
Kako piše B92, ovih dana navršava se 30 godina otkako je švedski proizvođač uz ono čuveno "a sada nešto sasvim drugačije" prikazao svetu svoj prvi model sa prednjim pogonom i poprečno postavljenim motorom.
Daleke 1986, Volvo je na sajmu u Ženevi predstavio revolucionarni model 480 ES koji je bio jedna od zvezda ovog salona automobila.

Zahvaljujući svojim sportskim linijama, spuštenim "nosom" i pokretnim farovima sakrivenim ispod haube, 480 je osvojio publiku već na prvi pogled.

Iznenađenje je bilo veće tim pre što su u tom periodu gamu Volvo automobila i dalje sačinjavali veliki, "kutijasti" modeli sa zadnjim pogonom. Ipak, inspiracija za dizajn 480-ice pre svega za njegov zadnji deo) pronađena je u jednom starom Volvo automobilu - modelu 1800 ES, koji je prestao da se proizvodi još 1973.

Volvo 480 razvijen je u Holandiji, gde se i proizvodio, a prilikom oblikovanja novog modela dizajner John De Vries fokusirao se na dinamični izgled vozila i njegovu osobenost koja ga je izdvajala od drugih aktuelnih automobila.
Imao je i putni kompjuter, odnosno "elektronski informacioni centar" kako ga je proizvođač nazivao. Vozači su, već tada, mogli da se informišu o prosečnoj potrošnji, prosečnoj brzini, preostaloj autonomiji sa postojećom količinom goriva u rezervoaru, spoljnoj temperaturi - dakle o svemu onome što je danas, tri decenije kasnije postalo standard.
Automobil je u kabini imao četiri odvojena mesta za sedenje, u konfiguraciji 2+2, i 3 vrata, a u početku je koristio 1.7 litarski motor sa 109 ks, poreklom iz Renaulta. Uz pomoć ovog benzinca, 480 mogao je iz mesta do brzine od 100 km/h da stigne za 9,5 s i da razvije maksimalnih 190 km/h.
Usledio je model sa turbo-punjenim motorom sa 120 ks, koji se pojavio 1988, a kasnije je ugrađivan i 2.0 litarski agregat sa 110 ks.
Iako je bio atraktivna pojava na putu, Volvo 480 nije privukao previše kupaca, s obzirom da je do 1995, kada je okončana proizvodnja, prodato 76.375 automobila. Duh ovog modela nastavio je da živi kroz Volvo C30 koji se proizvodio 2006-2013. godine.
Preuzeto sa: B92.net
Foto: Volvo
Obozavao sam ovaj auto kad sam bio klinac! Bio je parkiran u nekoj ulici koja mi nikako nije bila na putu od skole do kuce pa sam povremeno morao da smisljam izgovore. Uz Mazdu 323F i Hondu Acccord, koja je prozivodila od 85-90 a koja je takodje imala svetla na "dizanje", moji omiljeni japanci.
Fenomenalno!
Originalan model, ispred svog vremena, klasa za sebe!
UCS
da, bese to Honda Accord Aerodeck, sa 3 vrata, i ja sam je gotivio...:)
Još mi je pred očima crveni 480 švicarskih tablica , prvi koji sam vidio kao klinac , fascinacija ravna viđenju NLO-a
A ima nešto magično u tim pop-up farovima , i šteta što su završili u istoriji...
UCS@
kod nas , pored gore nabrojanih , još uvijek se voza Honda Integra sa pop-up farovima , ovakav model 5 vrata
http://www.japanclassic.ru/upload/cars/honda/integra/1985_av/big/1985_av_08_b.jpg
A čiji bi motor volvo u to vreme imao nego "renlov" :) Ili pežoov, kao V6 sa 2,8 litara i 125 ks :)
489 je bio neobičan kada se pojavio (prvi put sam ga video na moru i bio je crven). Da ne kažem "ružan", mada bi mu ta reč biše "stajala".
I veze sa tradicionalnim kocka volvom nije imao.
Kroz zadnju "šoferku" mu se sve videlo u gepek, zbog konfiguracije zadnjih sedišta.
Ne čudi me da se loše prodavao. Kupci volva "ovo" nisu mogli da svare.
moron
ali je Volvo bio 30 godina ispred Merca jer je jos tada koristio Reno-Dacija motore! :)
carobnjak
Jedan moj stariji rodjak je baš davno debelo platio svoj volvo 360. Veoma bogat paket opreme ( mislim da je bio GLE ), lepa boja ( moj otac tada imao R12 ).
I on nama kao da ga "pokaže", gledamo ga, sjaj i raskoš (za ono vreme), motor radi, on otvori haubu, ja slušam, čujem zvuk, ma, to je zvuk renoa, gledam motor, ma, motor iz renoa. Kažem ja njima, "pa ovo je isti motor kao kod nas u renou".
A "rodjo" če u šali: "Ćuti mali, šta ti znaš, to je volvo ..."
E to su bili automobili. Honda Civic iz istog perioda, kasnije mazda 323, a posle E39.