home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U sedam serija do sada proizvedeno više od 18 miliona primeraka popularnije limuzine

Pre tačno četiri decenije Volkswagen je predstavio prvi model Passata, limuzine srednje klase, koja je ubrzo izgradila kultni status na gotovo svim evropskim, a i svetskim tržištima.

Model prve generacije je bio kombi-limuzinska verzija Audija 80, predstavljenog godinu ranije, koji je osvojio titulu 'Evropskog automobila 1973. godine'. Dizajnirao ga je Giorgio Giugiaro (kao i Golf I), imao je uzdužno postavljen motor, uveo je i karavansku verziju Variant i dizel motor 1.5 sa 48 KS. Do 1980. je proizvedeno 2,5 miliona primeraka modela, koji je nosio oznaku B1.

Model druge generacije (B2) po prvi je put, uz kombi-limuzinsku i karavansku dobio je i limuzinsku verziju Santana. Taj model je bio popularan u Evropi, a na kineskom tržištu je postigao veliki uspeh, koji je Volkswagenu ‘cementirao‘ prvu poziciju. Zanimljivo, Santana se u Kini proizvodila do 2012., a modifikovana, produžena verzija Vista proizvodi se i danas. Passat B2 je dobio pogon 4x4, turbodizelske motore i štedljivu Formel E verztiju, prethodnicu tehnologije BlueMotion. To je i do sada najuspešnija serija, sa ukupnom proizvodnjom od 5,5 miliona primeraka.

Serija B3 (1988. - 1993.) je preuzela Golfovu koncepciju sa poprečno ugrađenim motorom. Ukinuta je kombi-limuzinska verzija, a osnovni Passat je postao limuzina, što je zadržano do danas. Jednako popularna, a na nekim tržištima i popularnija, bila je verzija karavan (Variant), pogotovo u dizel verziji. Ta serija je uvela gotovo legendarni turbodizelski motor 1.9 TDI. Tehnološki jednaka bila je serija B4 (1993. - 1997.), koja je dobila i Audijev turbobenzinski motor 1.8 T.

Serija B5 (1996. do 2005.) ponovo je preuzela tehniku Audija, sada serije A4, odnosno A6, sa uzdužno postavljenim motorom. Dobila je potpuno pocinkovanu karoseriju i motore sa četiri, pet, šest i osam cilindara, a u Kini se do 2009. proizvodila rastegnuta verzija. Zanimljivo: iz Passata B5 je 2001., sa produženim međuosnim rastojanjem napravljena prva Škoda Superb.

Zatim je 2006. stigao Passat B6, koji se vratio koncepciji sa poprečno ugrađenim motorom. Dobio je i coupe-limuzinsku verziju CC.

Aktuelni Passat B7 je predstavljen u oktobru 2010. na Salonu u Parizu. Njegov uspeh upotpunjuju verzije koje su posebno prilagođene za konkretno tržište pa se proizvode u Kini i SAD-u.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: Volkswagen 



čitanja : 4258



Komentari

I ako se doda i kao Superb...

Autor Roomster 26 Jul 2013, 13:46

Prva i druga generacija su kriminalne!

Autor carobnjak 26 Jul 2013, 15:47

@carobnjak

U kom smislu?

Autor milan 26 Jul 2013, 19:56

Uvek je bio ruzan

Autor Milos89 26 Jul 2013, 20:42

B3 i B4 su nekako najkompletniji (eventualno i B5.5), dok ostali nisu nista posebno.

Autor Panco 26 Jul 2013, 22:46

U B3 nije nikad ugrađivan 1.9TDI
U B4 nije nikad ugrađivan 1.8T

Autor Đorđe 26 Jul 2013, 23:03

Najlepsi je B5

Autor Trash 27 Jul 2013, 11:11