Srbija: od sledeće godine ekološka taksa za nova vozila

Preuzeto sa : Novosti.rs
U prvoj polovini naredne godine država uvodi još jedan namet, ovog puta proizvođačima i uvoznicima novih motornih vozila. Plaćanje po težini, a oko visine iznosa tek predstoje dogovori
U toku je završna verzija Pravilnika o motornim vozilima koja bi trebalo da uvede red u prometu raubovanih, polovnih, putničkih automobila, autobusa, kamiona i poljoprivrednih mašina.
- Država će dati licence preduzećima koja će reciklirati polovna vozila, a na ime toga, svi proizvođači i uvoznici motornih vozila će biti obavezni da državi plaćaju ekološku taksu na nova vozila - kaže za „Novosti“ Siniša Mitrović, savetnik predsednika Privredne komore Srbije. - Ekološka taksa će se plaćati po težini, a koliko će ona iznositi, to će biti predmet dogovora između proizvođača, uvoznika i države u narednom periodu. Očekujem da Pravilnik o motornim vozilima zaživi već u provoj polovini iduće godine.
Sav novac koji se slije od naplate „zelene takse“ ići će u Fond za zaštitu životne sredine, odakle će se prenositi reciklerima za potrebe razgradnje reciklibilnih delova automobila i drugih motornih vozila.
- Pravilnik, koji je predložilo Ministarstvo zaštite životne sredine, ima dva cilja - kaže naš sagovornik. - Jedan je da se spreči dosadašnje zagađenje prirode, jer su školjke od automobila bacane u reke i potoke, a antifriz i otpadno ulje prosipani u kanalizaciju - kaže naš sagovornik. - A drugi da se spreči prodaja rezervnih delova koji se vade iz oštećenih vozila, smanji mogućnost njihove ugradnje i preprodaje po pijacama i naravno, pobošljava bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Inače, ne postoje pouzdani podaci o broju auto-otpada u Srbiji, ali sa pravilnikom će biti precizirano koliko ima operatera za rastavljanje automobila, kao i prodavaca rezervnih delova.
Gume i ulja
Od pre četiri meseca svi koji na tržište Srbije plasiraju gume, motorna i
mašinska ulja, azbest, baterije i akumulatore, elektronsku i električnu opremu
plaćaju državi ekološku taksu na ove proizvode koji posle upotrebe postaju
otpad. Na to ih obavezuje Uredba o posebnim tokovima otpada. Tako, na primer,
naknada za gume iznosi 17.000 dinara po toni, azbest - 100 dinara po kilogramu,
industrijskih baterija i akumulatora - 15 dinara po kg, a ulja 10 dinara po
litru.
Autor : A. Šerer
Foto : arhiva Autoblog.rsOvima se definitivno žuri sa vlasti...
Ranije sam se šalio kako tamo u vladi mora da ima neka dokona glava (jedna od dokonih...) zadužena da samo da smišlja nove namete, ali mi to sve manje zvuči kao šala!
Trebali bi da uvedu i porez na metlice brisaca,pojaseve,tecnost za shajbnu itd.
E bem ti ovu zemlju nedodjiju,umesto da stimulisu kupovinu novih automobila i zbog ekologije i zbog pdv-a,oni na sve moguce nacine "ubedjuju" ljude da to ne rade.
Prevelik drzavni aparat dovodi do toga da u Srbiji 50% zaposlenih radi za ostalih 50%.
Ovo nije taksa, ovo je reket koji ćemo plaćati reciklažnom kartelu koji ima zaštitu ministra da diplomom pedijatra!
Kao što piše I vesti, pare od ovog reketa neće ići budžetskim potrošačima, već direktno reciklerima!
Zbog tog kartela su zabranjeni I auto-otpadi, a sve pod paravanom ekologije!!
Auto otpadi postoje i u evropskim zemljama i polovni delovi se mogu kupiti i ugraditi u vozila.E,poturice su uvek bili gori od turaka.
Nas jadni budzet tj. deficit mora nekako da se popuni pa cim nekome sine neka ideja.....
Meni samo plaši drskost sa kojom to oni rade... Više se ne trude ni da daju makar neko smisleno objašnjenje! Znači da su dobro pustili korenje...
Naravno jos jedno stimulisanje Fiat-a! Posto se taksa odnosi na uvoz novih vozila.
Najnovija glupost
http://www.autoportal.rs/auto-vesti/zanimljivosti/stickerfix-resava-problem-ogrebotina-automobila/
Ko ima skuplji auto, bosna, crna gora, madjarska su blizu, pa uvek moze doci do polovnih delova za neki skup kvar (citaj pokvaren automatski menjac na mercedesu i sl.)
A kad sipa gorivo do vrha u rezervoar i kante koliko se sme, taman ce da bude na nuli sa troskovima, sem naravno izgubljenog vremena...
I kao u uvek, nase pare ce ici kod pametnih komsija...
Koliko se ja sećam, nemojte mi verovati na reč, na zemljištu na obilaznici oko Beograda kod groblja Orlovača, treba da bude sagradjen najveći magacin autodelova u regionu, a prvi magacin je najavila Mazda, a zatim Mercedes. To bi bio glavni centar za skladištenje auto-delova jugoistočne Evrope.