home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Pre tačno 25 godina Ford je publici predstavio Sierru RS500, koja je bila ne samo najmoćniji Ford na evropskom tržištu, već je u potpunosti dominirala u tadašnjoj Grupi A turističkih automobila.

RS500 je publici predstavljen 1987. godine na Salonu automobila u Ženevi, dve godine nakon Sierre RS Cosworth, a serijski model je razvijao 224KS. Dok su trkački modeli prelazili granicu od 500KS, Ford je morao da limitira snagu serijskog modela u svih 500 proizvedenih primeraka.

To je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 249 km/h.

U poređenju sa nešto sporijim i manje moćnijim Cosworthom, RS500 se razlikovao uglavnom po većim branicima i spojleru.


Ford je proizvodio oko 15 primeraka dnevno od kojih je većina završila u crnoj boji, mada je i plava boja bila u opciji.

Na kraju je proizvedeno 500 primeraka radi homologacije po početnoj ceni od 19,950 funti.

Danas je RS500 veoma cenjen klasik čije cene prelaze 50,000 funti.

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs

Slike: Ford



čitanja : 1945



Komentari

U svakom slučaju je imala Cosworth-ov motor.

Onaj fordov nije vredeo ništa.

Autor Eki 24 Jun 2012, 10:07

Turistički automobili su nekada bila otvorena vozila bez krova i prozora koristili su se za razgledanje okoline. U ovom kontekstu "touring" vozilo služi za kružne utrke i stoji nasuprot reli vozilu kojim se trka na otvorenoj stazi. Istu grešku prave mnogi domaći komentatori.

Autor bakicar 24 Jun 2012, 11:53

Ovi mi je bio omiljeni auto kada sam bio klinac...

Autor Raziel 24 Jun 2012, 14:32