home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Najnovija verzija legendarnog Land Roverovog modela Defender (od 1948. godine do danas prodato je oko 1,9 miliona komada), stigla je i u Srbiju i to posredstvom generalnog uvoznika Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju, beogradske firme Grand Motors (III bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/2090-600). Unapređeni Defender za 2007. godinu ima novi 4-cilindrični 2,4 litarski Common-Rail dizel agregat sa 90kW/122KS i 360Nm obrtnog momenta, novi manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, novu instrument tablu i sedišta, koji su zaslužni za bolju ergonomiju i poboljšani komfor, a tu su i novi sistem grejanja i ventilacije. Povećana je i sposobnost savladavanja asfaltnih i van asfaltnih puteva. U ponudi su modeli Defender 90 (sa četiri sedišta), Defender 110 i 130 (sa pet sedišta). Treba reći da se model 130 može se dobiti i sa sedam sedišta. Dužina Defendera iznosi od 3,9 do 4,6 metara, širina 1,8, visina oko 2 metra dok se težina kreće od 1638 do 2000 kg. Potrošnja se kreće od 10,3 do 11,1 litra dizela na 100 km, zavisno od verzije. I cene za kraj. Osnovni model Defender 90 Sation Wagon sa Base paketom opreme, treba platiti 31.480 evra (u cenu je uračunata i carina, PDV i svi zavisni troškovi), dok za najskuplji Defender 110 Station Wagon sa SE paketom opreme, treba izdvojiti 39.460 evra.





Izvor : www.netauto.co.yu

Najpoznatiji prodavac automobila češkog proizvođača u našoj zemlji, Auto kuća Vidovdan iz Zemuna, svoj status potvrdio je i ovog leta. Naime, njihov marketing tim osmislio je akciju u kojoj svi oni koji kupe bilo koji model Škode tokom leta na bilo koji način finansiranja (gotovinski, kredit, leasing, kao fizičko ili pravno lice ...), dobijaju na poklon besplatan boravak od sedam dana za četvoročlanu porodicu na Kanarskim ostrvima! Nagrada može da se iskoristi u bilo kom periodu uz dogovor sa hotelom za rezervaciju, kako je objasnio Branko Kostić, direktor prodaje. AK Vidovdan nalazi se u Zemunu, u Ulici Glavnoj 11-13, a radno vreme je od 8 do 21 sati (pon-pet) a subotom i nedeljom od 8-18h. Tel : 011/2197-496.



Izvor : www.b92.net i www.beta.co.yu

Kompanija Dženeral Motors i fabrika automobila Zastava potpisali su ugovor koji omogućava da sklapanje automobila "opel astra klasik" u Kragujevcu počne u trećem kvartalu 2008. godine, izjavio je potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić.
On je na konferenciji za novinare kazao da je prema petogodišnjem ugovoru planirano da se do 2012. dostigne godišnja proizvodnja do 10.000 vozila.
Đelić je precizirao da će se po prvi put u Zastavi sklapati jedan svetski model, što je obaveza i šansa za Zastavu da radi po najvišim svetskim standardima.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić kazao je da je Vlada napravila sličan ugovor kao i sa Fiatom, što podrazumeva da se u prve dve godine omogući uvoz gotovih vozila "opel astre klasika" bez carine.
"Vlada je dozvolila da se bez carine uveze 8.300 vozila, od kojih 3.300 do kraja ove godine i 5.000 u 2008. godini", kazao je Dinkić i naglasio da će cena osnovne verzije tog automobila biti 10.800 evra sa PDV-om, umesto dosadašnjih 13.250 evra.
On je ponovio da će tender za privatizaciju Zastave biti objavljen u decembru i da će saradnja Zastave i Dženeral Motorsa omogućiti veće šanse da Zastava dobije dobrog stateškog partnera.
Ministar trgovine i usluga Predrag Bubalo naglasio je da restruktuiranje fabrike još nije završeno, jer Zastava mora biti rešena bez dugova i viška radnika i mora biti atraktivna za strateškog partnera.
Direktor prodaje, marketinga i postprodaje Dženeral motorsa za centralnu i istočnu Evropu Dankan Aldred (Duncan Aldred) kazao je da je ugovorom predviđeno sklapanje još jednog modela u Srbiji, ali da će tek nakon ispitivanja tržišta biti odlučeno koji će to model biti.
"Dženeral Motors je povećao prodaju u Srbiji za prvih šest meseci ove godine za 93 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a udeo na srpskom tržistu povećan je sa 6,4 u celoj prošloj godini na 10,6 odsto u prvoj polovini 2007.", kazao je on.
Dankan je rekao da ta kompanija iduće godine očekuje prodaju preko 3 hiljade vozila u Srbiji, što, prema njegovim rečima, znači da će 60 odsto svih prodatih vozila u Srbiji biti "opel astra klasik". On je kazao da je još rano da bi se govorilo o stateškom partnerstvu sa Zastavom.
Generalni direktor Zastava vozila Zoran Radojević kazao je da je odluka Dženeral Motorsa da investira u Srbiju pozitivan signal srpskoj ekonomiji i drugim stranim investitorima.

Inače, cena od 10.800 evra odnosi se na osnovni model sa benzinskim motorom zapremine 1,4 litra. U prodaji će se naći i modeli sa benzinskim motorom od 1,6 litra i dizel motor zapremine 1,7 litara. "To su sve motori nove generacije koji zadovoljavaju Euro 4 norme" rekao je za B92 direktor firme Zastava AGEM, koja je osnovana da bi sprovela ugovor sa Dženeral motorsom, Zoran Stošić. On je najavio i da će se Astra prodavati u tri varijante, hečbek sa pet vrata, sedan sa četiri i karavan. 



Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu), Danas (www.danas.co.yu) i Blic (www.blic.co.yu)  

Kragujevačka "Zastava" sutra potpisuje ugovor sa "Dženeral motorsom" o sklapanju "Opelovog" modela "astra klasik 2" u njenim pogonima, saznaje Press iz izvora bliskog menadžmentu kragujevačke fabrike. Ugovor sa predstavnicima američke kompanije potpisaće generalni direktor "Zastave" Zoran Radojević, a tom činu u ime Vlade Srbije prisustvovaće ministar trgovine Predrag Bubalo, ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ministar finansija Mirko Cvetković. - Ugovor "Zastave" i "Dženeral motorsa" je već gotova stvar. Sutra je to faktički samo zvanično potpisivanje ugovora. Do saradnje sa "Dženeral motorsom" došlo je zahvaljujući prethodnim ugovoru koji je "Zastava" potpisala sa "Fijatom". Sarađujući sa "Fijatom", "Zastava" je uspela da zameni proizvodne trake i da ih kompletno robotizuje. Na insistiranje ministra Bubala, "Zastava" je vratila sve dugove "Fijatu", što je bio preloman potez koji je doprineo konačnoj odluci američkog automobilskog giganta da srpskoj firmi poveri ovako ozbiljan posao. Prvi automobil koji će na osnovu ugovora do kraja godine biti sklopljen u kragujevačkoj "Zastavi" je "Opelova" "astra klasik 2", ali ugovor predviđa i da se početkom 2009. godine u našoj fabrici započne sklapanje potpuno novog "Opelovog" modela - objašnjava sagovornik Pressa iz "Zastave". Saznanja Pressa juče je faktički potvrdio i Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga, koji je obišao fabriku "Zastava automobili" i najavio da se bliži datum za potpisivanje ugovora sa "Dženeral motorsom". - Nabavkom savremene opreme fabrika je dobila šansu da eventualno dođe i do strateškog partnera i na ovaj način pokazuje svim potencijalnim investitorima da može da montira i poslednju generaciju automobila - rekao je juče Bubalo. Obilazeći pogone karoserije, montaže i lakirnice, gde je pre dve nedelje počelo serijsko sklapanje "zastave10" po "Fijatovoj" licenci, Bubalo je naglasio da je on prvi započeo pregovore sa "Dženeral motorsom" o montaži "Opelovih" automobila. - Ovo je najbolji put i način kako se može trajnije rešiti sudbina ove fabrike. Srbija će uskoro potpisati Sporazum o slobodnoj trgovini sa Ukrajinom, Belorusijom i Turskom, što će "Zastavi" omogućiti da se nametne i na tim tržištima - istakao je Bubalo. "Opelova" "astra klasik 2", koja će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike, trebalo bi da košta samo 11.000 evra, što je, kako ističu u "Zastavi", izuzetna cena za automobil te klase. Cena je povoljna jer ugovor koji se sutra potpisuje sa "Dženeral motorsom" podrazumeva uvoz "Opelovih" automobila bez carine. U toku pregovora sa "Dženeral motorsom", "Zastava" je, kao što je Press ranije pisao, zatražila od Vlade Srbije odobrenje da se za početak bez carine uveze kontingent od 3.000 do 5.000 "Opelovih" automobila. Pressu je potvrđeno da bi do kraja 2008. taj broj mogao da dostigne osam hiljada vozila.

Kako piše Danas, direktor kragujevačke fabrike Zastava auto Zoran Bogdanović, izjavio je da je pre dve nedelje počela serijska proizvodnja "zastave 10" u pogonima te fabrike i da je do sada montirano 70 vozila tog modela. "Do kraja jula biće proizvedene 192 vozila, dok će u avgustu sa proizvodnih traka sići od 400 do 500 "zastava 10", koja se proizvodi po licenci italijanskog Fijata. Planirano je da se do kraja godine mesečno proizvodi do 500 vozila tog modela", rekao je Bogdanović i podsetio da je u nabavku oprema za montažu "zastave 10" do sada uloženo sedam miliona evra, od čega je 5,3 miliona obezbeđeno od prihoda iz privatizacije, a ostatak iz budžeta fabrike.

Međutim, prema pisanju Blica, iako je serijska proizvodnja domaćeg Punta u pogonima Zastave počela još pre dve nedelje, zvaničan početak i svečanost koji su tim povodom najavljivani za kraj ove nedelje, odloženi su za "period posle godišnjih odmora".



Naše tržište automobila je od nedavno postalo bogatije za tri zanimljiva modela. Prvo o Audiju A5, koji se zasad kod nas nudi samo sa dva motora : jednim dizelašem i jednim benzincem ali oba u kombinaciji sa Quattro integralnim pogonom. Dizel je zapremine 3,0 litra, raspolaže sa 176kW/240KS i 500Nm, maksimalna brzina iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h 5,9 sekundi a prosečna potrošnja 7,2 litra goriva na 100 km. Cena u Srbiji za ovaj A5 3,0 TDI Quattro iznosi 50.156 evra sa uračunatim PDV-om. Drugu, sportsku S5 verziju, pokreće benzinski 4,2 litarski V8 agregat sa 354KS i 440Nm. Pogon je naravno opet na sva četiri točka. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i drugačiji točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Zbog toga cena naravno nije mala pa Audi S5 u Srbiji treba platiti pozamašnih 64.147 evra. Ako je za utehu i ova cena je sa uračunatim PDV-om... Audi u Srbiji prodaje Porsche SCG, tel. 011/3042-400, internet : www.audi.co.yu

Drugi novitet na našem tržištu jeste obnovljena Toyota Corolla Verso, mada možda tako ne izgleda na prvi pogled pošto su promene na spoljašnjosti zaista diskretne. Ukratko, pored svežijeg izgleda (novi branici, maska, svetla), redizajnirana Corolla Verso donosi i nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm. Paletu motora pored pomenutog dizelaša čine još dva benzinaca i to 1,6 litarski sa 81kW/110KS i 1,8 litarski sa 95kW/129KS. Bez obzira na doterani izgled, glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su velika fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta), prostrana unutrašnjost (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji. Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso je skuplja za 900 evra u odnosu na prethodnu verzija pa za najjeftniji 1,6 litarski benzinac treba izdvojiti 22.600, a za osnovni dizelaš 25.000 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om. Toyote u našoj zemlji prodaje Toyota Srbija i Crna Gora, Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna info linija 0-800-300-000, internet : www.toyota.co.yu).

Na kraju još i Hyundai Accent sa troja vrata kao treći novitet, koji je nedavno obogatio ponudu novih automobila u našoj zemlji. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim benzinskim motorom, koji razvija 82kW/112KS i paketom opreme Leader (klima, ABS, frontalni vazdušni jastuci, el. retrovizori sa grejačima i dr.). Cena ovakvog Accenta sa aktuelnim popustom iznosi 13.676 evra (redovna cena 15.576 evra). Inače, ovaj kraći Accent je dugačak 4045, širok 1695, visok 1475 mm, prtljažnik ima 270 litara osnovne zapremine dok mu težina iznosi 1080 kg. Po fabričkim podacima postiže maksimalnih 190 km/h, do stotke ubrzava za 10,2 sekunde, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,4 litra na 100 km. Popusti za ostale modele Hyundaija se kreću od 562 evra, koliko je sniženje za Atos, pa sve do 3864 evra za Tucson 2,0 CRDi 4WD, koji sada košta 25.990 evra sa PDV-om. Ovde i podsećanje da Hyundai za svoje modele u našoj zemlji odobrava garanciju od pet godina. Hyundai u Srbiji prodaje beogradski Hyundai Auto d.o.o., tel. 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu


 



Izvor : www.blic.co.yu

Zastava će u decembru sa predstavnicima Fiata nastaviti razgovore o preuzimanju proizvodnje još dva vozila. Prema rečima predsednika Upravnog odbora „Zastava vozila“ Miodraga Savićevića, reč je o „fijatu doblo“ (na slici), koji će po istom principu kao i „punto“, u Kragujevac stići na proleće naredne godine, i još jednom, potpuno novom modelu narodnog, jeftinog automobila, čija bi proizvodnja mogla da započne u Zastavi u 2009. godini. „Doblo“ je auto koji je konkurent „dačiji logan karavan“ i koji je namenjen velikim porodicama ili ljudima koji se bave malim biznisom. Već se pravi u Italiji i u Turskoj, a kod nas je malo poznat. Sklapaće se u Zastavi sa oznakom Fijata, ali se u perspektivi planira dobijanje licence i preuzimanje kompletne proizvodnje, kaže Miodrag Savićević. Pravi hit će biti drugi automobil koji je projektovan u Fijatu, prostran i jednostavan, i koji će koštati do pet hiljada evra. Za dve godine, Italijani će početi da ga prave u Brazilu, zatim u Turskoj i u Izraelu, a četvrta fabrika bi trebalo da bude Zastava. Praviće se bez državnih dotacija, i da bi proizvodnja bila rentabilna, moraće da se prodaje u serijama od najmanje 50 hiljada komada godišnje. Inače, prvi srpski „punto“, odnosno „zastava 10“, sići će krajem sledeće nedelje sa nove linije u „Zastavi", a mesečna proizvodnja bi trebalo da dostigne 400 vozila do kraja godine. Tender za privatizaciju Zastave biće raspisan do kraja godine, a već nakon godišnjih odmora biće napravljen strateški plan za njenu prodaju. „Potrebno je napraviti „buket“ najpovoljnijih uslova sa kojim će najviši predstavnici Vlade i Zastave kod deset velikih svetskih proizvođača automobila. Treba učiniti sve kako bi se privukla kompanija koja će uložiti više milijardi dolara u našu auto-industriju“.



Izvor : dnevni list Press (pressonline.co.yu)

Tender za prodaju kragujevačke fabrike vozila "Zastava" biće objavljen u decembru ove godine, najavio je juče ministar ekonomije Mlađan Dinkić. Ekonomisti smatraju da je to "krajnji rok za privatizaciju", iako je "Zastava" tek na početku velikih poslova sa italijanskim "Fijatom" i nemačkim "Opelom". Tender jedva čeka i rukovodstvo "Zastave", koje nema ni najmanje sumnje da će se fabrika dobro prodati. Aleksandar Stevanović, saradnik u Centru za slobodno tržište, kaže za Press da je "Zastava" trebalo da bude prodata još pre sedam godina. - Iako se možda čini da bi "Zastava" više vredela za, recimo, dve godine, kada razvije poslove sa "Fijatom" i "Opelom", mislim da više ne bi trebalo čekati sa prodajom. Ako poslovi sa Italijanima i Nemcima zaista vrede, novi investitor će to prepoznati i zbog toga već sada dati više para za "Zastavu". A i više se isplati prodati fabriku sada, nego izdvajati gomilu novca iz budžeta za nju. Država već sedam godina subvencioniše Kragujevčane, a za sve te pare mogli smo još jednu automobilsku industriju da razvijemo - kaže Stevanović. Ekonomista Milan Kovačević takođe smatra da je "Zastavu" trebalo prodati mnogo ranije. - Ja samo ne znam ko bi sada kupio tu fabriku?! Nju je odavno trebalo prodati. Lično smatram da nema mnogo izgleda da se nađe kupac. Ne mislim da Zastavi mogu da pomognu ni poslovi sa "Fijatom" i "Opelom" - pesimista je Kovačević. S druge strane, Dragan Srejović, zamenik generalnog direktora "Zastava vozila", kaže za Press da je raspisivanje tendera očekivano i da jedino tako može da se utvrdi stvarna vrednost fabrike. - Konačno će biti utvrđena prava vrednost "Zastave", a jedino tako možemo da se privatizujemo i da dobijemo pravog strateškog partnera. Raspisivanje tendera je prava prilika i da se skinemo sa državnih leđa - kaže Srejović. On dodaje da poslovi sa  "Fijatom" i uskoro "Opelom" mogu samo da povećaju cenu "Zastave". - Do kraja godine već će biti dobro razvijen posao sa "Fijatom", a i započeta saradnja sa "Opelom" i tada ćemo sasvim sigurno imati šta da ponudimo potencijalnom kupcu. Pretpostavljam da će upravo zbog poslova sa tim jakim svetskim kompanijama biti mnogo interesenata za kupovinu "Zastave" - smatra Srejović.



Kia je u vrućim letnjim danima pripremila posebne povoljnosti za svoje kupce. Naime, u svim salonima svoje prodajne mreže priredila je posebnu letnju akciju u trajanju od 1. do 31. jula. Dodatni popusti odnose se na već sniženu cenu određenog nivoa opremljenosti modela Picanto i Rio. Tako je pri kupovini simpatičnog mališana Picanta Lotto + ABS opremom moguće uštediti 1.900 evra. Navedena oprema uz standardnu Lotto opremu nudi i klima uređaj, servo upravljač, zatamnjena atermička stakla, ABS sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja i disk kočnice na svim točkovima. Kupovinom svežeg, originalnog i tehnički usavršenog Ria je moguće je uštediti do 2.000 evra. Popust se odnosi na opremu EX Active koja uz bogatu standardnu opremu EX (vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, centralno zaključavanje, el. pokretanje prednjih i zadnjih stakala, maglenka) nudi i 1.4 DOHC benzinski ili 1,5 CRDi VGT dizel motor, automatski klima uređaj, ABS sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja te disk kočnice na svim točkovima. Na oba modela važe trogodišnja garancija (do 100.000 pređenih km) te šestogodišnja garancija na prohrđavanje karoserije. Sva vozila su dostupna odmah i putem svih načina finansiranja. Količina raspoloživih vozila je ograničena. Ponuda važi do isteka zaliha.

Izvor : kia.co.yu



Na naše tržište je stigao još jedan novi model američkog Jeepa. Posle Compassa, evo i modela sa zanimljivim imenom – Patriot, koji predstavlja ulazni, samim tim i najjeftiniji model u gami ove legendarne marke. Našim kupcima će se nuditi sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom. Dizelaš je Volkswagenov 2,0 litarski sa 103kW/140KS pri 4000 obrt./min., uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem (postiže 189 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi, potrošnja 6,5 litara na 100 km) a benzinac iz 2,4 litra razvija 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. (185 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi). Ovaj benzinac troši 8,9 ili 9,7 litara goriva na 100 km, zavisno od tipa menjača (5-stepeni manuelni menjač ili CVT automatik). Prtljažnik je veličine 645 litara a u rezervoar staje 51 litra goriva dok je pogon stalni 4WD uz mogućnost blokade diferencijala. Cena najjeftinijeg Patriota sa 2,4 litarskim benzincem i opremom Sport kod nas iznosi 23.836 evra sa PDV-om a za osnovni dizelaš treba izdvojiti 25.370 evra, takođe sa PDV-om. Svi modeli imaju ABS, ESP (elektronsku kontrolu stabilbosti), BAS (pomoć pri naglom kočenju), čitav set vazdušnih jastuka, klimu, elektro paket itd itd. Ovom prilikom ponavljamo i deo teksta o novom Jeepu, objavljenom početkom marta, prilikom promocija Patriota na salonu u Ženevi : "Jeep je poslednjih godina sve do nedavno praktično ignorisao podatak o rastućem trendu manjih i pristupačnijih crossover vozila. Ali tome je kraj. Sa lansiranjem novog modela Patriot, Jeep nastavlja sa najvećom ofanzivom predstavljanja novih modela u svojoj istoriji, tokom koje je praktično duplirao svoju ponudu modela i tako sada kupcima nudi čak 7 različitih modela. Spoljašnji dizajn u priličnoj meri vuče na manji Compass i to u principu i nije neko iznenađenje jer su i Compass i Patriot bazirani na istoj platformi s tim što je Compass ipak više zaobljeniji i blažih ivica, čak možda i pomalo "ženskast" dok je, s druge strane, Patriot više robusnijeg i kockastijeg izgleda čime više podseća na tradicionalni Jeepov dizajn u stilu Cherokeeja, Commandera i Wranglera. Dimenzije ovog Jeep-a iznose D X Š x V : 4405 mm/1760 mm/1630 mm. Međuosovinsko rastojanje je  2634 mm.Iako manje od 10 % vlasnika SUV vozila ikada siđe sa uređenog puta, za terenske sposobnosti se ne treba brinuti; ovaj Jeep se lako nosi na kraj i sa dubokim peskom i "kamenjarom" pri čemu je pri terenskoj voznji od velike pomoći i Hill Descent Control koji se brine za bezbedno spuštanje niz padinu sa elektronski kontrolisanih 5 milja na sat (8 km/h ). Još i podatak da Patriot može bez posledica da zagazi u vodu dubine do 48 cm."




Izvor : www.novosti.co.yu

Najnoviji pregovori između poslovodstva "Zastavine" fabrike automobila i torinskog "Fiata", rezultirali su odlukom da se kragujevački "punto", pored balkanskih zemalja, izvozi i na rusko tržište. Dogovor je postignut i pored odluke "Fiata" da ovaj model u svojim pogonima proizvodi do 2010. godine. U poslovodstvu "Zastave" ne otkrivaju sve detalje koji su uticali da "Fiat" Kragujevčanima prepusti i ovo tržište. Ali, pretpostavlja da su aduti "Zastave" povoljni izvozni preferencijali između Srbije i Rusije.
- Ambicije "Zastave" su da, pored balkanskog tržišta koje pokriva oko 50 miliona stanovnika, "pokrijemo" i ceo istočni "blok" - kaže Zoran Bogdanović, direktor fabrike "Zastava auto", koja je zadužena za projekat "Zastava 10". - Odmah smo počeli pregovore sa potencijalnim ruskim partnerima i očekujemo da ih vrlo brzo privedemo kraju. Realizacija tih pregovora je za nas od izuzetne važnosti, jer bi se proizvodnja "Z-10" znatno uvećala - čak i u prvoj godini. "Zastava" do kraja godine planira da proizvede oko šest hiljada automobila. Pregovori sa potencijalnim ruskim partnerima bi mogli da "poremete" taj plan. Kragujevčani su spremni za taj posao, jer nova italijanska tehnologija, koja je kupljena od italijanske firme "Komao", omogućava da se za svakih pet minuta proizvede po jedan "punto". "Zastava" ovaj model već izvozi na hrvatsko tržište. Već je izvesno da će se "Z-10" izvoziti na albansko, bugarsko, rumunsko i tržište u BiH. - Analize ruskog tržišta još nemamo, ali smo ubeđeni da bi za "Zastavu" od izuzetnog značaja bilo da preuzmemo tek jedan odsto tog tržišta - kaže Bogdanović. - Razmišljamo i o ukrajinskom tržištu, gde se godišnje proda oko pola miliona novih modela automobila. Uspešan izvoz na istočnoevropsko tržište bio bi od izuzetnog značaja za dalji razvoj "Zastave".



Prodavci Škode i Seata u Srbiji nude nekoliko novih povoljnosti i popusta prilikom kupovine ovih vozila. Tako svi Škodini modeli (sem nove Fabije) mogu da se kupe na lizing bez kamate, uz 30 do 40 odsto učešća. To je rezultat saradnje ovlašćenog dilera čeških automobila, firme Auto Čačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), i finansijske kuće Hypo leasing. Auto Čačak nastavlja i sa popustima na sve Škodine modele (opet izuzimajući novu Fabiju) ali za kupce, koji kupuju za gotovinu (sniženje iznosi od 5 do 7 odsto, u zavisnosti od modela). Što se Seata tiče (Porsche SCG, Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, www.seat-scg.com), od 1. do 31. jula trajaće nova kampanja prodavaca ove marke, u kojoj će svi modeli Ibize i Cordobe (bez obzira na motor i paket opreme) biti jeftiniji za 4 odsto.  



U Beogradu je otvoren još jedan prodajno-servisni centar južnokorejskog Hyundaija – Ehom Auto, koji predstavlja najveći ovakav centar za Hyundai u Srbiji (veličine 3000 kvadrata), a nalazi se u ulici Svetog Nikole 43. U sklopu centra nalaze se izložbeni salon automobila sa najnovijim modelima ovog proizvođača i servis površine 600 kvadrata. Ovim novim objektom, Hyundai Auto d.o.o. (generalni zastupnik Hyundaija za Srbiju, tel: 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu), proširio je svoju prodajno-servisnu mrežu, koja sada broji 18 članova. Da podsetimo da su ove godine već otvoreni i Hyundai centri u Beogradu, Novom Sadu, Kraljevu i Kragujevcu.  



Veoma brzo posle početka prodaje na najvažnijim evropskim tržištima, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija ovog modela održana je u petak, 22. juna u novom poslovnom centru Grand Motorsa (uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju - tel. 011/2090 600, www.ford.co.yu), u novobeogradskom III bulevaru 21 (Milutina Milankovića). Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra. Kao što vidite, cene su dosta primamljive (npr. u Nemačkoj osnovni Mondeo košta 21.990 evra), a uz garanciju od 4 godine, novi Mondeo postaje zaista opasan igrač u D segmentu. Da bi tako i ostalo, Ford je upravo najavio ugradnju novog dizel motora u Mondeo i to 2,2 litarski agregat iz francuske PSA grupacije, koji razvija 170KS i 370Nm obrtnog momenta. Ovaj Mondeo 2,2 TDCi postiže 225 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,5 sekundi. Pomenuti novi motor će se uskoro naći i pod haubom drugih Fordovih modela, kao što su Galaxy i S-MAX. Kada će Mondeo 2,2 TDCi stići i kod nas, za sada nije poznato. 



Novosadski Grand M (tel. 021/542-800, www.mazdans.co.yu) sve do kraja jula odobrava popuste na modele Mazda3 (sa dizel motorom) i Mazda6 (u svim karoserijskim verzijama i motorima). Mazda3 CD110 CE sa 5 vrata i 1,6 litarskim dizel agregatom od 80kW/109KS (postiže 185 km/h, ubrzanje do 100 km/h 11,3 sekunde, potrošnja 4,8 litara na 100 km) košta 17.699 evra sa PDV-om, odnosno 1500 evra manje od redovne cene. Verziju CD110 TX (sa istim motorom) sada treba platiti 20.300 evra. Za Mazdu6, takođe do kraja jula (ili dok se ne rasprodaju zalihe), važi popust od 1300 evra pa Mazda6 1,8i Active (benzinac od 88kW/120KS, makimalna brzina 197 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, potrošnja 8,3 litra) sada zapada 22.399 evra sa PDV-om (1300 evra manje nego ranije) dok Mazda6 CD120 Active (dizelaš sa takođe 88kW/120KS, postiže 194 km/h, ubrzava do stotke za 10,6 sekundi a troši oko 6,5 litara dizela na 100 km) košta 23.899 evra.



Izvor : B92, FoNet

Stručni tim američke kompanije Dženeral motors je posetio Grupu Zastava, kako bi razmotrio mogućnosti saradnje s kragujevačkom fabrikom automobila, prenosi FoNet. Tim Dženeral motorsa je ispitivao mogućnosti za proizvodnju Opelovih delova na postojećoj liniji kragujevačke fabrike i, prema nezvaničnim informacijama, oni su procenili da je na njoj moguća montaža Opelovih vozila uz ispunjavanje dodatnih tehničkih zahteva i nivoa kvaliteta. Informativna služba Grupe Zastava je ranije saopštila da se u poseti fabrici nalazi tehnička ekipa, koju predvodi rukovodilac za nove projekte Volfgang Fridrih, i da nikakvi komercijalni ugovori i dogovori nisu deo njenog posla. Ipak, u saopštenju se dodaje da je saradnja dve firme moguća, ako se dostignu određeni tehnički zahtevi i nivo kvaliteta. Kragujevačka fabrika nalazi se u pregovorima sa kompanijom Dženeral motors o proizvodnji Opelovog modela Astra Classic II u Kragujevcu. Generalni direktor Grupe Zastava Zoran Radojević izjavio je krajem prošlog meseca da očekuje vrlo brzo završetak pregovora sa Dženeral motorsom o zajedničkoj saradnji i dodao da je u dosadašnjim razgovorima dve kompanije "sve definisano" i da sada slede samo "fina podešavanja".