home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

DIRBORN, Mičigen, SAD, 30. jul 2013. – Danas se navršava 150 godina od rođenja Henrija /Henry/ Forda, čije su inovativne ideje učinile revoluciju u transportu i omogućile masovnu mobilnost. Trajan uticaj Henrija Forda se prepoznaje kroz događaje i deklaracije - širom SAD i širom sveta.

Proslave u Dirbornu, sedištu Ford Motor kompanije, danas su dopunjene posebnim proglasom države Mičigen, kojim se izjavljujuje da je ovo "Dan Henrija Forda". U Vašingtonu, stotine ljudi u centru grada i na Kapitol Hilu će obeležiti ovaj dan uživajući u prigodnim kolačima koji se isporučuju iz kamioneta za hranu, što je deo mobilnog pokreta koji podržava uspomenu na Henrija Forda.

Današnji događaji će obeležiti dan rođenja Henrija Forda, ali su oni su samo deo jednogodišnje proslave kojom se podseća na ovog čoveka i njegova dostignuća.

Na odgovarajući način, s obzirom na globalni uticaj Henrija Forda, godišnjica njegovog rođenja se tokom 2013. obeležava u mnogim državama širom sveta. Neki od tih događaja su:

           dileri na 21 azijsko-pacifičkom tržištu su pokrenuli manifestaciju Mesec Fordove baštine, pretvarajući salone u izložbe o Fordovoj bogatoj istoriji

           Ford Nemačka je obeležio ovu godišnjicu serijom od pet putnih relija koji slave brojne Fordove automobilske pomake u poslednjih 110 godina

           više od 4.000 ljudi prisustvovalo zajedničkim manifestacijama koje se održavaju u organizaciji Forda u Rumuniji

           u Velikoj Britaniji je proslava obeležena otkrivanjem obnovljene statue Henrija Forda u Fordovom tehničkom centru

U narednim mesecima proslava će se nastaviti dodatnim događajima širom SAD, Evrope i u Južnoj Americi.

Doprinosi boljem svetu

Fordovo uvođenje automobila na masovno tržište transformisalo je poljoprivredna gazdinstava u Sjedinjenim Državama i širom sveta u napredna industrijska i urbana tržišta. Mnogi istoričari mu pripisuju zasluge za stvaranje srednje klase u Americi. Visoka minimalna zarada koju je davao zaposlenima - revolucionarna za to vreme - presedan je za fer raspodelu kompanijske dobiti kojii je kasnije uticao na praksu upravljanja.

Henri Ford se u početku borio da Ford Motor Company dobije solidnu finansijsku osnovu, ali je prodor nastao legenardnim Modelom T. To vozilo-ikona je debitovao oktobra 1908-me, otvarajući novu eru u Americi. Više od 15 miliona Modela T je napravljeno i prodato kao deo strategije Ford Motor kompanije da naciju “stavi na točkove”.

Nakon uspeha Modela T, inovativni duh Henrija Forda uzeo je maha u mnogim drugim oblicima, uključujući:

           montaža na pokretnoj traci: 1913. Henri Ford je predstavio prvu pokretnu montažnu liniju za automobile. U roku od 18 meseci, koliko je vremena bilo potrebno da se izgradi, vreme za montažu Modela T je smanjeno sa 12 sati po čoveku na sat i po čoveku, što je vodilo ka modernoj auto industriji

           5 dolara za radni dan: da bi smanjio visoku stopu fluktuacije radne snage, Henri Ford je više nego udvostručio njihovu zaradu u 1914-oj - od 2,34 dolara za devetočasovno radno vreme na pet dolara za osmočasovni radni dan

           vertikalna integracija: da bi poboljšao kvalitet, Henri Ford je tražio da poseduje, upravlja i koordinira svim resursima potrebnim za proizvodnju kompletnih automobila. Ovaj princip, poznat kao vertikalna integracija, u praksu je bio uveden 1927. sa Modelom A

"Ono što je moj pradeda uspostavlio, posebno kao svoju zaostavštinu inovacija, nastavlja da inspiriše našu jaku posvećenost poslu, odlične proizvode i bolji svet", rekao je izvršni predsednik Forda, Bil /Bill/ Ford. "Mi uvodimo neočekivane nivoe tehnologije na dohvat miliona ljudi, ubrzavamo razvoj novih proizvoda koje kupci žele i vrednuju, omogućavamo rast stvaranjem radnih mesta i svetu donosimo slobodu mobilnosti.”

Duh inovacija vodi Ford danas

Duh inovacija Hentrija Forda nastavlja da danas vodi Ford Motor Company, što se ogleda u raznolikoj liniji vozila kao što su, na primer, F-150 pik-ap, sportski automobil Mustang, ili limuzina Fusion Hybrid. On živi u tehnologijama, kao što su Ford SYNC, kompanijin sistem za zabavu u vozilu, ali i u štedljivim EcoBoost motorima. I ponavlja se kroz rad zaposlenih koji služe kupcima na šest kontinenata.

Henri Ford je umro 7. aprila 1947, u 83. godini. Više od 50 godina posle njegove smrti, 1999, magazin Forbes ga je nazvao "Poslovnim čovekom veka", a 2012. u dokumentarcu prikazanom na History Channel, predstavljenn je kao jedan od "muškarca koji su izgradili Ameriku”.

"Vizija mog pradede je bila je da se poboljša život ljudi kroz proizvodnju automobila pristupačnih prosečnoj porodici", rekao je Bil Ford. "Njegova vizija da pravimo automobile koji se prodaju po razumnoj ceni, koji su pouzdani i efikasani i dalje odjekuje i definiše našu viziju danas."

Za dodatne informacije, posetite http://media.ford.com/mini_sites/10031/HenryFord150.

PR Grand Motors        



čitanja : 1191



Komentari

fordu se pripisuje pokretna traka u proizvodnji automobila (jer je ford bio prvi koji je na taj nacin proizvodio vozila u visokim brojevima), ali ford nije bio prvi koji je to radio vec oldsmobile.
postoje dve strane henry forda. ona gore opisana, ali ima i ona druga gde su u njegovom obezbedjenju radili kriminalci (uglavnom oni koji su imali iskustva sa boksom), koji bi svako vece upadali u kuce fordovih radnika i pretukli ih ako sumnjaju da bilo sta rade na stetu kompanije. to se posebno odnosilo na one koji su pokusali da osnuju sindikate. naravno, ime henry forda se nigde javno ne spominje jer je imao svoje ljude koji su komandovali (harry bennett medju najpoznatijima)

Autor mile antena 30 Jul 2013, 21:06

Legenda. Najbolji auto je nov auto. Kapitalizam i renesansa

Autor Trash 02 Avg 2013, 00:13