
Gde ima dima ima i vatre
Neverovatno je koliko je traga ostavio među svojim vlasnicima obični, skromni, dvotaktni "vartburg 353".
Zvali su ga "istočni audi", spevali su mu pesme, a najviše su ga samo voleli i vozili ljudi širem Istočne Evrope, ali i šire.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Kakva to mašina beše. Na 3 cilindra cvajtakt.
Danas je i BMW počeo da koristi njihovu tajnu sa 3 cilindra.
Prostran sa velikim gepekom, udoban i veoma pouzdan (motor ima samo 7 pokretnih delova). Na 920kg isao je motor od 55KS i 102Nm sto i danas nije lose. Uz pravu mesavinu motor je mogao mnogo da predje. Imao je sistem da se brzine mogu menjati bez kvacila.
Ucio sam da vozim na jednom.
@vojvoda,
jel ti to ozbiljno? postoje americki sedani iz istog perioda cija je hauba duza nego ceo wartburg (ne bukvalno, ali valjda shvatas poentu)
4 metra lima i 15 metara dima.
Ukupno 19 metara.
Naspram ovoga, americke limuzine su samo obicne kusonje.
Zbog tih svojih gabarita, prema izjavama kosmonauta Vardburg je bio jedina limuzina uocljiva iz stratosfere.
Svidja mi se kako je diskusija presla u ironicni humor :D
Ja sam uvek vise gotivio konkurenta s one strane zidina Kremlja. Moskvicha :D
@neko
Bila je cini mi se ranije ovde vest ja je Reno razvio neki dvotaktni dizel sa dva klipa.
Mene samo zanima kako to moze da ispuni bilo kakvu ekolosku normu jer to deluje kao jos gora kombinacija od ovog gore...