home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedesov model 190 / 190E (fabričke oznake W201) se pojavio u novembru 1982. godine, nazvan i "baby Benz", budući da se radilo o tada najmanjem automobilu nemačke marke (dužina 445 cm).  

Za dizajn je bio odgovoran Bruno Sako (Bruno Sacco), a na početku prodaje Mercedes 190 je bio dostupan sa 2,0 litarskim benzinskim motorom sa 88KS i 120KS (u modelu 190 odnosno u 190 E).

Zatim je 1983. paleta proširena i modelom 190D (četvorocilindrični dizelaš sa 71KS) i sportskim 190 E 2.3-16 sa novim četvorocilindrašem sa 16 ventila i 182KS.


Vremenom je ponuda proširena, pa je tako kupcima između ostalog ponuđen i 190 E 2.5-16 sa 192KS (Evolution II model i sa 232KS), a 1990. godine se pojavio i 1,8 litarski benzinac sa 109KS.

Mercedes 190 je učestvovao i u nemačkom DTM šampionatu, a proizvodnja je okončana 13. aprila 1993. godine, a naslednik je došao u vidu Mercedesa C klase (W202). 

Ukupno je za nešto više od 10 godina proizvedeno 1.879.629 komada ovog Mercedesa.


Takođe treba pomenuti i studiju na bazi modela 190 koja nikada nije ušla u serijsku proizvodnju, a u pitanju je Mercedes-Benz 190E Cabriolet iz 1989. godine. 


Pod haubom je benzinski motor (2597 kubika) koji razvija 122 kW/166KS pri 5800 o/min.  

A za kraj, evo i nekih prerada vlasnika:






Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes-Benz / MBpassion.de / Autojunk.nl

Ivan Mitić – Autoblog.rs





čitanja : 28381



Komentari

E ovo je bio auto, zajedno sa kompanjonom sa poslednjeg videa!
Motori koji su tada zadovoljavali svacije potrebe, a uz to su bili neunistivi (dizeli pogotovo) sto znaci da nije bilo razmazenih faca kojima je i 120 konja danas malo.
U to vreme se maltene nije ni culo za dizajn, a opet je isti mnogo bolji od danasnjih laznih dizajnova.
Znalo se sta je BMW, a sta Mercedes, nisu imali veze jedni sa drugim, danas ih ne mozes ni razlikovati.
I posle neka neko kaze kako su autobobili bolji danas nego nekad. Jedino sto je bolje je obostrani veci prihod, ali uz veliku cenu.

Autor Panco 10 Nov 2012, 16:15

Posedovao sam jedan ovakav, fenomenalan auto!!

Autor ALEKSANDAR BG 10 Nov 2012, 17:00

Tada su Mercedesi bili najljepsi :)

Autor hh 10 Nov 2012, 17:14

Joj kakav je onaj EVO 2.5 16V. c c c A onaj 2.6 je vozio jedan prijatelj , raketa...

Autor Sony 10 Nov 2012, 18:19

I ovo je bila vucibatina na putu. Razlog zbog koga se mrzeo mercedes... Mada je prikolicu, teret dobro nosio. Bio je piljare, zidare is zanate želja teško ostvarena a za ljubitelje brzine muka ostvarena.
A zvuk motora kao helikopter kad sleće... A štektavo škriputavi zvuk dizela....

Autor Mange 10 Nov 2012, 18:59

Eh, kad pomislim kakve automobilske legende su nastale 80-tih, nekako mi je žao što tada vreme nije stalo. Golf 2, Mercedes 190, W124...to su najbolji auti svih vremena. 80-te godine su bile vrhunac čovečanstva, to odgovorno tvrdim. Sve posle 80-tih je svojevrsna dekadencija.

Autor Miloš 10 Nov 2012, 19:04

Do kada cemo slusati da su to neunistivi motori itd. Ta eksploatacija se ne moze porediti sa danasnjom. Danas svako moze da priusti auto i gazi ga do maksimuma... Pogledajte oglase po inostranstvu. Prosecan auto prelazi preko 50 000km godisnje. A o golfovima II i ostalim lomotresima na kojima se radi generalna na svakih 50-ak hjiljada necu trositi reci. Srbima je auto neunistiv i ako trosi 1L ulja na 1000 km ali je generalna dzabana. Da ne ispadne da pljujem, ovo su bili vrh automobili u svoje vreme ali me nervira razmisljanje "homo balcanicusa".

Autor RS 10 Nov 2012, 20:06

Uh, kako sam se oduševio kad sam "pre Hrista" prvi put provozao 190 D ( bio je nov ). Daš mu gas, malo sačekaš, pa još malo. I on ubrza. Malo ...
@RS
Imao sam baš automobil koji je trošio ( na lakom gasu ) oko 0,5 litara ulja na 1.000 km, a na malo jačem gasu i 1 litar. I posle jedan sličan. Pa još jedan... Iskreno, smetalo mi nije. Ulje bilo džabaluk, vremena lepa ...
A i da budem iskren, mislio sam da je to potpuno normalno i da se tako "obnavlja ulje". Kao da je Wankel ... A ne ovo danas, uspeš pri zameni i ne dospeš narednih 10.000 km ( već samo spadne na minimum za to vreme ). To nije zdravo

Autor Moron 10 Nov 2012, 21:02

Moron
Današnji motori su tehnički i kvalitativno savršeni, prema "ovome" hvaljenome 190 mercu.
Principijelno, danas niko ne radi motore, niti motori nešto troše ulje. Ulje ne smerju da troše zbog katalizatora, DPF filtera, lamda sondi, EGR ventila, protokomera i sl.
Kvari se silna elektronika. Eventualno za potrošnju ulja je "kriva" turbina, i standarno se repariraju na 200 - 300kkm.
Najgori motor mehanički je 1.9 TDI. (za 2.0 TDI ne smem da tvrdim) i teško koji preživi bez generalke 300kkm. Eto, od nekada naj naj, došli do najgoreg...
Tako da priča "nekada motori bili ihih a danas..." je bez osnova.

Autor Mange 10 Nov 2012, 21:31

Mange znači da spremam generalku , hahahahahah.
Nemoj se ljutiti , ali lupaš.
Ja imam Cordobu TDI 66kw sa 296.000km , između izmjena (10.000km) se ne dolijeva ulje , turbina suva , a na -24 pali iz prve , tako da po meni taj motor nema ni jedan simptom za generalnu...

Da napomenem da nisam uopšte ljubitelj VW grupe , i ovo sam auto sasvim slučajno uzeo, ali reći da je 1.9 TDI loš motor , je valjanje gluposti.

Druga stvar je 2.0TDI PD , smeće kao i npr. 2.5 TDI V6 ,1.5 dCi , 2.2 dCI , 1.7 DTi , 2.2 DTi...

Autor Đorđe 10 Nov 2012, 22:34

Imao sam 190 D, godište 1992 sa 5 brzina i onim manjim volanom... Neću polemizirati da li su bolji oni stariji motori ili ovi novi, ali je činjenica da je one starije bilo puno lakše održavati. Čim je nestalo Bruna Sacca, nestalo je i merecedesovog dizajna: kad vidim ove nove mercedese, okreće mi se želudac.

Autor Milan 10 Nov 2012, 22:41

Đorđe
Nadaj se uskoro generalci. Ili troši ulje, ili odjednom neće da pali, a ono lom od motora. Video sam ih mnogo na stolou rasklopljenih. Bar 20 komada... Magična cifra je oko 300kkm, kao za vekovno vozilo Golf 2 1.6 dizel od 100kkm, ma ko i šta pričao i kleo se...
1.9 TDI ima najgore komponente od konkurencije ( mada je on generacijski jako star i nekada je bio vrh)

Autor Mange 10 Nov 2012, 22:47

Nemoj valjati gluposti , auto koje ima sve idealne parametre , treba da se raspadne u narednih 10.000km , hahahahaha.

A to što si vidio da je raspadnuto na 300.000 km , je samo pisalo na tabli a realno vjerovatno duplo više.
To su oni famozni 7-8 godna stari sa "136.000km" a kad ga provjeriš on imao zadnji servis u 2006-oj godini na 215.000km...

1.9TDI , 1.9JTD i stari 2.0 HDi su tate za sve ostale dizel motore , provjereno , i uz redovno održavanje 500.000 je pussy smoke...

Autor Đorđe 10 Nov 2012, 23:15

Đorđe
Lepo sam napisao "pravih" 300 000km je neki vek 1.9 TDI kad se pazi i mazi.
Svi su se tako smejali kao ti ali posle dođu da pitaju šta, kako i pošto.
Uostalom, nemoj misliti da je tvoj prešao "pravih" i da motor nije već rađen. Svakakva su čuda danas moguća....

Autor Mange 10 Nov 2012, 23:22

Moje auto ima svu dokumentaciju od A do Š, tako da je sve provjereno 100% , zato sam ga i uzeo bez obzira na velike kilometre , a na autu su većina org. stvari ( još uvijek prva lamela , kugle tvorničke , turbina nikad dirana , pumpa nikad dirana...

A onaj ko uništi 1.9TDI (ili JTD i HDi) prije 300.000km po meni još uvijek nije dorastao zaprežnim kolima a kamoli autu.

Tako da te priče o materijalima i "kritičnih" 300.000km okači mačku o rep , nego to ide na dušu "vozača" koji sipaju brlju od 2 evra ulja i očekuju da se voze...

Autor Đorđe 10 Nov 2012, 23:57

Đorđe
Veruješ ti stvarno u ovo što napisa? Da imaš sve od A do Š ?? Znaš li da većinom svi imaju od A do Š?
Samo mi reci koje je godište :)

Autor Mange 10 Nov 2012, 23:59

1.9 TDi je u nekim serijama imao problem sa zamrzavanjem uljnih kanala, tj. para.
Ali, da se mi vratimo 190-ki.. Nisu navedeni možda i najbolji diesel motor od 2.5 litara sa i bez turbo punjača.. Oznaka 190 D 2.5 i 2.5 turbo.

Autor nene 11 Nov 2012, 00:01

To je bilo vreme kada je "Mečka" bila "Mečka".

Autor Цвеле 11 Nov 2012, 00:23

Mange ne vjrujem , de me prosvijetli ,očiju ti ;)

Jel ti treba skenirati svu dokumentaciju sa Seata?!

Ako nešto pišeš onda trebaš potkrijepiti sa dokazima ,a ne lupati kao maksim po diviziji.

Koji su to materijali zbog kojih se raspadaju i zbog kojih će se moj motor raspasti za 10.000km?

Jel to nije lupanje gluposti?!

Autor Đorđe 11 Nov 2012, 00:36

mercedes 190 d je tata za sva vozila,neunistivi dizel ,prosti,auto za uzivanje.

Autor Branko 21 Feb 2013, 14:50

Imam 190-ku 1988. god. dizel motor 2.5, presao 500 i kusur hiljada.. 6 godina na taxiju bio, i sad je jako solidan.. jedno od najboljih auta ikad napravljenih

Autor Hordaga 30 Maj 2013, 01:53

Mercedes 190e raketa 220kmh kad hoces

Autor dado 06 Jun 2013, 21:47

190D slazem se pravo vozilo za uzivanje

Autor Adrijan 22 Apr 2014, 11:11

Srecni sam vlasnik jedne 190D masine, iako svi misle da je traktor mnogo dalje je stigla nego nove(elektronik)masine.voleo bih znati sta ce biti sa tim novim masinama kada napune 30 god od proizvodnje.do tada ce verovatno vec po peti put biti reciklirane I mozda postanu frizider ili ves masina

Autor Adrijan 22 Apr 2014, 11:18

@Adrijan
a jel bolji od Golfa 2?

Autor carobnjak 22 Apr 2014, 11:57

Nisam taj koji bi mogao suditi posto nisam imao 2 ali sam ima jetu 1 I sa njom sa bio zadovoljan vukla je ko magarac tereta I tereta al je nismo unistili.tako da verujem da je I 2 dobra.samim tim da se vize I dan danas I to ne samo po ex jugoslaviji nego se vidjaju I na teritorije porekla tj.nemacke.tako da dobro vozilo isto kao I mercedes.razlika je u tome samo ko sta vise voli.

Autor Adrijan 22 Apr 2014, 14:17