Pre tačno 25 godina Ford je publici predstavio Sierru RS500, koja je bila ne samo najmoćniji Ford na evropskom tržištu, već je u potpunosti dominirala u tadašnjoj Grupi A turističkih automobila.
RS500 je publici predstavljen 1987. godine na Salonu automobila u Ženevi, dve godine nakon Sierre RS Cosworth, a serijski model je razvijao 224KS. Dok su trkački modeli prelazili granicu od 500KS, Ford je morao da limitira snagu serijskog modela u svih 500 proizvedenih primeraka.
To je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 249 km/h.
U poređenju sa nešto sporijim i manje moćnijim Cosworthom, RS500 se razlikovao uglavnom po većim branicima i spojleru.
Ford je proizvodio oko 15 primeraka dnevno od kojih je
većina završila u crnoj boji, mada je i plava boja bila u opciji.
Na kraju je proizvedeno 500 primeraka radi homologacije po
početnoj ceni od 19,950 funti.
Danas je RS500 veoma cenjen klasik čije cene prelaze 50,000
funti.
Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Slike: Ford
U svakom slučaju je imala Cosworth-ov motor.
Onaj fordov nije vredeo ništa.
Turistički automobili su nekada bila otvorena vozila bez krova i prozora koristili su se za razgledanje okoline. U ovom kontekstu "touring" vozilo služi za kružne utrke i stoji nasuprot reli vozilu kojim se trka na otvorenoj stazi. Istu grešku prave mnogi domaći komentatori.