
Mercedes-Benz je napravio neke nezaboravne automobile u svojoj dugoj istoriji, ali malo se njih afirmisalo kao klasik poput modela 300 SL Roadster
Kabriolet verzija kultnog 300 SL Gullwinga (lansiranog 1954. godine), 300 SL Roadster predstavljen je salonu automobila u Ženevi 1957. godine.

Podsticaj za skidanjem krova s modela 300 SL, prema navodima proizvođača, došao je u velikoj meri sa severnoameričkog tržišta. 800 od 1.400 Gullwinga napravljenih u tom trenutku već su bili poslati u SAD, gde su kupci bili gladni za kabriolet verzijom.

Transformacija iz kupea u kabriolet je zahtevala dosta dodatnog ojačanja karoserije, do kraja postupka transformacije roadster je imao 120 kilograma više od verzije s fiksnim krovom, ali to nije previše umanjilo njegove sportske sposobnosti.
Nešto od te težine je umanjeno 1962. godine kada je Mercedes zamenio originalni blok motora s aluminijumskom verzijom, pa je tako uštedeo skoro 4,5 kilograma. Trolitarskni redni šestocilindraš razvijao je 215 konjskih snaga.
To nije bila jedina nadogradnja. Opcija u kojoj je ponuđen tvrdi krov je stigla 1958. godine, godinu i po dana nakon lansiranja, a disk kočnice su postale dostupne 1961 godine.
Do kraja proizvodnje 1963. Mercedes je napravio 1.858 komada, a svaki preživeli primerak je veoma tražen među kolekcionarima. Ovih dana, originalni kvalitetniji Mercedesi 300 SL Roadsteri se prodaju na aukcijama za više od milion dolara po komadu.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Mercedes-Benz