
Kompanija Mercedes proslavlja 20. rođendan svoje A-Klase, odnosno serije W168, koji je u Nemačkoj između 1997. i 2004. godine proizveden u 1,1 milion primeraka.
U leto 1981. godine Mercedes je predstavio koncept NAFA, koji je bio ideja za mali gradski automobil, ali produkcijskog modela nije bilo. Zatim je 1993. godine predstavljen koncept Vision A93, koji je kasnije prerastao u prvu generaciju A-Klase (W178), a onda je 1997. godine Mercedes na Sajmu automobila u Ženevi predstavio produkcijsku verziju.

Prva A-Klasa je imala više od 20 tehničkih inovacija, uključujući novu karoseriju dizajniranu na principu "sendviča". Drugim rečima, ostavljena je šupljina između poda i putničkog prostora kako bi se povećala bezbednost, a dobijen je i prostor za ugradnju alternativnih pogonskih sistema, kao što su rezervoari vodonika ili baterije.

Model je bio jedan od najpraktičnijih automobila u svoje vreme, ponudio je čak 72 konfiguracije sedišta, prtljažnik je imao zapreminu od 390 litara, koja se spuštanjem zadnjih sedišta povećavala na 1.340 litara. Sedište suvozača se takođe moglo ukloniti, pa je u tom slučaju zapremina iznosila 1.740 litara.

Redizajnirani model za 2001. godinu je ponudio i verziju s produženim međuosovinskim rastojanjem. W168 je takođe bio veoma siguran, a iz kompanije su tvrdili da je na istom visokom standardu kao i E-Klasa.

Mercedes je proizveo oko 1,1 milion primeraka prve generacije A-Klase u Nemačkoj, a proizvodnja je prekinuta u maju 2004. godine. Dodatnih 63.448 primeraka A-Klase proizvedeno je do septembra 2005. godine u Brazilu.

Što se tiče naslednika, W169 je stigao 2004. godine i zadržao se do 2012. godine, kada ga je nasledio aktuelni W176. Pojavile su se i špijunske fotografije nove generacije, koja će stići na tržište verovatno sledeće godine.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mercedes
naglavu,naglavu :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=Um-XlKerWvA
Jeste, ko juče da je bilo kad se A klasa prevrtala na testu Severnog jelena. Bila je to teška sramota, nešto slično ovom VW dizel gejtu.
I onda uvedoše prvi put ESP u mali auto, i rešiše problem. Od tada kad god neko ne ume da napravi auto, ili štedi pare, okiti ga tim gedžetima.
Prilično promašen koncept,što je vidljivo da se zadržao samo kroz dvije generacije.
Posebno prva generacije prije redizajna je bila očaj, sa onom užasnom ala Yugo plastikom u unutrašnjosti ,čudan položaj za upravljačem , neudoban ovjes.
Jedina poveznica sa Mercedesom je bila prilična pouzdanost mehanike ,sem mjenjača a tim prvim modelima, ali i to je zasrano nemogućnosti prilaska agregatu , pa tako samo ulje , filtere i kanalni remen možeš promjeniti bez vađenja motora (pa i sam remen nabaciti je muka Isusova) za sve ostalo motor mora van.
Isto tako ima bisera da je protokomjer integrisan u ECU...
Jednostavno nije bilo potrebe da se taj auto toliko u silu skraćuje.
Imam A klasu,ako uspem da je prodam bicu srecan,najvece djubre u svetu auta,kvari se mnogo,delovi skupi,svaki kvar oko motora i mora se vaditi motor.Nikad vise w168.
(Flash, 3. april 2017 13:35) # Link komentara
Preporučujem (+107)Ne preporučujem (-13
Djole
A kad treba da izvadis anlaser, dodje ti lakse da sopstvena mu.a izjedes! Na par primeraka je secen patos zbog popravke anlasera.