home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mada još nije objavljen tačan datum početka prodaje, uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/3243-959) već je odredila cene za novi BMW serije 1 Coupe, koje će važiti u Srbiji. Konkretno, najjeftiniji će biti model 120d Coupe, koji košta 31.890 evra, a najskuplji je benzinac 135i Coupe, kome je određena cena od 37.980 evra (sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Ponuda motora u seriji 1 Coupe inače obuhvata sledeće agregate : 3,0 litarski bi-turbo motor od 306KS i 400Nm za model 135i (uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sledi ga 123d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 204KS i 400Nm i na kraju verzija 120d sa takođe 2,0 litarskim dizel agregatom ali sa 177KS i 350Nm. Prema fabričkim podacima, 135i do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, 123d za 7,0 a 120d za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina modela 135i je 250 km/h, 123d postiže 238 km/h a kod 120d maksimum je 227 km/h. Kao i BMW serija 3 Coupe, i serija 1 Coupe ima raspored masa 50:50, motor napred a pogon pozadi, što obećava iste, ako ne i bolje vozne osobine u odnosu na seriju 3 Coupe, zahvaljujući između ostalog i manjoj težini serije 1 Coupe. Za bezbednost će se brinuti najmanje 6 vazdušnih jastuka i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Iako se novi Coupe bazira na hatchback verziji serije 1, dimenzije su im različite pa tako dužina "jedinice" Coupe iznosi 4360 mm (133 mm više od hatchbacka), dok širina iznosi 1934 mm (1 mm više). Povećan je i prtljažnik, koji sada ima volumen od 370 litara (hatchback 350), a standard je i zadnje sedište deljivo u odnosu 60/40, čime se dobija veća fleksibilnost u organizaciji unutrašnjeg prostora. Za poređenje, cene u Nemačkoj se kreću ovako : verzija 120d košta 28.750, 123d 32.500, a top model 135i ima cenu od 38.950 evra.






Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

Ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić juče je potvrdio da će tender za prodaju „Zastava automobila“ biti raspisan u decembru jer je pet svetskih kompanija već zainteresovano za kupovinu kragujevačke fabrike. Prema njegovim rečima, to su „Ford“, „Dženeral motors“, „Fijat“, kao i firme iz Indije i Kine. Kako „Blic“ saznaje u poslovodstvu „Zastave“, taj spisak nije konačan, a od budućeg vlasnika domaće automobilske industrije se očekuju velika ulaganja koja mogu dostići i milijardu evra i otvaranje novih radnih mesta. Kako je za „Blic“ izjavio generalni direktor grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević, napravljen je projekat po kome bi kupac trebalo da instalira modernu tehnologiju i da kapacitete za proizvodnju podigne na 120.000 do 150.000 automobila godišnje.
- Planirali smo da minimalna ulaganja treba da budu 151 milion evra, ali ona mogu da dostignu i nekoliko puta veću sumu. Investicija bi trajala dve godine, i za to vreme bi, postepeno, posao u novoj fabrici dobilo još 5.000 radnika. Kod izbora kupca presudno će biti to da bude afirmisan proizvođač automobila, sa jakim brendom. Sledi se princip iz škole - druži se sa dobrim đacima, i budi takav da oni hoće da se druže sa tobom - kaže Zoran Radojević, koji je duboko ubeđen u uspeh tendera.
Velike kompanije koje se bave proizvodnjom automobila je, kako tvrde u menadžmentu „Zastave“, bez sumnje ohrabio ugovor sa „Fijatom“ i kupovina licence za proizvodnju „punta“. Država je uložila 14 miliona evra za kupovinu tehnološki nove, delimično robotizovane linije, na kojoj može da se montira i 40.000 vozila u toku godine u jednoj smeni. U isto vreme, od prodaje imovine „Zastava“ je vratila 11,5 miliona evra starog duga italijanskom proizvođaču.
Prema rečima Miodraga Savićevića, predsednika Upravnog odbora „Zastave“, „republička vlada je posle dužeg vremena aktivno krenula u privatizaciju industrije“ i „sa punim džepovima povoljnih uslova krenula u veliko lobiranje po svetu“.
- Za kupovinu fabrike automobila nisu zainteresovane samo kompanije koje je pomenuo ministar Dinkić, već i firme iz Južne Koreje, Rusije i jedna kanadsko-ruska korporacija. Već krajem septembra naši menadžeri će ići u Torino na razgovore sa predstavnicima „Fijata“, a nakon nekoliko dana i sa drugom grupacijom. Treba poneti „buket“ najpovoljnijih uslova, a to su poreske i carinske olakšice, ulaganja novca i iz Nacionalnog investicionog fonda, povoljni uslovi za zapošljavanje radnika i smanjenje doprinosa... Pojedini sastanci prevazilaze mogućnosti industrijskih menadžera, pa će biti potrebna i pomoć diplomatije - kaže Miodrag Savićević.
- Očekujem ulaganja od 500 miliona do milijardu evra, a u Kragujevcu bi trebalo da radi i fabrika karoserija, montaža, dok će šansu dobiti i proizvođači delova, pre svega guma, akumulatora i enterijera. U Srbiji bi oživeli transport i trgovina.



Domaće tržište je upravo postalo bogatije za dva nova automobila, koji stižu iz Fiata, odnosno Volvoa. Naime, domaći uvoznik vozila italijanskog proizvođača, firma Delta Automoto d.o.o. (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) ovih dana počinje sa prodajom novog Fiatovog modela Linea, a Grand Motors, generalni uvoznik švedskog Volva za Srbiju (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel.011/2090-630), već ima u ponudi novi (pro)terenski Volvo XC 70 treće generacije. Počinjemo od Fiat Linee, koja je ipak primerenija našem prosečnom kupcu nego Volvo XC 70. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara, a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji (a sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno). Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i novog Bravoa. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 metra, visoka 1,50 metara, dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas), a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Što se tiče unutrašnjosti, veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta, a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Linea se oprema sa dva benzinska i jednim dizel motorom, odnosno 1,4 litarskim benzincem sa 8 ventila i 57kW/77KS, zatim 1,4 litarskim 16v Turbo motorom i 88kW/120KS, kao i 1,3 litarskim Multijet dizelašem sa 66kW/90KS. Sa pomenutim dizelašem, Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h, a prosečno troši 6,5 litara dizela na 100 km. Kod nas će se u početku nuditi samo dizelaš i slabiji benzinac. Za Lineu Fiat nudi veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD (ESP ili elektronska kontrola stabilnosti je opcija), dok vazdušnih jastuka može biti i šest, ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena Linee u Srbiji startuje od 12.390 evra sa PDV, pa naviše.

 

Toliko o Lineii, a sada kratko i o novom Volvou XC 70. Kao i ranije, i novi XC 70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboravimo ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima). U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 175kW/238KS i 320Nm, kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 136kw/185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom, a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC 70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (Hill Descent Control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvoa, pa ni XC 70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS elektronskih sistema, Volvo nudi i DSTC sistem (Dynamic Stability and Traction Control). Cene za Volvo XC 70 u Srbiji počinju od 47.150 evra sa PDV-om, koliko treba izdvojiti za osnovni model sa dizel motorom.




Generalni uvoznik Fordovih automobila za našu zemlju, beogradski Grand Motors (tel. 011/ 20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) počeo je sa novom prodajnom akcijom, u kojoj se modeli Fiesta, Fusion i Focus prodaju sa popustom u visini PDV-a. To konkretno znači da najjeftinija Fiesta sada košta 9797 evra, cene za Fusion počinju od 12.152, a za Focus od 14.144 evra. Količina vozila na koje se odnosi ovaj popust je doduše ograničena i odnosi se samo na vozila sa lagera, ali je isporuka odmah. Da podsetimo i da Ford za svoja vozila u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.  



U moru različitih letnjih popusta, koje odobravaju domaći uvoznici automobila, izdvajamo ponude za kupovinu Chevroleta, Mazdi, Suzukija i Seata. Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede od 700 do 1500 evra, zavisno od modela, a budući vlasnici japanske Mazde od 1500 do 2300 evra. Maleni Chevrolet Spark je na sniženju od tačno 1000 evra (osnovni model košta 6760 evra), Aveo je jeftiniji za 700 evra (bazni model sa troja vrata zapada 8420 evra), dok za Lacetti važi popust od 1100 evra (za modele sa dizel motorima) do 1500 evra, koliko su jeftinije verzije sa benzinskim agregatima. Tako je bazni Lacetti 1,4 16V SE sa petora vrata i motorom od 94 konja, moguće kupiti već za 12.940 evra. Sve navedene cene uključuju PDV. Još veće popuste odobrava Mazda, i to prilikom kupvine Mazde3 i Mazde6. Naime, sve do 31. oktobra, Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, a osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, takođe sa PDV-om. Suzuki od 28. avgusta, u okviru svoje posebne ponude, nudi model Swift 1,3 GC sa petora vrata po nižoj ceni od 10.500 evra, ali budući da je broj automobila ograničen, potencijalni kupci treba da požure. I na kraju, španski Seat takođe pokreće novu prodajnu kampanju, tokom koje će svi automobili ove marke (sa zaliha) biti jeftiniji za 6 % (uz izuzetak MPV modela Altea, za koga važi sniženje od 8 procenata). U toku trajanja ove prodajne akcije, Seat svim potencijalnim kupcima, koji automobile kupuju na kredit ili lizing, neće naplaćivati troškove obrade.



Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel. 011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu) sve do kraja leta nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra, iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i sa volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu.  



Najsnažnija Toyota Yaris sa oznakom TS od nedavno se nudi i kupcima u našoj zemlji. Domaći uvoznik, firma Toyota Srbija i Crna Gora (Savski nasip 7, Novi Beograd, besplatna info linija 0-800-300-000, www.toyota.co.yu), prodaje novi Yaris TS po ceni od 16.900 evra sa PDV-om, pa naviše. Kao i obična verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini (za svoju veličinu), bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98kW/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postiže 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. Naravno zahvaljujući sportski podešenom ogibljenju, Yaris TS nudi užitak u vožnj, a istovremeno pruža i komfornu, mirniju vožnju uz odličnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a od običnih varijanti Yarisa razlikuje se po većim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim završetkom izduvne cevi, značkama TS po karoseriji i alu felnama u standardnoj opremi. U principu ništa posebno ali to ovaj auto izdvaja iz mase drugih Yarisa koje viđamo svaki dan. U unutrašnjosti se izdvajaju nova sportska sedišta, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kožni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze još i klima uređaj, CD plejer, kao i volan podesiv po visini i dubini. 



Trend širenja pumpi na kojima se kod nas (za sada na Novom Beogradu, Pančevu, Čačku i Kruševcu) može kupiti komprimovani prirodni gas (KPG, CNG ili jednostavno metan), prate i pojedini naši uvoznici automobila. Tako je generalni uvoznik češke Škode, firma AutoČačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), od nedavno kupcima novih Škoda počeo da nudi ugradnju uređaja za pogon na komprimovani prirodni gas. Radi se o KPG uređajima kompanije BRC, dok se ugradnja može obaviti u zvaničnom servisu AutoČačak na Novom Beogradu. Cena nije baš mala (ugradnja uređaja sa tri boce od po četiri kilograma gasa u Octaviju košta 2500 evra sa PDV-om), pa je najbolje da svako za sebe izračuna koliko se isplati ugradnja ovog uređaja.



 

 

Od 20. avgusta počinje nova prodajna kampanja domaćeg generalnog uvoznika za Volkswagen, firme Porsche SCG (tel. 011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), vezana za najprodavaniji model ove marke kod nas. Kampanja pod nazivom "Polo Remiks" nudi besplatan kasko od 5 godina i uštedu na modelu Polo od 750 evra. Ušteda se odnosi na Trend paket koji sadrži radio, četvoro vrata i klimu. Besplatan kasko ostvaruje se saradnjom sa finansijskom kućom Porsche Leasing. Kampanja Polo Remiks traje do 1. oktobra. U akciji učestvuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.



Izvor : www.novosti.co.yu

Od 1. avgusta, kada je počela prodaja automobila "astra klasik II" bez carine, dnevno se na domaćem tržištu proda oko 30 ovih vozila. Do juče je prodato 430 "astri". U "Zastavi" procenjuju da će, na osnovu potražnje, do kraja meseca prodati oko 600 tih "Opelovih" modela. Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", interesovanje kupaca za sve modele je izuzetno veliko. Podjednako dobro se prodaju modeli sa benzinskim motorom od 1.400 do 1.600 kubika, kao i model sa dizel-motorom od 1.700 kubika. "Zastava" će do kraja godine uvesti tri hiljade, a naredne još osam hiljada "astra klasik II". - Saradnja sa "Dženeral motorsom" odvija se prema dogovorenoj dinamici - kaže Radojević. - Intenzivno se radi na projektovanju nove tehnologije za proizvodnju "astre" do kraja sledeće godine.U proteklih mesec dana u "Zastavi" su boravile dve ekipe stručnjaka ove kompanije, koje su sagledavale mogućnosti za proizvodnju novog motora. Razmena iskustava biće nastavljena odlaskom "Zastavinih" stručnjaka u jednu od fabrika "Dženeral motorsa". Inače, osnovni model "astre klasik II" na domaćem tržištu prodaje se za 10.800 evra.



Posle Grand Motorsa, zastupnika Forda za Srbiju, koji do 15. avgusta svim kupcima modela Fiesta, Fusion i Focus (sa lagera) poklanja LPG gasni uređaj za pogon vozila na tečni naftni gas, na sličan korak se odlučio i generalni uvoznik italijanskog Fiata za Srbiju (Delta automoto d.o.o., Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je naime pokrenuo novu prodajnu akciju (traje sve do kraja avgusta), u okviru koje se svim kupcima malog komercijalnog vozila Fiat Punto Van poklanja plinski uređaj TNG uz besplatnu ugradnju. To nije sve jer kupci dobijaju i godinu dana besplatnog redovnog održavanja. Potez za svaku pohvalu. Cena pomenutog Punta Van iznosi 9050 evra sa plaćenom carinom i PDV-om.



Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu) i Glas javnosti (www.glas-javnosti.co.yu)

Nastavljajući da prati jučerašnju priču na relaciji Peugeot-Zastava, današnji Press piše da je Francuski "Pežo" spreman da kupi kragujevačku "Zastavu" pod jednim jedinim uslovom - da mu se omogući da do ulaska naše zemlje u EU svoje modele uvozi i prodaje u Srbiji bez carine!!! Kako Press saznaje iz dobro obaveštenih izvora u srpskoj fabrici automobila, u pregovorima koji se odvijaju u najstrožoj tajnosti i za koje zna jako mali broj ljudi, "Pežo" je zauzvrat obećao da će u "Zastavi" proizvoditi novi model i dati licencu za sklapanje jednog ekskluzivnog modela, najverovatnije "pežoa 307". Kako je Press već pisao, "Pežo" je trenutno najozbiljniji kandidat za kupovinu srpske fabrike automobila. Francuzi planiraju da u "Zastavu" uđu preko "Verano motorsa", uvoznika i distributera "pežoa" u Srbiji. Naime, "Verano" bi bio taj koji bi kupio kragujevačku fabriku.

- Francuzi su veoma ozbiljni u nameri da kupe srpsku fabriku automobila. Znajući da "Zastava" nije baš u sjajnom stanju i imajući u vidu ugovore sa "Fijatom" i "Opelom", koje bi nasledili, "Pežo" prirodno traži posebne uslove za kupovinu srpske fabrike automobila. Budući da žele prevlast na našem tržištu, jedan od uslova za kupovinu jeste i da se svi njihovi modeli uvoze u Srbiju bez carine. Francuzi obećavaju da će u pogonima "Zastave" proizvoditi kvalitetna kola, kao i da neće otpuštati radnike - kaže naš sagovornik. Aleksandar Vlahović, bivši ministar za privredu i privatizaciju, smatra da bi država trebalo da razmotri predlog francuske fabrike automobila. On ocenjuje da bi to bio dobar potez, ali ističe da bi trebalo uvesti značajno smanjenje carina na uvoz svih automobila, a ne samo na "Pežoove" modele.

- Ukoliko će ukidanje carine na uvoz automobila pomoći da "Zastava" nađe pravog partnera, to onda treba i uraditi. Mislim da je carina od 20 odsto na uvoz vozila za naše građane previsoka, tako da je logično značajno je smanjiti. Nisam upućen u detalje pregovora između "Zastave" i "Pežoa", ali ako Francuzi traže ukidanje carine, onda im treba izaći u susret - kaže Vlahović. Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja, skeptičan je, međutim, u vezi sa "Pežoovim" uslovima za kupovinu "Zastave".

- Meni sve to liči na još jedan, treći po redu, pokušaj da se napravi posao montaže automobila u "Zastavi". Prvo smo sa "Fijatom" imali ugovor o bescarinskom uvozu, sada ga imamo sa "Opelom", a "Pežo" će biti samo još jedan u nizu. Ne kupuje se fabrika za proizvodnju samo jednog modela automobila. S obzirom na to da Francuzi traže i oslobađanje od carine za svoje modele, sve ukazuje na to da bi oni u Srbiji radije montirali svoje automobile nego što bi ih proizvodili - naglašava Kovačević. On dodaje da ne bi trebalo favorizovati samo pojedine proizvođače vozila, već bi svima trebalo dati iste uslove.

- Zašto bi samo "Pežo", "Opel" i "Fijat" imali carinske olakšice?! Trebalo bi onda smanjiti carinu na uvoz svih vozila, a ne samo na pojedine - zaključuje Kovačević. Dragan Srejović, zamenik generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", kaže za Press da on ne zna za bilo kakve pregovore sa "Pežoom".

- Zaista ne znam ništa o tome da su "Pežo" i "Verano motors" zainteresovani za "Zastavu". Ukoliko je, međutim, tačno da Francuzi traže bescarinski uvoz za svoja vozila da bi kupili kragujevačku fabriku automobila, i ako im nadležni to odobre, onda je to odlično. Svaka pomoć države nam je dobrodošla - kaže Srejović. Inače, jedan od ključnih razloga zbog kojih je "Pežo" zainteresovan za kupovinu "Zastave" jeste i mogućnost da preko Kragujevca lakše uđe na rusko tržište. Naime, prema posebnom međudržavnom sporazumu, sva roba proizvedena u našoj zemlji izvozi se u Rusiju sa carinom od samo jedan odsto. To bi, konkretno, značilo da bi model "pežoa" proizveden u Kragujevcu bio najkonkurentniji uvozni automobil u Rusiji.

S druge strane, današnji Glas javnosti piše (pod naslovom "Pežo neće Zastavu") da je generalni direktor Grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević juče izjavio da ima zainteresovanih kupaca za „Zastavu automobile“, ali da mu nije poznato da firma „Verano motors“ i francuski proizvođač automobila „Pežo“ hoće da je kupe, kako su pisali neki mediji.

- Nije mi poznato da „Verano motors“ hoće da kupi „Zastavu automobile“, a od „Pežoa“ smo još pre pet godina, kada smo pregovarali, dobili pisani odgovor da nisu zainteresovani za kupovinu naše fabrike - rekao je Radojević.
„Mislim da je rano da se govori o tome ko će da kupi ‘Zastavu’ jer još nije raspisan tender“, ocenio je Radojević. Podsećajući da „Zastava“ od „Pežoa“ uvozi motore sa evro standardima koje ugrađuje u domaći proizvodni program, Radojević je rekao da u novije vreme s tom kompanijom nije bilo razgovora o kupoprodaji, niti je on na tu temu vodio ikakve pregovore s predstavnicima te francuske firme. On je podsetio da je mešovita firma „Verano motorsa“ i „Delte“ krajem 2005. godine kupila prodajno-servisno preduzeće „Zastava promet“ u Beogradu. Naglašavajući da je prvenstvena želja menadžmenta da fabriku kupi afirmisani proizvođač automobila jer je to jedini način da „‘Zastava’ izađe iz tunela“, Radojević je podsetio na potpisane ugovore sa „Fijatom“ i „Dženeral motorsom“ i ocenio da su upravo ti ugovori velika šansa da budući tender bude uspešan.
„Ima zainteresovanih kupaca iz redova investitora iz inostranstva, ali njihova interesovanja su samo usmena i nijedno nije papirološki potkrepljeno“, rekao je Radojević i dodao da su razgovori o kupoprodaji vođeni s „Fijatom“ i mnogim drugim inostranim proizvođačima automobila.  Prema njegovim rečima investitor koji pobedi na tenderu moraće da nasledi ugovore sa „Dženeral motorsom“ i „Fijatom“.
- Dokumentacija za tender za fabriku se priprema i mi se zalažemo za to da budući vlasnik bude u obavezi da do kraja 2010. godine obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila za srpsko i tržište ovog regiona - rekao je, prenosi Tanjug, Radojević, ocenjujući da investicija u nov model treba da iznosi oko 157 miliona evra.



Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Firma "Verano motors" rešena je da kupi kragujevačku "Zastavu", saznaje Press iz dobro obaveštenih izvora iz srpske fabrike automobila. Naime, najveći distributer "Pežoa" u Srbiji namerava da u Kragujevac dovede Francuze, koji bi u našoj fabrici pravili jedan od svojih novih modela. Pressov izvor tvrdi da je "Pežo" zainteresovan da preko "Verano motorsa" uđe u "Zastavu".

- "Verano" bi zapravo kupio "Zastavu", ali bi se u njenim halama u dogovoru sa "Pežoom" pravio jedan njihov model sa licencom. To bi bio novi model, a ne neki na izdisaju, kao što je, na primer, "opel astra". Pominje se čak i "pežo 307". Taj model bio bi namenjen kako srpskom, tako i tržištu u regionu - otkriva Pressov sagovornik. Zainteresovanost "Verana" za "Zastavu" Pressu je potvrdio i Milorad Savićević, predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila".

- Istina je da se "Verano" interesuje za "Zastavu", ali ta firma nije jedina. Za jedinu srpsku fabriku automobila zainteresovani su i Predrag Ranković Peconi i kompanija "Rodić MB" - tvrdi Savićević. On, međutim, smatra da niko od njih nije dobar strateški partner za Zastavu.

- "Verano" je, na primer, veliki distibuter automobila, ali sumnjam da će "Pežo" praviti neki novi model u "Zastavi". Sa Francuzima smo pričali pre nekoliko godina i odbili su bilo kakvu saradnju. Posao sa njima u najboljem slučaju bio bi poput ovoga sa "Fijatom", odnosno oni bi sklapali neki svoj stari model kod nas, i to onaj koji je već na izdisaju. Prodati "Zastavu" bilo kome osim ozbiljnim i velikim auto-fabrikama, bila bi propast. To ne bi značilo obnovu auto-industrije u Srbiji, već prodaju prostora, koji bi imao neku drugu svrhu - objašnjava Savićević. Prema njegovim rečima, raspisivanje tendera za prodaju "Zastave" u decembru, kako je najavio Mlađan Dinkić, ministar ekonomije, brzopleta je odluka države.

- Vlada je poranila sa prodajom. Da bi našli pravog partnera i da bi obnovili auto-industriju u Srbiji, potrebno je više vremena i novca. Vlada bi morala da iz nacionalnog investicionog plana izdvoji bar 200 ili 300 miliona dinara za "Zastavu", da joj odobri neke poreske i carinske olakšice, kako bi privukla nekog ozbiljnog partnera. U tom slučaju imali bismo šta da ponudimo. Bar šest meseci treba da radimo na našoj fabrici, kako bi je što bolje prodali. Neka tender bude, na primer, u martu sledeće godine, do tada ništa neće propasti. S druge strane ako država nema interesa da obnovi auto-industriju u Srbiji, onda može odmah da oglasi prodaju, pa šta bude - ocenjuje Savićević i naglašava da bi ozbiljne pregovore trebalo voditi prvenstveno sa Rusima, a zatim i sa Turcima, Indusima i Kinezima. Zoran Radojević, generalni direktor "Zastave vozila", u intervjuu za magazin "Ekonomist", čije je delove prenela agencija Beta, istakao je da će investitor koji bude pobedio na tenderu i preuzeo kragujevačku fabriku morati da nasledi ugovore sa "Dženeral motorsom" (GM) i italijanskim "Fiatom". 

- Najsrećniji bih bio da to bude neki od afirmisanih svetskih proizvođača automobila. Namera nam je da se prilikom tenderske prodaje definiše da budući vlasnik do kraja 2010. mora da obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila i za tržište Srbije i za region. Novi model automobila bi se proizvodio u više od 120.000 komada, a investicija u taj model, prema nekoj računici, koštala bi oko 157 miliona evra - precizirao je Radojević.



Izvor : Tanjug

Prvi kontingent Opel Astri Classic II stigao je pre nekoliko dana u Srbiju na osnovu ugovora Zastava vozila i američkog Dženeral motorsa. Direktor kragujevačkog preduzeća Zastava AGM Zoran Stošić izjavio je da je "prvi kontingent od nekoliko desetina vozila stigao i sada će kontinuirano, praktično svakodnevno, pristizati nova količina vozila". On je naglasio da će do kraja godine biti uvezeno 3.300 Astri bez carine, kako je i predviđeno ugovorom između Zastave i Dženeral motorsa. Cena osnovnog modela za kupce u Srbiji, zato što se uvozi bez carine, niža je za oko dve hiljade evra i iznosi 10.800 evra. Preduzeće Zastava AGM je samo uvoznik i ono neće prodavati vozila fizičkim licima već će ih posredstvom dilerskih kuća Opela u Srbiji plasirati na tržištu naše zemlje. Ugovorom između Zastave i Dženeral motorsa u idućoj godini biće uveženo još pet hiljada Astri bez carine, a u poslednjem kvartalu 2008. godine, kako je najavljeno, u Kragujevcu bi trebalo da počne montiranje tog automobila. Inače, na tržištu Srbije i Crne Gore u celoj prošloj godini prodato je 3.500 raznih modela automobila marke Opel.



U Srbiji se od nedavno nude i Fordovi modeli sa pogonom na tečni naftni gas (LPG). Generalni uvoznik Forda za našu zemlju, firma Grand Motors (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/20 90 600 i 20 90 610, www.ford.co.yu) ponudio je modele Fiesta, Fusion i Focus opremljene gasnim uređajima (italijanske kompanije BRC) sa sekvencijalnim ubrizgavanjem i kompjuterskom kontrolom rada. Rezervoari za LPG gorivo su marke STACO, toroidnog tipa. Cena gasnog uređaja i ugradnje iznosi 1100 evra, međutim sve do 15. avgusta, Grand Motors će u okviru promotivne akcije svim kupcima Fieste, Fusiona i Focusa poklanjati ovaj gasni uređaj. Ponuda važi samo za automobile koji se nalaze na lageru Grand Motorsa.