hodu, dok je usporavanje takođe poboljšano. Kada vozač otpusti papučicu gasa, Sport režim automatski kontroliše usporavanje kako bi se postigao sportski osećaj kočenja. Za još veću stabilnost i kontrolu u zimskim uslovima, za GR SPORT verziju je takođe predviđen Snow Extra režim.
Uz paket Toyota T-Mate, koji je standardni deo opreme i omogućava ažuriranja preko interneta, postignut je još veći nivo bezbednosti i praktičnosti. Reč je o trećoj generaciji Toyotinog bezbednosnog sistema (Toyota Safety Sense) s dodatnim naprednim sistemima za pomoć u vožnji i pri parkiranju.
Corolla Cross stigla je u Toyotine prodajne salone u Srbiji tokom septembra a početna cena je 33.490 EUR (1.8 Hybrid Luna) s uračunatim kompletom zimskih točkova i POLA-POLA finansiranjem bez kamate.
Izvor: Autosrbija.club
Foto: Toyota Srbija