home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen Dyane

Idejni naslednik popularnog Spačeka, odnosno modela 2CV, Citroen Dyane je koristio istu platformu, a čak se ni vizuelno nije puno razlikovao od starijeg brata. Ali, nije zamišljen kao klasična zamena za 2CV, nego je na tržištu trebalo da se pozicionira između Spačeka i Amija.

Citroen Dyane je nastao kao svojevrsni odgovor na pad prodaje Spačeka i na konkurenciju u vidu Renaulta 4, predstavljenog 1961.

Citroen Dyane

Formula se pokazala relativno uspešnom pa je osvojio srca mnogih kupaca i postigao tiraž od 1.443.583 primeraka. Ali, ipak nije opravdao očekivanja. Zakasneli odgovor na Renault 4 nije mogao da se meri funkcionalnošću, ponuda prostora bila je ispod očekivanja u poređenju s spoljašnjim gabaritima, a mekani lim je dodatno kvario utisak. Ali, uprkos tim nedostacima šarm i stil su nesporni pa i danas ima brojne fanove.

Citroen Dyane

Citroen Dyane je u stvari svojevrsna kombinacija nešto izmenjene karoserije Spačeka, dok se ispod lima nalazila mehanika modela Ami pa je za pogon koristio 4-taktni vazduhom hlađeni bokser motor s dva cilindra. Zapremina je prvobitno iznosila 425 ccm (21KS, 100 km/h), a kasnije je rastao na 435 ccm (26KS, 115 km/h) i na konačnih 602 ccm sa 29 i 32KS. Performanse su bile bolje od Spačekovih pa je najsnažnija verzija postizala solidnih 120 km/h.

Zanimljive karakteristike Citroen Dyane bile su suvo kvačilo, diferencijal sa spiralnim nazubljenjem, spiralne opruge sa uzdužnim povezivanjem prednjih i zadnjih točkova, hidraulični amortizeri i ručna na prednjim točkovima, koja nije bila pouzdana. Ručni menjač podignut visoko na armaturi, kao i na Renaultu 4, to je još jedna specifičnost francuskih automobila 60-ih.

Na našim prostorima popularnost može da zahvali proizvodnji u pogonu Cimos u Kopru. Prodavao se pod imenom Citroen Diana, nije bio jeftin, ali popularnost može da zahvali solidnim terenskim sposobnostima za jedan, pre svega, drumski model. Udobnost je bila na zavidnom nivou, kao i štedljivost pa je potrošnjom od oko šest litara Diana bila značajno ekonomičnija od domaće konkurencije. Osim u Francuskoj i bivšoj Jugoslaviji, Citroen Dyane se proizvodio u Španiji i Iranu.

Izvor: Autoportal.hr



čitanja : 3791



Komentari